ایران خودروپژو

پژو 405 SLX یا پارس LX، خرید کدام‌یک به‌صرفه‌تر است؟

تولید پژو ۴۰۵ از سال ۱۳۶۹ توسط ایران‌خودرو در کشورمان آغاز شده و سرآغازی بود برای تحولات بعدی صنعت خودروسازی ایران. خودرویی که در آن سال‌ها از خودروهای نسبتاً بروز اروپا بود و همچنان مهمان خطوط تولیدی ایران‌خودرو و جاده‌های کشورمان است. بر اساس ۴۰۵ تاکنون خودروهای زیادی چون پژو RD و بعدها روآ، پژو پارس، سمند و… توسط ایران‌خودرو تولید شد و خود ۴۰۵ نیز در طول این ربع قرن تولیدش در ایران تغییراتی را تجربه کرد. یکی از این تغییرات، معرفی نسخه فیس‌لیفت شده پژو ۴۰۵ با نام SLX و بعداً نصب پیشرانه TU5 پژو ۲۰۶ بر روی آن بود. چراکه این موتور نسبت به موتور قبلی یعنی XU7، مدرن‌تر و کم‌مصرف‌تر بود. در سوی دیگر در سال ۱۳۷۹ نیز پژو پارس به‌عنوان فیس‌لیفتی نسبتاً کلی از ۴۰۵ و خودرویی لوکس‌تر از آن به بازار آمد. همچنین در سال ۱۳۹۰ نیز ایران‌خودرو مانند ۴۰۵، موتور TU5 را روی پارس هم نصب نمود و آن‌را با نام پارس LX و با آپشن‌هایی بیشتر از پارس معمولی به بازار عرضه کرد؛ بنابراین دو خودروی پژو ۴۰۵ SLX و پژو پارس LX در قسمت‌های زیادی چون پلت‌فرم، اتاق، داشبورد، پیشرانه و… باهم اشتراک دارند و پارس تنها در طراحی بیرونی و آپشن‌ها با ۴۰۵ با متفاوت است. به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب مقایسه‌ای میان این دو شیر فرتوت ایرانی داشته باشیم تا بفهمیم آیا پرداخت حدود ۷ میلیون تومان بیشتر برای خرید پارس LX توجیهی دارد یا نه؟

ikco-06

طراحی بیرونی

هر دو خودرو از لحاظ طراحی بیرونی کاملاً کهنه و تکراری شده و سخن زیادی نمی‌توان در مورد آن‌ها گفت. در هر دو ماشین همچنان سپرهای مجزا از بدنه با محافظ‌های مشکی‌رنگ روی آن‌ها و همچنین زه‌های جانبی دیده می‌شوند که سال‌ها است در صنعت خودروسازی جهانی منسوخ شده‌اند. بااین‌حال همان‌طور که اشاره شد، ایران‌خودرو در سال ۱۳۸۷ اقدام به فیس‌لیفتی جزئی بر روی پژو ۴۰۵ نموده و آن‌را با نام SLX به بازار عرضه کرد تا بدون ایجاد تغییری در قالب‌های بدنه، کمی چهره فرتوت ۴۰۵ را بروز کرده باشد. در این فیس‌لیفت گرافیک داخلی چراغ‌های جلو و عقب تغییر کرده، راهنمای جلو با چراغ‌ها یکپارچه شده‌اند، پروژکتورهایی به سپر جلو اضافه شد، آینه‌های جانبی تغییر کردند و یک اسپویلر کوچک با چراغ ترمز سوم هم به لبه درِ صندوق اضافه شده است. همچنین در این فیس‌لیفت ایران‌خودرو سعی داشته ظاهر ۴۰۵ SLX را تا حدودی به پارس نزدیک کند تا جایی که زه‌های جانبی آن نیز از پارس گرفته شده‌اند.

peugeot-405-slx-1

در سوی دیگر پژو پارس قرار دارد. خودرویی که به‌جز تغییر آینه‌های جانبی و استفاده از رینگ‌های آلومینیومی جدید، بدون هیچ تغییر دیگری از سال ۱۳۷۹ تاکنون در حال تولید است. بااین‌وجود همان‌طور که بارها گفته شده است، فیس‌لیفت ۴۰۵ و تبدیل آن به پارس که با همکاری ایران‌خودرو و پژو صورت گرفت، سعی داشت چهرۀ ۴۰۵ را به نسل جدیدش یعنی ۴۰۶ شبیه سازد که تا حدی در رسیدن به این هدف موفق بوده و قطعاً بهترین فیس‌لیفت تاریخ صنعت خودروسازی ایران محسوب می‌شود. بنابراین هرچند پس از تولید نزدیک به ۲۰ سال، چهره پارس کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته اما هنوز هم هماهنگ و زیبا به نظر می‌رسد و همچنان می‌توان آن‌را برتر از ۴۰۵ SLX دانست.

peugeot-pars-lx-1

طراحی داخلی

پس‌ازاینکه سال‌ها هردوی این خودروها با همان داشبورد اولیه در ایران تولید شدند، ایران‌خودرو در اوایل دهه ۹۰ شمسی تصمیم گرفت برای بروز کردن طراحی داخلی آن‌ها، داشبورد جدیدی را برای خانواده پژو پارس و ۴۰۵ طراحی و ارائه کند. کلیت این داشبورد در خودروهای پژو پارس، پژو ۴۰۵ و وانت آریسان باهم یکسان است و تنها تغییراتی در رنگ و تریم آن‌ها ایجاد شده است. به همین دلیل پارس LX و ۴۰۵ SLX داشبورد کاملاً یکسانی دارند؛ اما پارس با تریم دورنگ و طرح چوب به همراه کنترلرهای دیجیتالی سیستم تهویه کمی خود را از ۴۰۵ متمایز می‌کند. البته تا پیش‌ازاین غربیلک فرمان پارس و ۴۰۵ هم یکسان بود و فقط غربیلک پارس به کلیدهای کنترلی مجهز بود اما چند وقتی است ایران‌خودرو غربیلک فرمان جدیدی را برای پارس ارائه کرده است که با نمونه‌های قبلی متفاوت بوده و در بازار به فرمان اپتیمایی (!) معروف است.

peugeot-pars-lx-3

در سوی دیگر داشبورد ۴۰۵ غیر از کنسول وسط تماماً تریم یکرنگ کرمی داشته و خبری هم از قطعات طرح چوب در آن نیست. بنابراین پارس با غربیلک فرمان جدید و تریم طرح چوب در داخل هم زیباتر از ۴۰۵ است. البته هرچند این داشبوردِ جدید، طراحی بهتر، زیباتر و بروزتری نسبت به نمونۀ قبلی دارد اما نقطه‌ضعف اصلی آن کیفیت ساخت بسیار پایین آن است به‌گونه‌ای که تماماً از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت ساخته شده است که پس از چندی به صدا می‌افتد. علاوه بر این، پژو پارس که نزدیک به ۴۰ میلیون تومان قیمت داشته و به‌اصطلاح یکی از محصولات لوکس ایران‌خودرو محسوب می‌شود داشبوردی یکسان با وانت آریسان ۲۵ میلیونی دارد که این امر را هم می‌توان نقطه‌ضعف دیگری برای پارس تلقی کرد.

peugeot-405-slx-3

تجهیزات

غیر از طراحی بیرونی، مهم‌ترین تفاوت بین پژو پارس و ۴۰۵ در سطح تجهیزات و امکانات آن‌ها است که در این بخش پارس کاملاً برتری دارد. تجهیزات ۴۰۵ تنها محدود به موارد پایه همچون پنجره‌های برقی جلو، دو ایربگ، ترمز ABS، پروژکتورهای عقب و جلو، آینه‌های برقی، تهویه مطبوع و فرمان هیدرولیک می‌شود که با توجه به قیمتش نسبتاً قابل‌قبول است. اما  پارس LX هم در این بازه قیمتی از تجهیزات نسبتاً کاملی شامل پنجره‌های برقی هر چهاردر، تهویه اتوماتیک، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، آینه‌های جانبی برقی راهنما دار و تا شوندۀ اتوماتیک، غربیلک فرمان چرمی، سنسور دنده‌عقب، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، رینگ آلومینیومی، آنتن اکتیو، پشتی صندلی‌های برقی و دماسنج برخوردار است که کاملاً بالاتر از ۴۰۵ قرار می‌گیرد اما همواره باید اختلاف قیمت میان این دو خودرو را هم مدنظر داشت.

پیشرانه

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، هردوی این خودروها از پیشرانه یکسانی برخوردارند که همان موتور ۱۶۰۰ سی‌سی ۱۶ سوپاپ TU5 متعلق به پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است. این موتور در خانواده پارس و ۴۰۵ طبق اعلام ایران‌خودرو ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین پارس LX و ۴۰۵ SLX از لحاظ توانایی‌های رانندگی و سواری کاملاً یکسان هستند. البته این موتور به دلیل گشتاور کمتر نسبت به موتور XU7 و همین‌طور عدم هماهنگی کامل با گیربکس، کمی برای جثه سنگین این دو ماشین ضعیف است اما بااین‌حال با بالا نگه‌داشتن دور موتور می‌توان تا حدی این نقیصه را کاهش داد؛ اما از سوی دیگر مصرف سوخت پایین و عدم وجود مشکلات مربوط به واشر سر سیلندر موتور قدیمی XU7 از مزایای موتور TU5 هستند درحالی‌که این موتور شتاب اولیۀ خوبی را هم برای ۴۰۵ و پارس پدید می‌آورد. البته پژو پارس حدود ۱۰ سانتیمتر کشیده‌تر و ۶۵ کیلوگرم سنگین‌تر از ۴۰۵ SLX است اما این اضافه‌وزن تفاوت چندانی در توانایی‌های حرکتی آن نسبت به برادر ارزان‌ترش ایجاد نمی‌کند.

نتیجه

همان‌طور که گفته شد و بررسی کردیم، پژو پارس LX و پژو ۴۰۵ SLX در بسیاری از قسمت‌ها باهم یکسان هستند درحالی‌که دراین‌بین تنها ظاهر متفاوت و تجهیزات بیشتر، پارس را از ۴۰۵ متمایز می‌کند اما این در حالی است که پارس LX با قیمت حدود ۳۷ میلیون، نزدیک به ۷ میلیون تومان از ۴۰۵ SLX گران‌تر است که این اضافه قیمت تنها بابت همان موارد مذکور یعنی تجهیزات بیشتر و ظاهری متفاوت که البته کاملاً کهنه شده است مطالبه می‌شود. بعلاوه از لحاظ خدمات پس از فروش، فضای داخلی و صندوق بار، کیفیت ساخت (که در هر دو بسیار پایین است) و هزینه‌های نگهداری نیز دو خودرو کاملاً یکسان هستند. در بحث بازار فروش نیز تقریباً دو ماشین وضعیت مشابهی دارند اما پارس LX به دلیل محبوبیت بالا و همین‌طور عدم فروش نقدی توسط ایران‌خودرو، کمی شرایط بهتری نسبت به ۴۰۵ SLX دارد به‌نحوی‌که پارس LX افت قیمت بسیار پایینی در نمونه‌های دست‌دوم داشته و اصطلاحاً کاملاً تو بورس است. بااین‌حال به‌عنوان نتیجه‌گیری نهایی می‌توان گفت اگر تعدادی آپشن بیشتر و تغییراتی جزئی در کابین برایتان اهمیتی بالایی ندارد، ۴۰۵ SLX با ۷ میلیون تومان قیمت کمتر گزینه به‌صرفه‌تری نسبت به پارس LX خواهد بود.

 

مشخصات فنی

پژو ۴۵۰ SLX پژو پارس LX
موتور TU5 TU5
حجم موتور ۱۶۰۰ سی‌سی ۱۶۰۰ سی‌سی
قدرت ۱۰۸ اسب بخار ۱۰۸ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر ۱۴۲ نیوتن متر
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۳.۲ ثانیه ۱۳.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۷.۵ لیتر (ترکیبی) ۷.۵ لیتر (ترکیبی)
طول/عرض/ارتفاع ۴.۴۰/۱.۷۰/۱.۴۱ متر ۴.۵۰/۱.۷۰/۱.۴۱ متر
وزن ۱۱۲۰ کیلوگرم ۱۱۸۵ کیلوگرم
حجم باک ۷۰ لیتر ۷۰ لیتر
حجم صندوق بار ۴۷۰ لیتر ۴۷۰ لیتر
قیمت کارخانه ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان ۳۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۹ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من کسی باید به أین ماشینا بگه اشغال که خودش ماشین ٢٠٠ ملیونی سوار شه نه ما که وسعمون به بیشتر إز ۵٠ تا نمی رسه من خودم پارس ٩٣ دارم عالیه هم شتابش هم سواریش إز ال ٩٠ با اون قیافش خیلی بهتره

    موافقم 31
    مخالفم 16
    1. اکتای

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام علی جان
      من از آینده اومدم داداش⁦⁦◉‿◉⁩
      الان همون slx ۴۰۰ و پارس ۵۰۰ تومن قیمتشه و آرزوی خیلی از جوونای ما

      موافقم 41
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در جریانی که پارس به موتور ال ۹۰ نمیرسه حتی tu5.

      موافقم 7
      مخالفم 6
    3. مانی

      ۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      علی آقا کجایی که ببینی پراید شده دویست و شصت میل

      موافقم 6
      مخالفم 0
  2. سینا

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اگه اسم ماشین براتون مهمه برید سمت پرشیا وگرنه هیچ دلیلی منطقی دیده نمیشه که به خاطر یه رینگ آلمینیومی با شیشه عقب برقی 7 ملیون اضافه تر بدید 405SLX هم از لحاظ قیافه کم نداره نسبط به پرشیا فقط گفتم اگه اسمش براتوون مهمه پرشیا بگیرید

    موافقم 32
    مخالفم 12
    1. رحمتی

      ۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کجاش فرق نداره . slx با اون قیافه آردی طورش خوبه پ

      موافقم 18
      مخالفم 40
      1. مهدی

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        خوبه پرشیا شبیه سمنده🤣 حداقل آردی بهتره سمنده و پارس

        موافقم 9
        مخالفم 4
  3. sina

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اگه اسم ماشین براتون مهمه برید سمت پرشیا وگرنه هیچ دلیلی منطقی دیده نمیشه که به خاطر یه رینگ آلمینیومی با شیشه عقب برقی 7 ملیون اضافه تر بدید 405SLX هم از لحاظ قیافه کم نداره نسبط به پرشیا فقط گفتم اگه اسمش براتوون مهمه پرشیا بگیرید

    موافقم 32
    مخالفم 14
  4. ho3ein

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام دوستان. اگه احیانا جز کسایی هستید که قصد خرید یکی از این 2تا ماشینو دارید نخریییییید… والله پول دور ریختنه. موتور tu5 دوست داری برو 206 تیپ5 بخر اگه پارس یا 405 دوست داری همون xu7 بخر ولی سمت این دوتا سرطان نرو. گیربکس و کلاچشون یا یه کلام کلن سیستم انتقال قدرتشون فااااجعس. شخصیتشونم در حد پیکان آردی ماشین من درآوردی. موتورا خانواده tu اصلا به درد این بدنه نمیخورن. تصمیم با خودتون. بنظرتون 2لیتر مصرف کمترارزش داره ماشین صفرت کلاچو گیربکسش از همون صفری تعطیل باشه. ماشین من در آوردی نخرید.

    موافقم 12
    مخالفم 34
  5. ? Payam

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من چند آپشن اضافی ارزش ٧-٨ میلیون تومن رو نداره که بابتش پرداخت کنید – چونکه ، اگه دقت کنید از لحاظ فنی هیچ تفاوتی ندارن .
    خدا وکیلی ؛ بلوتوث ضبط صوت – چراغ بغل راهنما دار ، ٧-٨ میلیون تومن می ارزه؟!!!!
    بنظرم 405 slx قیمتش بهتره با همون مشخصات فنی.

    موافقم 23
    مخالفم 6
  6. حسین

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۴۰۵ بهتره.آپشنهای پارس رو هم میشه با دو تومن گذاشت رو ۴۰۵.

    موافقم 27
    مخالفم 11
  7. Mostafa

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز انقدر آشغال آشغال میکنن انگار توو این رنج قیمت گزینه های بیشتری داریم. با 30 الی 40 میلیون چی بخریم که آشغال نباشه؟
    از خرید خودروهای دست دوم و کارکرده. هم که خسته شدم.

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. مهدی

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      باباجان SLXوELXوGLXو زانتیا موتورا شون یکیه چتونه هی میگین پارس بهتره 405بهتره همشون از ایران خودرو درست میشن موتورا همه چیز شون شبیه همه😐😐😐😐🤘🤘💔💔اگه فهمیدین لایک شو بزنید
      وسلام و نامه تمام😐

      موافقم 27
      مخالفم 9
    2. میلاد کرمی

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مصطفی جان کجایی ببینی که الان با ۳۰ ۴۰ میلیون فقط میتونی یه موبایل بخری،،،، ما به اصحاف کهف گفتیم زکی !!!!

      موافقم 10
      مخالفم 0
    3. اشکان

      ۱۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      الان همون ۴۰۵ و پارس شدن ۵۰۰ ۶۰۰ میلیون

      موافقم 2
      مخالفم 0
  8. رسول

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من تو ماشین ایرانی باید***.اگر میخواید سی و هفت تومن بدید این ماشینارد بگیرید قبلش نگاهی به هوندا آکورد سال 2008 بندازید با اینکه مال ده سال پیشه ولی هم اتاقش بهتره در حدی که کامپیوتر داره و هم استاندارده و هم ژاپنیه و هم از همه مهم تر موتورش 175اسب بخاره یعنی تو یه چش بهم زدن اینارو میخوره.من خودم متاسفانهslxدارم و این ماجرا و این ماشینو پس از سه سال فهمیدم و قصد دارم ماشینمو عوض کنم. شاید هوندا کمیاب باشه ولی خودم ده تا مدل 2008 رو تو سایت شیپور دیدم2015و2013هم که فراوونه.

    موافقم 1
    مخالفم 13
  9. فرهاد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان وظیفه خودم دونستم که تجربیاتم را راجع به این ماشین با دوستان اشتراک بگذارم بنده مدل 92 405 slx tu5 را دارم و کلا 45 هزار با آن کار کردم و دردسر های فراوانی داشت برای من به طوری که در 20 هزار تای اول 2 بار سیم کلاج پاره کردم و در مسیر من را گذاشت و صفحه کلاج عوض کردم که تعمیرکار علت این را صفحه کلاج به درد نخور این ماشین دونست و 2 بار هم کیلومتر پشت آمپر به علت ساییدگی چرخدنده کوچک و بزرگ در گیربکس خراب شد و خراب شدن بوش فرمان و از همان اول که ماشین را تحویل گرفتیم گیربکس صدا میداد و 2 بار گیربکس در نمایندگی عوض شد و …. خلاصه این ماشین خیلی ماشین پر خرج و پر دردسری بود برای بنده و ناراضی بودم

    موافقم 6
    مخالفم 12
  10. مهرداد

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    بنده حدود یک ساله SLX 405 دارم خیلی ماشین پرشتاب و خوش دستیه. بنده ازش راضی هستم. نسبت به پولی که برای این ماشین دادم خیلی راضی هستم. دوستانی که از این ماشین ایراد میگیرن ربطی به این ماشین نداره . انتظار کیفیت قطعات تویوتا لنکروز رو از ماشین ایرانی نداشته باشید همه قطعات ماشین های ایرانی بی کیفیت هستن. اگه ظاهرش براتون خوب به نظر میرسه از خرید این ماشین شک نکنید.

    موافقم 22
    مخالفم 4
    1. حسام

      ۲۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماشین ۴۰۵ تا سال ۸۹ خیلی بهتر بود‌من دارم مدل ۸۹.هنوز هیچ یک از قطعاتش باز نشده.مثل گیربکس جعبه فرمون.حتی دینام واستارت.همش هم زیر پام بوده

      موافقم 11
      مخالفم 5
  11. shahram

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ۳۰ تا ۳۲ تومن میتونم هزینه کنم لطفا بگید کدومش بهتره راهنماییم کنید ممنون

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. 405 glx

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      دوست عزیز 405 بین سال های ۸۷ تا ۸۹ بگیر حدودا میشه ۲۰ ملیون بعد با اون ۱۲ ملیون ماشینت رو بساز
      مطمعن باش ۴۰۵ سال ۸۹ از ۲۰۰ تا ۴۰۵ سال بهتره?

      موافقم 2
      مخالفم 8
    2. اسلکس

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      همین الان برو بخر تا گرون نشده ??

      الان اینجا تو سال ۹۹ slx 240 پارس هم 300 شده

      خدایا خودت ظهور کن ..

      موافقم 27
      مخالفم 1
  12. فرشاد

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیدونم والا ولی به نظر من که پارس خیلی بهتره
    ولی حیف که پولم نمیرسه و مجبورم بر خلاف میلم همون 405 slx رو بگیرم

    موافقم 5
    مخالفم 9
  13. sina

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام علت سنگینی پارس نسبت به 405 چیه

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. سیتالی

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سوال منم بود دوستی نمیدونم ! ؟ به شوخی گفت شاید از چین …. راسوارش کردن

      موافقم 1
      مخالفم 2
  14. کسرا

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر می خواید ماشین بخرید فقط slx از سمند بهتره از باپژو پارسم برابری میکنه از ال۹۰ بهتره از ۲۰۶ هم بهتره

    موافقم 14
    مخالفم 5
  15. علی آزادی

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز من میخام ماشین بخرم بین این دوتا ماشین پژو پارس و ۴۰۵ tu5 به نظر شما کدومشون بهتر هستن؟؟
    اگر راهنمایی کنید ممنون میشم ????

    موافقم 7
    مخالفم 2
  16. علی

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به چه دلیل پژو پارس از ۴۰۵tu5 سنگین تر هس؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا