ایران خودروچشم انداز

تست و بررسی تخصصی دنا پلاس توربو دنده دستی ۶ سرعته

آنچه در مقاله تست و بررسی دنا پلاس توربو دنده دستی ۶ سرعته می‌خوانید:

مقدمه

۲ سال پس از عرضه دنا معمولی، یعنی اواخر سال ۱۳۹۵ نسخه پلاس این خودرو نیز به تولید رسید. فرم درها و صندوق عقب، گرافیک داخلی چراغ‌ها و جلوپنجره جزو تنها تفاوت‌های ظاهری این دو نسخه بود. دنا پلاس در ۴ مدل توربو اتوماتیک، توربو ۵ سرعته دستی، توربو ۶ سرعته دستی و ۵ دنده ساده به بازار عرضه شد.

اما جدیدترین نسخه دنا پلاس، توربو ۶ سرعته دستی است. این گیربکس که با کد MT6 شناخته می‌شود قبل از این بر روی رانا پلاس پانوراما نیز استفاده شده بود. دنده ششم این گیربکس باعث می‌شود تا دور موتور در سرعت‌های بالای صد کیلومتر حدود ۲۰ درصد و مصرف سوخت ۷ درصد کاهش بیابد. دنا پلاس توربو ۶ سرعته دستی از اواخر تابستان ۱۴۰۱ به مشتریان تحویل داده شد.

هم‌اکنون قیمت دنا پلاس توربو دنده‌دستی صفر کیلومتر در بازار آزاد، حدود ۴۸۰ میلیون تومان فیمت دارد و نسبت به مدل دنده اتوماتیک، ۵۰ تا ۶۰ میلیون، ارزان‌تر است.

در این سری از مقالات تست و بررسی مجله پدال به سراغ دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی رفته‌ایم تا ارزش خرید آن را در بازه قیمتی ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان بررسی کنیم. با پدال همره باشید.

همچنین بخوانید: بررسی و مقایسه پژو پارس موتور تی یو فایو TU5 با موتور ایکس یو سون XU7

همچنین بخوانید: مقایسه پژو پارس LX، سمند و پژو ۴۰۵ SLX

طراحی ظاهری دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو شش دنده

جلوپنجره بزرگ و شش‌ضلعی دنا با تزئینات کرومی به همراه گرافیک داخلی جذاب چراغ‌ها باعث تا نمای جلو این خودرو تهاجمی و زیبا به نظر می‌رسد. در نمای جانبی نیز دیگر خبری از فرم ساده‌ای که در سمند و دنا معمولی استفاده شده بود نیست و خطی با طراحی محکم و بزرگ از گلگیر جلو تا پشت چراغ‌های عقب جای آن را گرفته. طراحی دستگیره درها نیز تغییر کرده و روکش کرومی آن نمای بسیار زیبایی را به نمای جانبی داده است. البته رینگ‌های آلومینیومی ۱۰ پره ۱۵ اینچی که به رینگ گوزنی معروف‌اند زیبایی نمای جانبی را دو جندان کرده؛ اما طراحی عقب دنا پلاس تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبلی خود نداشته و گرافیک داخلی چراغ‌ها و فرم در صندوق تنها تغییراتی بودند که بر روی نسخه پلاس اعمال شده.

از نظر من نگارنده طراحی نسخه پلاس دنا بسیار زیباتر و هماهنگ‌تر از تارا به نظر می‌رسد. البته طراحی امری سلیقه‌ای است و ممکن است برخی با این نظر موافق نباشند.

کابین دنا پلاس توربو

داخل کابین دنا پلاس توربو

طراحی کابین این نسخه از دنا تفاوت چندانی با نسخه معمولی ندارد. طراحی داشبورد دنا نسبتاً قابل قبول است اما ای کاش طرح چوبی که در آن استفاده شده باکیفیت و واقعی‌تر بود. کیفیت روکش صندلی‌ها و مخملی که بر روی رودری‌ها استفاده شده بسیار مناسب است و به نظر نمی‌رسد تا مدت‌ها دچار مشکل شوند. کیفیت دوخت و چرم دور فرمان نیز بسیار عالی و جذاب است. جنس پلاستیک استفاده شده در داشبورد و رودری‌ها بسیار خشک است و چندان چنگی به دل نمی‌زند. کیفیت متریال جیری که به‌عنوان روکش سقف استفاده شده بسیار بی‌کیفیت و نامناسب است؛ اما از همه بدتر کیفیت پلاستیک آفتاب‌گیرها، دسته راهنماها و قاب پشت فرمان است؛ به‌طوری‌که گویی از پلاستیک بازیافتی برای ساخت آن استفاده شده!

فضای کابین برای سرنشینان جلو و عقب نسبتاً مناسب است اما از پژو پارس و سمند کمی کوچک‌تر است که تا حدودی به دلیل استفاده از صندلی‌های بزرگ‌تر در این خودروست. دسترسی به ادوات داخل کابین نیز چندان مناسب نیست اما نکته خوب اینجاست که راننده برای کنترل شیشه‌بالابرها یک پنل جداگانه بر روی در خود دارد و راننده و سرنشینان برای کنترل شیشه‌بالابرهای خود در دنا لازم نیست مانند پژو ۲۰۶ و تندر نود به خود کش و قوس بدهند!

مشخصات فنی دنا پلاس توربو

موتور دنا پلاس توربو 6 دنده

همان‌طور که می‌دانید این خودرو از موتور ef7 توربو استفاده می‌کند. می‌توان گفت که ترکیب این موتور با گیربکس ۶ سرعته دستی باعث شده تا دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی قوی‌ترین خودروی تولید داخل لقب بگیرد؛ اما نکته عجیب اینجاست که در کاتالوگ خودرو حداکثر سرعت را ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده؛ درصورتی‌که حداکثر سرعت نسخه ۵ دنده دستی این خودرو هم ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده بود! اما با توجه به سابقه‌ای که موتور ef7 توربو با گیربکس ۵ سرعته داشته به نظر می‌رسد حداکثر سرعت این خودرو در شرایط مناسب به بیش از ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی کامل این خودرو را مشاهده کنید:

دنا پلاس توربو
حجم موتور ۱۷۰۰ سی‌سی
قدرت ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر
شتاب صفر تا صد ۱۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۸ لیتر به ازای صد کیلومتر
حجم مخزن سوخت ۶۰ لیتر
گیربکس ۶ سرعته دستی
جرم خالص ۱۲۶۲ کیلوگرم

امکانات رفاهی و ایمنی دنا پلاس توربو

داشبورد دنا پلاس توربو 6 دنده

دنا پلاس همواره امکانات رفاهی زیادی نسبت به خودروهای داخلی داشته. آینه‌های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، دوربین و سنسور عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان،‌ کروز کنترل، فرمان برقی و کولر اتوماتیک دیجیتال که به یکی از امکانات جدانشدنی از خودروهای لوکس داخلی بدل شده‌اند در دنا پلاس ۶ دنده دستی وجود دارند. چراغ‌های بدرقه، ۶ اسپیکر، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین در ۸ جهت! نشان می‌دهند که با محصولی لوکس از ایران‌خودرو طرف هستیم. شیشه‌های جانبی دودی، کامپیوتر سفری، رهیاب ماهواره‌ای، دریچه تهویه ردیف عقب، دریچه دسترسی به صندوق عقب از باقی امکانات دنا پلاس توربو محسوب می‌شوند. البته نبود جا عینکی و سیستم ورود و خرج بدون کلید در این خودرو واقعاً عجیب و غیرمنطقی است.

ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ایربگ راننده، سرنشین و ایربگ جانبی، ABS و EBD تنها امکانات ایمنی این خودرو هستند. ای کاش به‌جای وجود آپشن‌های نه‌چندان ضروری مانند صندلی برقی شاگرد، چراغ‌های بدرقه، ۶ اسپیکر و… سیستم کنترل پایداری ESP بر روی این خودرو قرار می‌گرفت.

ایرادات برقی و مونتاژی دنا پلاس توربو

ایرادات برقی و به‌خصوص مونتاژی خودروهای صفر کیلومتر داخلی که به یک امر طبیعی تبدیل شده در دنا پلاس توربو کم نیست. برای مثال فاصله شکاف قسمت بالایی در راننده با قسمت پایینی آن کاملاً متفاوت است. زائده‌های آهنی نیز در بسیاری از قسمت‌های فلزی به‌خصوص در صندوق دیده می‌شود. نحوه قرارگیری سپر عقب در پشت خودرو هم چندان محکم به نظر نمی‌رسد و به نظر می‌آید آماده است تا در اولین تصادف به‌طور کامل از خودرو جدا شود. این مشکل به‌قدری جدی است که همان‌طور که در تصویر می‌بینید اگر به قسمتی که زیر در صندوق می‌رود فشار بیاورید به‌راحتی می‌توانید به داخل سپر را نگاه کنید!

اگر بخواهیم کمی در مورد ایرادات برقی این خودرو بگوییم پیش از هر چیز باید به عملکرد دزدگیر آن اشاره کنیم. به گفته مالک دو روز پس از تحویل گرفتن خودرو از نمایندگی درحالی‌که خودرو پارک بوده شروع به بوق زدن می‌کند و مالک برای قطع کردن صدا مجبور به جدا کردن سرباتری‌ها شده! همچنین مالک از عملکرد برف پاک نیز راضی نبوده و طبق گفته خودش اگر خودرو را در حالتی که برف‌پاک‌کن روشن است استارت بزنید،‌ برف‌پاک‌کن‌ها شروع به کار می‌کنند و برای خاموش کردن آن نیاز است که دسته برف‌پاک‌کن را چندین بار بالا و پایین کنید.

تجربه رانندگی

رانندگی دنا پلاس توربو 6 دنده

موتور دنا پلاس توربو بسیار نرم و بی‌صدا روشن می‌شود و در حالت سکون کمترین لرزش را به کابین وارد می‌کند. دید به اطراف به‌واسطه آینه‌های جانبی کوچک کمی مشکل است. خطوط و احجام پف کرده طراحی بیرونی خودرو نیز باعث شده تا رانندگی با آن در معابر تنگ کمی سخت باشد. بعد از کمی رانندگی با دنا پلاس توربو متوجه موقعیت قرارگیری نه‌چندان مناسب فرمان شدیم به‌طوری‌که اگر صندلی را در پایین‌ترین حالت هم تنظیم کنید، پاهایتان فاصله زیادی به فرمان ندارد.

سیستم تعلیق دنا پلاس عملکرد درخور توجهی دارد و درصورتی‌که خودرو سنگین باشد تکان‌های بسیار کمی را به کابین منتقل می‌کند. ارگونومی صندلی‌ها نیز برای رانندگی‌های طولانی بسیار مناسب است. پس از کمی رانندگی با دنا پلاس ۶ سرعته دستی در مسیر مجبور به دنده عقب گرفتن شدم. زمانی که کلاچ را فشردم و دنده در حال عقب قرار دادم متوجه جا نرفتن دنده شدم؛ زیرا برای جا رفتن کامل دنده عقب باید اهرمی که سر دنده قرار دارد را به سمت بالا بکشید؛ اما متأسفانه صدای تعویض دنده در دنا پلاس توربو به‌وضوح شنیده می‌شود و این موضوع می‌تواند در ترافیک‌های طولانی موجب آزار راننده و سرنشینان شود. یک گیربکس اتوماتیک ۶ دنده به‌طور پیش فرض بعد از سرعت ۷۰-۸۰ کیلومتر بر ساعت در دنده ۶ قرار می‌گیرد؛ اما رانندگی با گیربکس دستی ۶ سرعته کمی متفاوت است؛ به‌طوری‌که معمولاً باید سرعت خودرو به بیش از ۱۰۰-۱۱۰ برسد تا راننده نیاز به دنده ششم را احساس کند.

شتاب و کشش دنا پلاس توربو به‌خصوص در سربالایی‌ها در بین خودروهای داخلی بی‌رقیب و بی‌نظیر است. شاید این خودرو خوراک جوانان عاشق سرعت و دریفت (البته فقط در ایران!) باشد؛ اما ای کاش آن‌قدر که قدرت موتور بالا بود، قدرت ترمزها نیز بالا بود. متأسفانه عملکرد ترمزهای دنا پلاس توربو اصلاً مناسب خودرویی با این قدرت نیست.

هزینه‌های نگهداری

هزینه نگهداری دنا پلاس توربو 6 دنده

همان‌طور که می‌دانید حساسیت موتورهای توربو به بنزین بی‌کیفیت، مالکان این نوع خودروها را مجبور به استفاده از بنزین سوپر کرده؛ اما به گفته مالک از ۲۰ پمپ بنزین در سطح شهر شاید تنها یکی از آن‌ها در برخی از مواقع بنزین سوپر داشته باشد. این مشکل زمانی جدی می‌شود که ایران‌خودرو در دفترچه راهنمای دنا پلاس توربو شارژ ریختن انواع اکتان و مکمل را در باک ممنوع کرده است!

در جدول زیر می‌توانید قیمت برخی از قطعات یدکی دنا پلاس توربو را مشاهده کنید: (قیمت‌ها به‌صورت تقریبی اعلام شده است)

نام قطعه قیمت
چراغ جلو ۲.۴ میلیون تومان
چراغ عقب ۱.۶ میلیون تومان
کمک‌فنر جلو ۷۰۰ هزار تومان
کمک‌فنر عقب ۵۰۰ هزار تومان
رادیاتور آب ۸۰۰ هزار تومان
لنت جلو ۳۲۰ هزار تومان
لنت عقب ۲۰۰ هزار تومان

جمع‌بندی

عکس دنا پلاس توربو 6 دنده

دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی باوجود همه نقص و کاستی‌ها خودرویی پرقدرت و مناسب برای استفاده خانوادگی است و به نظر نمی‌رسد در این رده قیمتی خودروی چینی بهتر از آن وجود داشته باشد. حتی از نظر من نگارنده دنا پلاس توربو ۶ دنده انتخاب بسیاری بهتری و باارزش‌تری نسبت به تارا دنده‌ای محسوب می‌شود.

در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی آورده شده است:

مزایای دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی معایب دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی
طراحی هماهنگ و نسبتاً زیبا عدم وجود ESP
گیربکس ۶ سرعته دستی ترمزهای ضعیف
شتاب و کشش بسیار مناسب صدای تعویض دنده‌ها

در پایان از جناب آقای مسعود کشاورز جهت صرف وقت با تیم تست مجله پدال کمال تشکر را داریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰۳ رای

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰۴ دیدگاه‌ها

  1. PRPR

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (240 ديدگاه)

    فنیش نسبتا قویه

    موافقم 42
    مخالفم 59
    1. MC765LT

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (48 ديدگاه)

      تست خوب، ولی کاش یه ویدیو یکی دو دقیقه ای هم میگرفتید
      یا اینکه دو یا چند خودرو چینی و ایرانی که در یک سگمنت (مثلا c ) با هم دوئل ومقایسه میکردید
      خیلی جالبه برام سواری و هندلینگ ۲۰۷ یا دنا کدوم بهتره، خیلی کل میکنن

      موافقم 36
      مخالفم 2
    2. شهاب

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (251 ديدگاه)

      هیچ فرقی با سورن پلاس نداره مگر فرم چراغها و یک مقدار در بدنه و داخل کابین و فقط الکی شصت الی هفتاد میلیون پول بیشتری نسبت به سورن میپردازی بخاطر هیچی

      موافقم 35
      مخالفم 22
  2. مهران

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    زیباتر شده واقعا…
    فقط احساس میکنم سایز لاستیک کمی بزرگتر بود بهتر بود.

    موافقم 40
    مخالفم 54
    1. behnam1012

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (984 ديدگاه)

      سایز رینگ 16 هست بنظرم کاملا مناسب ابعاد دنا پلاس هست

      موافقم 70
      مخالفم 10
    2. احمد

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من سایز ۱۶، ۲۱۵ ، ۶۰ ، انداختم خوب شده

      موافقم 25
      مخالفم 2
  3. R@min

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    چیزی که من از تجربه سواری این ماشین داشتم تقریبا عکس این بررسی هست. شاید بخاطر هنرنمایی ایران خودرو هست که هر ماشینش کیفیت مونتاژ و کاستی های متفاوت داره.

    تمام این مسائل به کنار مهم ترین نکته راجب این ماشین توربو اون هست که متاسفانه یکی از دوستم که تازه این ل.گن رو خریده بود بعد از تقریبا ۱ ماه با سوختگی توربو و تحمیل هزینه تقریبا ۳۰ میلیونی روبرو شد. با صحبتی که با چند مکانیک هم داشتم بنظر مشکل عمومی این ماشین هست. بنظر میاد کیفیت ساخت توربو، سیستم مدیریت دور و هماهنگ کننده با موتور، ادوات سیم کشی و برق در پایین ترین سطح ممکنه و اضافه کردن چهارتا آپشن دم دستی صرفا هزینه های نگهداری و استهلاک رو بالا می بره چون مونتاژ در فاجعه ترین حد ممکن هست.

    موافقم 82
    مخالفم 39
    1. داود

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      گارانتی داره البته من دیدم چند نفر تونستن از گارانتی استفاده کنن

      موافقم 42
      مخالفم 8
      1. R@min

        ۳۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1674 ديدگاه)

        چیزی که بود این بنده خدا بعد کلی پاس کاری و بهونه تراشی آخر سر انداختن گردن خودش که بنزین بی کیفیت زدی در حالی که از روز اول با سوپر کار می کرد.

        موافقم 41
        مخالفم 8
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        گارانتی 😂 ، خدایا بزرگی‌تو شُُُُکر !

        موافقم 31
        مخالفم 2
    2. علی

      ۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سوختن توربو دیگه چیه مگه قطعه برقیه
      توربو یک قطعه مکانیکی حساسه و چه بنز باشه چه دنا پلاس باید یکسری موارد رو رعایت کرد
      مثل خاموش نکردن ماشین در بدو توقف و اجازه برای خنک کاری توربو
      استفاده از روغن و بنزین مرغوب

      موافقم 14
      مخالفم 15
      1. R@min

        ۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1674 ديدگاه)

        وقتی هنوز این اصطلاحو نمی دونی واسه کسی کلاس آموزشی نزار

        موافقم 19
        مخالفم 6
  4. شامپو

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    هفته پیش ی 207 از ایرانخودرو تحویل گرفتیم کلمه ای جز تف سردر شرکتتون به ذهنم نرسید اصلا هرجوری فکر کردم به ذهنم نرسید چجوری باید بشینم صندلی عقبش داشبورد پلاستیک مسخره ولی فرمونش برقی بود و کروز داشت برام عجیب بود الان فهمیدم مردم چرا به ایرانخودرو فحش میدن فکر کنم اگر واردات بسته بمونه تا آخر عمرم از تویوتا استفاده کنم بازم انقدر وضعش مسخره نمیشه

    موافقم 84
    مخالفم 12
    1. محمد

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      خب حقتونه، نمیخریدی

      موافقم 51
      مخالفم 16
    2. Hadi

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (580 ديدگاه)

      مزدا 323 بیش تر از ۱۰ سال کارکرده رو بهش ترجیح میدم…
      باز تارا از دنا بهتره هم ایمنی هم جادار بودن…

      موافقم 29
      مخالفم 23
  5. Just toyota

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    اصلا خوب نیست ، همین دیروز باهاش رانندگی کردم و واقعا لگ توربو مخصوصا تو شتاب اولیه رو مخ بود ، کیفیت متریال به‌کار رفته شده تو کابین اصلا راضی کننده نیست و موقع رانندگی صدای بیرون زیاد به داخل میاد ، در کل اگر ماشین باز هستین پیشنهاد میکنم سمت این ماشین نرین

    موافقم 58
    مخالفم 17
  6. behnam1012

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (984 ديدگاه)

    از هیچ کدوم دفاع یا طرفداری نمیکنم (تارا و دنا پلاس)

    بنظر من ایمنی باید در اولویت باشه و از اونجایی که پلتفرم دنا متعلق به سمند و سمند هم متعلق به پژو 405 هست ایمنی چندانی در تصادفات نداره
    حالا هرچی موتور قوی باشه و آپشن داشته باشه نمیتونه ایمنی ضعیف دنا پلاس رو جبران کنه
    تارا حداقل پلتفرم بروز تری داره (متعلق به 301) هرچند به طور قطع از نظر ایمنی در حد 301 نیست (آلیاژ ضعیف تر خودروهای داخلی نسبت به خودروهای خارجی) ولی بخاطر طراحی بروز تر پلتفرم ، ایمنی به مراتب بالاتری نسبت به دنا پلاس داره
    وجود esp هم قابل چشم پوشی نیست

    موافقم 90
    مخالفم 12
    1. miladzm

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      بهنام . من هم موافقم که جفتشون اشغالن . ولی خب اگه بخوایم بین اشغال و اشغال تر انتخاب کنیم تارا بهبود های زیر پوستی حالا با یه مقدار ارفاق نسبتا خوبی هم داشته . مثلا یکی از مهم ترین بهبود ها مربوط به همین سیستم فنربندی ( تعلیق ) محور عقبه . دنا و کلا خانواده مزخرف و منحوس 405 از میله های پیچشی برای تعلیق عقب استفده میکنن ولی تارا از فنر لول به همراه اتصالات نیمه مستقل . که خب چون اجازه مانور پذیری و بازی کردن زیادی رو واسه هر توپی چرخ های عقب میده ( به دلیل نیمه مستقل بودنش ) میشه روی کاغذ گفت که هندلینگ بهتری باس داشته باشه .

      موافقم 46
      مخالفم 17
      1. علی

        ۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (132 ديدگاه)

        حتی سمند هم فنر لول داده و کمک فنر هیچ تاثیری در مواردی که گفتی نداره

        موافقم 12
        مخالفم 2
      2. Swedish Arrogant Tiger

        ۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        جدای از ایمنی و همه چی یکی از حسن های 405 سیستم تعلیق عقبشه که دلیل هندلینگ خوب این ماشینه، حالا اینکه چطوری از اون به عنوان ضعف این ماشین (منحوس!) یاد میکنید رو نمیفهمم!
        حالا بماند که تعلیق عقب خود 405 هم نیمه مستقل محسوب میشه.

        موافقم 12
        مخالفم 0
  7. mahdi-es17

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    جلو فورد عقب بنز کل صنایع خودروسازی متحول شدش بعد از این اسم هم که نیست تریلیه دنا پلاس….
    بجز این که این ماشین به درد… نمیخوره
    اول باید پلتفرم زمان انسان (405)های اولیه بره کنار بعد کیفیت مونتاژ کیفیت موادش بره بالا
    که باز هم سرطان هستش
    شنیدم صنایع خودروسازی جهانی میخوان از ایران خودرو یاد بگیرن خودرو هارو میکس کنن یه چیز جدید بدن

    موافقم 35
    مخالفم 4
  8. مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    ماشین فقط ژاپنی و آلمانی و ایتالیایی ، بعد انگلیسی و سوئدی و کره ای در یک سطحن ، بعد هم آمریکایی و فرانسوی ، بعد چین و مجارستان ، بعد هم ترکیه و روسیه ، بعد هم ایران ، …. ، تمام .

    موافقم 12
    مخالفم 107
    1. کرگدن باواریا

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (578 ديدگاه)

      انگلیس و کره در یک سطحن ؟
      اوخ یادم رفت امثال تُ رو نباید ریپلآی کنم ؛ برم کَفّاره پرداخت کنم

      موافقم 78
      مخالفم 10
      1. مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .

        ۳۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (93 ديدگاه)

        کرگردن آلمانیا ، حالا گوش کن ، لندرور و جگوار و رنجرور و مک لارن یک طرف ، کنیخزگ و ولوو و پولستار یک طرف ، جنسیس و کیا و هیوندای یک طرف ، همه تقریبا در کل ، در کل ، ددددددررررر کککککللللل ، در یک سطح و لولن ، حالا فرمایش !!!؟؟؟

        موافقم 6
        مخالفم 62
        1. Royal Driver UK 70

          ۳۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1293 ديدگاه)

          انگلیس با مکلارنی که داره با فراری رقابت میکنه، دوتا اولترا لوکس داره، همه ی برند های بریتانیایی اشرافی و بسیار گرون قیمت هستن و برتر از ایتالیا و ژاپنم هستن! رقیب سرسخت ماشینای بریتانیایی فقط آلمانیا هستن. متأسفانه چون به دلایل مسخره سیاسی، انگلیس رو داری با کره و سوعد مقایسه میکنی. درصورتی که اینطور نیست.

          موافقم 34
          مخالفم 1
      2. کاوه

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (81 ديدگاه)

        اقا خواهشا جواب اینو نده این یارو قصد و نیت اش از اومدن به سایت دیده شدنه وگرنه اصلا قصد بحث در مورد خودرو نداره.فقط اومده نسبت به فصای واقعی و زندگیش یکم بیشتر دیده بشه لطفا ابدا کامنتهاش رو جواب ندید که به نیت اش نرسه

        موافقم 37
        مخالفم 3
    2. Royal Driver UK 70

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      انگلیس با سوعد و کره در یک سطحن؟؟!!!! داداش هرچی زدی جنسش خیلی خوب بوده!

      موافقم 54
      مخالفم 4
      1. مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .

        ۳۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (93 ديدگاه)

        ولوو و جگوار و جنسیس در یک سطح نیستند !؟ کدوم به دیگری برتری داره !؟ حتما باید یه چیزی بپرونی . اینم از انگلیسی و سوئدی و کره ای ای ، بازم بگم !؟

        موافقم 4
        مخالفم 57
        1. mercedesbenz

          ۳۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          چون در کشورهای خارجی اکثرا شرکت ها مستقلن اینکه به اسم کشور اونارو بشناسیم واقعا مسخرس ( در تمامی رشته ها نه فقط خودروسازی ) دلیل نمیشه چون کره افتضاح سانگ یانگ رو داشته و سامسونگ هم افتضاح خطاب شه
          دلیل نمیشه ژاپن افتضاح تاکاتا رو داشته سونی و تویوتا و …. هم افتضاح خطاب شن
          و همینطور بقیه کشورها ، این افکار متعصبانه و بیهوده رو بزاریم کنار بهتره

          موافقم 29
          مخالفم 3
      2. مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .

        ۳۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (93 ديدگاه)

        اگه منظورت رولز رویسه ، کلا قاطی کردی ، پسر خوب ، الان بوگاتی هم واسه فرانسه ست ، ولی سیتروئن و پژو هم واسه فرانسست ، درکل ، برآیند کلی صنعت خودروشون از نظر تکنولوژی و کاربرد و سطح و لول طراحی و مهندسی ، همینه ، دقیقا همینه ، بحث بیخود هم نگیر .

        موافقم 1
        مخالفم 48
    3. سینا

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      منظورت همونان که با کابل شارژر میدزندنشون
      بعید میدونیم…

      موافقم 16
      مخالفم 2
    4. پوریا چالش

      ۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (253 ديدگاه)

      ژاپنی لکسوس lx600و ایتالیا لامبورگینی اونتادور . و فراری 812اینا بهترین ها هستن 🥺♥️

      موافقم 7
      مخالفم 0
  9. behnam1012

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (984 ديدگاه)

    خدا قوت مسیر خوبی در پیش گرفته شده ( بررسی خودرو توسط پدال ) امیدوارم روز به روز شاهد پیشرفت در نوشتار این نوع مقالات باشیم
    به هر حال بیشتر مردم با این خودرو ها سر و کار دارن

    سایر رینگ هم 16 می باشد
    در متن مقابل 15 نوشته شده

    موافقم 37
    مخالفم 2
  10. amir1400

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    طراحیش به نسبت تارا و شاهین واقعا زیبا تر هست

    موافقم 20
    مخالفم 46
    1. Amirreza.M

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (272 ديدگاه)

      شاهین طراحیش از تمام ایرانی ها بهتر هست مگه این که کسی سلیقه ش به تارا نزدیک تر باشه طراحی شاهین در خارج هم تحسین شده(البته در بین ایرانی ها)

      موافقم 32
      مخالفم 16
      1. mahdi-es17

        ۳۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (565 ديدگاه)

        قوای محرکه…

        موافقم 23
        مخالفم 0
  11. کرگدن باواریا

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (578 ديدگاه)

    چنده بازار ؟ ۵۰۰ باشه باید !

    مزدا ۳ قدیم با کارکرد ۱۰۰ تا از صدتای صفر این بهتره شک نکنین !
    هیوندای آوانته با هرچندتا کارکرد باز از این بهتره یه خورده پول هم ته جیبت می‌مونه.
    تویوتا یاریس درب و کاپوت تعویض پیدا کردین شک نکنین طلآی نابه !

    سخته با ۵۰۰ تمن ماشین لآیق پیدا کرد از بس پولمون بی اَرزِشّ شده
    مخصوصا اگه بخواین کره ایی یا ژاپنی پیدا کنین ؛
    متوصِل بشین به چینی .
    لیفان ۸۲۰ کم کار گزینه خوبی هست یه سدان بزرگ و راحت
    جک جی ۴ کم کار بهتر از این ماشینه
    آریزو ۵ کارکرده بهتر از اینه

    نخرین دنا و … بزارین تعطیل شه برن پی کارشون ؛ باید یاد بگیرن رقابت کنن ! تا زمانی که ملَّت عِشق کَندَن مشمبای ماشین به اصطلاح!!!! صفر !!!!!!!!!! دارن همین آش و همین کاسه هست !.

    موافقم 53
    مخالفم 16
    1. Davood

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      کاش میدادن با این قیمت ولی نمیدن

      موافقم 16
      مخالفم 0
  12. Reza Waffen SS

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    زارت پلاس توربو

    موافقم 30
    مخالفم 9
  13. imperial

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    این خودرو یک اتومبیل کاملاً لوکس می باشد که اول از همه مبلمان شیک و بسیا راحت آن، جای پای عالی در جلو و عقب، فضای باز داخل، کیفیت ساخت قطعات و طراحی لوکس آن به چشم می آید.هر دو صندلی جلو برقی هستند صندلی سمت شگرد در ۲ حالت و صندلی راننده در ۶ حالت بصورت برقی قابل تنظیم هستند. بدین ترتیب سرنشینان جلو مخصوصاً راننده با داشتن فرمان هیدرولیک بسیار سبک و تسلط کامل بر روی صندلی خود و احساس راحتی بر روی آن می تواند از رانندگی لذت ببرد.

    این خودرو مجهز به سیستم تهویه Climate Control می باشد. با این سیستم راننده می تواند به وسیله تنظیم آن بر روی درجه حرارت دلخواه (برای مثال ۲۰ درجه سانتی گراد) هوای داخل اتاق را به طور ثابت بر روی یک دما نگه دارد. این سیستم در هنگام بالا رفتن درجه حرارت اتاق از میزان مورد نظر کولر اتومبیل را به طور خودکار روشن کرده و در صورت پایین آمدن درجه حرارت بخاری را روشن می کند و پس از تنظیم شدن دما بر روی نقطه مورد نظر هر دو آنها خاموش خواهند شد. دریچه های ورود هوا نیز به وسیله یک پروگرمر مخصوص که از نیروی مکش موتور سود می جوید باز و بسته می شوند.با باز کردن افتابگیر سمت شاگرد آینه ای وسط آن دیده می شود که در دو طرف آن چراغ های عمودی وجود دارد به اضافه یک ولوم برای اضافه یا کم کردن نور چراغ ها . بر روی دو ستون عقب این اتومبیل در داخل اتاق چراغ مطالعه انفرادی برای سرنشیان عقب تعبیه شده است که قابلیت چرخش دارند.

    سه عدد فندک در اتاق این خودرو می توان یافت که ۲ عدد آن بر روی دسته آرنجی های عقب و یک عدد بر روی کنسول جلو می باشد. آماده شدن فندک ها با یک صدای پیانویی همراه است.
    آرم کمپانی سازنده را در جای جای اتاق و بدنه می توان یافت. در جلوی کاپوت، روی قالپاق ها، روی چراغ های عقب، روی سر ستون های عقب در کنار چراغ مطالعه، روی سر ستون عقب روی بدنه و در قالب پشت آمپر.در مواقع تاریکی شب به محض تماس دست با دستگیره در چراغ کوچکی در بالای دو جای قفل روشن و جای کلید را براحتی نمایان می کند و چراغ های داخل نیز روشن می گردند این عمل بعد از ۲۰ ثانیه متوقف می شود .

    بر روی گلگیر های جلوی این اتومبیل مجموعه فیبر های نوری وجود دارد که با سه رنگ مختلف حالت روشن بودن چراغ های بزرگ و کوچک و چراغ راهنما را در صورتیکه راننده توجه نداشته باشد به نمایش می گذارد. این سیستم همچنین برای چراغ های عقب هم وجود دارد با این تفاوت که فیبرهای نوری آن برروی لبه تریم داخلی شیشه عقب نصب شده اند و راننده در اینه به راحتی آن را خواهد دید.همه شیشه های استفاده شده در این خودرو از نوع soft ray هستند که منعکس کننده نور خورشید هستند

    این خودرو به چراغ اتمام آب شیشه شور، چراغ اتمام سوخت، چراغ اخطار باز بودن درب صندوق عقب، چراغ اخطار باز بودن درب ها، چراغ میزان مصرف سوخت، چراغ اعلام روشن بودن کمپرسور کمکهای بادی، چراغ دینام، چراغ فشار روغن، چراغ دزدگیر، چراغ ترمز، چراغ اخطار بالا رفتن درجه حرارت موتور و چراغ کمربند ایمنی اشاره کرد.
    اینه های جانبی در این خودرو به وسیله یک جوی استیک به راحتی قابل تنظیم هستند.

    کروز کنترل ،سیستم autronic eye ، سانروف برقی ،درب صندوق عقب برقی ،کمربند های ایمنی اتوماتیک قابل برگشت به داخل قاب، فرمان هیدرولیک ( با قابلیت تغییر نسبت چرخش در سرعت های گوناگون ) و قابلیت جمع شدن در تصادفات، رادیوی آ ام ـ اف ام مجهز به پخش کاست،انتن برقی رادیو و ساعت دیجیتال کوارتز نورانی مجموعه ایست از استاندارد های این خودرو…

    سیستم دزدگیر الکترونیکی این خودرو در مواقع خطر سرقت و یا شکستن شیشه ها با روشن و خاموش نمودن چراغهای اتومبیل و بوق ممتد اتومبیل را کاملا” بیمه می کند .

    سیستم برف پاک کن این اتومبیل مجهز به کنترلر چند سرعته و یک تایمر می باشد. اگر راننده اقدام به پاک کردن شیشه با روش “واش” کند، به ترتیب یک بار آب بر روی شیشه ها پاشیده شده و بعد برف پاک کن یک بار شیشه ها را پاک خواهد کرد. این عمل ۳ بار تکرار شده و پس از آن برف پاک کن بدون آب سه بار شیشه ها را پاک کرده و خاموش خواهد شد.

    این خودرو از سیستم ترمز دیسکی برای هر چهار چرخ خود بهره می برد. سیستم ترمز در جلو دارای دو دیسک ۱۲ اینچی با پره خنک کن در وسط دو دیسک بوده که در عقب نیز به همین منوال می باشد. مستر سیلندر سیستم ترمز دارای دو پیستون مجزا برای چرخ های جلو و عقب می باشد. مزیت این سیستم نیز چنین می باشد که در صورت قطع شدن شلنگ روغن چرخها (برای مثال چرخهای عقب) ترمزهای جلو به درستی عمل خواهند کرد و بر عکس . همچنین ترمزها مجهز به اخطار کننده صوتی هستند که در صورت تمام شدن لنت سوت اخطار می کشد…

    موافقم 32
    مخالفم 37
    1. imperial

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      در ادامه این خودرو 3.3 برابر دنا پلاس حجم موتور دارد و 2برابر این خودرو سیلندر دارد. و جالب است مصرف یکسانی با این خودرو دارد!

      این خودرو 1.5 برابر گشتاور بیشتر نسبت به دنا پلاس توربو دارد و قدرت واقعی 180اسب بخار را دارد نه 150خربخار. همچنین این خودرو اتمسفر هست.

      این اتومبیل مجهز به کمک های بادی در عقب و یک کمپرسور برقی در جلو می باشد. کمپانی به منظور عدم افت ارتفاع اتومبیل در قسمت عقب هنگامی که چند سرنشین روی صندلی عقب می نشینند اقدام به نصب یک سنسور اپتیکال بر روی بدنه و دیفرانسیل کرده است که با پایین آمدن ارتفاع در قسمت عقب این سنسور به کمپرسور برقی فرمان داده و کمک های عقب باد می شوند. بدین ترتیب ارتفاع اتومبیل تنظیم می شود.سواری این خودرو خیره‌کننده است

      قطعا متوجه شدید دارم درباره چه خودرویی صحبت میکنم…

      موافقم 39
      مخالفم 6
      1. viper2

        ۳۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        حالا یه چیزی ‌. شما که اینقدر اطلاعات دارید . کاپریس یا سویل؟ .

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. Swedish Arrogant Tiger

          ۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          مشخصه، سویل.

          موافقم 3
          مخالفم 0
      2. MohammaD

        ۳۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (343 ديدگاه)

        امان از کادیلاک ، امان از سویل ….. تاریخچه این برند قشنگ بازی با روح و روانه و تپش قلب بیشتر . الان دارم تصور می کنم دیگه اگه سویل اینقدر خوب بوده ، الدورادو و فلیت وود چی بودن

        موافقم 12
        مخالفم 6
    2. datsun

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3500 ديدگاه)

      لوکس! بین لگن های ایران خودرو آره این لوکس لگن ها حساب میشه.

      موافقم 28
      مخالفم 2
    3. net

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      خطوط طرح چوب داشبورد سمند و پژو پارس قدیمی و دنا خیلی بد هست،کلا طرح چوب برای همه داشبوردها و دستگیره دربهای ماشینهای داخلی و خارجی خیلیییی بد هست و بجای طرح چوب باید از پلاستیک مشکی استفاده شود.چراغ جلو و جلوپنجره دنا از موستانگ کپی کرده.خط سفید اطراف شیشه دربها دنا در قسمت شیشه مثلثی درب دوم پهن شده خیلییی بد هست

      موافقم 17
      مخالفم 4
      1. net

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3149 ديدگاه)

        رینگ پره دایره ای طرح گلبرگی داره بد هست اگر پره مستقیم داشت بهتر بود

        موافقم 4
        مخالفم 0
    4. mahdi-es17

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      عجب لیست بلند پایه ای از امکانات 😲
      دست ویران خودرو درد (بکنه) با این امکانات نابش

      موافقم 20
      مخالفم 1
      1. Chevrolet3

        ۳۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (31 ديدگاه)

        به نظرم بگیم دست جنرال موتورز ایران درد نکنه با ین امکاناتش که هنوزم وقتی تو خیابون این حضرت رو زیارت میکنم و نور سعادت به اعماق قلبم بازتاب میشود ؛ و با احترام کلای خود را از سر بر میدارم .
        احسنت به جنرال موتورز ایران

        موافقم 16
        مخالفم 1
    5. سید علیرضا

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (218 ديدگاه)

      روضه ی چه ماشینی رو داری می خونی ؟؟

      موافقم 14
      مخالفم 0
      1. viper2

        ۳۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        کادیلاکی که تو اون زمان مجوز ساخت در ایران رو گرفته بود . و بعد اون کشوری توانایی گرفتن مجوز را نداشت .

        موافقم 22
        مخالفم 2
    6. Amirreza.M

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (272 ديدگاه)

      داداش چن دیقه وقت گذاشتی اینو بنویسی من به احترام همچین کامنت بلند بالایی ۲ دقیقه سکوت میکنم

      موافقم 21
      مخالفم 1
    7. viper2

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      ماشالله افرین به این اطلاعات . کادیلاک سویل با موتور انژکتور تو اون زمان . . کادیلاک ایرراااان …

      موافقم 15
      مخالفم 2
    8. علی

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (969 ديدگاه)

      این که یه ماشین سه تا فندک داشته باشه آپشن حساب میشه؟! پنجاه سال پیش هم احمقانه بود. خیلی اهل دود باشی یه فندک بزاری جیبت کارت راه میفته، نصف آپشنایی که نوشتی به درد نخور و از رده خارج هستن

      موافقم 2
      مخالفم 14
  14. نویدی

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    خوده سمنده

    موافقم 13
    مخالفم 2
  15. mercedesbenz

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    خیلی پیشرفت کردین نسبت به اوایل ولی چند تا نکته رو از روی اینکه پیشرفت کنین میگم ، عکس ها کاملا خام هستن ( یعنی بازتاب نور در بعضی عکس ها باعث افت کیفیت شده مثل عکس نمای داخل کلی ) و در محیط های زیبایی انجام نشدن ، دو اینکه ، یکم خلاقیت نوشته ها و جمله بندی نوشته هارو جذابتر کنین ، این مطکلاتی که گفتم در مقایسه با سایت باما هست که البته تجربش از شما در تست و بررسی نوشتاری بیشتره ولی باز هم پدال برای شروع زیبا مینویسه ، امیدوارم این مشکلات رو با نیم نگاهی به سایت همسایه حل ، واقعا قلمشون خوبه ( مخصوصا برای خودروهای خاص ) ، میدونم حرفم مسخره به نظر میاد ولی به نظرم از لحاظ قلم نویسندگی در سطح مجله های معتبر خارجین ولی برای سایتی مثل پدال که اینهمه پشتوانه نیرویی و البته مالی به کمک زومیت داره ، پتانسیل های زیادی دیده میشه

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. نیما شیرازی

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (27 ديدگاه)

      درود
      بدون شک، پیشنهادات شما عزیزان در زمینه تست و بررسی خودروها بسیار راه‌گشا و مفید خواهد بود.
      لطفا دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

      موافقم 21
      مخالفم 1
    2. فرزاد

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بزرگوار
      متلک درسته نه مطلک!!!
      فارسی رابیشتریادبگیریم

      موافقم 4
      مخالفم 0
  16. امین

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (438 ديدگاه)

    هرچند تارا هم بنجله ، ولی لااقل پلتفرمش یه بیست سالی جدیدتره.موتر توربو هم نداره با این بنزین اشغال ،درکل شرف داره به این

    موافقم 21
    مخالفم 1
  17. Avan

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    داشبوردش خیلی قدیمی و دمده است

    موافقم 17
    مخالفم 2
  18. علی رضا

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تقریبا همه ی ماشینای ایران‌خودرو رو داشتم اشغال ترین و مزخرف ترین ماشین 405 و پارس که به درد هیچی نمیخوره ، اما بهترین ماشینی که داشتم و دارم اول دنا بعد سمند ، دنا توربو ماشین خوبیه، نرم، بیصدا، پر قدرت ، در کل از همه ی ماشینای ایران‌خودرو و حتی خیلی از ماشینای چینی سرتره

    موافقم 18
    مخالفم 17
    1. رهگذر

      ۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (172 ديدگاه)

      نصف بیشتر قطعات دنا و سمندت که پزشو میدی با ۴۰۵و پارس یکیه
      اونا بدن شما خوفی فقط👎

      موافقم 2
      مخالفم 0
  19. حسین

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (376 ديدگاه)

    آقای شیرازی یک نکته مهم رو در نظر نگرفتین اون هم پلتفرم باستانی این خودرو هست که به ۴۰ سال پیش برمیگرده و از نظر ایمنی تصادف وضع بدی داره. در این قیمت کره ای کار کرده یا چینی منطقی تر هست چون حداقل ایمنی حداقلی رو داره. در خودروهای ایرانی از ورق فولاد ساخت داخل استفاده میشه که مقاومت تنش مورد نیاز برای تصادف رو ندارند در حالیکه خودروهای چینی هم از ورق مقاومت بالا استفاده میکنند.

    موافقم 13
    مخالفم 2
  20. احمدرضا

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    برعکس نظر نویسنده من بین بد و بدتر
    تارا دنده ای رو برمیدارم حداقل شاسی جدیدتری داره نه مثل دنا و خانوادش که همه رو شاسی 405 سوارن

    موافقم 13
    مخالفم 2
  21. مجید

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    نخرید اگر سمند ال ایکس با موتور ای اف سون و نصف قیمت بخرید بهتره در ضمن توربو اون به درد نمیخوره و شتابش هم ده ثانیه نیست خیلی بیشتره

    موافقم 7
    مخالفم 4
  22. ۹۱۱

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    راستی بچه ها من دو در و شاسی شو طراحی کردم از ۴ درش که اینه،خیلی بهتر شده بود. طراحی خوب، فنی نه چندان جالب. مشکل ماشین های ایرانی البته اکثر شون همینه.

    موافقم 9
    مخالفم 0
  23. Afg

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    این داستان که بین بدو بدتر ما بد رو انتخاب کرد تبدیل به یک رسم و مشکل بزرگ شده که حتی برای تعین یک مسئول بالا رده هم این کارو انجام میدن و میگن از بد و بدتر ما بد رو انتخاب کردیم یکی از دلایلی که از طالبان حمایت کردن همین بود که حاکم ظالم بهتر از نداشتن حاکم هست…داشتن پراید و دنا و تیبا بهتر از نداشتن ماشینه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  24. کریم

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود دوستان. کلا ما ایرانیا فقط دنبال عیب ماشینیم.
    پراید سبکه. سمند سنگینه. 405 واشر میزنه. تندر پشتش زشته. پارس مصرفش زیاده. و…..
    تو ایران الان و دید به آیندش بهتره همین ماشینای تولید داخل رو داشته باشی. هرچند بنجل. لا اقل قطعاتش گیر میاد.هزینه نگهداریشونم خیییلی کمتر از بدترین ماشینای چینیه.یه کم احتیاط و عدم فشار به ماشین از هر لحاظ میتونه نتیجه بهتری بهمون بده… البته دوستانی که ماشین خارجی سوارن حق دارن به اینا بگن لگن… ولی خوب تو جامعه امروزی و مردمی که حتی با در آمد 20 میلیونی باید چندسال پس انداز کنن تا صاحب ماشین بشن. همین تولید داخلیا بهتره….

    موافقم 27
    مخالفم 3
    1. Afg

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (497 ديدگاه)

      چقدر دردناک

      موافقم 6
      مخالفم 0
  25. شهر نشین

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    بخاطر شش سرعته دستی در یک ماشین ایرانی خوشحالم.

    موافقم 12
    مخالفم 1
  26. سعید

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر ماشینی تو دنیا نقاط مثبت و منفی داره. پراید هم از یه منظری خیلی خوبه از یه منظر دیگه افتضاح. یادمون نره اینا انتخاب های اجباری هستن و محصول صنعت عقب افتاده. با توجه به اختلاف قیمت بنظرم دنا توربو بهترین انتخاب هستند هم دنده هم اتومات. پارس ۴۰۰ و ۲۰۷ ۴۱۰ و دناپلاس ۴۳۰ بعدش دنا توربو با کلی امکانات بیشتر و توربو بودنش ۴۷۰ و اتومات هم ۵۲۰. یادمون نره ۲۰۷ اتومات ۵۸۰ هست.
    از لحاظ متریال داخل همه همه همه محصولات اشغالن پلاستیک بدردنخور به معنای واقعی کلمه.
    پلتفرم که ۴۰۵ هستش و تقریبا نقطه مثبتی نداره ولی با بدنه قویتر دنا امنیت بهتری نسبت به بقیه داره ایربگ جانبی داره و کمربند پیش کشنده.
    امکانات سانروف آینه تاشوبرقی سیستم بدرقه بسته شدن سانروف و آینه ها با دزدگیر صندلی های ۸حالته کولر دیجیتال سیستم مدیا با جی پی اس رینگ ۱۶ اینچی ایربگ جانبی امکانات ظاهری بیشتر نسبت به بقیه محصولات ایرانخودرو داره. نسبت به مدل اتمسفر دسته موتور بهینه توربو اینترکولر سیستم برقی بوش تمامی سنسور های بوش آلمان دریچه برقی وایدبند بجای سنسور اکسیژن اگزوز قطورتر منبع بزرگتر ای سی یو بوش انژکتور بادبی بیشتر پمپ بنزین قویتر اویل پمپ قویتر پمپ آب بزرگتر فلایویل تقویت شده سیستم کلاج نرمتر اویل کولر بزرگتر گیربکس با دنده های سبک تر تفاوت توربو ۵دنده دستی با پلاس هستش.البته ای سی یو و سنسورهای ۶دنده با ۵ دنده متفاوت هست.
    از نظر شتاب و کشش نمونه های اولیه مپ خوبی نداشتند و ۱۵۰ اسبی بودند ایرانخودرو مپ بهبود داره و الان تقریبا ۱۸۵ اسبی شدند البته بازم نمونه ۵دنده ولی ۶دنده هم میشه ریممپ کرد و توان خوبی گرفت. شتاب توربوها بخاطر محدودیت ای سی یو هست که اختلاف زیادی نداره وگرنه توکشش اختلاف وحشتناک زیاده. محدودیت ای سی یو تو بوست توربو هست. دنده ۱تا دور ۴۰۰۰ توربو بوست میده و بعدش ماشین تنفس طبیعی میشه دنده ۲هم تا دور ۵۰۰۰ و بعدش توربو ازمدار خارج میشه پس فقط به عدد ۰تا ۱۰۰ توجه نکنین ماشین بامپ ایراخودرو آنقدر قدرت داره که تو دنده ۱و۲ تخته که کنی فرمان میخواد از دستت دربره و تو دنده ۱هم اصلا نمیفهمی کی دورت پرمیشه اگر تو دنده ۱و۲ توربو تا ۵۵۰۰ تومدار بمونه شتاب براحتی زیر ۹ میشه.ولی با همین حالت و بصورت کاملا فابریکی ۱۱ با دستگاه درگی ثبت میکنه.موفق باشین

    موافقم 15
    مخالفم 4
  27. مردم

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من چند سال دنا پلاس داشتم….تجربه مو خلاصه میگم؛
    ۱- فاصله کم بین فرمان با پاها
    ۲- جای پای بسیار کم برا سرنشینان ردیف عقب
    ۳-بلندی بی منطق قسمت جلوی ماشین و سپر جلو
    ۴-سیستم برق معیوب
    ۵- سنگینی موتور نسبت به اتاق که باعث خرابی زودتر دسته موتور میشه و موارد دیگه
    مزایا:
    ۱ نسبت به قیمتش خوش قیافه س انصافا

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. رضا

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (144 ديدگاه)

      سنگینی موتور نسبت به اتاق دیگه چیه؟!تو این رنج خودرو ها عموما موتور 1.5تا1.8 استفاده میشه و اون خرابی مربوط به دسته موتور و نوع رانندگی هست

      موافقم 10
      مخالفم 1
    2. محسن

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      یه چیزی یادت رفت
      اگه جای شاگرد نشسته باشی و ماشین تصادف کنه صد درصد دوتا پاتو از دست میدی !!!!!

      موافقم 10
      مخالفم 0
  28. genius

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    ذاتش و چهارستونش که همون ایکو سمند خسته 20سال قبله!دیزاینش هم بعد نزدیک به 10 سال دیگه اون چشمگیری و خاص بودن روزهای اول رو نداره برای مردم دست تنگ ایران ارزش خرید پیدا کرده وگرنه ذاتا بی ارزشه!
    مشکل مونتاژکارهای وطنی اینه چون دانش فنی مهندسی خاصی ندارن نمی تونن نسل های جدید خودروها رو بسازن و بوی کهنگی روی محصولاتشون میشینه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  29. علی جردن

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    راناپلاس ۶ دنده از دناپلاس ۶ دنده به ۲ علت خیلی بهتره
    اول اینکه پلتفرم دنا همون سمند توسعه یافته اس و پلتفرم راناپلاس هم پژو ۲۰۷ صندوق دار و پژو SD v8 هست
    دومین نقطه قوت راناپلاس ۶ دنده نسبت به دناپلاس ۶ دنده طراحی فوق العاده زیباتر داشبورد راناپلاس و سقف تمام شیشه ایی راناپلاس که از پنجره کوچک توی سقف دناپلاس خیلی بزرگتر و دلبازتره

    موافقم 7
    مخالفم 9
  30. فریدون پیکانی

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام می‌خوام تجربه خودم که برج 6ماشین را تحویل گرفتم را بگم . با یک بار شستن ماشین، چراغ خطر عقب پر از برفک و آب شد ، چهار تا درب های ماشین تنظیم نبود از لحاظ ورودی هوا به داخل ماشین با سرعت 100کیلومتر،ماشین حین رانندگی با سرعت کم خاموش میشد، آب پاش بعداز یک روز از کار افتاد،دکمه های روی فرمان یک طرف که آهنگ عوض میشه کار نمیکرد، عقب ماشین از جلو پایین تر بود یعنی هم سطح نبودن و توی سرعت گیرهای بیرون شهر با مشکل مواجع هستم. و بی‌کیفیت وسایل جانبی داخل ماشین

    موافقم 12
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا