ایران خودرو
ایران خودرو با نام سابق ایران ناسیونال در سال ۱۳۴۱ خورشیدی، در شهر تهران توسط احمد و محمود خیامی تاسیس شد و پس از انقلاب ۱۳۵۷ مصادره و به کنترل دولت جمهوری اسلامی درآمد.
این شرکت مهمترین شرکت خودروسازی ایرانی است که انواع خودروهای سبک و سنگین را با همکاری شرکای خارجی یا به تنهایی تولید میکند. ایران خودرو سالانه بیش از ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید میکند.
-
دنا جدید تا پایان سال جاری عرضه میشود
چند وقتی است که ایرانخودرو در حال کار بر روی پروژهٔ فیسلیفت و بهینهسازی لوکسترین محصول خود یعنی دنا است.…
-
تاریخچهٔ پیکان، یار قدیمی ایرانیان (قسمت پانزدهم)
در قسمت قبلی مطلب تاریخچهٔ پیکان به بررسی تحولات دههٔ ۷۰ این خودرو پرداختیم؛ اما در ادامهٔ بررسی تحولات این…
-
پژو پارس LX TU5 یا سورن ELX EF7؟
مقایسهای کامل میان دو محصول بهاصطلاح لوکس ایرانخودرو چند وقتی است که قصد خرید خودرویی با قیمتی در حدود ۴۰…
-
تاریخچهٔ پیکان، یار قدیمی ایرانیان (قسمت چهاردهم)
در ادامهٔ مرور تاریخچهٔ پیکان تا آنجا پیش رفتیم که در اوایل دههٔ ۷۰ شمسی ایرانخودرو با خرید خط تولید…
-
تاریخچهٔ پیکان، یار قدیمی ایرانیان (قسمت سیزدهم)
سیزده قسمت است که هر جمعه با تاریخچهٔ پیکان در خدمت شما هستیم اما کمکم در حال نزدیک شدن به…
-
تاریخچهٔ پیکان، یار قدیمی ایرانیان (قسمت دوازدهم)
در ادامهٔ نگارش تاریخچهٔ پیکان تا دوران انقلاب پیش رفتیم که پسازآن شرکت ایرانناسیونال از برادران خیامی گرفته و به…
-
تاریخچهٔ پیکان، یار قدیمی ایرانیان (قسمت یازدهم)
پسازاینکه در قسمت قبلی مطلب تاریخچهٔ پیکان تصمیم گرفتم در این قسمت بدون پرداختن به جزئیات مطلب را به پایان…
-
تاریخچهٔ پیکان، یار قدیمی ایرانیان (قسمت دهم)
در قسمت قبلی مطلب تاریخچهٔ پیکان به تغییرات مختلف پیکانهای تولید ایران پرداختیم و به سال ۱۳۵۱ و اولین فیسلیفت…
-
تاریخچهٔ پیکان، یار قدیمی ایرانیان (قسمت نهم)
در قسمتهای قبلی این سری مطالب به بیان زندگینامهٔ برادران خیامی و سپس تاریخچهٔ کامل تأسیس شرکت ایرانناسیونال پرداختیم و…
-
تاریخچهٔ پیکان، یار قدیمی ایرانیان (قسمت هشتم)
طبق روال گذشته، جمعهٔ این هفته هم خدمت شما هستیم با مطلب تاریخچهٔ پیکان. البته به دلیل اینکه جمعهٔ هفتهٔ…
-
قرارداد ایرانخودرو با پژو زیر تیغ تخریبها
پس از اجرای برجام، مذاکرات گستردهای میان خودروسازان داخلی و خودروسازان بینالمللی انجام گرفت که در طی آنها قراردادهای جدیدی…
-
تاریخچهٔ پیکان، یار قدیمی ایرانیان (قسمت هفتم)
چند هفتهای است که هر جمعه با تاریخچهٔ خودرویی آشنا برای ما ایرانیان یعنی پیکان همراه شما مخاطبین عزیز مجلهٔ…
-
تاریخچهٔ پیکان، یار قدیمی ایرانیان (قسمت ششم)
در قسمت قبلی مطلب تاریخچهٔ پیکان به زندگینامهٔ احمد خیامی، مؤسس کارخانهٔ ایران ناسیونال پرداختیم و تا آنجا پیش رفتیم…
-
نگاهی گذرا به سدان کوچک دانگفنگ S30
سام کاویانی: اخیراً در پوسترهای تبلیغاتی شرکت ایرانخودرو، تصویر یک سدان قرمزرنگ توجه آدمی را بیشازپیش به خود معطوف میکند،…
-
تاریخچهٔ پیکان، یار قدیمی ایرانیان (قسمت پنجم)
آفریقای جنوبی تولید آرو در آفریقای جنوبی توسط کارخانه محلی استنلی موتورز آفریقای جنوبی در سال ۱۹۶۸ آغاز شد. آرو…
-
تاریخچهٔ پیکان، یار قدیمی ایرانیان (قسمت چهارم)
آرو در دیگر کشورها در قسمتهای قبلی مطلب «تاریخچهٔ پیکان» به معرفی انواع و اقسام مختلف مدلهای پیکان یا همان…
-
تاریخچهٔ پیکان، یار قدیمی ایرانیان (قسمت سوم)
سانبیم به دلیل محبوبیت نام سانبیم در آمریکا و اروپا، کرایسلر تصمیم گرفت جهت عرضه آرو در بازارهای خارجی از…
-
تاریخچهٔ پیکان، یار قدیمی ایرانیان (قسمت دوم)
در سال ۱۹۶۸ هیلمن تغییراتی را در هانتر ایجاد و آنرا با عنوان هانتر MK2 عرضه نمود. در هانتر MK2…