اینفینیتی

شوک اینفینیتی به دنیای خودرو: ترک اروپا در سال 2020!

چند وقتی بود که شایعاتی منتشر می‌شد اما حالا همه‌چیز رسمی شده است: شاخصه‌ی لوکس نیسان یعنی اینفینیتی در اوایل سال ۲۰۲۰ بازار اروپای غربی را ترک خواهد کرد.


اینفینیتی برنامه‌ی احیای خود را اعلام کرده و طی آن تمرکز اصلی روی بازارهای مهم جهانی یعنی آمریکای شمالی و چین خواهد بود. با توجه به این برنامه می‌توان گفت اینفینیتی اوایل سال ۲۰۲۰ از بازار اروپای غربی خارج خواهد شد. متأسفانه این حرکت به معنی خاتمه‌ی تولید خودروهای Q30 و QX30 از اواسط سال جاری و در تأسیسات ساندرلند بریتانیا می‌باشد.


این خودروساز ژاپنی می‌گوید مدیریت کارخانه‌ی ساندرلند هرگونه تأثیر روی کارکنان و نمایندگان آن‌ها را بررسی کرده و با آن‌ها به گفت‌وگو خواهد نشست. اینفینیتی همچنین می‌گوید در حال کار برای یافتن فرصت‌های جایگزین برای کارمندانی است که تحت تأثیر این قضیه قرار خواهند گرفت.


اما این کمپانی می‌گوید با نمایندگی‌های خود قطع ارتباط خواهد کرد اما سرویس‌ها و پشتیبانی‌های لازم به منظور خروج مطمئن از بازار اروپای غربی را ارائه خواهد نمود. البته تا زمانی که برنامه‌ی خروج اینفینیتی از بازار عملیاتی شود، شوروم ها به کار خود ادامه خواهند داد.


خروج از بازار اروپای غربی تأثیری روی تأسیسات این شرکت در اروپای شرقی، خاورمیانه و آسیا نخواهد داشت. این بازارها همچنان برای اینفینیتی جذاب هستند. ژاپنی‌ها همچنین از سال ۲۰۲۱ به بعد اقدام به الکتریکی سازی محصولات خود خواهند کرد و خودروهای دیزلی را عرضه نخواهند نمود.


این شرکت تمرکز بیشتری روی شاسی بلندهای بازار آمریکا خواهد داشت و در چین نیز ۵ خودروی جدید در ۵ سال آینده عرضه خواهد کرد. برند لوکس نیسان همچنین به دنبال بهبود کیفیت فروش و ارزش محصولات خود خواهد بود و همکاری‌های بیشتری با نیسان خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    امیدوام آکورا از این فرصت استفاده کنه و با توجه به قیمتای رقابتی که داره وارد اروپا بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احسان

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    کلا خودروسازای غیر اروپایی تو اروپا فروش خیلی کمی دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهزاد

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    ترک اروپا تاثیر چندانی در فروش این برند نداره و حتی هزینه ها کاهش پیدا میکنه.
    فروش سال پیش اینفینیتی در اروپا 6250 دستگاه بوده و از سال 2003 که وارد اروپا شد تا به اینجا نتونست موفقیتی در فروش داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا