ایران خودروپژو

پژو 405 SLX: بررسی مشخصات، مزایا و معایب

ما در مجلهٔ پدال بیشتر به اخبار و مطالب خودروهای خارجی می‌پردازیم و تقریباً تمامی اخبار و رویدادهای جهان اتومبیل را پوشش می‌دهیم. این امر موجب شده که تا حدودی خودروهای بازار داخلی به حاشیه رفته و مغفول واقع شوند. آن‌هم درحالی‌که مباحث خودروهای داخلی برای مخاطبین کاربردی‌تر هستند چراکه اکثریت جامعهٔ ایران با خودروهای داخلی سروکار دارند و مطالبی در این حوزه می‌تواند برای آن‌ها مفیدتر باشد. به همین دلیل تصمیم داریم ازاین‌پس بیشتر از قبل به خودروهای داخلی بپردازیم تا رضایت شما مخاطبین عزیز مجلهٔ پدال را بیش‌ازپیش جلب کنیم. در این راستا از این به بعد طی سری مطالبی تحت عنوان «بررسی مشخصات، مزایا و معایب»، به تمامی خودروهای داخلی خواهیم پرداخت. امروز در نخستین قسمت از این سری مطلب، به بررسی پژو ۴۰۵ SLX پرداخته‌ایم.

معرفی

پژو 405 SLX

پژو ۴۰۵ را به همراه پراید می‌توان شناخته‌شده‌ترین خودروهای تولید داخل دانست. این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ توسط پژو به‌عنوان جایگزین مدل ۵۰۵ معرفی شد و تولید آن در کشورمان از سال ۱۳۶۹ توسط ایران‌خودرو آغاز گردید. این ماشین یکی از پایه‌های صنعت خودروسازی ایران محسوب می‌شود زیرا از پلت‌فرم آن در محصولات مختلف ایران‌خودرو استفاده شده است تا جایی که جدیدترین و لوکس‌ترین ساختهٔ ایران‌خودرو یعنی دنا پلاس همچنان در زیر پوست مدرن خود پلت‌فرم ۴۰۵ را پنهان کرده است. درهرحال این شیر پیر فرانسوی کماکان در کنار فرزندانش در ایران در حال تولید است؛ اما ایران‌خودرو برای اینکه این محصول سالخورده اما محبوب خود را کمی بروز کند، در سال ۱۳۸۷ اقدام به فیس‌لیفت آن کرده و آن‌را با نام ۴۰۵ SLX معرفی نمود که در ادامهٔ این مطلب بیشتر بدان خواهیم پرداخت.

طراحی خارجی

پژو SLX

ایران‌خودرو در فیس‌لیفت ۴۰۵ SLX سعی داشته با تغییراتی جزئی و بدون تغییر قالب‌های بدنه، ظاهر کهنهٔ ۴۰۵ را بروز کند. به همین دلیل تغییرات ظاهری این خودرو شامل گرافیک داخلی جدید چراغ‌های جلو با راهنماهای یکپارچه، جلوپنجرهٔ جدید، آینه‌های جانبی جدید، گرافیک داخلی جدید چراغ‌های عقب و اضافه شدن یک اسپویلر کوچک به لبهٔ درِ صندوق بار و مه‌شکن‌هایی به سپر جلو می‌شود. بااین‌حال همانند اکثر فیس‌لیفت‌های خودروسازان وطنی، به عقیدهٔ بسیاری، ظاهر پژو ۴۰۵ SLX نه‌تنها زیباتر از قبل نشده که حتی نسبت به نمونهٔ پیش از فیس‌لیفت پسرفت هم داشته است چراکه نمای ساده و هماهنگ ۴۰۵ در آن به‌هم خورده است؛ اما بااین‌حال همین تغییرات، ظاهر ۴۰۵ SLX را متفاوت و تا حدودی بروزتر از قبل کرده که هرچند قیاس آن با طراحی‌های جدید پژو خنده‌دار است اما با توجه به بازار انحصاری ایران و همین‌طور رنج قیمتی، می‌توان آن‌را نسبتاً قابل‌قبول ارزیابی کرد.

طراحی داخلی

داشبورد پژو SLX

پژو ۴۰۵ سال‌ها بدون هیچ‌گونه تغییری در کابین توسط ایران‌خودرو به تولید رسید. حتی در مدل SLX هم تغییرات چندانی در داخل خودرو ایجاد نشده و به چند تغییر جزئی بسنده شده بود؛ اما سرانجام در اوایل دههٔ ۹۰ شمسی ایران‌خودرو تصمیم گرفت نهایتاً داشبورد جدیدی را برای خانوادهٔ ۴۰۵ و پارس طراحی کند. کلیت این داشبورد جدید در ۴۰۵ و پارس یکسان است و صرفاً در تریم و رنگ آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. این داشبورد در ۴۰۵ تماماً به رنگ کرمی بوده و فقط بخش میانی آن مشکی‌رنگ است. به‌طورکلی طراحی داشبورد جدید ۴۰۵ بروزتر و زیباتر از قبل است اما کیفیت آن چند پله نسبت به داشبورد قدیمی قبلی کاهش یافته و تماماً از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت ساخته شده است که پس از مدت کوتاهی به صدا می‌افتد.

قوای محرکه پژو ۴۰۵ SLX

پس از اجباری شدن استاندارد آلایندگی یورو ۲ در کشور و الزام تغییر سیستم سوخت‌رسانی تمامی پیشرانه‌های خودروها از کاربراتوری به انژکتوری، ایران‌خودرو پیشرانهٔ جدید ۱۸۰۰ سی‌سی XU7 را جایگزین پیشرانهٔ ۲۰۰۰ قبلی کرد. این موتور جدید تا سال‌ها در خودروهای پژو ۴۰۵، پژو پارس و خانوادهٔ سمند مورداستفاده قرار گرفت اما موتور XU7 علیرغم کشش و توان مناسب، از دو مشکل عمدهٔ مصرف سوخت بالا و دوام پایین (سوزاندن واشر سر سیلندر) رنج می‌بُرد. به همین دلیل ایران‌خودرو تصمیم گرفت در پژو ۴۰۵ و پارس از پیشرانهٔ TU5 متعلق به پژو ۲۰۶ تیپ پنج استفاده کند. این موتور اوایل در هردو مدل ۴۰۵ SLX و ۴۰۵ GLX ارائه می‌شد اما چند سالی است که تنها ۴۰۵ SLX با موتور TU5 عرضه می‌شود و مدل GLX همچنان با همان موتور XU7 تولید می‌گردد. پیشرانهٔ TU5 اما در ۴۰۵ SLX به گفتهٔ ایران‌خودرو ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

نقاط قوت و معایب پژو ۴۰۵ SLX

عکس پژو SLX

پژو ۴۰۵ یکی از قدیمی‌ترین خودروهای در حال تولید کشورمان است که همین موضوع را می‌توان یکی از معایب عمدهٔ آن دانست. این خودرویی است که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۸۷ یعنی دقیقاً سی سال پیش بازمی‌گردد و هم‌اکنون کاملاً کهنه و از رده خارج شده است؛ اما بااین‌حال ۴۰۵ و مشتقاتش (!) هنوز روی خطوط تولید ایران‌خودرو قرار داشته و به لطف قیمت نسبتاً پایین و بازار انحصاری، از فروش مناسبی هم برخوردار است. علاوه بر این، همانند اکثر خودروهای داخلی، ۴۰۵ نیز کیفیت ساخت بسیار پایینی دارد تا جایی که در ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت ایران هیچ‌گاه موفق به کسب بیش از یک ستاره نشده است. در مدل SLX هم پیشرانهٔ TU5 پژو ۲۰۶ مناسب جثهٔ سنگین ۴۰۵ نیست و خصوصاً در سربالایی‌ها و هنگام پُر بودن خودرو کاملاً کم آورده و نیاز به دندهٔ معکوس پیدا می‌کند. از دیگر معایب ۴۰۵ SLX که عمدهٔ خریداران از آن گلایه دارند، کم‌نور بودن چراغ‌های جلو و عدم هماهنگی پیشرانه و گیربکس است.

چراغ پژو SLX

از سوی دیگر اما استفاده از موتور TU5 در پژو ۴۰۵ SLX موجب کاهش قابل‌توجه مصرف سوخت نسبت به مدل GLX شده است درحالی‌که مشکلات واشر سر سیلندر موتور XU7 نیز در این موتور کمتر دیده می‌شود. همچنین پیشرانهٔ TU5 برای رانندگی‌های شهری مناسب‌تر بوده و در مسیرهای کفی و بزرگراهی هم مشکل چندانی از بابت کشش ندارد. از موتور که بگذریم، ۴۰۵ یکی از قدیمی‌ترین و پرتیراژترین خودروهای داخلی است و به همین دلیل قطعات یدکی آن فراوان بوده و به‌راحتی در بازار پیدا می‌شود. قیمت نسبتاً مناسب (با توجه به شرایط بازار خودروی کشور)، فضای داخلی جادار، صندوق بار بزرگ و فروش دست‌دوم راحت هم از دیگر مزایای این شیر سالخورده هستند.

تجهیزات، قیمت و رقبا

۴۰۵ ارزان‌ترین پژوی ساخت ایران‌خودرو محسوب می‌شود و بنابراین نباید انتظار تجهیزات بالایی را از آن داشت. به همین دلیل در لیست تجهیزات آن موارد محدودی چون دو ایربگ، فرمان هیدرولیک، آینه‌های جانبی برقی، تهویه مطبوع و ترمز ABS دیده می‌شود درحالی‌که پنجره‌های عقب همچنان دستی بوده و ترمزهای عقب نیز کاسه‌ای هستند. در مدل SLX هم تنها مه‌شکن‌های جلو و چراغ خطر سوم LED به خودرو اضافه شده است. این خودروها در حال حاضر به دلایل ایمنیو کیفی از خط تولید ایران خودرو خارج شده‌اند. قیمت پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۴۰۰ با چندین بار افزایش هم‌اکنون (در تیر ماه ۱۴۰۱) به ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان رسیده است؛ بنابراین رقبای قیمتی این خودرو عمدتاً از محصولات خود ایران‌خودرو یعنی سمند LX و پژو ۲۰۶ تیپ دو هستند درحالی‌که ساینا را می‌توان نزدیک‌ترین رقیب سایپا برای پژو ۴۰۵ SLX دانست.

مشخصات فنی پژو ۴۰۵ SLX

مدل۱۳۹۶
ویژگیخودروی داخلی

مشخصات پیشرانه

موتور۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ
حجم موتور۱۵۸۷ سی‌سی
قدرت۱۰۸ اسب بخار در دور ۵۶۰۰
گشتاور۱۴۲ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰
گیربکسدستی ۵ سرعته
انتقال نیرودیفرانسیل جلو

ابعاد و وزن

طول۴۴۰۸ میلی‌متر
عرض۱۶۹۴ میلی‌متر
ارتفاع۱۴۱۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۶۶۹ میلی‌متر
حجم صندوق بار۴۷۰ لیتر
وزن خالص۱۱۲۰ کیلوگرم
ابعاد چرخ هافولادی ۱۴اینچ

سرعت و شتاب

شتاب صفر تا صد۱۳.۲
حداکثر سرعت۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

سوخت و آلایندگی

مصرف سوخت در شهر۱۰.۱ لیتر
مصرف سوخت در جاده۶ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی۷.۵ لیتر
استاندارد آلایندگییورو ۴
حجم باک بنزین۷۰ لیتر

امکانات

امکانات ایمنی

ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب کاسه‌ای، کیسه هوای راننده و سرنشین، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت

امکانات رفاهی

شیشه بالابر برقی درهای جلو، کلید بازکن صندوق عقب از داخل اتاق، آینه‌های جانبی برقی، بلندگوهای جلو، سیستم صوتی، تنظیم دستی صندلی‌ها، فرمان هیدرولیک، چراغ‌های مه‌شکن‌ جلو

آپشن ها

-

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۱۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲۰ دیدگاه‌ها

  1. گو بی کسوم جومونگ

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه ۴۰۵ مدل ۸۲ داشتم عاااالی گیریبکس زانتیایی ۲۰۰ تا میرفت همیشه میگفتم نمیفروشم ولو اینکه یه ماشین درست بخرم
    اما از سال گذشته که گل گرفتن در مملکت هرچی تلاش کردم دیدم نمیتونم چیزی بخرم
    دیروز یه ال ایکس خریدم
    نظری هم ندارم
    هیچ حسی ندارم
    یعنی حق انتخابی ندارم
    ماشین هزاره ی سوم قبل از میلاد
    اون قدر قدیمی که حتی یه جا خوندم که اعراب در جنگ قادصیه به خاطر اینکه ۴۰۵ داشتن تونستن سپاه ایران رو شکست بدن وگرنه مگه یه همچین چیزی ممکنه…
    اسکندرم میگن از باک ۴۰۵ بنزین تو یک و نیمی کشید تخت جمشید رو آتیش زد
    من با این خریدم ثابت کردم که این زندگی لعنتی رو تو این مملکت پذیرفتم که کاری نمیشه کرد و باز هم مثل قبل بشینیم صحبت از گرونی کنیم و یه مشت ایده آل دست نیافتنی بچینیم و یه مشت حرف مفت تکراری دیگه هممون بزنیم و منتظر بمونیم…..

    موافقم 183
    مخالفم 23
    1. احسان

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فقط قیافش آدم و یکم گول میزنه
      وقتی توش میشینی حالت بهم میخوره
      باهاش که دنده عوض میکنم
      دنده هاش صدای شکستن استخونای یه معتاد و میده!!!
      کیا دنده عوض کردن با این پیرزن فرانسوی؟

      موافقم 69
      مخالفم 93
  2. حمزه

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۵ ساله دارم عالیه نسبت به هم رده های خودش شتاب عالی مصرف عالی قدرت در سر بالایی عالی … خلاصه ک درسته قیافه نداره ولی بقیه اش عالیه.با این ک داره تو خرج میافته ولی دلم نمیاد بفروشم مگر زمانی ک بتونم دنا پلاس بگیرم

    موافقم 58
    مخالفم 23
    1. انیر

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (7 ديدگاه)

      والا من یه مدل نود یک از یه مکانیک خریدم انقدر شتاب و سرعتش بالاس که میترسم گازش بدم نمیدونم باهاش چکار کرده ولی بقیه پژو ها یا سمند به گردش نمیرسن ارتفاعش رو خواهش تغییر ندین درسته مث قاطر بالاس ولی با تغییر تو سبستم تعلیقش و پایین اوردن بالانسش بهم میریزه و به سر و صدا میافته

      موافقم 45
      مخالفم 4
  3. محمدرضا

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ترمز هاش خوب عمل نمیکنه

    موافقم 34
    مخالفم 24
  4. Behzad

    ۲۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    موتور TU5 مال 206 هست و اصلا روی اتاق و شاسی و ایرودینامیک 206 جواب میده ،
    معایبی که موتورtu5 برای پارس405 دارد:
    1-شتاب اولیه وثانویه بسیارکم نسبت به موتورxu7
    1800 و اصلا پارس TU5در برابر پارسelx مثل لاکپشت عمل میکنه
    2- کشش و قدرت بسیار ضعیف در سربالایی ها حتی تیبا و وانت پراید پرقدرت تر عمل می کنند
    3-ناهماهنگی دسته موتور ها با اتاق پارس که باعث صدا های غیرعادی می شود
    4- قیمت قطعات گرانتر از موتورxu7

    موافقم 23
    مخالفم 45
  5. محمد بزرگ

    ۲۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (10 ديدگاه)

    این ماشین بدرد بیرون شهر نمی خوره کم میاره چون موتورtu5 مال 206 هست

    موافقم 11
    مخالفم 62
  6. مجتبی

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام،من پارس معمولی داشتم،شتاب اولیش عالی بود ولی به نظرم تویه جاده به slx نمیرسه،توی جاده پارس سرو صدای زیادی داره ولی slx کم صدا و عالیه،داخل شهر هم slx بهتره،در کل slx نسبت به رده خودش عالیه هم در سوخت و هم در شتاب گیری، فقط تنها عیبی که داره داشبورد خشک ،بی روح و حساسی داره وباید مراقب باشی تا زیاد جاده خاکی باهاش نری

    موافقم 56
    مخالفم 9
  7. مسعود

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تنها عیب این ماشین اینه که صدای موتور داخل اتاق ماشین میاد کمی آزار دهنده است.

    موافقم 9
    مخالفم 55
  8. پیمان

    ۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من الان ۳ سال و چند ماهی است که از پژو اس ال ایکس استفاده میکنم و در کل راضیم ولی گیربکس و دنده ها ش یه کم رو اعصابه

    موافقم 16
    مخالفم 33
    1. یزدلن

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش من پولشم بگو میخوای مقایسش کنی با جک و اف جی کروز خب برادر من نسبت به قیمتش خیلیم خوبه کع

      موافقم 40
      مخالفم 6
  9. کارشناس

    ۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین دراین رنج عالی هست و پربازده….ضمنا گیربکس MA در برخی از انواع خودروهای پژو 206 و گیربکس BE نیز در برخی از مدل های پژو 405 ، پارس و رانا استفاده می‌شود. البته همین موضوع دلیل اصلی اختلاف در حس رانندگی با این خودروهاست، زیرا ضرایب دنده‌ها در این دو نوع جعبه دنده متفاوت است. همچنین نباید نوع ECU، نوع دریچه گاز و نسخه نرم افزار ECU را بی تاثیر دانست، این تغییرات حتی باعث تفاوت در مدل‌های مختلف از یک خودرو مثل پژو 206 نیز می‌شود. این تفاوت ها باعث پدید آمدن باور ناچندان صحیح ” این موتور با بدنه این ماشین تناسب ندارد” است.

    موافقم 26
    مخالفم 5
  10. شهاب

    ۱۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بعد از سالها حدودا ۱۵ سال درامدم میخام به ارزوم برسم و یه ماشین بخرم !! وقتی پولی که توی ۱۵ ساو لمرو جوونیمو میخام بدم فقط بخاطر اینکه به ارزوم برسم میبینم نه من ذوقی که ۱۵ سال پیش داشتم برا خریدن الان دیگه نیست واقعا ولی خب چه میشه کرد چاره ایی نیست زمانی که میخواستم ماشین بخرم خیلی ارزونتر بود ولی خب شرایطم جوری بود که توان گرفتن وام نداشتم ذره ذره جمع میکردم خیلی خیلی قیمتش میرفت بالا جوری که خدا میدونه چون عهد کردم بعد این همه از هیچکس غرض نگیرم حدود ۶ سال من دنبال پارس میدویدم و نمیتونستم برسم چون قیمتا نجومی رفتن بالا در حدی که دادشم متوجه شد گفت اقا من پرایدمو استفاده نمیکنم میفروشم نیومت بزا رو پولت برو ماشینتو بگیر ولی صد سال نمیپذیرفتم الان که بعد ۱۵ سال میخوام پارس بخرم میگم خدایا من الان با ۳۸ سال سن زحمت عمرمو بدم پای این پارسی که ارزوشو داشتم بعضی وقتا نگاه میکنم میگم تو همونی که قیمتت حدود ۳۰ تومن بود!!چه اتفاقی افتاد من بیچاره مگه چقد حقوق اضافه میشه بهم سر سال متاسفانه جوونیم رفت پای ارزویی ماشینی که الان اگه از طلاهم ساخته بشه دیگه ارزش نداره !!کی جوابگوی این بدبختی ما جووناست برا چی آخه مگه داشتن یه ماشین در حد معمول تقاضا بزرگیه!خدا بدادمون برسه!

    موافقم 161
    مخالفم 2
  11. رامین

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تمام سنسورها. اکسیژن. دورموتور و غیره هم سالمه صفحه کلاچ هم صفره مدل ۹۴ هس کاتالیز هم یکی پیشنهاد داد عوض کردیم ولی از ۱۶۰تا بیشتر نمیره از طرف بالا کاتالیز هم قرمز میشه اگه میشه راهنمایی کنین

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. Db

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خدا دوست داره می گه بزا این خوشکل شمشاد من به فنا نره

      موافقم 14
      مخالفم 6
    2. متین

      ۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام داداش باید بهش فشار بیاری اب بندی نشده

      موافقم 3
      مخالفم 5
  12. رامین

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دیاگ زدیم هیچ خطایی نمیده

    موافقم 7
    مخالفم 4
  13. مقداد

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    اگه روزی که آقای مافیای خودرو (وزیر صنعت وقت) تحریم کنندگان رو نادان خطاب کرد کسی می بود که اونو سر جاش می نشوند این اتفاقات و قیمت های آنچنانی برای بازار خودروی ما پیش نمی اومد.
    خلایق هر چه لایق

    موافقم 26
    مخالفم 2
  14. هوشنگ

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام. من حدود سه ماه که اس ال اکس خریدم قبل ازاین پژو معمولی داشتم. .ولی خدایش نسبت به پولی که دادم کلاه گشادی رفته سرم. صدای موتور واقعآ اذیت کنندهستش. فقط کم مصرفیش قابل تعریفه. بعدشم واقعا زشت نیست با این تکنولوژی روز شیشه بالا بر دربهای عقب دستی باشه. یا اینکه چرخهای عقب کاسه باشه. به نظر من که این دوتا از عیب های اس ال اکس که خیلی به چشم میاد

    موافقم 32
    مخالفم 9
  15. A.S

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فاجعه ای به نام صنعت خودروسازی در ایران
    ماشین هایی با ظاهر و قدرت سی سال پیش رو میندازن به ملت

    موافقم 33
    مخالفم 1
  16. مجاوری حقیقت

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بنده مدتی است پژو ۴۰۵ slx دارم نسبت به ماشینهای قبلی که داشتم مثل پژو ۲۰۶ و غیره ماشین نسبتاً خوبی است هم موتور و اتاق راضی ام مخصوصا سر پیچ‌ها تعادل داره ، فقط آپشن صوتی نسبت به ۲۰۶ کم داره

    موافقم 21
    مخالفم 7
  17. کتی

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برای من خیلی جالبه من قصد خرید ماشین دارم همیشه رو ماشین چینی حسم بهتراز ایرانی بوده وقتی میزان رضایت دارندگان خودروی ام وی ۵۳۰ رو با میزان رضایت پژو یاهر خودروی ایرانی مقایسه میکنم میبینم چقدر راضی هستن ۹۰ درصد رضایت کامل دارن پس چرا غیرت بخرج میدیم میگیم سگ ماشین ایرانی شرف داره به خودروی چینی بخدا اگه مساله فروش وگرونی قطعات نبود من خووم شخصا هیچوقت دنبال کالای ایرانی نمیرفتم خدایا یعنی میشه روزی ماهم با افتخار بگیم این کالا مرغوب کالای ایرانیه ایران از دست رفت .

    موافقم 26
    مخالفم 1
  18. حسن

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واردات خودرو راآزادکنیدعرضه قطره چکانی جوابگوی تقاضای مردم نیست.اینهامونتاژگروانحصارگربوده و غیررقابتی عمل میکنندو به کاربردن عنوان خودروسازشایسته ایرانخودرو وسایپا نمیباشد.

    یعنی چی اینا ثانیه به ثانیه قیمت را دارن زیاد میکنن و همیشه به دروغ میگن داریم ضررمیکنیم هیچکس باور نمیکنه اینها حتی درصورتهای مالی هم دغل بازی میکنن تا این شرکت مونتاژکارو رانتخوار را زیان ده نشان دهند تا امتیاز بگیرن.بهترین راه حل در بازارغیررقابتی و انحصاری آزادسازی واردات خودرو هست.اینا آفتابه لگن مونتاژکنن و باجان و مال مردم بازی کنن ولی درعوض بذارید واردات خودرو هم آزادشود.چهل ساله به بهانه حمایت از اشتغال و تولید داخل مردم را تا حد انفجار و نفرت پیش برده اند و نتیجه آن مونتاژ فرغون و گاری و اسباب بازی بوده یه کم ازکره و ژاپن یاد بگیرن

    این دوشرکت مونتاژکارورانتخوار و فاسدوانحصاری بهتره معنی پیشرفت را ازکره و ژاپن یادبگیرن چهل ساله باجان ومال مردم بازی کرده ایدوحالا دم ازپیشرفت میزنید هنوزپرایدرا مونتاژمیکنیدو به شکل وشمایل دیگردرمی آورید دولت چون خودش سهامدارو ذینفع هست ازاین دوشرکت رانتخوارحمایت کورکورانه وپوچ میکند وخیانت بزرگی برای صنعت عقب مانده خودرو مینمایدبهتره برای ایجاد رقابت وتلاش واردات خودرو که خواسته همه ملت هست نیزآزادگرددتا بازاراز انحصارو رانتخواری نجات یابد.

    باژاپن و کره وآلمان قرارداد ببندید از دست دوشرکت رانتخوار ومونتاژکار وانحصاری چهل سال هست که خون مردم به جوش آمده واردات خودرو را آزادکنید.یه مشت پیرمرد و قاطر سوار وعقب مانده به طرح آزادسازی واردات خودرو رائ منفی دادن اینقدر نفهمیدن که چهل ساله اینادارن پراید را مونتاژ میکنن چرا باجان و مال مردم بازی میکنید؟به بهانه اشتغال جزئی وحمایت کورکورانه ازسایپا و ایرانخودرو

    موافقم 29
    مخالفم 0
  19. سجاد

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گفتند اگر حمایت و خرید از کالای ایرانی منجر به بهتر شدن کیفیت اون کالا میشه، الان ایران خودرو و سایپا بهترین سازندگان خودرو بودن

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. .

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینها انحصاری هساند هستند پس هیچوقت بهتر نمی شن. ولی سایر کالاهای ایرانی مثل یخچال چون هر مارکی تو کشور موجوده، پس رقابت دارند و کیفیت رو یهتر می کنند. الان یخچال ما ایرانیه و خیلی راضی هستیم و در حد یخچال های خارجی و حتی بهتر از برخی شون هست.

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. ....

        ۲۹ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بزرگوار باید در رقابت با دنیا باشن نه کشور چی میگی، یخچالی که مثال زدی اصن یخچال مگه چه قطعاتی داره که نخوان خوب بسازن ، آخه چه مثالی بود بزرگوار ?

        موافقم 0
        مخالفم 3
  20. افشین

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خودروی بی عیب در دنیا وجود نداره ولی در کل خودرو SLX TU5 در بین همه تولیدات داخلی ، نرم ترین ، کم صداترین و کم اصطحلاک ترین و کم مصرف ترین خودرو داخلی است … این خودرو با توجه به سطح قیمتش ، بهترین انتخابه و سواری لذت بخشی هم داره .. من قبلا خودرو سمند ef7 داشتم که وقتی بالای 100 کیلومتر میرفتم ، صدای موتورش توی اتاق دیووونم میکرد ، انگار سوار لودر و یا بولدوزر شدی و غیر از این هم گرمای زیاد موتورش خیلی برام مشکل درست کرد , خلاصه کلاه گشادی بود که سرم گذاشته بودن … ولی الان خدا رو شکر با slx کاملا راحت شدم و ازش خیلی راضی هستم . خداییش خیلی ماشین خوبیه و یک چرخش شرف داره به بقیه خودروهای ایرانی .. واقعا از سواری slx لذت میبرم …

    موافقم 11
    مخالفم 2
  21. آرش

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خودرو slx یک خودرو خانوادگی خیلی خوبیه و در این سطح قیمتی بهتر از این وجود نداره … مثلا کدوم ماشین ایرانی بهتره ؟؟ اسم بیارید . محصولات سایپا که همشون پلتفرم پراید هستن و رده پایین هستن .. پس دیگه فقط میمونه سه انتخاب که یکیش موتور قدیمی و پراصطحلاک و پر مصرف و پر سر و صدای و منسوخ XU7 هست که سالی یکبار سر سیلندر داغون میکنه و دیگه انقدر قدیمی شده که توی جاده خودرو تیبا براحتی این موتور قدیمی رو میگیره و سوسکش میکنه و فیلم های مسابقشون هم تو سایت آپارات فراوون هست .. پس دیگه میمونه دو انتخاب بین موتور EF7 و موتور TU5… موتور EF7 هم مشکلات خودش داره ، اصطهلاک بالایی داره . قطعاتش واقعا خیلی گرون و کم یابه ، سرعتش که به 100 میرسه چنان صدایی توی اتاق میاد که دیوونت میکنه که انگار سوار لودر و بولدوزر هستی … پس دیگه فقط خودرو TU5 باقی میمونه که بی ایراد نیست ولی ایرادهاش خیلی از بقیه خودروها کم ایرادتره و نسبت به بقیه موتورها واقعا بهتره . . پس موتور TU5 واقعا خوبه و خودرو SLX انتخاب خوبیه و هیچ شکی نداشته باشین ،، اما اگه پول بیشتری دارین و میخواین خوشکل تر باشه ، خودرو H30 بخرین که اینم با موتور خوب TU5 هست ….دیگه بهتر از این موتور هنوز داخل ایران ساخته نشده ، هر وقت بهترش ساخته شد بیاین بگین تا بریم اون بهتر رو بخریم …

    موافقم 6
    مخالفم 1
  22. علی

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من امروز خودروی صفر تحویل گرفتم . تعویض دنده به سختی انجام میشه و واقعا رو اعصاب هست . درب صندوق عقب به سختی بسته میشه
    بقیه موارد خوب هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. افشین

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (7 ديدگاه)

      من هم صفر این خودرو رو یکماه پیش تحویل گرفتم . روزهای اول گیربوکس خشک هست و طبیعی هست . بعد چند روز دنده ها انقدر نرم میشن و براحتی جا میرند .. واقعا خودرو خیلی خوبیه

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. علی

      ۱۷ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام وقت می خواستم بدونم دعوتنامه خودرو شما برای کی بوده آذر یا دی ماه و چقدر واریزی داشتیم با تشکر از شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. جک اسمیت

      ۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      واسکازینش رو حتما عوض کن و جنس خوب بریز نه اشغال ایرانی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. علیرضا

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کلاه گشادی به نام خودرو رانا : در اوایل ایران خودرو قصد ورود به بازار خودرو چین داشت و طرح خودرو ارزان سازی شده و کیفیت پایینتر از 206 صندوقدار رو کلیک کرد ولی این طرح شکست خورد و هزینه چندین میلیارد دلاری زیادی هم به دوش ایران خودرو گذاشت .. سپس ایرانخودرو این خودرو را با عنوان ارزان ترین محصول وارد بازار ایران کرد که فقط 7 میلیون ارزانتر از 206 صندوقدار بود . که بعد از عرضه به بازار مشخص شد که ایرادات زیادی در این خودرو وجود دارد ، بویژه مشکلات برقی این خودرو بیشتر بود و شکایت های زیادی از طرف کاربران رانا به ثبت میرسید .. ولی چون ارزانترین محصول ایرانخودرو بود ، خانواده های خوش خیال زیادی که تصور میکردند که کپی 206 محبوب رو بدست میارند ، و فقط پول آرم پژو رو نمیدهند ، و اینجوری براشون باصرفه تر هست . بنابراین اقدام به ثبت نام این خودرو کردند و پیش پرداخت رو به ایرانخودرو پرداخت کردند .. بعد از پرداخت های مردم ، ایران خودرو فرصت رو مناسب دید و تمام هزینه های میلیارد دلاری طرح شکست خورده اش را بر روی تعداد متقاضیان این خودرو سر شکن کرد و به یکباره اعلام کرد که رانا رو تحویل نمیدیم و بجاش رانا پلاس تحویل میدیم با قیمت 80 میلیون گرونتر که فرقش هم این بود که فرمون رو برقی میکنند و گیربوکس رو اتومات میکنن . ولی در عمل هیچ گیربوکسی اتومات نشد و هیچ فرمونی هم برقی نشد ولی افزایش قیمت 80 میلیونی سر جای خودش باقی ماند و حالا متقاضیان رانا دارن این محصول فیک و تقلبی 206 که کپی بیکیفیت و ارزان سازی شده هست را بسیار گرانتر از خود 206 صندوقدار فراااانسوی میخرند … در واقع خریداران هم پول زیادی پرداخت کردند و هم سواری 206 با ابهت و خوشکل فرانسوی رو بدست نیاوردند بلکه سواری یک پراید رو تجربه میکنند و هم درگیر مشکلات فنی این خودرو هم شدند و هم در عموم مردم رانا را با اسم
    (( پژو ***)) صدا میکنند ….
    صدااااای ناله و فریاد مردم هم به جایی نرسید …………
    چقدر این داستان آشنا است که یارو هم پیاز خورد ، هم شلاق و کتک خورد و هم پول داد ………….

    ((کلاه گشادی به نام رانا))

    موافقم 2
    مخالفم 0
  24. علیرضا

    ۱۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من پارس lxداشتم که کیفیتش بشدت افت کرده و اصلا راضی نبودم خیلی هم گرون خریدم و کلی هم ضرر کردم . ولی حالا یک slx صفر گرفتم ، راضی هستم . ماشین خوبیه .. البته ماشین های ایرانی تخم مرغ شانسی هستند ، بسته به شانستون خوب و بد دارن ولی در کل در داخل تولیدات داخلی از موتور tu5 بهتر نداریم ، حالا چه این موتور روی slx باشه یا روی پارس باشه یا روی دنا باشه یا روی 206 باشه و یا روی سمند باشه . ولی سمند و پارس و دنا بدنه سنگین تری دارن و
    چون موتور tu5 کم مصرف هست و موتور کم مصرف هم برای بدنه سنگین ، جالب درنمیاد و رضایت بخش نیست . پس بهترین گزینه: 206 برای مجردها و slx برای خانواده ها هست که شتاب توپی دارن و کاربرانش رضایت نسبی رو دارند . خودرو ایرانی بی ایراد هم وجود نداره . ولی در این دو خودرو ایرادها کوچک هستند و مشکل خاصی ندارن .

    موافقم 6
    مخالفم 0
  25. حمید

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ما یک خودرو SLX ثبت نام کردیم و هفته پیش تحویل گرفتیم …خودرو slx در 3 نوع کلاس تولید میشه که در کلاس مولتی پلاکس آپشن های خیلی بیشتری داره ، مثل:1-سیستم مالتی پلاکس .2- دزدگیر فابریک خوب با ریموت رادیویی 3-سیستم ایموبلایزر 4-تایمر خودکار تمامی چراغ ها و صندوق عقب 5-تایمر خودکار شیشه های بالابر 6- انتخاب باز شدن درب صندوق عقب و روشن شدن ضبط با سوییچ باز و بدون سوییچ . 7-چراغ پارکینگ در هنگام ترمز ناگهانی ، 8-تنظیم نور صفحه کیلومتر ، 9-هشدار موزیکال اتمام بنزین ، 10-هشدار صدای نبستن کمربند ، 11-هشدار روشن ماندن چراغ ها در هنگام ترک خودرو ، 12-هشدار باز بودن درب در هنگام حرکت خودرو غیر از نشان در صفحه کیلومتر . 13- هشدار باز بودن درب هنگام قفل کردن خودرو و دور شدن از خودرو 14-سیستم ضبط هوشمند سی دی خور با سه نوع فلاش خور مخفی 15 روشن کردن چراغ های داخل اتاق از راه دور . 16-آیینه های برقی 17-رینگ و لاستیک شماره پانزده 18-ایربگ راننده و سرنشین 19-ترمز abs و ebd و 20-انتقال دریچه تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب 21- در صورت فراموش کردن قفل خودکار درب ها و ….چندین اپشن های برقی دیگر…

    موافقم 4
    مخالفم 1
  26. سبحان

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    Slx خیلی ماشین خوبیه ، این خودرو خیلی نرم و پرشتاب و تیز و کم صدا و کم اصطحلاک و کم مصرف هست … مصرف سوخت حقیقی و واقعی این خودرو در شهر 6 هست و در بیرون شهر 5/5 هست . کلاچ و ترمز و گاز و فرمون و دنده این خودرو مثل پنبه نرم هست . واقعا این خودرو بروز رسانی شده و الان تبدیل به یک خودرو خوب شده و دیگه از اون glx پر سر و صدا و پر اصطحلاک و پر مصرف و پرخرج و خشک و بی روح خبری نیست … دیگه glx انقدر قدیمی شده که هم در دراگ و هم در کورس براحتی از خودرو تیبا شکست میخوره و برای همین glx به زباله دان تاریخ رفت و الان slx متولد شده که زمین تا آسمون با اون خودرو glx قدیمی فرق داره … slx خودرو پر سرعتی هست .. با جرأت میتوان گفت هیچ خودرو داخلی توان مقابله و سرعت این خودرو رو نداره و سند این صحبت این هست که به سایت آپارات مراجعه کنید و فیلم های مسابقه این خودرو رو ببینید ، با چشم خود ببینید که تمام خودروهای داخلی از slx شکست سنگینی خورده اند … موتور tu5 در دسته موتورهای بسیار پیشرفته قرار داره و مزیت بزرگ و خوب این خودرو هست .. فراوانی قطعات این خودرو بینظیر هست و حتی در روستاهای دور افتاده هم قطعات و تعمیر کار این خودرو یافت میشه و ضمنا این خودرو با کوچکترین اراده به پول نقد تبدیل میشه که بعد از خودرو پراید مقام دوم پول نقد شدن رو در کشور داره … این گزینه هایی گه توضیح دادم ، مهمترین عامل انتخاب خودرو برای خانواده های باتجربه و حرفه ای ایرانی است … slx واقعا محشره و بهترین انتخاب برای خانواده های ایرانی است

    موافقم 5
    مخالفم 0
  27. سبحان

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    Slx خودرو خیلی خوبیه … خودرو 405 سالها است که داره در این کشور به ایرانیان خدمت میکنه و دیگه قدیمی شده بود و موتورش هم پراصطحلاک ترین و پرمصرف ترین و پرسر و صداترین بود که طبق اعلام کارخانه مصرف بنزین در شهر موتور قدیمی xu7 برابر با 13/8 لیتر هست و سالی یکبار هم سرسیلندر میسوزوند که در این دوره و زمانه دیگه جایگاهی نداشت و دیگه وقتش بود که یک تغییرات اساسی در این خودرو انجام بشه ،، خوشبختانه این کار انجام شد و حالا این خودرو کاملا بروزرسانی شده و موتور خوب و جدید براش گذاشتن و خیلی از متعلقاتش هم عوض شده و الان تبدیل شده به یک خودرو خوب و بروز شده برای کاربران … الان slx به خودرویی که خیلی کم صدا و کم اصطحلاک و کم مصرف و پرشتاب و بسیار نرم ، تبدیل شده .. مصرف بنزین این خودرو در شهر دقیقا 6 هست .. واقعا خیلی عالی و محشر شده . یکبار باهاش رانندگی کنید ازش لذت خواهید برد

    موافقم 4
    مخالفم 0
  28. سیروس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اس ال ایکس خیلی ماشین نرم و پرشتاب و کم مصرفی هست . مصرف بنزینش 6 هست . خیلی هم کم صدا است . واقعا ماشین بادوام و خوبی هست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  29. سیروس

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خودرو رانا تحویل گرفتم مصرف بنزینش 12 هست ، به هر نمایندگی و هر جا که بردم میگن طبیعیه و کاریش نمیشه کرد ، تو رو خدا کمک کنید . اگر تخصص دارید بهم بگید چیکار کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. جواد

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این خودرو اس ال ایکس ، خیلی پرشتاب و تیز هست ، اصلا دیگه مثل اون 405 قدیمی و تنه لش گذشته نیست .

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا