ایران خودروچشم انداز

قیمت و مشخصات ایران خودرو TF21 جایگزین پژو 206 و 207

جدیدترین محصول ایران خودرو، یک هاچبک چهاردر با کد مدل TF21 است. ظاهرا طراحی این خودرو، برگرفته از تولیدات چینی نیست و توسط مهندسان داخلی به اتمام رسید است. براساس اطلاعات موجود، TF21 در تابستان سال آینده تولید انبوه خواهد شد.

بسیاری از رسانه‌ها TF21 را یک کراس‌اور کوچک توصیف کرده‌اند که البته به دلیل فاصله‌ی اندک بدنه تا سطح زمین، چندان درست به نظر نمی‌رسد. این خودرو، یک هاچبک متوسط با سقف بلند و کابین جادار است که تندر ۹۰ یا پژو ۲۰۰۸ را یادآوری می‌کند.

در سال‌های گذشته، ساخت یک خودروی ایرانی براساس پلت‌فرم L90، بارها توسط مدیران سایپا و ایران خودرو تاکید شده بود. به همین دلیل، احتمالا TF21 نیز شاسی و تجهیزات مشترک با تندر یا پژو ۲۰۶ دارد. از دیدگاه نگارنده، مجموعه‌ی ایران خودرو توان مهندسی لازم برای طراحی و ساخت یک پلتفرم و شاسی کاملا جدید را ندارد.

ایران خودرو EFT 21

امروز محسن رضایی منش، معاون مرکز تحقیقات ایران خودرو درباره‌ی هزینه‌ی طراحی و پیش‌تولید TF21 به خبرنگاران گفت:

طبق برنامه اعلام شده مراحل طراحی و  تولید انبوه TF21 در حدود ۱۸ ماه بوده است و این محصول همه استانداردهای ۸۵ گانه را پاس خواهد کرد. اسمارت بودن و کراس لوک بودن هدف ما از تولید و ساخت این خودرو بود. هزینه ساخت و طراحی این خودرو حدود ۳۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان بوده است.

 

ایران خودرو EFT 21

مدیرعامل ایران خودرو در مراسم رونمایی از TF21 به خبرنگاران اطمینان داد؛ ۱۰۰ درصد قطعات این خودرو ساخت ایران و بدون وابستگی به خارج باشد. براساس اطلاعاتی که این مقام مسئول ارائه کرد، پیشرانه‌ی TU5 پلاس روی TF21 نصب می‌شود تا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. مهدی خطیبی ابراز امیدواری کرد که خودروی مذکور جای‌گزین پژو ۲۰۶ شود؛ اما حدود قیمت نهایی TF21 را اعلام نکرد.

 

امکانات رفاهی و ایمنی ایران خودرو TF21

جدیدترین محصول ایران خودرو در زمینه امکانات ایمنی، تجهیزاتی فراتر از دیگر تولیدات شرکت سازنده خواهد داشت. سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی  ESC، پایش فشار باد تایرها TPMS  ، سنسور نور و سنسور باران، دو کیسه‌هوای ایمنی برای ردیف جلو و اطراف کابین، امکانات استاندارد TF21 خواهند بود.

ایران خودرو EFT 21

در بحث تزئینات و تجهیزات فنی، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ، سانروف، صندلی و  فرمان با پوشش چرمی به همراه کلیدهای کنترلی، سیستم فرمان برقی، نمایشگر لمسی هفت اینچی با ناوبری ماهواره‌ای، سیستم ورود بدون  کلید و استارت دکمه‌ای نیز برای TF21 ارائه خواهد شد.

مقایسه‌ی TF21 با ام‌جی ۳

از دیدگاه نگارنده، شباهت جالبی بین TF21 ایران خودرو و نسل جدید MG 3 ساخت چین دیده می‌شود. باتوجه به اینکه قیمت و بسیاری از مشخصات فنی هاچبک ایران خودرو اعلام نشده است، نگاهی کوتاه به معادل چینی TF21 جالب توجه به نظر می‌رسد.

مدل فعلی از ام‌جی ۳، سال ۲۰۱۱ معرفی شد و اتفاقا در بازار ایران نیز حضور داشت. این خودرو، تغییر چهره‌ (فیس لیفت) در سال ۲۰۱۸ تجربه کرد؛ اما از نظر فنی مشابه مدل ۲۰۱۱ باقی ماند.

ام جی MG3

ام‌جی    ۳ با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی، ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل با گیربکس دستی ۵  سرعته یا اتوماتیک ۴ سرعته، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ تا ۱۲ ثانیه دارد. میانگین مصرف سوخت MG3 حدود ۶ تا ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر است. این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۵ تولید می‌شود.

ام جی MG3

قیمت ام‌جی ۳ در چین، ۶۰ تا ۹۰ هزار یوآن، معادل ۹ تا ۱۳ هزار دلار است. مدل اتوماتیک دارای نمایشگر لمسی، ناوبری ماهواره‌ای، روشنایی روز، سیستم کنترل لغزش ESP و توزیع ترمز EBD، سنسور جلو و عقب، دوربین پارک و حفظ خودرو در شیب (HCA) است.

ام جی MG3

به‌روزرسانی؛ قیمت ایران خودرو TF21 حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان !

براساس اطلاعات غیررسمی منتشر شده توسط کارشناسان صنعت خودرو، TF21 ایران خودرو با قیمت ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌فروش خواهد شد. نام تجاری این مدل، هنوز مشخص نیست اما از نظر امکانات، برتر از مدل‌های موجود در خط تولید ایران خودرو خواهد بود.

ظاهرا ایران خودرو TF21 در سه نسخه پایه (Base)، میانی (Medium) و لوکس عرضه خواهد شد. تمامی مدل‌های این محصول با وجود تفاوت‌هایی که در تریم داخل، سطح امکانات و حتی تفاوت‌های ظاهری دارند، هماهنگ با استاندارد‌های ملی ۸۵ گانه صنعت خودرو ایران خواهند بود.

پیشرانه و مشخصات فنی ایران خودرو TF21

بر اساس اطلاعات موجود، سری اول TF21 با پیشرانه TU5P (تیوفایو پلاس) تولید و عرضه خواهد شد. این موتور که در حال حاضر زیر کاپوت تارا قرار دارد، مدل ایرانی‌شده EC5 پژو است که در پژو ۳۰۱ استفاده شد و همین طور نسخه بهینه‌سازی‌شده و ارتقایافته TU5 است که هم‌اکنون در پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ و پژو پارس ایران خودرو به کار رفته بود.

پیشرانه TU5 پلاس می‌تواند حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر را تولید کند. البته این پیشرانه ۱.۶ لیتری در تارا ایران خودرو ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن.متر گشتاور دارد. این شرایط فنی برای TF21، حداکثر سرعت  ۱۹۰ کیلومتر برساعت و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۲ تا ۱۳ ثانیه فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت نیز، حدود ۷ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

ایران خودرو در نظر دارد پیشرانه TU5 را طی‌سال‌های آینده حذف و پیشرانه‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر به نام IK3 را جایگزین کند. موتور IK3 سه سیلندر در مدل KP5 با سیستم تنفس طبیعی، حجم ۱.۵ لیتر، قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن‌متر و دارد. موتور KP2 با توربوشارژ، حجم ۱.۲ لیتر، قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۶ نیوتن‌متر خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۶۸ دیدگاه‌ها

  1. Radmehr

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    جناب اشتری خودتون نظرتون چیه؟

    موافقم 38
    مخالفم 5
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2328 ديدگاه)

      برای این ماشین نظری ندارم
      من کلا معتقدم سایپا و ایران خودرو باید تعطیل بشه و مثل یک شرکت تازه تاسیس کاملا خصوصی بدون دخالت دولت، از نو شروع کنه
      انحصار بر واردات و مالیات بر خودروهای وارداتی هم طی بازه زمانی 4 تا 5 ساله به مرور حذف بشه
      مثل کاری که در کره جنوبی انجام شد

      موافقم 162
      مخالفم 6
      1. شامپو

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        یکی از احمقانه ترین چیز هایی که دیدم توی این ماشین سقف مشکیه خب با کیفیت رنگ ایران معلومه سریع آفتاب سوخته میشه حرکات نمایشی مهدی تمومی نداره

        موافقم 60
        مخالفم 5
      2. Radmehr

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (541 ديدگاه)

        با این ایرودینامیک دراش کنده نمیشن؟ :/

        موافقم 35
        مخالفم 2
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (2328 ديدگاه)

          یعنی قراره اونقدر سرعت بگیره؟

          موافقم 42
          مخالفم 0
        2. فقط کاربرات هشت دهنه

          ۲۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (635 ديدگاه)

          مگه آیرودینامیک چقدره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/آقایون و خانم ها ایرانیان و هموطنان گرامی و اصیل با طراح این ماشین آشنا شوید

          در ضمن اونقدر چقدره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آقای اشتری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

          موافقم 9
          مخالفم 14
      3. مدافع حریم امنیت

        ۲۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (93 ديدگاه)

        آقای عزیز کامنتای من کو !!!!؟؟؟؟ ، یعنی به همین راحتی یک نفر رو مضحکه میکنی !!!!؟؟؟؟ به همین راحتی !!!!؟؟؟؟ ، نه !!!! واقعا و انصافا !!!! ، مرد و مردونه ، من ده تا کامنت بدون بی ادبی بدون توهین بدون جانبداری یک طرفه ، نظرمو گفتم ، عین ده تا رو پاک کردی ، هر چی مطالب مهم بود پاک کردی ، دو تا کامنت من از سر ناراحتیه اون پاک کردنت رو منتشر کردی !!!!!؟؟؟؟ ، واقعا ، الان خوشحالی !!!!؟؟؟ ، مثلا چی شد !!!!!؟؟؟ ، الان خیلی حالت خوبه !!!!؟؟؟ واقعا ، هر طور فکر میکنم ، نمیدونم چه جوابی باید بهت داد !!!!! ، یک نظر معمولی ، مسخره رو ببین چطور حال یک هموطنتو گرفتی !!!! ، اصلا ،کارت درست نیست ، واقعا نگفتنیه این حجم خودخواهی و بی عفتی !!!!! ، یکم جنتلمن باش ، شاید یک احمقی مثل من حرفش درست تر از تو بود !!!!

        موافقم 0
        مخالفم 20
    2. شامپو

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      دقیقا قبل از اینکه برسم به ام جی 3 داشتم متن رو میخوندم و به شباهتش به ام جی 3 که چندوقت پیش دیده بودم فکر میکردم
      ولی قرار بود با موتور تیپ 2 بیاد که قیمت مناسبی داشته باشه الان که tu5 گذاشتن خب قیمتش میره توی رنج 207 و مثل رانا که حریف 206sd نشد و sdرو توقف تولید کردن میشه

      موافقم 30
      مخالفم 1
      1. حسین

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (225 ديدگاه)

        من با آقای اشتری موافقم که خودروسازها از نو شروع کنند ولی مافیای خودرو نمیزارن.

        موافقم 15
        مخالفم 2
      2. فورد

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (856 ديدگاه)

        من که میگم پلت فرمش حتی ام جی نیست از سقف و ستون و درب عقبش میشه فهمید یه چیز من در اوردیه اینا میخوان بچسبوننش به ام جی

        موافقم 7
        مخالفم 1
    3. ممد ژانگولر

      ۲۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      ماشینو خواستین امتحان کنید برید تو سربالایی ولنجک امتحان کنید
      شک ندارم اگه این ماشین به اون جا برسه اون چنان انفجاری صورت بگیره که کل ولنجکو به آتش بکشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. Hm

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    کاشکی موتور هاب بهتری برای ریرا و Tf21 می‌گذاشت ولی در کل خیلی خوبن

    موافقم 14
    مخالفم 57
    1. ehsan.fa

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1887 ديدگاه)

      هزینه ساخت این شتر گاو پلنگ شده ۳۲ میلیارد که کمتر از یک میلیون دلار فعلی و با ارز دولتی یک میلیون و صدهزار دلار ، بعد اضافه کردن یه دنبالچه به ۲۰۶ و تبدیل کردنش به صندوقدار ۲۵۰ میلیون دلار اون زمان یعنی ۸هزار میلیارد تومن امروز بود دیگه خودتون حساب کنید چه مبلغی جابجا شد ، افرادی مثل تو که میگن خیلی خوبه این خودرو یا دنبال جاج کردن هستند یا ترولر هستند یا وصلند به بدنه دولت و مثل زالو خون مردم رو میمکند.

      موافقم 20
      مخالفم 3
  3. امیررضا

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (264 ديدگاه)

    من که از طراحی خمیری جلو و عدم وجود هرررررگونه احساس در طراحی و فقدان شخصیت و هویت در طراحی خوشم نیومد. چینی ها از اینا بهترن طراحی میکنن

    موافقم 45
    مخالفم 6
    1. کوروش کویر ( منشور کوروش _ بخش تعمیر گیربکس )

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اسمش هم میزارن سارا

      موافقم 44
      مخالفم 2
  4. کرگدن باواریا

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (578 ديدگاه)

    یه آش قال چینی که توسط ویرانخود رو ریبرند شده؛
    عممراً بتونه جایگزین ۲۰۶ باشه !
    اولا چرخاش چرا انقدر کوچیکه؟ لااقل سایز ۲۰۶ مینداخت روش!
    ثانی این مُستَراح متحَرک با قیمت کمتر از ۸۰۰ تمن نمیزارن بیاد بازار چطور میخواد جایگزین ۲۰۶ باشه ؟؟
    اَتم به اَتم این ماشین بوی خیآنَت به ایرآن و ایرانی رو میده !!!!

    حرف آخر: نَخَریید !!!!!!

    موافقم 61
    مخالفم 22
    1. برقیه جارو برقی

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (256 ديدگاه)

      گرگدن باواریا

      دیگه حرفی باقی نزاشتی کامل و عالی

      موافقم 33
      مخالفم 10
      1. کرگدن باواریا

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (578 ديدگاه)

        جاروبرقی جان ارادت :)

        انجام وظیفه هست باید همه بدونن از وضعیت فعلی بازار خودرو ناراضی هستیم و سعی میکنم خیلی رُک این ناراحتی رو ابراز کنم.

        موافقم 17
        مخالفم 0
    2. علی هوشنگ نظری

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (25 ديدگاه)

      رینگ اشتباه می گویی . ۲۰۶ رینگ ۱۴ داره این ماشین رینگ ۱۵ داره

      موافقم 21
      مخالفم 3
  5. فقط کاربرات هشت دهنه

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (635 ديدگاه)

    جایگزین

    موافقم 3
    مخالفم 24
    1. شامپو

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      کاربرات 8 دهنه من از طرفدار هات هستم همینطوری ادامه بده سایت بدون تو مثل موستانگ با موتور 4 سیلندره♥️

      موافقم 9
      مخالفم 27
      1. کرگدن باواریا

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (578 ديدگاه)

        خوشم میاد دیسلاکا به یه ورشم نیست😂

        موافقم 20
        مخالفم 1
    2. فقط کاربرات هشت دهنه

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (635 ديدگاه)

      میگن ترک علدت موجب مرض است ترک عادت دیس ندادن هم موجب مرض است

      موافقم 7
      مخالفم 19
  6. مهران

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    چرا و چراااااااا لاستیک سایزش کوچیکه؟؟؟؟تارا هم همین مشکلو داره.خیلی تاثیر داره حداقل توی ظاهر ماشین.
    طراحی ۲۰۶ کجا این کجا…
    با توجه به زمان طراحی ۲۰۶ و طراحی الان این واقعا حتی نزدیکیشم نیست.
    از طراحیای نا باورانه ی اینا نمیشه حرص نخورد…

    موافقم 33
    مخالفم 1
    1. Radmehr

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (541 ديدگاه)

      اقا رم ۱۵۰۰ نیس که
      ماشین هرچی قدرتش بیشتر باشه چرخ بزرگتر میتونی بذاری
      به ظاهر نیس

      موافقم 0
      مخالفم 8
  7. Taha Malek

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (914 ديدگاه)

    طراحی قسمت جلو بد نیست ! سلیقه من نیست ولی چیزی قابل قبولیه
    ولی طراحی عقب کاملا معلومه از طراح چیزی شبیه یا در مغز خودشون در حد 208 میخوان چون کاملا المان های کلی رو داره ولی اینو به ناموزون و بدترین شکل ممکن در اورده وطرح کاملا گمشدس . از رینگ های مزحکش چه از نظر سایز چه طراحی هم نمیشه گذشت متاسفم ریرا طراحی قابل تحملی داشت تارا زمانی که k132 بود نسبتا زیبا بود ولی این یکی …

    موافقم 25
    مخالفم 4
  8. Royal Driver Uk 70

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    با دیدنش حس بدی بهم دست میده….

    موافقم 31
    مخالفم 2
  9. کوروش کویر ( منشور کوروش _ بخش تعمیر گیربکس پیکان )

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    رانا دنا تارا ریرا سارا
    احتمالن اسمش سارا خانومه

    موافقم 28
    مخالفم 3
    1. عارف

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (249 ديدگاه)

      آیا شما رو یاد لوتوس التره نمیندازه؟ خخخ

      https://s6.uupload.ir/files/شاسی-بلند-لوتوس-التره-4_(1)_h562.jpg

      های کپی!

      https://s6.uupload.ir/files/5756123_1oa6.jpg

      موافقم 1
      مخالفم 5
      1. Payfast

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (807 ديدگاه)

        لوتوس التره که بیشتر لاماری ایماست

        موافقم 7
        مخالفم 0
  10. احمدرضا

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    خدایا بسه دیگه
    بابا خسته شدیم دیگه
    آخه این چیه ؟
    کجای دنیا اینو سوار میشن ؟
    باور کنین زیر ۴۰۰ قیمت نمیخوره

    موافقم 26
    مخالفم 3
  11. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    می دونید چیه

    اینکه اومدن ام جی ۳ رو فیس لیفت کردن به شکلی که مثلاً بگن نه اصلا شبیه نیست ولی از نمای جانبی که نگاه میکنی دقیقاً همون ام جی ۳ هست که به صورت خیلی ناهماهنگی طراحی شده و اصلأ قسمت جلو به عقب و بغل نمیخوره و به زور اومدن جلوی ماشین رو به زور شبیه کراس اور اسمارت در آوردن! ، و اینکه رینگ های ماشین رو رفتن از بیرون خریدن که اصلأ به شکل و اندازه ماشین و رنگ ماشین نمیخوره و کلا ترکیب سمی به وجود اومده !

    نکته بعدی اینه که محصولات ایران خودرو اصلأ زبان طراحی مشترکی ندارن هر کدوم از محصولاتش یه شکل هستن و تنها نقطه مشترک شون موتور تی یو ۵ هست که دیگه رو هواپیمای بوئینگ ننداختن !

    اینکه کیفیت پروتوتایپ یه ماشین اینقدر ضعیف باشه قطعاً هر کسی رو دلسرد میکنه

    موافقم 31
    مخالفم 0
  12. new reventon

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (394 ديدگاه)

    این چه آشغالیه
    تصورشو بکنین این تو یکی از اتوشوهای چین معرفی میشد.، اینجا چی بهش میگفتیم
    شبیه 15 سال پیش ماشینای چینیه!
    تا حداقل 2 سال آیندم که بدست مشتریانش نمیرسه:/
    تازه اونجا چن تا کارخونه همچین آشغالایی تولید میکردن
    نه اینجا با کلی منت فقط ایرانخودرو

    موافقم 19
    مخالفم 1
  13. فرزاد

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (285 ديدگاه)

    نه میشه ازش ایراد گرفت نه میشه واقعا ازش تعریف کرد چون اجازه‌شُ نداریم ولی یکی از بهترین محصولات مثلاً داخلی در کنار مابقی محصولات مثلاً داخلی‌ست و بقیه‌ی خودروسازا هم بِرَن گم شَن می‌دونی چَرا

    موافقم 9
    مخالفم 1
  14. Reza Waffen SS

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    حالم بهم خورد

    موافقم 16
    مخالفم 2
  15. برقیه جارو برقی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    خیلی شبیه کویکه

    کلا گند کشیدید به ایران و زندگی ایرانی
    خدا از روی زمین پاکتون کنه ایشالله

    هیچ کجا نمیشه ادم داغ دلشو خالی کنه یا میکشن یا فیلتره

    پدال جان ممنون تو هم مارو فیلتر نکنی چون همیشه قبولت داشتیم و داریم باعث این حس بین ما و خودت نشو

    ارادتمند و دست به دعا

    موافقم 22
    مخالفم 5
  16. PURIYA

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    خدا میدونه اینو از رو چه ماشینایی کپی کردن و قراره چقد با این ماشین سود کنن

    موافقم 15
    مخالفم 0
  17. mahdi-es17

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    از همین الان معلومه فضا پا برای یه بچه کوچیک هم مناسب نیست🤦🤦🏻‍♂️🤦‍♀️

    موافقم 10
    مخالفم 1
  18. دانیال

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (596 ديدگاه)

    حیفِ اون ۳۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومن

    موافقم 15
    مخالفم 1
  19. شاهین

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    با عنایت به بضاعت صنعت خودرو و پلتفرم ها و موتورهای چند دهه قبل میشه گفت من حیث المجموع بد نیست…
    فعلا تیبا رو سوار شیم ببینیم خدا چی مقدر میکنه.
    یا حق

    موافقم 26
    مخالفم 3
  20. ARMAN سابق

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    اصلا تناسب نداره
    اصلا با ۲۰۶ قابل مقایسه نیست

    موافقم 11
    مخالفم 4
  21. عارف

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    یکی به اینا بگه یه ماشین سایز بزرگ تر با موتور قوی بسازین. کل ایران کوه و تپه است. این جارو برقی ها برای اروپا خوبه نه ایران با شهر ها و جاده های کوهپایه ایش

    موافقم 21
    مخالفم 0
  22. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    یا خدا این چه سمیه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  23. ۹۱۱

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    دمپایی جدید

    موافقم 8
    مخالفم 2
  24. Amir mahdi @-1387

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    شبیه کیا هست اما ……
    خیلی زشته بیچاره مردم که قرار سوار چه گاری بشن

    موافقم 6
    مخالفم 1
  25. Afg

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    واقعا پیش خودشون چی فکر کردن که اینو ساختن و تاکید دارن صددرصد داخلیه…جان ادمها برای اینا ارزشی نداره مگه نمیگن کشتن یک انسان به منزله کشتن تمام ادمهاست؟؟؟این بیسوادهای دزد سر گردنه نه هم وطن میشناسن نه تعهد کاری دارن چی ساختن

    موافقم 8
    مخالفم 1
  26. ارمان

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقدر زشته. انگار کاردستی بچه دبستانی

    موافقم 8
    مخالفم 0
  27. مسعود

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (114 ديدگاه)

    جالبه که ۳۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومن برای طراحی این آشغال هزینه کردند. بعدش هم بلندپروازی دارند که تا 3 سال دیگه هم به تولید انبوه برسونند. اول برید برادریتون رو ثابت کنید ببینید تا سال دیگه هستید بعد بیایید توهم بزنید.
    شما دو تا آشغال ساز هیچ پوخی نشدید و هیچ پوخی هم نخواهید شد.

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. ehsan

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (174 ديدگاه)

      درود 👏👏👏

      موافقم 10
      مخالفم 2
  28. SLR _ 722

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    بنظر من طراحیش در حد نام ایران خودرو هست ، منتها من این حجم از پافشاری برای نداشتن زبان طراحی رو درک نمی کنم . بقول دوستمون زبان طراحی ماشین های ایران خودرو موتور tu5 هست . یکم زیرکاپوتی هست زبان طراحی

    موافقم 13
    مخالفم 0
  29. Saleh

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    از لحاظ طراحی تو این کلاس حداقل از ماشینای هندی و روسی بهتره
    در هر صورت هم ، هم از لحاظ سطح امکانات هم از نظر جدید بودن طراحی و هم از لحاظ موتوری از ۲۰۶ بهتره
    خودرو ایده آلی و بی عیبی نیست ولی اگه تو بازار با همون محدوده قیمتی ام جی عرصه بشه میتونه ماشین ارزنده ای باشه که البته فک کنم این اتفاقی محاله !

    موافقم 8
    مخالفم 6
  30. همایون

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (572 ديدگاه)

    نسبت به ریرا یه عقب‌گرد چندساله هستش واسه خودرویی که قراره حداقل دو سال دیگه(طبق معمول همیشه تولیدش از برنامه عقب میفته)عرضه بشه افتضاحه.واقعا در حد دویست و شش نیست که بخواد جایگزینش بشه.نمای عقب دیگه فاجعه شده از اقای سلیمانی بعید بود وای اون رینگ و لاستیک زشت رو ببین منو یاد کانسپتهای مسخره سالهای پیش ایرانخودرو انداخت.خلاصه که خیلی زشته حاجی خیلی

    موافقم 10
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا