ایران خودروپژو

پژو پارس – پرشیا

اتوموبیل پژو پارس که در ابتدا با نام پژو پرشیا وارد بازار شد گونه ای از پژو ۴۰۵ است که با تغییراتی در شکل سپرها، جلوپنجره رادیاتور، چراغهای جلو و عقب، آینه ها، رینگ و لاستیک، درب صندوق عقب و تغییراتی در داخل اطاق منجمله غربلیک فرمان جدید و نمای چوب کنسول ارائه شد.

peugeot-pars

تجهیزات به کار گرفته شده در این محصول نظیر موتور با سیستم سوخت پاششی (Injection) ، فرمان تقویت شده ، آینه های خارجی با کنترل برقی ، کولر با خنک کنندگی مناسب و … ضمن فراهم نمودن آسایش بیشتر برای راننده و سرنشینان با استانداردهای کنترل آلودگی و مصرف روز دنیا مطابقت بیشتری دارد.

pars

کارایی
  • مدل موتور : XU7JP/L3
  • حد اکثر سرعت : ۱۸۶ KM/HR
  • حجم موتور : ۱۷۶۱cc
  • سیستم سوخت رسانی : انژکتوری
  • حداکثر توان موتور : ۱۰۰ HP در۶۰۰۰ دور بر دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۱۵.۳ Kgm در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
  • شتاب از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت : ۱۱.۸ ثانیه

پارس با موتور انژکتوری ۱۶ سوپاپ

  • مدل موتور : XU7JP4/L4
  • حد اکثر سرعت : ۱۹۲ KM/HR
  • حجم موتور : ۱۷۶۱cc
  • سیستم سوخت رسانی : انژکتوری
  • حداکثر توان موتور : ۱۱۰ HP در۵۵۰۰ دور بر دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۱۵۵ Nm در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
  • شتاب از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت : ۱۱ ثانیه
گیربکس
پارس ۱۶ سوپاپ
گیربکس ۱ ۰.۲۸۹۴ ۰.۲۸۹۵
۲ ۰.۵۳۸۴ ۰.۵۳۴۹
۳ ۰.۷۸۱۲ ۰.۷۳۵۲
۴ ۱.۰۵۱۲ ۰.۹۵۱۲
۵ ۱.۳۴۲۸ ۱.۲۵۷۱
عقب ۰.۳۰۰۰ ۰.۳۰۰۰
خروجی ۱۷×۷۷ ۱۷×۷۷
  • کلاچ : کابلی
ظرفیت
  • ظرفیت مخزن سوخت: ۷۰ لیتر
وزن (kg)
  • وزن خودرو : ۱۱۹۰
  • وزن روی اکسل جلو : ۷۰۰
  • وزن روی اکسل عقب : ۴۴۰
  • حداکثر وزن مجاز خودرو : ۱۶۰۰
  • حداکثر وزن مجاز خودرو با تریلر : ۲۷۵۰
سیستم الکتریکی
  • باطری : Ah 55
  • دینام : A 80
  • دینام : Kw 1.1
سیستم فرمان
  • قطر دایره دوران : ۱۱ متر
  • جعبه فرمان : هیدرولیک – شانه ای
تعلیق
  • جلو: مستقل از نوع مک فرسون
  • عقب : مستقل از نوع فنر پیچشی
سیستم ترمز
  • ترمز جلو : دیسکی با پره های خنک کننده
  • ترمز عقب : دیسکی
لاستیکها
  • اندازه لاستیکها : ۶۵/۱۸۵ R14
    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲۱ رای

    جواد عقیلی

    داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

    مطالب مشابه

    ‫۲۲۴ دیدگاه‌ها

    1. امیر علی

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      با سلام داداش محمد رضا
      پارس ای ال ایکس فعلا تولید نمیشه حدود یک سالی هست

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. a-x1

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (187 ديدگاه)

      این پارس جدید که گفتن امسال میاد کسی ندیده؟ خبری نداره؟ همینطوری قیافش خوب بود , گند نزنن به تریپش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فرشاد

      ۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یه پارس دوگانه سوز صفر رو سال 86 خودم از کارخونه تحویل گرفتم . فقط می تونم بگم اگه خرجش کنی و به موقع بهش برسی ، برای جاده های ایران (چه داخل شهر و چه مسافرت طولانی) عالیه و فوق العاده است . برای مثال ، تو این تحریم لعنتی ، 2ماه گشتم تا کمک جلو اصل فرانسه پیدا کنم و پیدا کردم و الان نرمی ماشینم رو با مگان 2000 صفر می تونم مقایسه کنم ! روغن توتال دوبی (مشکی رنگ) بریزی و حتی اگه ای بی اس نیست ، لنت اصل تکستار 60هزار تومنی برا چرخهای جلوش بندازی و بنزین سوپر بزنی ، یه ماشین بی نقص داری با شتاب عالی و تعلیق و امنیت فوق العاده ! شخصا تصادف هایی رو نجات پیدا کردم با این پارس 86م که مرگ حتمی در پی اش بود ! اونائی که پول نداشتن پارس بخرن و سمند بالاتر نتونستن سوار شن،لطفا عقده گشایی نکنن اینجا و اگه می گن پارس بده ، مدرک بیارن و با منطق و دلیل توضیح بدن تا جواب بگیرن!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. علی

        ۱۴ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        آقا فرشاد
        تنها تفاوت پارسی که شما داری با 405 چراغها و سپرشه.در سایر موارد: امنیت و تعلیق و شتاب و بقیه چیزایی که گفتی با 405 (ماشین مدل 1988 میلادی)مشترکه(صفات عالی و فوق العاده به این ماشین تعلق نمی گیره).برو از تعمیر کار و لوازم یدکی فروش بپرس تا بهت بگن . اونایی که سمند می خرن بخاطر پول نداشتن نبوده ماشین ها رو بهتر از تو می شناسن.جوری گفتی پولشون نمی رسه عقده ای شدن که انگار اختلاف قیمتشون 10 ملیونه.همون سالی که ماشینتو خریدی آدم های عاقلی که می خواستن ماشین دوگانه سوز بخرن سمند EF7خریدن با دو ملیون تومن هزینه کمتر .خلاصش کنم آدمی بودی که فقط چراغ و سپر پارسو دیدی و رفتی خریدی حالا داری تعصب به خرج می دی و به آدم های عاقلتر از خودت که خرید بهتری داشتن بد و بی راه می گی

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. امین

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
          سوابق: (4 ديدگاه)

          یعنی چی ماشین به همون قیافست دیگه آقا اکه پارس نداری حسودی نکن

          موافقم 1
          مخالفم 4
          1. Zonda R

            ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
            سوابق: (1872 ديدگاه)

            F.A
            دوزاری
            اخه چیه این گاریه اشغال حسودی داره

            موافقم 3
            مخالفم 0
        2. pepe

          ۱۹ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          در ضمن علی جان اینم بگو پارس بدنش پژو 407 سال 1995 هست می تونین برین چک کنین.

          موافقم 2
          مخالفم 1
          1. مهدی

            ۲۶ دی ۱۳۹۲
            سوابق: (1 ديدگاه)

            شما که این همه ادعا میکنی یا 407 ندیدی یا پارس که فرقی بین این دوتا قائل نیستی.
            در ضمن بدنه پارس به پژو 605 نزدیکه ..

            موافقم 0
            مخالفم 0
        3. شهاب

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (14 ديدگاه)

          به نظر من پارس و سمند هردو خیلی قدیمین ماشین فقطوفقط سورن ef7

          only ssssssssssssssssssssssssoren

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سعید

        ۴ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (14 ديدگاه)

        تو که دم از مدرک و دلیل ومنطق میاری اول خودت مدرک بیار که بهتره بعد حرف بزن در ضمن تو پول بنزین زدن نداری که رفتی ماشین دوگانه سوز خریدی حالا میگی اونایی که پول بالاتر از سمند ندارن عقده گشایی نکنن.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. بهرامی منفرد

          ۹ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          من یه آزارا دارم، یه پرشیا TU5هم واسه زیر پام، خدایی از پرشیام خیلی راضیم، هم مدیریتیه رخش، هم امنیت و سواری خوبی داره، بنظر من کسایی که اینجا نظر میدن چون اکثرا ماشین ایرانی دارن یکم به کلاس پرشیا حسادت میکنن

          موافقم 1
          مخالفم 2
          1. الیاس

            ۱۱ آذر ۱۳۹۲
            سوابق: (1 ديدگاه)

            من یه آزارا دارم، یه پرشیا TU5هم واسه زیر پام…
            یعنی با آزارا مسافرکشی می کنی یا بار می بری که می گی یا آزارا دارم و یه پرشیا هم واسه زیر پام!!!!!!

            موافقم 1
            مخالفم 0
          2. شهاب

            ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
            سوابق: (14 ديدگاه)

            آخه پارسی که 200 هزار سال قبل از میلاد ساخته شده حسادت داره!!!!!!
            شما فقط یه نگا به داشپورد و جلو پنجره ی آودی شکل سورن بنداز ببین عاشقش نمیشی

            موافقم 0
            مخالفم 0
        2. ali

          ۲۰ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (27 ديدگاه)

          موافقم بات

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Zonda R

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        F.A
        پس احتمالا بنز e کلاس داری

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. رسول

        ۲۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        الان بهت دلایل افتضاح بودن پژوهارو میگم ،پارس و ۴۰۵فقط ظاهرشون فرق داره و تمام،تو دنیا آشغال ترین شرکت و عقب افتاده ترین شرکت پژو فرانسه هستش بصورتیکه تو برنامه معروف تخت گاز که کاملاً تخصصی عیبای ماشینارو بررسی میکنن اصلاً هیچوقت پژو تست نکردن و بارها و بارها تکراردکردن که آشغالترین شرکت دنیاست.سرتاپا ایرادن.جلوبندی که هرسال بوش طبق بخاد و تعمیر،موتوریکه به محض بالارفتن آمپر آب واشر سرسیلندرذمرخص میکنه یا با پاره شدن تسمه تایم داغون میشه سوپاپ و سرسیلندرش و تنفس سخت داره و گیربکس افتضاح وبدترین نوع شیفت های تعویض دنده که میله های درهم و برهم هستن.کلاج سیمی سفت.اطاقیکه اگر چرخهای مخالف هم در عقب و جلوی ماشین بصورت ضربدری رو ی بلندی و گودال قراربگیرد صدای تغییرشکل اطاق از درها و داشبورد شنیده میشود.جلوپاهای تنگ در عقب و جلوی اتومبیل.بسته شدن افتضاح و بدون فکر قطعات بصورتیکه هیچگونه فکری در مورد تعویض قطعات مختلف برای سهولت تعویض بدون نیاز به بازکردن قطعات جانبی نشده است.بازم بگم؟؟شرکت پژو ماشیناش جزو بد ساخت ترین ودارای بدترین مهندسی انتخاب شدن توبررسی اتومبیل های ده های مختلف.من خودم هیچوقت ماشین ساخت ایرا ن نمیخرم چون صنعت خودروی ایران همه توش *** و آشغال رو ۷برابرقیمت واقعی میدن به مردم خودشون وبه یک هفتم قیمت میدن به کشورای همسایه.پراید تو ایران ۲۰ و عراق۳میلیون تومن.!!!(کاملآ مستند)اگر یک تویوتای کرونا ۲۰۰۰ مدل۱۹۹۲ میلادی سوار میشدی دیگه هیچوقت ماشینای آشغال ایران رو نمیخریدی.ننشستی تا بفهمی و بدونی ماشین خوب چیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. علی

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        پارس و 405 فرغونی بیش نیستند
        بدنه بسیار ضعیف در حد پراید
        حیف پول که بدی و این دو فرغون رو سوار شی
        آشغال به تمام معنا
        تو ماشینای داخلی بسیار محکم پیدا نمیشه اما تندر 90 , سمند و 206 صندوق دار بدنه های خوبی دارن
        پارس و 405 باید با پراید و پیکان و آردی مقایسه بشن

        موافقم 1
        مخالفم 1
    4. mohsen610

      ۱۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (17 ديدگاه)

      با سلام دوست عزیز ماشینای ایران هیچ کدوم ماشین نیستند اینو همه ماها میدونیم!من خودم پارس سال دارم از نظر ایمنی از 405 بهتره چون نود کیلوتقریبا وزن سنگینتری داره به خاطر ایمنی بیشتر ستون ودربهاش هست. پارس پژو406 فرانسه هست سال1999تولید شده ولی405 سال1983خوب نقاط مشترک هست بینشون فیس لیفت یکی هست ولی هندلینگ پارس راحت تره ایمنیش بالاتره وشیک تر هست ولی موتورxu7L3قدیمی پرمصرف تر وبا قدرت 100 اسپ بخار. موتور پر قدرتی روی پارس نیست رو سمند هم همینجور!! موتورای tu5وef7جدیدتر وبهتر هستندای کاش تو ایران به جای این موتورا از موتورew10شرک پژو استفاده بشه با قدرت بالاتر ومصرف کمتر 180 اسپ بخار قدرت مناسبی هست با این موتور چه میشه به امید بهروزی با تشکر از سایت جالب پدال.

      موافقم 0
      مخالفم 3
    5. Yashar

      ۲۹ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (294 ديدگاه)

      دوستان عزیز هیچ تفاوت فنی یاایمنی بین 405 و پارس وجود نداره- پارس چهره بروز شده 405 هستش حتی اگه پلاکی که زیر کاپوت کنار موتور می چسبونند رو نگاه بکنید نوشته 405glx pars!! و هیچ ربطی به 406 نداره چون کلا پلتفرم و اتاق و طراحی داخلی متفاوتی با پارس داره فقط خواستن یخورده شبیهش کنند عین 207i که شبیه 207 واقعی هستش ولی اتاق و پلتفرم همون 206- که بهونه ای شده برای افزایش چند میلیونی قیمت همون ماشین که در اثر نا آگاهی و غفلت خریدار بهش قالب میشه!! ماشینی که هیچ چیز جدیدتری نسبت به 405 به صاحبش ارائه نمیده بجز خرج و هزینه های بیشتر با چهره ای متفاوت تر !! چون با تغییرات سپر و چراغ و کاپوت قیمت همون لوازمش نسبت به 405 خیلی بیشتر میشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen610

        ۷ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (41 ديدگاه)

        با سلام دوست عزیزمیشه به من بگی که تفاوت90 کیلو وزن تو چی هست اگه تو ایمنی از پهلو و… نیست؟شما خودروی دنا که فیس لیفت سمند هست 15 کیلو تفاوت دارن با هم با کلی تغییرات ولی تفاوت پارس با405 90 کیلو هست موتور همونه وزنش لاستیکا ورینگ…پس تفاوت وزن تو چی هست سپر وکاپوتم که تغییر کرده ولی زیباتر شده ونمیشه گفت افزایش وزن این حدی داره!!درثانی کاپوت خیلی افزایش وزنش ایمنیو بالاتر نمیبره پس باید یا رو اکسلا تغییر ایجاد شده باشه یا هم پهلو اونم که گفت پژو406 از اون الهام گرفتنه برا طراحی ظاهریش اینم لینکشhttp://www.netcarshow.com/peugeot/1999-406_sedan/این خودر406از یورو کپ 2.5 ستاره اون موقع با دو ایر بگ گرفت.206sdایران هم دقیقا206sedanفرانسه هست اینم لینکشhttp://www.netcarshow.com/peugeot/2006-206_sedan/ودرمورد207 ایران اون شکل206 هست که تو کشور برزیل تولید میشهبا کمی تحقیق متوجه میشیم که 207 فرانسه6 ایربگ داره وامکانات دیگه… که بخوای لینکشم هست حتی رانای خودمون بی شباهت به پژوی301 فرانسه نیست اگرچه اون زیباتره با تشکر.

        موافقم 0
        مخالفم 3
    6. رامین

      ۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ای بابا عجب مثل اینکه کسی نیست که از سمندداران دفاع کنه.آقا من به جرعت میگم که سمند بهتره.هر کی باور نداره بیاد کورس بذاریم.سمندlxمن تا200تا به راحتی پر کرده و هیچ دستکاری نیز نکردم.منتظر کورس هستم…09141763782

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. mmm

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      از لحاظ فنی سمند و پژو فرقی با هم ندارن پس میمونه زیبایی ظاهری که اون سلیقه ایه. اما در کل چون طراحی بدنه پژو کار فرانسه و سمند کار ایران هستش شاید پژو ماشین استانداردتری باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. x-master

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (97 ديدگاه)

        سمند طراحیشو از bmw m3 e46 کپی کرده دقت کنین می فهمین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. x-master

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
          سوابق: (97 ديدگاه)

          ببخشید از e36

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. x-master

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
          سوابق: (97 ديدگاه)

          تازه داخلشم جدیدن از bmw m5 2012 گرفته کنار داشبوردو مقایسه کنین فرقی نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بابک

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
          سوابق: (58 ديدگاه)

          اقای مستر کوتاه بیا .هیچکسی با دیدن سمند یاد ب ام و نمیفته مخصوصا داخلش.تازه همین مدلی که گفتی در اواخر دهه 80 رقیب 405 بود.پس به این نسبت 405 خیلی اصالتش بالاتره چون رقیب ماشینی بوده که سمند کپی اونه(البته هیچکس حتی خود ایران خودرو هم همچین ادعائی نکرده. و ای کاش از روی ب ام و کپی میکردند من صددرصد میخریدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mohsen610

          ۷ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (41 ديدگاه)

          با سلام bmw m3هست ولیe46نبود چه سالی تولید شده؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. کورش

          ۱۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (91 ديدگاه)

          به فولکس پاسات بیشتر شبیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مرسده

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (94 ديدگاه)

        طراحی بدنه سمند هم کاره انگلیسه ، تیبا را دادند به پنین فارینا طراحی کرد ، ایران فقط سپر وانت را طراحی کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    8. محمد

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (40 ديدگاه)

      بابااین که همون 405خودمونه.بغیراز موتور همه چیزش405هست.دارن سرملت کلا میذارن…مثل رانا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    9. (babak(liverpool

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      405 خیلی بهتر از پارس است به دلایل زیر…..
      1. به دلیل سبک بودن و داشتن شتاب بیشتر…
      2. به دلیل ایرودینامیک 405 که فوق العاده است…ودر اوایل تولید خود به بهترین خودرو روز اروپا برگزیده شد
      3. و پول کمترش نسبت به پارس که فقط پول بیشتر دادن هست…
      هیچ چیز 405 با پارس فرق نداره فقط شکلشو تغییر دادن و با پول بیشتر به مردم دارن میندازن…
      اگه یه پارس بتونه 405 رو بگیره بعد بیاین بگین….با این که موتورشون یکی هست.
      405 فقط مشکی متالیک

      موافقم 0
      مخالفم 0
    10. سروش

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در کل ماشین های شرکت های ایرانی بخصوص بخصوص ایران خودرو هیچ نیستند و در بین ماشین هاشون فقط دو مدل پارس ای ال ایکس ومعمولی وبعد از اون هم مدل های 405 خوب هستند بقیه کلا گران و دارای عیب های خود هستند بنظر من ماشین فقط PEUGEOT PARS ELX با موتور XU7J4P/L4

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (10 ديدگاه)

        آخه چه آدم عاقلی میاد 45 میلیون بده یه پارس elx که با 405 که 27 میلیونه فرق های بسیار اندکی داره.اتاق هردو یکی هست بدنه یکی فقط اومدن موتور شو تقویت کردن و کمی سپر هاوچراغ ها رو تغیر دادن که هم پارس و هم 405 قدیمی شدن
        منم با نظر آقا شهاب موافقم سورن ef7 خییییییییییییییییییییییلی بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    11. بابک

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (58 ديدگاه)

      405 توسط پینون فارینای ایتالیا طراحی شده و واقعا طراحی بی نقصی داره.اگر کیفیت قطعات خوب باشه هنوزم خیلی موجه تر از خودروهای چینی است.پرشیا که فیس لیفت 405 است موفقترین فیس لیفت انجام گرفته در ایران است.ماشین زیبائیست منتهی تکراری شده این هم اگر قطعات خوب استفاده کنند واقعا قابل قیاس با ماشینی مثل ال90 نیست.پرشیا ای ال ایکس ماشین خوبیه بشرطی که نخواهید سر شاخ زانتیا را بگیرید.چون باید فشار بسیار زیادی به اون وارد کنید و خیلی زود موتورشو دچار اسیب میکنید.موتور و گیربکس زانتیا واقعا یک شاهکاره.در هیچ دنده ای و دور موتوری دچار ماندگی نمیشه بنابراین اگر زانتیا 200کیلومتر سرعت بره خیلی راحت به این سرعت میرسه ولی ای ال ایکس با فشار زیادی به این سرعت میرسه.ضمنا زانتیا طراحی شرکت معتبر برتونه است.اکنون بسیاری از ماشینهای فراری طراحی پینن فارینا و لامبورگینی طراحی برتونه است.کاش بجای اینهمه هزینه برای طراحی 206 اس دی 406 اصلی را می اوردند و مونتاژ میکردند.سمند هم بر پلتفرم 405 ساخته شده و بسیاری رفتارهای ان مشابه 405 است.جالب اینجاست مردم روسیه که سمند میخرند به دلیل 1-ارزونی 2-ساخته شدن بر پلتفرم 405 چرا که 405 برای مردم روسیه یک اسطوره است.به طور کلی در ایران همه کارها وارونه انجام میگیره.موتور قوی را روی ال90 که مقداری در پایداری مشکل دارد قرار میدهند.و موتور ضعیف را روی بدنه سنگین سمند و پارس میگذارند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    12. سینا

      ۲۶ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حالا دور از تخصص این دو ماشین هر دو تقلب از روی 405 هستند
      من خودم سمند lx مدل 88 دارم تا حالا که راضی بودم
      206 تیپ 6 هم انتخاب خوبی می تونه باشه چون خودم دارم میدونم
      اگه گیربکسش فرانسوی باشه عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    13. سعید

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      وقتی به شرکتی مثل ایران خودرو رو میدید همین میشه از 89به بعد که اصلا کمبود قطعه دارن ماشیناشون کمبود داره بدبختا پارسال بابام بعد 9سال سیلو رو فروخت یه پارس سال خرید بیشتر از 120-130که میرفت باد تو سقف ماشین میپیچید صدای بوق تریلی میداد بعد برد نمایندگی بهش گفتن جا پیچ مونتاز نشده سقف کامل به روکش نچسبیده واقعا خاک ر سرشون بابامم بدون اینکه درسش کنه فروختش رفت دوباره یه سیلو مدل 83 با 10000هزارتا کارکرد پیدا کرد خرید 22تومن پرشیارم 18 صفر خریده بود بعد 1سال فروخت 31 تومن واقعا این سیلو حرف نداره صندلی های اون پارس کمر خورد میکرد ولی سیلو اصلا نمیفهمی سواری به خدا باید همه ایرانخودرو رو باید تحریم کرد داره شورشو در میاره 405 که هنوز شیشه های عقبش هنوز برقی نیست بعد 26 تومن قیمتشه ترموزاشونو اگه abs رو بردارن به خدا امنیتش بهتره 206م که به خاطره ها پیوست قیمت 14 تومن کجا 36تومن کجا تندر 90م که فقط مدل 86-87خوب بود این چینیارو انقدر مسخره میکنید حداقا برامون ارزش قایلند که اپشن هاشونو تو 1ماشین اراده میدن نه تو تیپ های مختلف برای سرکیسه کردن مردم سمند نشان بارز هستش 206م که تیپای مختلف داره به خدا حق ایرانی این نیست که پراید بخره 20 تومن بعد افغانستان برا وارد کردنش قر میاد یکم فکر کنیم بد نیست بعد خرید کنیم نه اینکه تا سایت باز شد بپری یکی ثبت نام کنی .ریو یا زانتیا چرا نباید تولید بشن بعد تیبارو تولید کنن به عنوان خودروی ملی رانا که موتورش اصلا اشکال داره بعد چراغ جلو و عقب 206صندوق دارو عوض کردن شده رانا بعد تازه میخوان قیمتارم ازاد کنن به خدا خجالت داره البته تقصیر خودمونم هستا باید خودمون کاری کنیم وگرنه ایرانخودرو -سایپا به فکر جیب خودشونن نه ما

      موافقم 0
      مخالفم 0
    14. امین

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (821 ديدگاه)

      اونایی که میگن پارس بده
      پارس LX جدیدا زده با موتور TU5 و تکنولوژی های بهتر ( ایموبلایزر و طراحی داخلی جدید و رینگ و شتاب فوق العاده و آینه های اتو تاشو و … ) که یه سر و گردن از سمند و 405 بالاتره
      تازه مصرف ترکیبیش هم 7 هست.

      موافقم 0
      مخالفم 1
    15. محمد

      ۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      فقط پژو پارس

      موافقم 0
      مخالفم 2
    16. محمد

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوستان من فردا دارم میرم نمایندگی برای خرید پارس (معمولی)البته پیش فروشی فقط میخواستم از دوستانی که سر رشته دارن بپرسم پارس که جدیدا در سال 92تولید میکنند پشت صفحه کیلومترش سفیده یا نه یا باید به نمایندگی بگم پشت صفحه کیلومترش را برام سفید کنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    17. محمد هادي

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اقا علی
      اگه پرشیا عین ۴٠۵ هست او وقت سمند و سورن چه فرقی دارن
      در ضمن سمند از نظر فنی از پارس elx خیلی عقبه
      سمند با اون وزن زیادش باید پشت شتاب پرشیا خاک بخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سورن و سمند فرق های بزرگی دارن اول اینکه اتاق خودرو و صندلی ها کاملا تغیر کرده و امکاناتش در حد ماشین های اوروپایی شده.سمند زود خودشو از دست میده ولی ما 3 ساله سورن داریم هنوز نگفته آخ و سوم سورن جلو و عقبش خییییلی خوشکل شده
        هرکی میخواد یه ماشین خوب بخره یه سری به سورن ef7 بندازه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    18. سعید

      ۲۲ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوستان من یه تویوتا کرونا ای ایکس سالن فول دارم اینه برقی 4 تا شیشه برقی . موتور 2000 خلاصه یخچال .همه چی نرمی فوق تصور . شتاب عالی مدل 1992 به خدا سگش میرزه به این آشغالای ایران خودرو و چینی . هزارتا مشتری داره ولی نمیدم به خدا ارزشش بیشتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رسول

        ۲۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        درود برسعید منم یک کرونا GX2000 دارم و قبلش هم دوتا کرونا xl داشتم و چرخشون رو به پارس صفر نمیدم.از تعداد لایک ها به مخالفان که dislike کردن مشخصه عقل و فهم هادر چه حده.بیشتراز این توقعی نیست وگرنه واسه آشغال خریدن هجوم نمیاوردن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    19. سینا

      ۲۲ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (44 ديدگاه)

      هادی جان این اطلاعاتو از کجا آوردی برو تو آپارات ببین سمند باید خاک بخوره یا پارس پارس ماشین نیست آشغال هست به خدا آشغاله هرکی بخره واقعا میسوزه که چرا خریده پسر عموی بدبختم مهر92 مدل سالو گرفت تو این یک ماه پیچ واشرش در رفت قفل مرکزیش هم خراب شد باید مثل پیکان دکمه هر دری رو فشار بده بعد ببنده تو ماشین های ایرانی
      1-سمندLx ef7
      2-تندر e2
      3 405 tu5
      4-405 glx
      5-اگه یکی مثل این بنده خدا گول پارسو بخوره پرشیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۴ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        به نظرمن اطلاعات هیچ کدوم دقیق وکامل نیست
        البته نظرشخصیمه وامیدوارم هیچکس ناراحت نشه
        من تمام ماشینای ایران خودرو روسوارشدم وهرکدوم روحداقل 6ماه داشتم
        وسعی میکنم ایرادات وخوبی های هرکدوم روبراتون توضیح بدم
        1.اولی 405باپارس معمولی فقط قیافشون فرق داره وپارس میشه گفت کمی نرم تره ولی درعوض 405 سریعترشتاب برمیداره بخاطرسبکی که نسبت به پارس داره واینکه مدل های 91تا92 پارس میشه گفت بالغ بر70درصدشون ازلحاظ فنی مشکل دارن وصداشون کمترازپیکان نیست.
        2.سمندمعمولی هم که به کل تعطیله ولی اونایی که باموتور ef7 عرضه میشه عالیه وشک نکنیدازهرلحاظ سرترازپارس باموتورمعمولیه سمندهم ایرادات خاص خودش روداره ولی شک نکنیدازسال 90به بعد سمند ef7 خیلی بهترازپارس معمولیه
        3.تندر نمیشه ازش اصلاایرادگرفت چون واقعاروش کارمیکنن وازلحاظ فنی هیچ موردی نداره وتنهاایرادش وزن کمش هست واونم نمیشه گفت ایراد ساختارش 206.4هم که دیگه جای خودداره ونمیشه روش بحث کرد
        من فکرمیکنم اگه کسی میخوادازبین ایناخودروانتخاب کنه به این ترتیب باشه بهتره:
        1.پارس elx
        2.پارس lx که باموتور tu5 عرضه میشه.
        3.تندر ترجیحاواسه پارس خودرو
        405.4 slx tu5
        5.سمند باموتورهای ef7
        ودرآخر 405 وپارس وشمندمعمولی که به نظرمن دیگه بایدازرده خارج بشن
        ولی اگه کسی واسه ی خانواده ی کم جمعیت مثلا دویاسه نفربخوادشک نکنه که 206اولین بهترینه
        بازنظرشخصی بودوامیدوارم کسی ناراحت نشه

        5

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohsen610

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (41 ديدگاه)

          با سلام وتشکر از نظرشما:دوست عزیز جز یکم شتاب کمتر پارس .8 ثانیه 405 هیچ برتری به پارس نداره شما به مقوله ایمنی پایداری سر پیچ تعادل ماشین توجهی نکردی ef7موتور خوبی هست به شرط مونتاژ خوب :ولی به قول یکی از تعمیر کارای ایران خودرو بگو efسرطان منم همش سوار شدم پارس سالم دارم برج10 سال 90 هنوز لنتای تکستار اصلیش هست جلوبندی خودش, فقط تسمه تایم عوض کردم پارسtu5خوبه ایرادش اینه که شتاب اولیش کمه واین موتور انتقال قدرت خوبی برا پارس نداره ولی در کل خوبه کم مصرفتره وتو سرعت بهتره خوب موتور از نظر فنی بهتره. تندر 90 فقط فنی خوبه پایداری وزیبایی تعطیل…ولی پارسelx حرف نداره تسلیم!!! ب206 تیپ 5 ماشین خوب وپر شتابی هست ایمنی206 هم 4 ستاره هست که بهتر از پارس L90و405 هست ایمنی ماشین مهمه خیلی زیاد…با تشکر

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. محمد هادي

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        حالا دیگه پارس آشغاله و سمند ماشینه! خخخخخخ
        دوست عزیز شما که انقدر تو آپارات واردی حد اقل ١٠٠٠٠٠٠٠٠ تا فیلم هست که پارس ،سمند رو می خوره قابل توجه شما تو یکی سمنده ef7 هست تو درگ با پرشیا سمند ef7تو شتاب کشش دنده….. سکته کرده
        دوست عزیز پرشیا إز تمام جهات (شتاب تاپ اسپید هندلینگ …….
        إز سمند جلو تره
        لطفا إز تعصّب بی جا جلو گیری شود و اطلاعاتتون رو تحصیص و کامل کنید

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. سینا

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (126 ديدگاه)

          ببین هادی سمند EF7موتورش 115 اسب بخاره موتور پرشیا 97 اسب بخار دوم اینکه تو اپارات هر جاش بگردی میبینی که سمند EF7چه جوری پارسه قورت داده بی خودی از خودت داستان نساز اگه پارس ماشین خوبی بو فرانسه به ایران نمیدادش نمیدونی بدون سمند EF7 سالاره ه ه ه ه هه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    20. مرتضی

      ۲۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      با همه این تفاسیر از نظر بنده ال90 تو ماشین های هم قیمت خودش سرتره اگه با ظاهرش مشکلی نداشته باشید بهترین گزینست برای خرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    21. علی

      ۴ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام پژو پارس فیس لیفت 405 نیست پژو پارس یکی از فیس لیفت های پژو 406 است که توسط خود فرانسوی ها انجام داده است وایران خودرو این فیس لیفت را در دهه ی 90 میلادی از پژوی فرانسه خریداری کرده و بر روی پلتفرم 405 پیاده کرده است و اما پژو 406 که دارای اتاق بزرگ تری نسبت به 405 و همچنین 406 دارای موتور 6 سیلندر است که هیچگاه پایش به ایران توسط ایران خودرو باز نشد . اما در دهه ی 90 میلادی (دهه ی 70شمسی ) تعداد بسیار بسیار کمی پژوی 406 وپژوی 608 به صورت شخصی وارد شد . اما در کل پارس فیس لیفت 406 است بر روی اتاق 405 که ماشین خوبی در کل از اب در امد .

      موافقم 0
      مخالفم 1
    22. yousef

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من که خیلی از پژوپارس خودم راضی هستم در کل ماشین خیلی خوب و راحتیه در مقایسه با سمند و 405

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. سینا

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (126 ديدگاه)

        سوار لگن شدن میگن از سمند راحت تره بابا جمع کنید این داستان سازیتونو عمرا پارس راحتی سمند رو داشته باشه آدم سوار پارس با405 میشه سرش به سقف گیر میکنه قد من80/1 متره زیاد بلند هم نیست ولی توی سمند سر من تا سقف خیلی فاصله هست تو پژو 3نفر بیشتر جانمیشن ولی توی سمند 4 نفر راحن جا میشن دیگه پارس پارس نکنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
    23. سان رایز

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام به آقایون محترم”
      من به تازگی از یکی از نمایندگی های شهر تهران یک دستگاه پرشیا صفر به صورت نقدی خریدم و از ترس پلس و اعتماد زیادم به نمایندگی ها و چون یک خانم هستم، ماشینم را چند روزی گذاشتم در نمایندگی بماند تا موقع پلاک. زمان تحویل که رفتم متوجه شدم که کیف قرمز رنگی که ذر صندوق عقب بود و در داخلش چند تا آچر بود الان نیست. آیا امکان دارد نمایندگی از دیگر قطعات ماشینم هم تعویض یا برداشته باشن؟؟؟؟؟
      اگر این احتمال وجود دارد چه قطعاتی را باید چک کنم که تعوض یا برداشته نباشن؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (126 ديدگاه)

        خدمت شما عرض کنم که ایران خودرو هر کاری بخاد میکنه که متاسفانه بیشتر سرقت ها از پژو است هر کاری از ایرانخودرو ساخته است م ماشینمون یک شب تو ایران خودرو بود دیدیدم لامپ پرژکتورش رو باز کردن بردن فندک تو ماشینو بردن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    24. سان رایز

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      متشکرم آقای سینا بابت پاسخ و نظرتون.
      و متاسفم برا ماهایی که این چنین اعتماد می کنیم به هم نوع و هم وطنامون.
      امیدوارم که سال جدید سال بهتر و خوبی باشه برای همه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    25. قاسم

      ۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      من 2سال نیم پیش یک دستگاه پارس سال خریدم چیزی حدود000/600/18 صفر کیلومتر والان در حال حاضر سمندLXef7 تجربه خودمو درباره پارس میگم زمانی که ماشینو تحویل گرفتم ترمیم بژ بود منم که عاشق ترمیم بژم ولی بعد از 3 هفته تصمیم گرفتم که داخل ماشینو با دستمال نمدار تمیز کنم که متاسفانه با کشیدن این دستمال رنگ داشبوردو کم رنگ میکرد معلوم شد که ماشین از جنس ساخت داشبورد به شدت پایین بود بست کمربند بعد 5 ماه خاب شد که مجبور شدم عوضش کنم تو یک روز تابستون اب زیر رادیاتور جمع شد که متوجه شدم رادیاتور حفره کوچیکی درونش ایجاد شده این هم برای ما مصبیت شد وباز خرج دوباره رو دستم گذاشت مصرف پارس زیاده که با تحقیق متوجه شدم که به دلیل قدیمی بودن موتور مصرفش بالا هست وبا ریزه کاری هایی که وخرج هایی که برای من گذاشت مجبور به فروختن این ماشین کردم تو مرداد ماه این ماشینو به مبلغ 000/400/26 فرختم وبا تبلیغایی که از سمندLX EF7کردن دی ماه 92 سمندLX ef7پایه گازسوزو خریدم مصرف پارس باعث شد که من مجبور به خرید ماشین گاز سوز بکنم سمندEF7 از لحاظ موتوری نرم تر پیشرفته تر و در نهایت قوی تر از پارس است کیفیت ساخت آن هم می توان گفت در حد پارس شاید یه خورده بالاتر ولی کیفیت ساخت این ماشین هم زیاد چنگی به دل نمیزند در نهایت باید گفت که ایران خودرو برای این دوماشین پرفروشش به فکری باید بکنه مخصوصا پارس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    26. raha

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      سلام به همه
      به نظر من بهترین ماشین ایران ازهمه لحاظ سورنef7 هست به دلایل زیر:سورن مدرن و جدید و امکانات عالیییی که پارس قدیمی و بدون امکانات-سورن بهترین موتور پایه گاز سوز دنیا رو داره با همکاری شرکت های آلمانی ولی پارس موتور قدیمی با قطعات نایاب داره- فقط صندلی های سورن چهار ستاره اروپا رو از لحاظ امنیت و راحتی داره، برقیه و در هشت جهت حرکت میکنه-در یکی از معتبر ترین تست ایمنی های اسپانیا تست شده ( بسیار ایمن )، سیستم تهویه اتوماتیک داره با صحفه نمایش 4 اینجی،سیستم عیب یابی هوشمند داره ( مولتی پلکس )،تنوع رنگ،میتونی تماس های ورودی گوشی تو توی اتاق سورن جواب یا قطع کنی.یعنی فقط داشپوردشو با اون جلو پنجره ی آودی شکلشو نگا کنی عاشقش میشی.پارس elxفقط میتونه ایناروتو خواب ببینه در کل پارس به درد موزه میخوره.عاقلانه فکر کنین چطور پارسی که 15 سال پیش درست شاده با سورنef7 که فقط 4 ساله تولید میشه مقایسه کرد.سورن به بسیاری از کشور های دیگه صادر میشه ول پارس چی، مردم ایران به ناچاری میخرن در ضمن سورنef7 ماشین پلیس ایرانه.اگه پارس بهتر بود میکردنش ماشین پلیس ولی نیسنت
      فقط سسسسسسسسسسسسورنef7

      موافقم 0
      مخالفم 0
    27. آرین

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      پارس آشغال شده مدل های 87 86 بد نبود ولی مدل های جدید افتضاحههههههههههههههههههههههههههه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    28. امیر

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      پارس موتور قدیمی پرمصرفی داره کیفیت ساختش هم که افتضاحه برای چه 35 ملیون پول بی زبونو بدیم به چارس یه خورده عاقلانه فکر کنید ضرر نمی کنید

      موافقم 1
      مخالفم 0
    29. PEUGEOT

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (999 ديدگاه)

      به چی سمند دارید مینازید
      طراحیش که برا انگلیسه
      موتورش که برا آلمانه که همون ef7
      درسته موتور ef7 از موتورای پژو مصرفشون کمتره ولی بعد از 2 و 3 سال موتوراشون خیلی ایراد پیدا می کنن
      ایمنیشم به خاطر ارتفاع ماشین از پرشیا کمتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    30. امیر

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سالار جاده سرور ماشین ابرانی ماشین خانواده امنیت سرعت ترمز تندر90

      موافقم 0
      مخالفم 0

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

    دکمه بازگشت به بالا