ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سال ۸۶ سمند دوگانه خریدم تا امسال داشتم وخیلی راضی بودم، اشتباه کردم تندر ۹۶ خریدم واقعا ناراضی هستم از خشکی صندلی ها بگیر تا صفر بودن امکانات، فکر می کنم تنها مزیت صدای کم موتور باشه این هزینه اصلا مناسب برای این ماشین نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رضا

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام ، مطابق با عملکردی که طی چند سال اخیر مردم از خودروهای ساخت داخل دیدند ال90 و 206 عملکرد بسیار بهتر و راضی کننده تری داشتند و الان حتی بیشتر عوام مردم هم به این نتیجه رسیدند که خرید خوردورهایی بی کیفیتی نظیر 405 و انواع سمند غیر از ضرر و خسارت جانی و مالی چیزی عائد اونها نخواهد کرد
    خوشبختانه الان به غیر از آدمهایی که با اطلاع و مطالعه، ال90 رو انتخاب می کنند، سایر افراد هم که با پرس و جو و انتخاب معیارهای منطقی ماشین انتخاب میکنند ، به این نتیجه رسیدند که ال90 یکی از بهترین انتخابها تو این رنج قیمته این مسئله در روند فاصله گرفتن قیمتی این دو خودرو نیز از سایر رقبای قدیمی و بی کیفیت اونها میشه ملاحظه کرد به هر حال درخواست و محبوبیت بیشتر نزد خریداران تو بازار هم اثر خودش رو گذاشته.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. كيانوش

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان محترم اصلاً شک نکنید هر کی ال90 خریده برده
    ماشین خوب و مدرنی به نسبت به قیمتش هست
    من کسی رو سراغ ندارم که ال90 داشته باشه و ازش ناراضی شده باشه و حاضر باشه اونو با امثال 405 و سمند و پارس و … تعویض کنه
    اگه توقع بنز و بی ام و ازش نداشته باشید واقعاً که فوق العادست .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. احسان

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مثل همه شما دوستان تجربه سواری تقریبا همه خودروهای داخلی رو دارم. اولین بار که پشت فرمون ال نود همسایمون نشستم برای خروج ماشین از پارکینگ دنده عقب گرفتم ولی انقد دنده راحت جا رفت که فکر میکردم اشتباهی دنده 4 زدم! تقریبا تمام اقسام این ماشین همینقد نرم هست حتی صدای بسته شدن درب ها شبیه به ماشین های وارداتی هست. تنها ایرادی که میشه بهش گرفت ظاهرش هست، درمقابل رقیب این ماشین محصولات ایران خودرو هستن مثل 206 و پارس و سمند که علاوه بر پایین بودن کیفیت کلیه قطعات، استهلاک بالایی هم دارن.یکی از لوکس ترین محصولاتشون پارس هست که وقتی میخوای درب ماشین رو از داخل باز کنی احساس میکنی دستگیره درب الانه که بشکنه، یا همون داشبورد شکیلش انقد بی کیفیته که بعد از مدتی به صدا میفته. کمتر پژویی دیدم که از همون سال اول چراغ چکش روشن نباشه و نیاز به استفاده از گارانتی نداشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امره Emrah

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (66 ديدگاه)

    ال نود بد تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نیما

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دو ماشین قیمت نجومی دارن نسبت ب کلاسشون وتندر نود بجز خشکی و داشبورد ساده با پلاستیک کم کیفیت فوق العادسسسسسسس مخصوصا کیفیت موتورش و قطعات موتوریش عالیه عالیه حداقلش اینه از سمند و 405 … خیلی بهتره قطعاتش گرونه ولی همون قطعات مرگ ندارن من خودم صاحب ال 90 م و تجربه خودمو گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تاوریژ

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام درسته ال نود موتور و گیربکسش خوبه ولی همش که تو موتور گیربکس خلاصه نمیشه که عزیز من، اگه اینطوریه خوب یه گاری وردار بیار بعد موتور گیربکس ال نود روش سوار کن و بعدش بگو فنی اش عالی صدا نداره و صورت ماه تعمیرکارهارو (البته ببخشید تعویض کارهارو) هم نمیبینید .ماشین باید راحتی ، قیافه،ایمنی و امکانات حالا تو ایران یه کم درسته و حسابی هم داشته باشه ال نود با اون قیافه اش با اون امکانات صفرش چهل و پنج پنجاه تومن قیمتشه، باید همون دورو بر بیست وپنج یا بیست و هشتینا باشه به نظر من سمند خوبه ماشین مورد اطمینانیه متاسفانه چیزی که این خودروها رو از سمند انواعش که خودروملی هستش تا تندر و پژو انواعش، بی کیفیت و بدرد نخور کرده قطعات چینیه و مونتاژ ناقص برادرهای خط تولیدمون هستش و صد البته توجه ایرافرغون و ضایپا به جیب خودش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسام

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (6 ديدگاه)

        مثلا سمند 33 میلیونی چه امکاناتی داره.که میگی ال نود 38 میلیونی نداره.من دوتاشم داشتم.
        مصرف سوخت:سمند 9 .ال نود 6
        موتوری:سمند دهه 80.ال نود 2000 میلادی .ال نود با وجود حجم موتور کمتر موتور قویتری دارد.
        گیربکس:سمند زوزه داره.ال نود معرکه
        جلوبندی:سمند متوسط.ال نود عالی.
        ایمنی:سمند 2ستاره.ال نود 3ستاره.
        رینگ آلومنیومی.سمند ندارد.ال نود دارد
        سیستم سفری(اعلام مصرف سوخت و مقدار سوخت):سمند ندارد.ال نود دارد
        شتاب:سمند کمتر است بدلیل موتور قدیمی
        استهلاک زیاد:سمندقطعاتش داخل زیر زمینها تولید میشه.ال نود اکثرا فرانسوی
        بازم بگم یانه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Tavrij

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (9 ديدگاه)

          ببخشید شما سمند موتورقدیمی رو با تندر مقایسه میکنید؟تو دیگه کی هستی بابا من منظورم موتور ef7 داداش این موتور خیلی فرق میکنه با اون موتور قدیمی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. حسين

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ال نود حرف نداره عیبیم روش نزارید لطفا خیلیم خوشگله

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      زشت ترین و بد قیافه ترین طراحی داخلی رو داره و بیرونش هم پر عیب و نقصه

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. Tavrij

      ۱۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      ال نود اگه قطعاتش از لحاظ کیفیت عین سمند بود هیچ کس سراغ ال نود نمی رفت چون مگه طرف خول شده که بره سی وهشت ،چهل میلیون بده و گاری بگیره ال نود اگه کیفیتش خوبه باز هم ارزش خرید رو نداره چون هیچی نداره اگه تراکتوررو عین سواری بهش امکانات میدادن خوب اون کارایی که تو شرایط سخت کشاورزی داره رو باید فدا میکردن الان ال نود هیچی نداره نه قیافه درست و حسابی داره نه تعادل فقط جلوبندی و زیر و موتور گیربکس محکمی داره خوب این خوبه، تراکتور هم اینارو داره، منتها ما میگیم خودروی سواری باید امکانات رفاهی و ایمنی و آپشن هم داشته باشه که متاسفانه ال نود اونارو نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Tavrij

      ۱۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      در ضمن دیگه تو حرف شتاب رو نیارین خواهشا چون شتاب مال ماشین های خارجی نه این لگنا که به زور از زمین بلند میشن آخه شتاب یازده نمیدونم ده یا دوازده ثانیه واسه سواری شد شتاب مگه کامیونه ول کنین تو رو خدا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. جواد

      ۱۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آخه تندر 90 کجا قیافش قشنکه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ا.ح.

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتور سمند 1800 اخه با موتور 1600 ال 90 مقایسش میکنید؟!؟!هر بیسوادی میفهمه که موتور 1800 سمند جاده رو جر میده…
    صندلی های سمند سگش به اون صندلیهای ال 90 مسخره با اون شکل بدترکیبش می ارزه که صندلیهای ال 90 افتضاحه کوچیک و خسته کنندس
    امکانات سمند خیلی بیشتر از ال 90تو جاده هم تو شهر سمند حرف نداره
    تو ال 90 که میشینی انگاری همش به طرف جلو آویزونی…
    فقط تنها مزیت ال 90 اینه که یه کمی مصرفش از سمند کمتره همین هیچ مزیت دیگه ایم نداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسام

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دوست عزیز ملاک قدرت موتور داشتن موتور بزرگتر نیست.ملاک اصلی بازده بیشتر موتوره.موتور ال نود دارای 110 اسب بخار قدرته ولی سمند 100 اسب بخار.در صورتی که مصرفش خیلی کمتر از سمنده.
      دوستان شما دارید موتور چهل سال پیشو با موتور روز مقایسه میکنید.خوب نمیشه.شاید جاده رو جر بده ولی در مقابل موتور بروز ال نود حرفی برا ی گفتن نداره
      موتور های جدید فاقد وایر هستن.چونکه وایر کمی رو کارکرد موتور تاثیر میزاره.بهمین خاطر موتورهای امروزی وایر ندارند وکویل روی شمعها بسته میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. حسين

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوست عزیز لطفا احساسی و … نظر ندین و کمی با منطق و علمی صحبت کنین درسته سمند موتورش 1800 و تندر 1600 ولی این نکته رو در نظر نگرفتی که موتور 1800 سمند یک موتور قدیمی ، پر مصرف و پر استهلاکه اگر اینطور باشه موتور 1800 سی سی هیواندای النترا هم باید قدرتش با سمند برابری کنه !!
    همین موتور 1600 تندر بسیار مدرن و دقیق طراحی شده و با هماهنگی بسیار خوبش با گیربکس راندمان بسیار بهتری از موتور قدیمی سمند داره ( موتور 1800 سمنددرقیاس با تندر فقط باعث افزایش سوختش شده نه راندمان بالاتر اون ) به طوری که در شتاب اولیه و جاهایی که موتور خودش نشون میده ( مثل سر بالایی و …) سمند در قیاس با تندر 90 بازنده ای بیش نیست . صندلیهای سمند خوبه( ولی فضای داخل به نسبت تندر کم ) و صندلیهای تندر در عین سادگی با توجه به فضای خوب داخلش به نسبت خوب و راحته و این موضوع رو اکثر دارنده های تندر گزارش دادن
    از نظر کیفی هم که میتونه معیار اصلی قضاوت بین دو ماشین باشه تندر با اختلاف زیاد نسبت به سمند در جایگاه اول خودروهای با کیفیت رنج تا 50 میلیون ایران قرار داره
    برای همین بهترین خودروی تا سقف 50 میلیون ایران از خانواده تندر هست ( تندر 90، ساندرو )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سالار

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سال94یک ال90 خریدم ولی بنظر من درد نمی خورد واصطلاک بالایی هم دارد اما همین یک ماه پیش یعنی15/2/96یه سمند ال ایکس ای اف سون گرفتم وواقعا از لحاظ سرعت شتاب و راحتی وامنیت عالی عالی است بنظر من ال90 درد بخور نیست از جمله صندلی ال90 جلو وعقب نمیشود.سمند لایک دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسام

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      شاید ال نود تصادفی درب وداغون بهت دادن.همین جوری نظر نده.ودیگران رو گمراه نکن اینو دیگه هر کسی میدونه که سمندی که ساخت داخله بپای ال نود نمیرسه.یکی از دوستان بنده پارس میخواست بگیره.بنده نظرشو عوض کردم.ال90 گرفت.واقعا راضی بود و میگفت پارس به گرد پای ال 90 نمیرسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ali

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    – باز هم تندر 90 در صدر رضایت مندی مشتریان از خودرو :
    http://www.donya-e-eqtesad.com/news/904477/
    البته هر ساله این بررسی ها انجام میشه و تندر نه تنها در رضایت مندی بلکه در بحث بررسی کیفی نیز همواره از خودروهای بی کیفیتی چون سمند برتر بوده
    و نیاز به این هم بحث هم اینجا وجود نداره .
    خودورهای بی کیفیتی مثل سمند (انواعش)،405(انواعش)، پارس و انواع پراید که با کمترین کیفیت توسط خودروسازهای داخلی تولید میشن به لعنت خدا هم نمی ارزن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. kalantar

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند الایکس با 100اسب قدرت 220 میره ولی ال نود با 5اسب بیشتر با 10 کیلومتر افت مواجه شده
    داخله سمند نسبت به ال نود برتری داره
    ظاهر سمند نسبت به ال نود برتری داره
    قیمت ال نود 43م درصورتی که سمند 32م یعنی 11م اختلاف
    امنیت و استحکام بدنه سمند از ال نود بهتره
    110 کیلو اختلاف وزن دارن
    حالا هر 100 کیلومتر ترکیبی داره 3تومن بیشتر مصرف میکنه نوش جونش

    ال نود با اینکه ادعا میشه بروز تره هنوز که هنوزه لامپ استفاده شده در چراغ جلوش دو کنتاکت زمان دقیانوسه
    مه شکن عقب یکی داره دنده عقب هم که یکیه
    عین عقب مونده های سر چهارراهه
    با بدنه بد فرمش نمیتونه باد رو بشکنه و با باد هم سرشاخ میشه ک ریده توی تعادلش

    بیشتر از 10 مدل ماشین تعویض کردم ولی از83 تا به امروز یه سمند دارم و یه پیچ چرخشو به ال نود نمیدم
    هرکی هم میگه داشتبورد سمند به صدا میفته خیلی محترمانه شکر صنعتی میل نموده

    با دو روز سوار شدن در مورد یه ماشین نظر ندین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پدرم ال90 داره و برادرم سمند ای اف 7
      موتور و گیربکس ال 90 حرف نداره دقیق عالی و سگ جون و کم مصرف هست.موتورش صداش کمه
      اما فقط تاسرعت 90 میتونی باهاش بری .سر پیچ های کوچیک هم تعادل نداره. کوچکترین دست انداز ها رو به سرنشینان مخصوصا اونایی که عقب نشستن. منتقل میکنه حتی دفت کنیدترک های. ریز جاده رو هم به سر نشین ها میده.
      ولی کل ماشین های. با پایه 405 مثل سمند و پارس و…..همه راحت ترن سر پیچ ها پایدار ترن و ای اف سون شتابش هم خوب ومعقوله گرچه به ال 90 نمیرسه.ولی تو سرعت نهایی بازم ال 90 بهتره.
      خلاصه اگه دنبال ماشین راحتی هستین. قطعا وقطعا سمند بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسام

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      همین به قول شما 3000 تومنها در هرپنجاه هزار میشه یک میلیون و پانصد هزار تومان.به علاوه اصطحلاکش.حول حوش 3 تومنی برات آب میخوره.
      دوما ال نود 39 تومنه نه 43 تومن.حال شما بیا تو صد هزار کیلوتر حساب کن چه عددی میشه.
      سوما ایمنی رو که دیگه تست زدن سمند دو ستاره و ال نود سه ستاره داره.ایمنی به وزن نیست.اگه اینجور بود چند تا آجر میچیدن کف پراید مشکل ایمنیش حل میشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علی

      ۲۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ال نود 38 تومنه دوست عزیز الکی آمار تخیلی از خودت در نیار
      اتوماتش هم 47 تومن…
      حالا این 43 میلیون رو از کجا در آوردی نمیدونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. همايون

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در مورد ال90 اطلاعات زیادی ندارم ولی خرید از دار و دسته سمند را به هیچ عنوان توصیه نمیکنم چون بزرگترین اشتباهه به خاطر تجربه ای که خودم از این ماشین داشتم که باعث شد فقط ماشین خارجی و وارداتی سوار بشم .
    چند وقت پیش یکی از دوستانم سمند سورن صفر کیلومتر خرید به خدا قسم هنوز 2 دو ماه از خریدش نگذشته بود که ماشینو به علت بروز کلی عیب و ایراد بزرگ مثل مشکل گیربکس و… رد کرد رفت .
    شاید به دلیل کیفیت خیلی خوب ال90 باشه که تا حالا تو این 8 سالی که از تولید ش توایران میگذره اعلام نارضایتی از دوستان و اقوام ال90 سوارم نشنیدم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سینا.

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان گرامی و محترم ،طرفداران سمند و ال نود.بنده و پدرم به مدت 30 ساله تراشکاری داریم و همیشه با مکانیک و زیربندساز و …سروکارداریم.پس تجربیات فنی خودم را برای شما بیان میکنم.اولین نکته این است که ال نود را با سمند موتور ef7 مقایسه کنید نه موتور قدیمی 1800 سی سی.در قسمت موتور و قدرت هردو ماشین عملکرد مناسب و خوبی دارند و استحکام بالایی دارند.به قول معروف سگ جون هستند و مرگ ندارند.در قسمت برق و سیم کشی سمند عملکرد ضعیف تری دارد که جدیدا ایران خودرو اعلام کرد سیم کشی سمند را بهبود بخشیده.در قسمت جلو و زیر بند باید گفت ال نود بسیار محکم تر از سمند است.ولی در قسمت عقب و اکسل عقب ال نود عملکرد وحشتناکی دارد علت هم وجود اکسل یک تکه ال نود است که به همراه ارتفاع ماشین و بالابودن سقف و نقطه ثقل سریع چپ میکند ولی سمند با داشتن ژامبون سر پیچ تعادل بهتری دارد حالا یکم کپ هم بشه بهتر عمل میکنه.ترمز گیری ال نود و سمند هردو بسیار خوبه و معقوله که سمند سورن 4چرخ دیسک بسیار قوی تره.هردو بدنه محکم و استواری دارند ولی هردو در قسمت های مختلف دید کمتری دارند.(نسبت به پراید و پژو)در قسمت دیسک و صفحه و گریبکس ال نود بهتره.در قسمت قطعات بحث زیاده.دوستان توجه داشته باشند سمند به غیر از موتور که قطعات گرونی دارد قیمت قطعات مناسب تری دارد.البته چینی.ال نود وقتی اومد با کمبود قطعه مواجهه شد و بعد ایران تحریم شد و بماند بازار چه بلایی سرش اومد.عمر قطعات ال نود زیاده به شرطی که فرانسوی اصل باشه.پس قیمت قطعه فرانسوی خیلی گرون تره.مثلا بلبرنگ چرخ ال نود اصلی 400 تومنه و ایران خودرویی 210 و چینی 70 .گردگیر اصلی 215 و طرح 90 تا 15.حالا سمند بهترین بلبرنگش میشه 70 تومن.کیفیت داشبورد سمند بهتره.صندلی سمند بهتره.کافیه قد بلند باشی و بشینی توی ال نود و بری مسافرت.اونوقت می فهمین صندلی استاندارد یعنی چه.ظاهر ماشین هم دیگه سلیقه ای است.این وسط یکی هم میاد میگه پیکان خوشگل تره.به نظر من در رنج قیمت 20 تا 30 سمند از هر لحاظ بهتره.ولی 30تا40ال نود و جدیدا ساندرا بهتره که از نظر کیفی بالاترند.یکی دوست دارد با گاز سی ان جی حرکت کنه نتیجه سمند بهتره.یکی میگه …ال نود بهتره.یک نکته بگم و ختم کلام.از سال 90 و 91 به بعد قطعات چینی جای قطعات اصلی را برای هردو خودرو گرفت و شد بلای جان مردم ایران.برای همین میگن ال نود جدیدا خوب نیست.یا …تصمیم باشما.من خودم سمند سورن 91 دارم.برادرم ال نود 93.پدرم جیپ آهو.با اون جیپ راحت تریم.یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Tavrij

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام شتاب ماشین های خارجی زیرپنج ثانیه هستش و کیفیت و ایمنی و آپشن هاشونم تا دلت بخواد به خاطر اینکه کمپانی های اونا با هم رقابت میکنن بر سر اینکه یه خودروی با کیفیت درست کنن و بدن دست مردمشون و دولت هاشون هیچ دخالتی توش ندارن بر عکس کمپانی های خودروسازی ما که به کمیت فک میکنن و تو فکر این هستن که چطوری میتونن این لگنارو تا جای که میتونن به این مردم بدبخت قالب کنن و جیبشون خالی کنن اونا به مردم خودشون ارزش قائل هستن. بعد شما بیچاره ها اومدین دو تا لگن بی خاصیت با هم مقایسه میکنین ، شتاب تندر ۱۰ ثانیه ،نمیدونم شتاب سمند ۱۲ ثانیه، در مورد این لگنا باید سگ جون بودنشون رو مقایسه کنین که کدوم ماشین زیر دست ایرانی جماعت که از مرده ماشینم کار میکشن و اینکه دوست دارن روزای تعطیل از ماشین به عنوان اسب بارکش استفاده کنن، یعنی کلی بار روش سوار میکنن و چهار پنج نفر هم توش میشینن و انتظار دارن ماشین با شتاب فوق العاده بره و تو سربالایی و خاکی کم نیاره. آره داداش آپشن و شتاب و کیفیت مال ماشینای خارجی ، ماشینای داخلی کیفیت ، شتاب و ایمنی شون صفره برای اینکه فرغون خودرو و ضایپا مردم رو به عنوان یه مشت مردمه پخمه و نادون حساب میکنن و به خاطر همین به خودشون هیچ زحمتی نمیدن که رو کیفیت خودروها کار کنن.ای کاش میشد به خاطر خدا برای یه بار هم که شده واقعا میگم به خاطر یه بار هم که شده این دوتا کمپانی با هم همکاری کنن و یه خودرویی بسازن که واقعا ملی باشه و درخور شان و منزلت این مردم باشه به امید اون روز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام ، کسایی که سمند ef7 بنزینی مدل جدید(95 یا 96 ) گرفتین ، مشکل جارفتن دنده و زوزه کشیدن و سفتی کلاج دارین آیا ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Tavrij

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      والا تو ایران هر کی بخواد ماشین صفر بخره باید اولش آبندی کنه نمیدونم ببره آچارکشی، گیر بکش عوض کنه و از این حرفها این چیزا عادی تو این کشور.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. عليرضا

    ۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا در حال حاضر جانبداری کردن ازخودروهای بی کیفیت مثل سمند جای بسی تاسف داره

    لزوم بازنشسته کردن خودروهای بی کیفیت
    یک کارشناس صنعت خودرو درباره تولید خودروهای با سطح کیفی تک ستاره از سوی شرکتهای ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو، از این خودروسازان خواست تا خودروهای با کیفیت پایین را بازنشسته کنند.
    امیرحسن کاکایی در پاسخ به اینکه بررسی گزارش‌های ارزیابی کیفی خودروهای داخلی نشان می‌دهد که ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو ماه‌ها و بلکه سالها است که برخی محصولاتشان را در پایین‌ترین سطح کیفی تولید می‌کنند و ارتقایی در کیفیت این محصولات صورت نگرفته است، اظهار کرد: در این شرایط پرسش کلیدی این است که چرا خودروسازان به گزارشهای ارزیابی کیفیت ترتیب اثر نمی‌دهند و چرا کیفیت خودروها افزایش نمی‌یابد.

    وی با بیان اینکه البته در برخی خودروها مانند پراید و پژو ۴۰۵ بیش از این امکان اصلاح و افزایش کیفیت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این خودروها از نظر طراحی و پلت‌فرم قدیمی هستند و خودروسازان باید به فکر بازنشسته کردن آنها باشند.

    عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: اما در این میان مسئله این است که در حال حاضر جایگزینی برای این دو خودرو که جزو ارزان‌ترین خودروهای داخلی هستند وجود ندارد و توقف تولید آنها باعث ایجاد مشکل برای خریداران و متقاضیان این محصولات خواهد شد.

    وی افزود: بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود که هزینه‌های تولید خودرو در کشور کاهش یافته و بتوان خودروهای جدید و با کیفیتی را با قیمت پایین جایگزین خودروهای فعلی کرد.

    کاکایی تصریح کرد: البته گذشته از این دو خودرو دیگر خودروهای قرار گرفته در لیست خودروهای با کیفیت پایین امکان اصلاح و افزایش کیفیت دارند اما مشخص نیست چرا این کار صورت نمی‌گیرد.

    بررسی جدیدترین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (اردیبهشت ماه ۱۳۹۶) نشان می‌دهد که همچون ماه‌های پیش از آن برخی از خودروهای تولیدی از سوی ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی و با همان کیفیت سابق تولید می‌شوند.

    این خودروها شامل سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا هاچ‌بک، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس ۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ هستند که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

    در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کسب می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Tavrij

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      خوب عزیز من چیکار کنیم پول خرید خودروهای خارجی رو نداریم خودروی داخلی هم کیفیتش پایینه، مثلا با کیفیتش همون تندر فرغونه که نه قیافه بیرون درست و حسابی داره نه داخلش آپشن داره به قیمت گذافی هم می چپونن به این ملت بدبخت ،هر وقتم یکی میاد انتقاد کنه از این لگن خیلیا حالت تدافعی به خودشون میگیرن که آقا چرا انتقاد میکنی ماشین به این معرکه ای موتور گیربکسش عالی (البته فقط همینو داره) دیگه چی میخواینو از این حرفا ،ماشینی که پیچ ها رو باید با احتیاط رد کنی والا خیلی سریع چپ میکنه اونم از قیافه اش. ببین چقدر خاک تو سر شدیم که داریم از این لگن دفاع میکنیم سمند هم ماشین خوبی نیست ولی از لحاظ امنیت یه مقدار از تندر خوبه و اینکه به لحاظ وزنی که داره مثل تندر تو پیچ
      ها زود چپ نمیکنه از لحاظ آپشن هم از تندربهتره خوب.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. alireza

    ۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    
    خودروی تک ‌ستاره در شأن مردم ایران نیست!
    یک کارشناس صنعت خودرو درباره تولید خودروهایی با سطح کیفی تک ستاره از سوی شرکتهای ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو اظهار کرد که تولید چنین محصولاتی در شأن صنعت خودرو و مردم ایران نیست.
    بررسی جدیدترین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (اردیبهشت ماه ۱۳۹۶) نشان می‌دهد که همچون ماه‌های پیش از آن برخی از خودروهای تولیدی از سوی ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی و با همان کیفیت سابق تولید می‌شوند.

    این خودروها شامل سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا هاچ‌بک، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس ۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ هستند که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

    در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کسب می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.
    منبع خبر : ایسنا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. میلاد

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت خودروی خوب در کشور ما زیاده ، اگه میگن ال 90 بخاطر اینکه مثل تمامی 206 های قد و نیم قد تو کنار جاده موندن کاپوت بالا و منتظر سرویس کار . حالا نمای اتاق خوبه یا فنی موتور .
    بنده منکر تزئینات داخلی نیستم ولی اول فنی بعد نما . تازه ازلحاظ تصادفات نیز ایمنی بتلایی داره . خلاصه اینکه باید ساخت چون صنعت خودرو در داخل انحصاریه ونمیشه کاری کرد درکل هزینه تعمیر و جلوبندی و غیره را نگاه کنید کم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محسن

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سال ۹۰ یه ال نود کارتکس فول پارس خودرو خریدم ویکسالی سوار شدم وفروختم ودرحال حاضر هم بنا بر شرایط کاری که دارم دوسال هست که سمند lxموتور پژو سوارم وتجربیاتم رو براتون میگم.
    از نظر قیافه بین این دوماشین بستگی به سلیقه افراد داره که کدوم رو میپسندن ویه چیز شخصیه!
    از نظر موتوری وگیربکس چون تا الان موتور گیربکس ال نود بصورت پک کامل وارد میشه وبقیه قطعات که یکسیری مونتاژ هست ویه سری هم تو ایران تولید میشه مثل بدنه و داخل کابین برتری با ال نود هست ولی سمند کاملا تولید داخل وبعضی قطعات هم چینی هست ولی به پای کیفیت ال نود نمیدسه و خب راضیه کننده هست واینقدرم که تبلیغات سو میکنن نیست .خب تکنولوژی ال نود بروز تر ولی سمند قدیمی تر ودرحال حاضر هم عیب وایراداتش رو برطرف کردن تو سمند.
    در کل از لحاظ کیفیت قطعات وموتور وگیربکس ال نود خیلی بهتره نسبت به سمند وگرون تره قطعات مصرفی ال نود مثلا یه کیت کامل تسمه تایم ال ۹۰ در حال حاظر نزدیک به ۲۰۰ هزار تومنه ولی تسمه تایم سمند اورجینالش ۴۵ هزار تومنه.
    جلوبندی ال ۹۰ خراب شدنی نیست مگر بترکونیش ولی در عوض سمند بخاطر وزن سنگینش وکیفیت بد قطعاتش خراب شدنش حداقل هرسال یک مرتبه هست.
    ازنظر سواری و تو دست بودن ماشین تو جاده خب برتری با سمند هست بخاطر صندلی های مبله وراحت تر نسبت به ال نود چون وزن سمند سنگین تره وارتفاعش نسبت به ال نود پایین تر وال نود کمی خشک تره اونم بخاطر سیستم فنر بندیشه.
    توصیه من به دوستانی که میخوان ازبین این دوتا ماشین یکی رو انتخاب کنن اینه که ببینن مصرفشون بیشتر برای توشهر هست یا جاده .اگر اهل مسافرت زیاد هستین ودائما در سفر وتوی شهر از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده میکنین بهترین گزینه سمند lx موتور پژو هست بخاطرراحتی در سفروایمنی زیاد ماشین وقطعات ارزون تری که همه جا پیدا میشه نه سمند ef7پرخرج.
    اگر درشهرازماشین استفاده میکنین ودرترافیک زیاد میمونین وسالی یکی دوبار میرین مسافرت بهترین گزینه ال نود هست چون اصطلاک کمی داره ودرشهرمصرف کمتری نسبت به سمند داره .
    در اخر باید بگم الان قیمت سمند lxموتور پژو که بهترین نوع سمند هست وپرطرفدارترین ۳۱ تومنه وال نود صفرش ۴۲ تومن .این رو هم در نظر بگیرین که چه مصارفی رو از ماشین میخوان داشته باشین واینکه ال نود های جدید دیگه مثل مدل های ۸۹ و۹۰ کاملا فرانسوی نیستن ساخت رومانی.اسپانیا وترکیه هستن ومکزیک ولی خب نسبت به چین از کیفیت بهتری برخوردارن.وسمند lx هم در حال حاظر عیب وایراداتش برطرف شده وخیلی ماشین خوبیه نسبت به ۴۰۵ وپرشیا وسورن وef7.
    پول جیبتون رو نگاه کنین واستفاده ای که از ماشین میخواین کنین بقیه چیزا الکیه و تبلیغات وتعصبات پوچ.
    یا حق.!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام ….والا همینکه میگید سمند ال ایکس موتور پژو از سمند ef7بهتره خب معلومه ک اصلا اطلاعات کافی ندارید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. حمید

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هرچقدر پول بدی همونقدر آش می خوری…ولی من باسمندال ایکس موافقم به خاطرفراوونی قطعات وارزون بودن قطعات وظاهرزیباتر از ال نود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قطعا هر کس در خرید خودرو معیارهایی دارد که غالبا با دیگران مشترک نیست.پس هرکس با توجه به بودجه ، زیبایی ظاهری ، امکانات و آپشن ها ، تکنولوژی ساخت و به روز بودن پلتفرم ، مصرف سوخت و هزینه های نگه داری ، خدمات پس از فروش و در نهایت شرایطی که خودرو حین استفاده باید تحمل کند و کارآیی متناسب با موقعیت خدمت و….. سایر پارامتر ها خودرو می خرد.پس اینکه این خوب است یا آن برای شخصی به شخصی دیگر ممکن است متفاوت باشد.ولی در شرایط استاندارد خودروی لوگان کارایی و دوام بیشتری دارد طبق نظر اکثریت. موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سبحان

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ال نود کم مصرف تر است تیز تر است محکم تر است سمند عین پراید به درد نمی خوره با ابشن های ضعیف ال نود صندوق اش جادار تره طرحشم خوبه موتورشم قوی توشم جادار تره سمند انقدر گنده است که به درد نمیخو ه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته ال۹۰ نرم و تیزه ولی نمیشه امنیت وراحتی بنده دیسک کمر دارم سمند صفرخریدم سه سال سوارشدم مسیر های طولانی رفتم هیچ مشکلی نداشتم سمند نازنینمو فروختم ال۹۰ صفر خریدم خداشاهد یک کیلومتر میرم کمرم وپاهام درد میگره نمیدونم این چه صندلیه بمونه بعلت عدم دید عقب چند بار تصادف کردم با این دومشکل کلی که همه میدونن مگه نصب یک صندلی طبی مثل سمند ونصب سنسور عقب چقدرخرج داره روهم رفته ال۹۰ ماشین باکلاسیه ولی برای اونایی که ناراحتی کمردارن اصلا خوب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از سال 80 تا 95 پنج سال سمند داشتم و الان یکساله تندر90 سوار میشم.به جرات میگم سمند یه ماشین آشغاله که ایران تولید میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مهدی

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    النود بهترین ماشین بین ماشین های متوسطه من که خودم النود دارم خیلی راضیم نرمه دنده اشاره میکنی میفته .سرعتشم عالیه من که کیف میکنم من که قبلا سمند الکس داشتم اینقد ماشین خرج باز کنی‌بود که منو برشکست کرد هرچی داشتم دادم سمندو درست کردم اما این النودو که خریدم مدل ۹۱از اون موقع به خدا قسم میخورم وقط ۷۰۰هزار بهش خرج کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. عباس

    ۱۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سمند دارم تنها بدیش اینه که پول ندارم عوضش کنم
    به قرآن مجید دهن منو سرویس کرده هر روز خرابه بو بنزین و صدا کابین و دید کم به کنار اصلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. احسان

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    همه سمند سوارا میگن آپشن والا این آپشن هایی که سمند داره خودت میتونی بهترشو برای ال۹۰بزاری از صندلی بگیر تا مولتی مدیا و …..
    من خودم پارس تندر سوار میشم مدل ۹۵ خیلی هم راضی هستم ماشین قبلیم هم ۲۰۶ sd بوده مدل ۹۳ قبلترش سمند مدل ۹۰ از بین این سه ماشین که سوار شدم پارس تندر و ۲۰۶ بهترین راندمان و شتاب وکیفیت را دارند ولی به خدا از سمند خیلی ناراضی بودم و هستم به جرأت میتونم بگم که کسانی که تا ال۹۰و پارس تندر سوار نشدن نمیدونن چه ماشین خوبیه چون ماشینی که سوار میشن روش تعصب دارن ،به خدا خودم هم از ال۹۰ بدم میومد و میگفتم بهترین ماشین سمنده به خاطر همین پارس تندر خریدم که با ظاهرش کنار بیام و خداییش تا الان بهترین ماشین عمرم رو سوار شدم هیچ جا از سمند خانواده سمند و پژو عقب نیافتادم چه در جاده مسطح چه سربالایی حتی چینی های ۱۰۰میلیونی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. عباس

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام این دو خودرو جنبه های متفاوتی برای بررسی دارند ولی من میخواهم به صورت واقع بینانه نتیجه ی یک سفر جاده ای 100 کیلومتری را از این دو خودرو بیان کنم. سمند EF7 به مراتب کمتر از ال نود راننده و سرنشینان خود را خسته میکند و دلیل آن صندلی های بهتر است ولی از طرفی تعلیق ضعیف تر آن نسبت به ال نود در سرعت گیر های بین جاده ای که معمولا سرعت بالاست تکان ناگهانی بدی را به سرنشینان وارد میکند در مصرف سوخت واقعا ال نود بسیار بهتر از سمند عمل کرد زیرا راندمان موتوری بهتری دارد . از نظر پایداری در سرعت بالای 120 کیلومتر چنانچه با همان لاستیک های فابریک ال نود و بدون بار به جاده زده باشید در برابر سمند حرفی برای گفتن ندارید بالاخره هر چه باشد سمند حدود 200 کیلو فابریکا سنگین تر از تندر است اما ایمنی تندر نود در تصادفات بسیار بالاست که باعث شده 3 ستاره ایمنی یورو کپ را از آن خود کند این بدان معنی است که در هنگام برخورد ضربات ناشی از تصادف به بدنه تندر شانس زنده ماندن در آن بسیار بیشتر از سمند است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. رسول ولدی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من ۲۰۶ داشتم هر ماه حداقل دو یا سه بار مکانیکی بودم
    الان دوسالی هست ال۹۰ دارم خیلی خیلی راضی هستم.اگه میخاید باخیال راحت سفر کنید پیشنهاد میکنم ال۹۰ بخرید بهترین ماشینه تو این قیمت
    به هیچ وجه قابل مقایسه نیست با پژو یا سمند
    شک نکنید اگه میخاید بخرید بهترین گزینست
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا