بعد از رونمایی خصوصی اولین کراساوور ملی ایرانخودرو یعنی ری را با حضور وزیر صنعت و با توجه به اطلاعات ناقص از این خودرو و بهمنظور توجیه افکار عمومی، مرکز تحقیقات ایرانخودرو این بار تعدادی از اصحاب رسانه را دعوت کرد تا ضمن نمایش ری را، توضیحاتی درباره روند تولید این خودرو نیز ارائه شود.
این خودرو یک نسخه نمایشی و در مرحله رانینگ بوده و کماکان پروژه تکمیل آن ادامه دارد. گفته شده مدل رونمایی شده تا ۸۰ درصد به محصول نهایی شباهت دارد و بنابراین تغییراتی جزئی در طراحی آن محتمل خواهد بود.
بعلاوه به علت عدم تکمیل بخش داخل کابین، اجازه تصویربرداری از این بخش داده نشد. با این حال این قسمت از طراحی بهروز و مدرنی سود میبرد که شامل یک نمایشگر عریض و مد روز است.
ریرا به موتور EF7 پلاس توربوشارژ یا همان TC7 پلاس مجهز میشود. این موتور ۱.۷ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژر، قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور ۵۰۰۰ و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ است. البته نسخۀ پایۀ این کراساوور با پیشرانۀ TU5 پلاس ارائه خواهد شد که ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی موتورها هم یک گیربکس شش سرعتۀ اتوماتیک در نظر گرفته شده که همان نمونۀ مورداستفاده در تارا اتوماتیک است.
نسخه فول آپشن این خودرو به امکاناتی نظیر سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطهای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهولد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بیسیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمهای، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، چراغهای LED و غیره مجهز خواهد بود.
ایران خودرو تنها ۴ دقیقه به رسانه ها برای عکسبرداری از بیرون خودرو فرصت داد و سپس برقهای سالن خاموش شد.
محمود
۸ تیر ۱۴۰۱یکی نمیگه این وزیر برا از دست ندادن پستش سه دفعه ری را رونمایی می کنه دفعه بعدی واسه طراحی داخل و داشبورد رونمایی میشه تا وزیر با این نمایش ها استیضاح نشه و احتمالا ازش بپرسی میگن هیچ ارتباطی به استیضاح هم نداره
مسعود
۸ تیر ۱۴۰۱این دیگه چه زهر ماری هست؟
بی کیفیتی رو حتی از تو عکس میشه حس کرد
اینم یه ۶۰۰ .۷۰۰ میلیون کنید تو پاچه مردم…
به امید روز سپید….
Hm
۶ آذر ۱۴۰۱چجوری نیومده نظر میدی ؟
الان اگه یدونه تویوتا اقتصادی میومد حتی اگه عیب داشت بازم بهبه و چه چه می گفتی !
Hamid
۸ تیر ۱۴۰۱آقا یه سوال …
اگه میشه به شیشه عقب نگاه کنید …
دقیقا زیر و انتهای شیشه (همونجایی که به بدنه چسب زده شده)
انگار چسب آکواریوم زدن!!!
نمیدونم شاید توی عکس اینطوریه …
باز عزیزی که رفته دیده بهتر میدونه …
خسرو
۹ تیر ۱۴۰۱سلام دوست عزیز
با عرض پوزش، اگر دقت کرده باشید اول متن نوشته رونمایی از نسخه نمایشی یعنی یه چیزی شبیه به ماکت.
JDM lover
۸ تیر ۱۴۰۱چقدر بی تناسب و زشته ، لچکی عقب چقدر بد و ناهماهنگه ، چراغای عقبش چقدر بی کیفیتن
حالم به هم خورد اه اه اه
Hm
۶ آذر ۱۴۰۱این نظر شماست ولی من به خیلی از ماشین های خارجی ترجیح میدمش
Ali
۸ تیر ۱۴۰۱مرزهای فیک بودن سر اگزوز جابه جا شد
از یونان یکی سر بچرخونه سمت تهران میفهمه سر اگزوزا فیکه
دقت لازم نیست
طراحی عقب تیره
دوتا سر اگزوز فیک بیرون زده سیلور اخه لامصب :/
علی جردن
۸ تیر ۱۴۰۱آیا هنوزم ویران خودرو می خواد گیربکس دستی با سقف فلزی تولید کنه؟ مگه پژو ۵۰۴ هفتادسال پیشه؟؟
SS
۸ تیر ۱۴۰۱طراحی هیوندای رو برداشتن بعد داخلش چراغ هالوژن زرد کار کردن؟؟؟ چرا آخع
حداقل یه ال ای دی هدلایت استاندارد بزارید
—-
امیدوارم نسخه تولیدیش چنین کیفیت ساختی با این فاصله پنل ها نداشته باشه
گلگیر جلو در عکس 6 ام واقعا عمق فاجعه کیفیت ساخت رو نشون میده.
احمد
۹ تیر ۱۴۰۱این ماشین کپی برداری از یک خودرو چینی به نام لاماری هست که خودرو لاماری کپی برداری کرده از ماشین های هیوندا، انقدر نگید کپی برداری از هیوندا هست، زشته.
محسن
۸ تیر ۱۴۰۱این چیه خداییش؟
فوق العاده زشته. هم داخلش هم طراحی بیرونش.
Amir
۸ تیر ۱۴۰۱زبان طراحی که جدیدا مد شده اینه
من موضوعم کیفیت رنگ و درز ها و تودوزی داخلی با کیفیت فاجعه است
موضوع بعدی اینه که ایران خودرو موتور های سه سیلندر معرفی میکنه میگه هم سطح با برند های معروف اروپاس چرا روی این باز میخوان تی یو فایو و موتور دنا رو بندازن چرا اونارو نمیندازن؟
ارباب دونالد ترامپ
۹ تیر ۱۴۰۱داخلش منو یاده بی ام و انداخت، مانیتور چسبیده هم مرسدس، امیدوارم باکیفیت و جالب باشه
مزدا
۹ تیر ۱۴۰۱اومدن 2008 رو از وسط قاچ کردن پشتش رو به جلوی لاماری ایما چسباندن بعد میگن خودمون طراحی کردیم این که هیچ آخه این کم کم یک تون و نیم وزن داره موتور tu5 با 105 اسب بخار چطور اینو تکون میده
عبداله منابیه
۹ تیر ۱۴۰۱از چه ماشینی کپی کردین و داخلش یک موتور بی کیفیت گذاشتین ؟ اگر همون اصل ماشین را وارد میکردین با صرفه تر و بهتر و همه میدانند که باکیفیت تر نبود و این همه هزینه به باد نمیرفت؟ با پول ساخت خط تولید همین ماشین میتونستین واسه هر ایرانی یه دونه اصلش رو بخرید و تقدیمش کنید بی دردسر کلی پول هم اضاف میومد ولی وقتی پول این مملکت و خود مردم این مملکت پیش مسولین ارزشی ندارند همین میشه که میبینید ، یه سوال دارم چند در صد از الپاژ اهنی که در بدنه این ماشین بکار رفته استیل هست و چند سال در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی ضمانت دارد؟ ایا موفق شدید برای موتور چینی این ماشین بجای تسمه زنجیر تایم نصب کنید یا هنوزه مثل برف پاکن پیکان باید چهل سال دیگه صبر کنیم ،شما که معلوم الحال هستین ادم دیگه چی بگه یه بازاری بدون رقیب بنام ایران گیر اوردین هر طور میخوایید تنگ و گشاد کنید تقصیر از شما نیست بازم میگم تقصیر از شما نیست از همین مردمه ندیده که فقط ادعای فرهنگشون میشه که اگر ندیده نبودن و در تمام عمرشون یک ماشین درست و حسابی میدیدند دیگر ماشینهای شما و کلا ماشین ایرانی نمیخریدند فقط ادعا به یدک میکشیم همین پول یه بنز میباخ میدن اونوقت یه ماشین بهشون فرو میکنید که شبیه جارو برقی هست و بنظر من به جارو برقی خارجی هم توهیننه اگر اسم ماشین ایرانی با جارو برقی خارجی را یکجا بیاریم درکل مردم میخوان و حقشونه همون مانیتور را و زیوار بوق زاپاس اچارچرخ و …. خلاصه هرچه میدونید یا ابشن حسابش کنید یا در بیارید برن از بیرون تهیه کنند
Hm
۶ آذر ۱۴۰۱آقای کارشناس
قیمت این خودرو حدود به دلار ۳۳ تومنی ، ۲۱۰۰۰ دلاره
ولی پژو ۲۰۰۸ حدود ۳۱ تا ۳۲ هزار یورو هست
امیرحسین
۹ تیر ۱۴۰۱هیچ شباهتی به یه کراس ندار
فقط یه هچ بک
خیلی کوچیک
آقایون سوراخ پیدا کردن میدونند ملت ما چه طرحی دوست دارن درست رفتن سر همون طرح
ولی درکل این ماشین جذابیتی ندارد امیدوارم طرح نهایی تفاوت بیشتر از پنجاه درصد باشه اونم حالا ک قرار بعد از یه بازه زمانی طولانی تولید و عرضه بشه
که همین مسئله جای افسوس
بنیامین
۹ تیر ۱۴۰۱ماشین زیبایی هست و خبر خوبیه که تولید ایرانه.
علی
۹ تیر ۱۴۰۱زیباست ولی قیمتش بالا هست و به بودجه بنده نمیخوره :)
فر
۹ تیر ۱۴۰۱ماشین قشنگیه فقط تنها ایرادی که داره اینه که خط سپر عقب که امتدادش به چراغ وصل میشه وگلگیر عقب خیلی بالاست وزیاد تو چشم هست اون بیشعوری که طراحش بوده نمیتونست که گلگیر عقب را میساخت تا اون پایین که سپر خطش میفتاس پایین
Mohammad
۹ تیر ۱۴۰۱لاماری ایما!!!
سید
۹ تیر ۱۴۰۱خودروی ملی که اقشار ضعیف یا متوسط جامعه نتوانند بخرند دیگه اسمش خودروی ملی نیست
Hadi
۹ تیر ۱۴۰۱ظاهرش برای یه ماشین ایرانی خیلی هم بد نشده ولی چراغ های جلو میشه با یک عدسی LED بهتر میشه…
داخلش هم اگه واقعا اینطوری و با کیفیت باشه خوبه…
احمد
۹ تیر ۱۴۰۱طراحی این خودرو یه حرکت رو به جلو هست. متاسفانه بعد از تولید سمند اینقدر خودرو سازهای ایرانی درگیر مدیران بی لیاقت شدند و دوران رشد دهه هشتاد به دوران رکود و ضرر دهی دهه نود ختم شد. ایشالا ما هم مثل چینی ها رشد کنیم. البته این موضوع با تغییر ساختار خودروسازها شدنی است.
آرش
۹ تیر ۱۴۰۱دقیقا شبیه لاماری هست حتی داخلش هم از اون کپی برداری شده فقط مارک ایرانخودرو بهش چسبوندن
..
۱۰ تیر ۱۴۰۱انتقد انتقاد برای چی هست هر حرکت رو به جلو باعث پیشرفت اصلا ذهن مهندسی ندارید
ز
۱۰ تیر ۱۴۰۱یک ماشین کاملا چینی که فقط برای جلوگیری از استیضاح وزیر و به منظور بقای خودروسازان داخلی و ادامه حاکمیت امثال میرسلیم بر خودروسازی در اوج اعتراضات به افزایش قیمت ها معرفی شد اگر راست میگن طراحش را معرفی بکنند به نظر شخصی من که این خودرو کاملا چینی است و هیچ اثری از ایرانی بودن به جز نامش نداره الکی از دست و پا کردن تا جلوی زیر سوال رفتن وزیر و خودروسازان و امثال میرسلیم رو بگیرند. بعدا تعلیق خشک اش با طراحی بی ریخت و عجیب غریبی که مثل دهان سوسکه کاملا مشخص خواهد کرد که از کجا آوردن!
.
۱۰ تیر ۱۴۰۱شتر گاو پلنگی ساختن
این چرا شبیه لاماری ایماست؟؟؟؟؟؟
Slax
۲۱ تیر ۱۴۰۱اخه این چیه؟؟؟؟چرا باید پشت ماشین به فارسی بنویسن ری را اونم با اون طرح زشت ،کلا ماشین زشته، فنی هم که بماند معلومه چ آشغالی هست