اینفینیتی

معرفی رسمی نسل جدید اینفینیتی QX50 در نمایشگاه لس‌آنجلس

پس از پیش‌نمایشی که از نسل جدید اینفینیتی QX50 ارائه شد، سرانجام این خودرو رسماً در نمایشگاه لس‌آنجلس معرفی گردید. همان‌طور که بارها گفته شده، نسل جدید QX50 بر اساس کانسپت QX Sport Inspiration ساخته شده و در ظاهر تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود وفادار مانده است. این کراس‌اوور لوکس ژاپنی در جلو با چراغ‌های باریک LED و جلوپنجره‌ای بزرگ، نمایی پویا و درعین‌حال تهاجمی دارد.

استایل پویا به دیگر قسمت‌های خودرو هم کشیده شده است زیرا طراحان اینفینیتی برای QX50 جدید کاپوتی عضلانی، خط شانهٔ برجسته و پوشش‌های پلاستیکی بدنه را در نظر گرفته‌اند. از دیگر ویژگی‌های ظاهری این ماشین نیز می‌توان به دو خروجی اگزوز کرومی ذوزنقه‌ای، چراغ‌های عقب LED و رینگ‌های آلیاژی ۱۹ یا ۲۰ اینچی اشاره کرد.

کابین محصولات اینفینیتی همواره تنوع کمی داشته است اما برای اولین بار کابین QX50 گیرا به نظر می‌رسد. برای این قسمت انواع مختلفی از چرم قابل انتخاب خواهد بود که آن‌ها را می‌توان با تریم چوبی یا آلومینیومی سفارش داد. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه کابین نسل جدید QX50 سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید InTouch است که از طریق یک نمایشگر لمسی اصلی هشت اینچی ارائه می‌گردد اما برای کنترل سیستم تهویه و عملکردهای سرگرمی خودرو نیز یک نمایشگر لمسی هفت اینچی دوم در نظر گرفته شده است.

دیگر ویژگی‌های برجستهٔ QX50 جدید نیز شامل یک نمایشگر سربالا و افزایش حجم صندوق بار از ۸۹۵ لیتر در نسل قبلی به ۱۰۵۰ لیتر می‌شود. همچنین در صورت خواباندن صندلی‌های عقب، این فضا به عدد قابل‌توجه ۱۸۲۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند. نسل جدید این کراس‌اوور ژاپنی ۴.۶۹ متر طول دارد که افزایش شش سانتیمتری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد.

QX50 جدید به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بنام VC-Turbo مجهز شده که ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما این موتوری معمولی نیست که بخواهیم ساده از کنار آن بگذریم بلکه پیشرانه‌ای واقعاً منحصربه‌فرد محسوب می‌شود زیرا این اولین پیشرانهٔ تولیدی دنیا با ضریب تراکم متغیر است به‌نحوی‌که ضریب تراکم آن بین ۸:۱ تا ۱۴:۱ متغیر خواهد بود. این ویژگی موجب شده که پیشرانهٔ جدید اینفینیتی عملکردی بالا را در کنار مصرف سوختی قابل‌توجه ارائه کند.

برای انتقال نیروی تولیدی پیشرانه بجای گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سنتی قبلی، یک گیربکس CVT در نظر گرفته شده است. همچنین نسل جدید QX50 برخلاف نسل قبل، خودرویی دیفرانسیل جلو بوده و به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو ارائه می‌گردد اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. نمونهٔ دیفرانسیل جلوی این ماشین به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۸.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند درحالی‌که این عدد در نمونهٔ چهارچرخ محرک به ۹ لیتر می‌رسد.

ازآنجایی‌که QX50 خودرویی لوکس است، اینفینیتی آن‌را به مجموعهٔ قابل‌توجهی از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده مجهز کرده است که شامل مواردی چون هشدار برخورد جلو، هشدار نقاط کور و ترمز اضطراری جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده می‌شود؛ اما ویژگی ایمنی برجسته‌تر این خودرو، سیستمی بنام ProPILOT است. این یک سیستم رانندگی نیمه‌خودکار است که با فشردن یک دکمه فعال شده و کنترل فرمان، ترمز و حرکت خودرو را در دست می‌گیرد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. mohammad_FM 480

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره
    طراحی داخلیش هم خیلی قشنگ شده
    ولی با توجه به اینکه میگه خودروی لو کسی هست دیفرانسیل جلو بودنش زیاد جالب نیست بنظرم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. امیر علی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (399 ديدگاه)

    طراحیش واقعا قشنگه هم طراحی خارجی هم داخلیش قدرتشم خوبه.من که خیلی خوشم اومد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. E 36

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (918 ديدگاه)

    حرف نداره
    شتابشو نگفتی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Muty

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    اصن با qx70 قابل مقایسه نیست !
    یکی از خوشگلترین شاسی بلندهای تولید شده بود …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Zonda R

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    بی نظیر!
    بعد از Qx30 حالا سرباز دوم نیسان با قدرت رزم جامه به تن کرده تا سرمایه گذاری نیسان رو روی طراحی و توسعه محصولات جدیدش نشون بده
    در مورد طراحی ظاهریش حرفی نمیشه زد چون از دید هر کس زیبایی یه معنی داره من بهش میگم چشم نواز اما طراحی داخلی اینفینیتی بالاخره تو یه راه هموار انگار داره قرار میگیره
    با تشکر از امیر دهقان عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حامد

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    بچه کرگدن خوشگل و باوقار (:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. net

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    جالبه اولین بار هست که اینفینیتی طراحی داخلیشو تغیر داده مخصوصا داشبورد و ال سی دی که زیباتر شده ولی اگر طراحی داخلی به رنگ مشکی کامل بود مثل هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ خیلی قشنگتر میشد تا رنگ کرم.ولی اینفینیتی همچنان داره از دوخت شطرنجی استفاده میکنه برای صندلی که خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      هیوندای سانتافه ۲۰۱۴ تا تا ۱۸ همشون کابینشون یه شکلیه?خود هیوندای هم میدونه کابینش جالب نیست حالا جنابعالی…‌‌

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مانی

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      به این میگن الماسی
      بدبختا خواستن ادا لوکستر
      از خودشون رو در بیارن نمی‌دونستن
      شما بدت میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Kamran

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    لامبورگینی اوروس معرفی شد !!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. shirko.mercedesbenz

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (499 ديدگاه)

    واقعا زیباست ، رقیب سر سختیه واسه لکسس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. احسان

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (252 ديدگاه)

    هم چشم نواز
    و هم ،
    روح نواز
    طراحی خارجی بسیار عالی
    طراحی داخلی قابل قبول ولی میتونست بهتر باشه
    کیفیت و مشخصات فنی هم که دیگه حرفی باقی نمیذاره
    دوستان پدالی این ماشین رقیب و هم کلاس لکسوس nx هست ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. shahryar

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    جاش واقعا تو ایران خالیه،اگ این ماشین میومد ایران حتما خیلی از ماشینارو خفه میکرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. joojoo

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (271 ديدگاه)

    وای خدا
    CVT…
    آخه چرا؟
    من به شخصه خیلی از محصولات نیسان و اینفینیتی خوشم میاد
    اما هیچ وقت حاضر نیستم یکی از اونا رو به عنوان خودروی شخصی داشته باشم
    هیچ جوره با CVT نمیتونم کنار بیام
    آخه 270 اسب با CVT چه سنخیتی داره؟
    CVT باید روی ماشینی مثل لکسس CT200 باشه نه روی همچین ماشینی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. shahryar

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (237 ديدگاه)

      باز بحث cvt!
      دقیقا با چی گیربکس مشکل دارین؟
      گیربکسای جدید cvt خیلی تکامل پیدا کرده،شما به هیچ عنوان متوجه نمیشی که گیربکس این ماشین cvt هس،
      وقتی این گیربکس ضربه نداره،باعث افزایش شتاب میشه،باعث کاهش مصرف سوخت میشه،چرا استفاده نکنه؟
      بعضی ها هم میگفتن هیجان رانندگی از بین میره،ولی اون مشکلم حل شده،
      جالبه اکثرا سوار ماشینای با گیربکس cvt نشدن،ولی باز از این نوع گیربکسا فقط بخاطر حرف دیگران شکایت دارن،
      اون افراد کمی هم که واقعا تجربشو دارن،سوار مورانو 2008 ماشین 10سال پیش شدن،و با اون معیار راجب گیربکس نظر میدن??

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. joojoo

        ۱۵ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (271 ديدگاه)

        مشکل امثال من با این نوع انتقال قدرت، یکنواختی اونه،
        کسی مثل من که رانندگی اسپورت دوست داره، باید هم از cvt بدش بیاد…سیستم cvt همونطوری که گفتم باید روی ماشینی مثل CT200 یا ES300 نصب بشه که کلا هدف از ساختشون رانندگی آروم و همراه با مصرف سوخت کمه به نحوی که شتاب قابل قبولی رو هم در اختیار بذاره.
        اما مثلا لنسر CVT داره. کجای این ماشین با این انتقال قدرت همخونی داره؟؟ خودرویی با نهایت هندلینگ بین رقبا از اون ور انتقال قدرت پیوسته…
        کلا وقتی آدم سوار ماشینی با اسب بخار بالا (به نسبت وزن)میشه که بخواد باهاش تا اندازه ای اسپورت رانندگی کنه.
        CVT چند درصد به اسپورت بودن میخوره؟؟
        شما میگی ضربه نداره… خب همین یکی از مهمترین عوامل حس اسپورت توی رانندگیه… فکر میکنی چرا لامبورگینی روی آونتادور از گیربکس تک کلاچه ی ISR استفاده کرده؟ گیربکسی که ضربات مهلکش به راننده و سرنشین شهره ی خاص و عامه و با این وجود طرفداران و کسانی که این ماشین رو میخوان داشته باشن، نه تنها کم نشدن بلکه هر روز داره بهشون اضافه میشه…
        چون لامبورگینی فهمیده که 700 اسب بخار باید طوری به جاده منتقل بشه که راننده و سرنشین واقعا حس کنن همچین قدرتی رو…
        وجود CVT روی یه ماشین به خودی خود عیب نیست…
        مشکل فقط به عدم انتقال حس قدرت به راننده برمیگرده که خب شاید برای خیلی ها مهم نباشه و اتفاقا خیلی هم آرامش بخش و دلچسب به نظر بیاد اما برای من، فوق العاده روی اعصابه.
        هیجان رانندگی هم برخلاف گفته ی شما کاملا از بین میره حتی با x-tronic چون تعویض دنده توی cvt کاملا شبیه سازی شده ست نه واقعی… پیشنهاد میکنم یه بار با لنسر و یه بار با سراتو تجربه ی شتابگیری روی حالت منوال رو داشته باشید تا معنی هیجان رانندگی دستتون بیاد(البته در مقیاس خیلی کوچیک)… در ضمن cvt لنسر از نسل سوم و به عبارتی آخرین نسل cvt هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا