ایران خودروپژو

پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه‌ای، مشخصات، قیمت، رقبا، مزایا و معایب

خودروسازان داخلی برای اینکه محصولات قدیمی و از رده خارج خود را همچنان روی خط تولید حفظ و نظر خریداران جدیدی را به آن‌ها جلب کنند، هر چند سال یک‌بار با تغییراتی جزئی و البته افزایش قیمت چندین میلیونی، نسخه‌ای به‌اصطلاح جدید از آن‌ها را ارائه می‌کنند. جدیدترین مصداق این موضوع، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه‌ای است که فروش آن از اوایل سال ۱۴۰۱ آغاز شد. در ادامه این خودرو را به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد.

پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای

معرفی کلی پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید

۲۰۶ که در سال ۱۹۹۸ راهی بازار شد، یکی از محبوب‌ترین هاچ‌بک‌ها در کل تاریخ پژو محسوب می‌شود. این خودرو در سال ۱۳۸۰ وارد بازار ایران شد و در اینجا هم به موفقیتی فراتر از تصور دست پیدا کرد. نخستین مدل ۲۰۶ که در کشورمان عرضه شد، تیپ یک بود اما بعداً در طول سال‌ها تیپ‌های مختلفی از ۲ تا ۶ با پیشرانه‌های TU3 و TU5، گیربکس‌های دستی و اتوماتیک و تجهیزات کم‌وزیاد برای آن ارائه شد. سپس در اواسط دههٔ ۸۰ شمسی، نسخهٔ صندوقدار این خودرو از طریق همکاری ایران‌خودرو با پژو توسعه یافت و در انواع مختلفی به بازار عرضه شد. البته تقریباً از حدود ۱۰ سال پیش، تنوع خانوادهٔ ۲۰۶ در کشورمان بسیار کاهش یافت و تولید آن فقط به سه مدل تیپ ۲، تیپ ۵ و صندوقدار V8 محدود شد. از چند وقت پیش نیز ایران‌خودرو به تولید تیپ ۵ و صندوقدار پایان داد تا خانوادهٔ این ماشین از همیشه خلوت‌تر شود اما حالا با تیپ ۳ جدید قصد دارد طراوتی جزئی و ظاهری به این هاچ‌بک فرتوت ببخشد.

پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای

تغییرات پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما

همان‌طور که اشاره شد، تیپ ۳ قبلاً در خانوادهٔ ۲۰۶ وجود داشت و مدلی بود که تجهیزات تیپ ۵ را با پیشرانهٔ TU3 تیپ ۲ ارائه می‌کرد. تولید تیپ ۳ در سال ۱۳۹۱ خاتمه یافت و حالا دوباره به خانوادهٔ ۲۰۶ بازگشته است. اصلی‌ترین ویژگی تیپ ۳ جدید تجهیز به سقف شیشه‌ای یا پانوراما است یعنی سقفی که پیش‌ازاین در رانا پلاس و ۲۰۷ ارائه شده بود. این مدل همچنین به رینگ آلومینیومی هم مجهز شده است اما غیرازاین دو مورد، در ظاهر هیچ تغییر دیگری نداشته است. این یعنی در تیپ ۳ که به‌عنوان مدلی جدید و بسیار گران‌تر ارائه شده است همچنان شاهد همان ظاهر قدیمی و سالخوردهٔ ۲۰۶ هستیم که به حدود ربع قرن پیش بازمی‌گردد.

پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای

بنابراین، بهتر بود ایران‌خودرو در ظاهر تیپ ۳ جدید تغییراتی هرچند جزئی ایجاد می‌کرد تا چهرهٔ فرتوت آن کمی بروز شود هرچند که تجربه نشان داده است خودروسازان داخلی هرگاه دست به طراحی یک خودروی قدیمی می‌زنند معمولاً آن را زشت‌تر می‌کنند! درهرحال، همین موضوع در مورد داخل خودرو هم صدق می‌کند و تیپ ۳ جدید به‌جز امکان تماشای آسمان از طریق سقف شیشه‌ای، هیچ ویژگی جدید دیگری برای سرنشینان خود نخواهد داشت. البته در این خودرو تجهیزات تیپ ۵ ارائه شده است که آن را کمی مجهزتر از تیپ ۲ خواهد کرد ولی بااین‌حال طراحی داخلی خودرو همانی است که سال‌ها است دیده‌ایم و قطعاً هیچ جذابیت تازه‌ای نمی‌تواند داشته باشد.

پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای

تجهیزات پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید

همان‌طور که در بالا گفته شد، تیپ ۳ جدید مثل گذشته از تجهیزات تیپ ۵ بهره می‌برد. این یعنی در این ۲۰۶ به‌اصطلاح جدید، علاوه بر تجهیزات معمول تیپ ۲ مثل فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و EBA، دو ایربگ، سنسور دنده‌عقب و کنترل سیستم صوتی پشت فرمان حالا شاهد سیستم تهویهٔ اتوماتیک، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، تنظیم برقی آینه‌های جانبی و شیشه‌های برقی در هر چهاردر هم هستیم. مهم‌ترین آپشن تیپ ۳ جدید نیز همان‌طور که گفته شد سقف شیشه‌ای است؛ اما بااین‌وجود، امکانات ۲۰۶ تیپ ۳ برای خودرویی که در سال ۲۰۲۲ به بازار آمده بسیار اندک و ناچیز است و حتی طبق استانداردهای خودروهای داخلی هم فقدان مواردی مثل کروز کنترل و دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان کاملاً احساس می‌شود.

پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای

پیشرانه، گیربکس و مصرف سوخت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید

زیر کاپوت تیپ ۳ جدید همان پیشرانهٔ قدیمی و کم‌توان TU3 قرار دارد. این پیشرانه با حجم دقیق ۱۳۶۰ سی‌سی و هشت سوپاپ، ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد حتی برای هاچ‌بک جمع‌وجوری مثل ۲۰۶ هم خیلی کم هستند و بنابراین روی توانایی‌های حرکتی تیپ ۳ نمی‌توان خیلی حساب باز کرد. خروجی این موتور حتی از پیشرانهٔ M15 خانوادهٔ تیبا و کوییک هم پایین‌تر است درحالی‌که هزینه‌های نگهداری به‌مراتب بالاتری دارد. بااین‌حال، شاید اصلی‌ترین مزیت موتور TU3 را بتوان مصرف سوخت مناسب آن دانست که طبق اعلام ایران‌خودرو در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۶.۴ لیتر است. انتقال نیروی این موتور هم همچنان توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی آشنا صورت می‌گیرد.

پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای

رانندگی و سواری پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما

در رانندگی تیپ ۳ جدید نباید انتظار هیچ ویژگی جدیدی را داشته باشید زیرا این خودرو هیچ تفاوت خاصی با چیزی که بیش از بیست سال است می‌شناسیم ندارد. هرچند پیشرانهٔ TU3 به لطف مصرف سوخت پایین برای استفاده‌های شهری با حداکثر دو سرنشین کافی خواهد بود اما هنگامی‌که خودرو پر از سرنشین و بار باشد قطعاً توان پایین آن احساس می‌شود. همچنین با وجود وزن ۱۰۲۵ کیلوگرمی، شتاب صفرتاصد ۱۴.۱ ثانیه‌ای تیپ ۳ هم کاملاً قدرت ناکافی موتور را نشان می‌دهد. علاوه بر این، هنگام استفاده از کولر هم شاهد افت توان چشمگیری هستیم و خودرو بسیار تنبل می‌شود درحالی‌که در ۲۰۶ تیپ ۵ با موتور TU5 این افت توان بسیار کمتر است. بااین‌حال، سروصدا و لرزش موتور TU3 نسبت به پیشرانهٔ M15 سایپا بسیار کمتر است و تجربهٔ رانندگی آرام‌تری را ارائه می‌کند درحالی‌که ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ نیز قدرت توقف بسیار خوبی را فراهم می‌کنند. در داخل خودرو، طراحی قدیمی ۲۰۶ واقعاً تکراری شده و جا داشت لااقل ایران‌خودرو داشبورد جدیدی برای آن طراحی می‌کرد. کیفیت ساخت و متریال داخلی هم تعریفی ندارد اما بااین‌حال هنوز هم یک سر و گردن از خودرویی مثل کوییک بهتر است. از سوی دیگر اما مشکل همیشگی خانوادهٔ ۲۰۶ یعنی فضای بسیار کم صندلی‌های عقب می‌تواند برای بسیاری آزاردهنده باشد.

پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای

تفاوت‌های پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید با تیپ ۲

تفاوت اصلی ۲۰۶ تیپ ۳ جدید با تیپ ۲ برخورداری از سقف شیشه‌ای به همراه تجهیزات تیپ ۵ است که این موضوع می‌تواند جذابیت آن را برای خریداران بیشتر کند. همچنین ارائهٔ رینگ آلومینیومی هم یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو است اما از سوی دیگر، تیپ ۳ در پیشرانه و گیربکس هیچ تفاوتی با تیپ ۲ ندارد و از همان موتور TU3 استفاده می‌کند.

مزایا و معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید

با توجه به مواردی که بیان شد، معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید بسیار بیشتر از مزیت‌های آن هستند. ایجاد هیچ‌گونه تغییری در طراحی داخلی و خارجی خودرو علیرغم سن بیش از بیست سال، پیشرانهٔ کم‌توان TU3، اختلاف قیمت زیاد نسبت به تیپ ۲، تجهیزات اندک، هزینه‌های نگهداری بیشتر نسبت به خانوادهٔ تیبا و کوییک، فضای پای بسیار محدود در عقب و پلت‌فرم قدیمی همگی از مشکلات این خودرو به شمار می‌روند. شکستن سقف شیشه‌ای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ پاناروما در صورت جک زدن زیر خودرو مشکل جدیدی است که دامن‌گیر مالکان خودروهای ۲۰۶ و ۲۰۷ سقف شیشه‌ای شده است.

بااین‌حال، از سوی دیگر، تجهیز به سقف پانوراما، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، رینگ‌های آلومینیومی، فراوانی قطعات و نمایندگی‌ها و بازار فروش مناسب را هم می‌توان ازجمله مزیت‌های پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید برشمرد.

قیمت و رقبای پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید

ایران‌خودرو برای اولین بار فروش پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید را در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ با قیمت ۱۸۱ میلیون تومان آغاز کرد. این عدد افزایشی بیش از ۳۰ میلیون تومانی را نسبت به قیمت کارخانهٔ ۱۵۰ میلیون تومانی ۲۰۶ تیپ ۲ نشان می‌دهد که این افزایش فقط برای یک سقف شیشه‌ای و چند آپشن پیش‌پاافتاده واقعاً زیاد است. تیپ ۳ هنوز وارد بازار نشده و فعلاً قیمت بازار آن مشخص نیست اما ازآنجایی‌که قیمت تیپ ۲ هم‌اکنون در بازار به نزدیک ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است، قطعاً قیمت تیپ ۳ از ۳۵۰ میلیون تومان فراتر خواهد رفت که برای یک هاچ‌بک قدیمی با پیشرانهٔ هشت سوپاپ ۷۵ اسب بخاری واقعاً قیمت گزافی است.

مدلتوضیحاتقیمت نمایندگیقیمت بازار
پژو ۲۰۷TU3-ESP۳۲۳,۸۰۰,۰۰۰۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰

درهرحال، با این قیمت تنها رقیب مستقیم تیپ ۳، کوییک اتوماتیک پلاس خواهد بود که هم‌اکنون در بازار حدود ۳۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو علاوه بر برخورداری از گیربکس اتوماتیک CVT و پیشرانهٔ قوی‌تر، از تجهیزات بسیار بیشتری هم مثل کروز کنترل، سیستم پایش باد تایرها، صندلی برقی راننده، استارت دکمه‌ای، فرمان برقی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، ناوبری، دوربین دید عقب و دکمه‌های کنترلی روی فرمان بهره می‌برد که هیچ‌کدام از آن‌ها در تیپ ۳ وجود ندارند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳

سایپا کوییک اتوماتیک

پیشرانه TU3 هشت سوپاپ M15 هشت سوپاپ
حجم موتور ۱۳۶۰ سی‌سی ۱۵۰۳ سی‌سی
قدرت ۷۵ اسب بخار ۸۷ اسب بخار
گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر ۱۲۸ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی CVT
شتاب صفرتاصد ۱۴.۱ ثانیه ۱۳.۶ ثانیه
طول ۳,۸۳۵ میلی‌متر ۳,۹۸۹ میلی‌متر
عرض ۱,۶۵۲ میلی‌متر ۱,۶۷۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۲۶ میلی‌متر ۱,۵۲۴ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۴۴۵ میلی‌متر ۲,۴۱۲ میلی‌متر
وزن ۱۰۲۵ کیلوگرم ۱۱۰۵ کیلوگرم
مصرف سوخت ۶.۴ لیتر ترکیبی ۷.۷ لیتر ترکیبی
حجم صندوق بار ۲۴۵ لیتر ۲۲۵ لیتر

 

موارد مثبت

فراوانی قطعات

سقف شیشه‌ای

ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ

موارد منفی

پیشرانهٔ کم‌توان

طراحی داخلی و خارجی تکراری بدون هیچ تغییری

فضای پای اندک صندلی‌های عقب

تجهیزات محدود

اختلاف قیمت زیاد با تیپ ۲

مشخصات فنی پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید

پیشرانه TU3
حجم موتور ۱۳۶۰ سی‌سی
سوپاپ ۸
قدرت ۷۵ اسب بخار
گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد ۱۴.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۶.۴ لیتر ترکیبی
طول ۳,۸۳۵ میلی‌متر
عرض ۱,۶۵۲ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۲۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۴۴۵ میلی‌متر
وزن ۱۰۲۵ کیلوگرم
ظرفیت باک ۵۰ لیتر
حجم صندوق بار ۲۴۵ لیتر
رینگ و لاستیک ۱۴ اینچی آلومینیومی

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. دکتر استاپ

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    من تیپ ۲ زیر پام بود یا سلام و صلوات از گردنه میکشید بالا
    حالا سقف شیشه ای انداختن روش سنگین تر شده باید پیاده شد هلش داد
    در ضمن صفر تا صد تیپ ۲ سقف فلز رو من خودم گرفتم ۱۷ بود حالا اینکه سنگین تر شده خدا میدونه چنده😂😂😂

    موافقم 62
    مخالفم 15
    1. امین

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (438 ديدگاه)

      بازهم میخرن

      موافقم 43
      مخالفم 1
    2. H2_H2

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      یعنی خدا ،به اینا عقل ندادی ،، یه کاپوتی عوض میکردین یه سپری ،حداقل طراحی داخل رو یکم بروز تر میکردین،،،این کا هیچ حداقل یکم این انجین TU3 رو بروز میکردین یه تغیری حداقل رو منیفولد ,کویل ،سر سیلندر سوپاپ ، لامصب حداقل رو خروجی انجین یکم تغیر میدادی یه ۸_۱۰اسب میرفت روش البته به اینا امیدی نیست اومدن xu7 رو درست کنن بدترش کردن ،این مهندسایی که استخدام کردن کین گاون چی هستن، عقل دارن؟

      موافقم 39
      مخالفم 8
    3. داریوش

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من 16سال تیپ 2دارم،این ماشین شهری و کم مصرف هست،البته شمال ،مشهد،اصفهان،شیراز،کرمانشاه و……رفتم جایی نیاز به سلام صلوات نبود!شما اگر میخوای از گردنه بکشی بالا چندین میلیارد باید هزینه کنی لندکروز بگیری عزیز.
      ضمنا سقف شیشه ای باعث افزایش وزن نشده.
      و اینکه صفر تا صد ماشین استاندارد ۱۴ ثانیه هست،
      خرابی شمع،وایر،کثیفی فیلتر و باد تایر و سایز تایر توی شتاب اولیه تاثیر گذار هست،احتمالا خودروی شما مشکلی داشته که صفر تا صدش ۱۷ ثانیه طول کشیده!
      تیپ ۲ریمپ شده هم صفر تا صدش ۱۲/۷ ثانیه میشه!

      موافقم 109
      مخالفم 8
      1. نا انسانیت

        ۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        شما خودت احتمالا مشکلات حادی داری که ۱۶ سال(یه عمریه خودش) یه ماشین سوار شدی و اینقد تعصب داری و انتقاد رو هم قبول نمیکنی،. مشکل داری شما عزیزم، خیلی هاتون مشکل دارید ، متاسفانه تعدادتون کم هم نیست.

        موافقم 23
        مخالفم 37
  2. امین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (438 ديدگاه)

    خداییش ۳۵۰ تومن واسه این؟ به کجا داریم میریم

    موافقم 40
    مخالفم 2
    1. داریوش

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      در حال حاضر که پراید دویست و خورده ای میلیون هست،شما با ۳۵۰ تومن ماشین صفر کیلومتر بهتری پیشنهاد میکنین؟!

      موافقم 36
      مخالفم 3
  3. Erfan

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    هم اکنون ۲۰۷ اتوماتیک در سایت های خرید و فروش ۵۵۰میلیون😐 کی میخره دقیقا.هم قیمت این میشه ۲۰۸ آخرین مدل رو از فرانسه آورد اگه باز بشه و خدا بخواد.با توجه به حجم موتور کم هم مالیت و گمرک کمی بهش میخوره انشالله که بیاد و شر ۲۰۷ طراحی دهه پیش رو از بازه ۵۰۰میلیون بکنه

    موافقم 32
    مخالفم 1
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      داداش…
      مردم ما دو چیز خیلی بهشون فشار میاره
      ۱ نداشتن انتخاب
      ۲ نادونی…
      که تو بیشتر مواقع اولی به دومی دامن زده…
      مثلا من خودمو مثال میزنم
      زمانی ماشینا رو از رو صفحه نمایششون قضاوت میکردم… میگفتم هرچی بزرگتر بهتر… 😂😐
      خیلیا همین نظرو دارن و وقتی میبینن یه ماشین اینجور چیزا رو داره میخرنش… یا شایدم بدونن ولی مجبور باشن…
      کلا دست خودمون نیست

      موافقم 31
      مخالفم 3
    2. داریوش

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      باید ببینیم با این مبلغ اینجا میتونیم چی تهیه کنیم؟!
      وگرنه به قول رشیدپور میتونیم فورد موستانگ مدل ۲۰۰۸ رو با نصف قیمت پراید توی دبی سوار شیم!!

      موافقم 12
      مخالفم 0
    3. نا انسانیت

      ۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بشین تا بیاد عزیز جان

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. Liebherr

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اتفاقاً به نظر من سقف شیشه ای ساخت ایران خودرو از نقاط منفیه ، پول بیشتر بدی وزن ماشین بیشتر میشه پس فردا نفوذ آب و با یه جک زدن شکستن هم داره. با توجه به تجربم تو تصادفات با تصادفات معمولی از جلو هم دوام نمیاره( پلتفرم های قدیمی با سقف آهنی تو تصادفات شدید از جلو سقف جمع میشه).

    موافقم 26
    مخالفم 4
  5. Jdm باز

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    و کسایی که برای این افتضاح ۳۵۰ میلیون پول میدن🗿🗿🗿

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. TML BN

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      قول میدم چند وقت دیگه میکشه بالای ۴۰۰

      موافقم 41
      مخالفم 1
  6. Arshia m3csl

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    ایران خودرو خوب یاد گرفته یک سقف شیشه ای مسخره بزاره رو ماشین و به قیمت بالایی بفروشه متاسفم برای اونهایی که این ماشین های سقف شیشه ای مسخره رو میخرن

    موافقم 21
    مخالفم 9
  7. ایران فرانسه

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    فقط ایران خودرو می تونه یکی از بهترین هاچبک های کلاس بی جهان رو به این وضعیت برسونه که بعد از ۲۵ سال هنوز با یه رینگ و یه شیشه قالب کنه به ملت ، من زیاد شمال می رم تو سربالایی ها مخصوصا وقتی تو این ماشین سرنشینان باشند می بینم واقعا کم میاره، حیف سال ۹۶ قرار بود ۲۰۸ با قیمت ۸۵ تومان تولید بشه لعنت به باعث و بانی هاش

    موافقم 27
    مخالفم 1
  8. Avan

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    این سقف شیشه ای چه صیغه ای است دیگه ؟! لااقل سانروف میزاشتن یه فایده ای داشت.

    موافقم 30
    مخالفم 4
  9. TML BN

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    یک سم دیگه بابا ول کنید این پلتفرم های قدیمیو

    موافقم 23
    مخالفم 0
  10. Alan.r

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    پژو روآ ۸۹ اسب بخار قدرت داره با شتاب ۱۲.۷ ثانیه😂😂😂😂

    موافقم 18
    مخالفم 1
  11. حسن

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    منم ۲۰۶ تیپ دارم مدل ۸۹
    تنها تنها تنها خوبی که داره اونم شاید خوب نباشه اینه که قطعات اصلش دسته دوم اینجا از خارج میارن .

    موافقم 10
    مخالفم 0
  12. Amard

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (771 ديدگاه)

    کاش حداقل انقدعرضه میداشتن چهار تا موتور گیربکسی که دارن باهم به اشتراک بزارن مثلا 206 جای پای کوچیکی داره و کوییک تیبا 2 اتاق جا دار تری دارن و موتور m15 هم نسبت به tu3 هم قدرت بیشتر اصطلاک کمتری داره البته گیربکش کوییک داغون و بدنش هم زود میپوسه چون ورقش ضعیف

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. پدرام

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (797 ديدگاه)

      دیگه همین مونده موتور کوییک رو بندازن روی 206! درسته یکم قوی تره اما سر و صداش زیاده، سایپا خودش در به در دنبال یه موتور برای شاهین هست

      موافقم 14
      مخالفم 1
  13. پدرام

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    به نظرم بهتر بود حداقل یک سری تغییرات تو سیستم ای سی یو و موتور می دادن که قدرت موتور حداقل به 90 برسه!

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      یهو میزدن مثل کوییک خرابش میکردن مصرف سوختش میشد ۱۱ لیتر صدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. SadjadArt

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    ملت عاشق ظاهر سازین
    عاشق کلاس گذاشتن
    آپشن
    صف میکشن
    میتونه گزینه خوبی برای خانومای مطلقه باشه

    موافقم 20
    مخالفم 22
    1. Shayan

      ۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (129 ديدگاه)

      براشون کلاس داره😏

      موافقم 3
      مخالفم 6
  15. shahrad

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من خودم ثبت نام میکنم ایم ماشین رو هم دوست دارم نمیدونم چرا همش ملت دان غر میزنن کیفیت نداره درست قدیمی هست درست ولی ظاهرش خوبه لاقعل یه آیرودینامیک فرانسوی داره از ماشینایی مثل دنا و سمند خیلی بهتره با این بازار آشفته همینو باید حلوا حلوا کرد گذاشت بالا سر خیلی از اینایی هم که الکی غر میزنن پولشو ندارن حسودیشون میشه هرکی داره میتونه لازم داره بخره واردات آزاد بشه ارزونی نمیشه خب قیمت پایین نمیاد

    موافقم 58
    مخالفم 8
    1. ناشناس

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آره والا، کفش کهنه در بیابان نعمته، خداوند این از ما نگیره

      موافقم 14
      مخالفم 4
  16. آشنا

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه انتقادات بجا و منطقی .اما ۲۰۶ تیپ ۲ با یه ریمپ ساده خیلی از مشکلاتش برطرف میشه نسبت به سمند و دنا من این ماشین رو اصیل میدونم

    موافقم 21
    مخالفم 1
  17. محسن

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ک ثبت نام کردم توی قرعه کشی و ب لطف خدا برنده شدم اولین باری بود ک ثبت نام میکردم.
    پولم انقدرا نبود ک بخوام چیز بهتر بنویسم از ماشینای سایپا هم متنفرم چون خیلی ضعیف تر از خودروهای ایرانخودرو هست…امید بخدا تا بیاد ببینیم چی از اب در میاد…
    ماشین قبلیمم 206تیپ 3 بود همه جا هم باهاش رفتم حتی توی سینه کشی های شدید و راحت میرفت بدون اینکه فشاری بهش بیاد امیدوارم این یکیم خوب در بیاد

    موافقم 36
    مخالفم 0
  18. علی

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستانی که تیپ سه برنده شدن که هیچ مبارکشون باشه و حالشو ببرید مفت هم خریدید ولی کسی که این خودرو رو که به قول دوستان تو سربالایی از پراید عقب میمونه بیاد از بازار سیصد و پنجاه میلیون پول بده بخره بنظرم باید به عقلش شک کنی والا بخدا چهارصد و پنج . سمند ال ایکس و اف سون و رانا پلاس همه به این سرن و مناسبتر اگه به سقف شیشه ایه لاقل رانا سقف شیشه ایش رو بگیرید که هم ارزونتره هم تی یو فایو پلاسه شش دنده ست. فرمون برقی داره . کروز داره یه صندوق جادار داره و لاقل در حد و قواره و تیز و بزی پرشیا هست موتور ۷۵ اسب واقعا ضعیفه بدون تعصب میگم.

    موافقم 19
    مخالفم 8
  19. هادی

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من این خودرو رو خرداد 1401 برنده شدم یک ماه دیگه موعد تحویل ش هست ولی چشمم آب نمیخوره به موقع تحویل بدن..
    آیا کسی از ثبت نام کنندگان فروردین این ماشین رو تحویل گرفته؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
  20. سید حامد موسوی نسب

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه۲۰۶ تیپ سه برنده شدم دوماه پیش توی قرعه کشی
    منتظرم بیاد در بنگاه همان جا میفروشمش یه ۲۰ تومن میذارم روش میرم سراغ پارس تیوفای

    موافقم 6
    مخالفم 10
  21. Shayan

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (129 ديدگاه)

    75 اسب بخار چیه آخه!؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      میتسوبیشی میراژ ۵۰ اسب فیات ۵۰۰ و پاندا ۵۰ و ۴۰ اسب دارن این ماشین یک ماشین کوچک داخل شهریه برای مسابقه درگ یا نسکار که طراحی نشده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  22. محسن

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تنها مشکل ۲۰۶ تیپ ۲ . قدرت کم موتورش هست اون هم فقط تو سربالایی طولانی . وگرنه از لحاظ رانندگی و لذت بخش بودن فوق العاده هست . قبلا پژو و سمند داشتم کیف و حال نکردم .
    ۲۰۶‌ لامصب ارگونومی خوبی هم داره . خسته هم نمیکنه .
    تیپ ۵ عالیه

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. محسن

      ۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      واقعا قبول دارم طراحی زیبایی داره اما ارگونومی نه واقعا چون عرض داشبورد از جا پای سرنشین عقب بیشتره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  23. محسن

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    سلام همچنان تولید میشه؟ قیمت کارخونش چقدره؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. حمید

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مدل ۱۳۸۸ تیپ‌سه دارم و ازش راضیم درسته نسبت ب ماشینای روز آبشنای کمی داره ولی هنوز بهترین و جواان پسندترین ماشین بین ماشینای با طراحی مزخرف ایرانییه . اونایی ک‌میگن تو گردنه نفس نداره ..اولا ک این ماشین برا کوه نوردی نیست دوما ۴۰ نفری سوار نشین برین مشهد زیارت این ماشین نهایتش سه نفر سرنشین . وسلام

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. حمید

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مدل ۱۳۸۸ تیپ‌سه دارم و ازش راضیم درسته نسبت ب ماشین های روز آبشنای کمی داره ولی هنوز بهترین و جواان پسندترین ماشین بین ماشینای با طراحی مزخرف ایرانییه . اونایی ک‌میگن تو گردنه نفس نداره ..اولا ک این خودرو برا کوهنوردی نیست دوما ۴۰ نفری سوار نشین برین مشهد برا شفا این ماشین نهایتش سه نفر سرنشین . وسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا