ام وی ام MVMسایر خودروهای داخلی

گزارش پدال از مراسم رونمایی MVM X33S محصول جدید مدیران خودرو

در روز اول نمایشگاه خودروی مشهد، شاهد یک مراسم رونمایی پر سروصدا و باشکوه از سوی مدیران خودرو برای معرفی محصول جدید این شرکت به نام ام‌وی‌ام X33S (چری تیگو ۳) بودیم. این خودرو یک فیس‌لیفت از شاسی‌بلند معروف و پرفروش ام‌وی‌ام X33 می‌باشد که از نظر ظاهری تفاوت‌های قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی داشته است.

DSC_0644
این مراسم در تالار انوری نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اجرای یکی از مجریان شناخته شده تلویزیون آغاز گردید. در ابتدای برنامه آیاتی از قرآن مجید تلاوت شد و برنامه با پخش سرود ملی دو کشور ایران و چین ادامه یافت. سپس آقای ژانگ مدیرعامل مدیران خودرو در سخنانی به تشریح وضعیت برند ام‌وی‌ام در ایران پرداخت و سپس آماری از تولیدات این شرکت ارائه کرد. سپس به معرفی خودروی جدیدی که قصد رونمایی آن را داشتند و شرایط آن در بازار جهانی پرداخت و در نهایت از عاملیت‌های قدیمی و جدید مدیران خودرو، کارکنان این شرکت و مشتریان آن سپاسگزاری نمود.

پس از سخنان آقای ژانگ، برنامه با سخنرانی آقای مهندس اکبری مدیر فروش برند MVM ادامه یافت و ایشان نیز به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های این برند در ایران پرداخت. در ادامه، آقای مهندس امیری معاون فروش سازمانی و لیزینگ شرکت مدیران خودرو در مورد اهداف و برنامه‌های این معاونت جدید برای ایجاد شرایطی برای بهبود بازار محصولات ام‌وی‌ام و در دسترس قرار گرفتن محصولات این برند برای افراد بیشتر به ایراد سخنانی پرداخت.

نکات زیر خلاصه سخنان این سه شخصیت مهم مدیران خودرو می‌باشد:
• مدیران خودرو در سال گذشته موفق شده است که تعداد فروش تجمعی خود را به ۲۰۰ هزار دستگاه برساند. روند رشد فروش این شرکت حتی در سال ۹۴ که سال رکود در بازار ایران بود نیز ادامه داشته است.
• ام‌وی‌ام X33 پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند تاریخ بازار ایران می‌باشد. این خودرو موفق شده است که در دو نسل قبلی فروش ۶۰ هزار دستگاهی را تجربه کند.
• این خودرو در ۸۰ کشور جهان به فروش می‌رسد و تاکنون بیش از یک میلیون دستگاه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است.
• ام‌وی‌ام X33S نسل جدید این خودرو است که بهینه‌سازی‌های زیادی بر روی آن صورت گرفته است و آن را برای جاده‌های ایران کاملاً مهیا ساخته است.
• این خودرو از نظر کیفی طبق رده‌بندی موسسه JD Power برترین خودروی شاسی‌بلند جمع‌وجور چینی در بازار چین لقب گرفته است. همچنین این خودرو از نظر کیفی در رتبه سوم این کلاس و بالاتر از بسیاری از خودروهای برندهای معروف جهانی قرار گرفته است.
• با رفع تحریم‌ها در سال ۹۴ شرکت مدیران خودرو به زنجیره جهانی چری پیوسته است و هم‌اکنون با افزایش سطح کیفیت محصولاتش در صدد رقابت با برندهای بین‌المللی بزرگی است که در پی رفع تحریم‌ها به ایران خواهند آمد.
• با توجه به حمایت دولت‌های ایران و چین، مدیران خودرو به‌زودی ساخت فاز دوم کارخانه خود را با ظرفیت تولید سالانه ۱۶۰ هزار دستگاه به انجام خواهد رساند. همچنین این شرکت برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت فروش دست‌دوم محصولاتش و فروش با شرایط متنوع‌تری دارد.

پس از این سخنان در مراسمی از سه تن از مشتریان وفادار شرکت مدیران خودرو تقدیر به عمل آمد. ضمن این که مجری برنامه مابین تمامی این بخش‌ها بر روی سن می‌آمد و سعی می‌کرد با تعریف کردن چند لطیفه که عمدتاً از گروه‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی کپی شده بودند، کمی فضا را تلطیف کرده و مردم را به خنده آورد. البته آنچه که بیش از هر چیز لبخند را بر روی لبان من آورد، تعریف‌های پی‌درپی این مجری معروف از کیفیت بالا و مثال‌زدنی محصولات مدیران خودرو بود!

پس از این مراحل، بالاخره نوبت به رونمایی از محصول جدید مدیران خودرو، یعنی ام‌وی‌ام X33S رسید. در این زمان، مدیران ارشد این شرکت به همراه روسای عاملیت‌های مدیران خودرو در شهر مشهد بر روی جایگاه رفتند و از دو نمونه ‌ام‌وی‌ام X33S رونمایی کردند. یکی از این دو خودرو به رنگ سفید با سقف مشکی و دیگری خاکستری با رنگ مشکی بود. در نهایت، پس از اتمام مراسم، کنفرانس خبری آقای ژانگ برگزار شد و ایشان پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بودند.

اما بپردازیم به خودرویی که از آن رونمایی شد. این خودرو که تا دو ماه آینده فروش آن آغاز خواهد شد، از همان موتور ۲ لیتری ۱۳۹ اسب بخاری نسخه‌های قبلی استفاده می‌کند و انتقال قدرت آن نیز توسط CVT هفت سرعته به چرخ‌های جلو انجام می‌شود. با این وجود، بهینه‌سازی‌هایی بر روی آن صورت گرفته که باعث بهبود شتاب ثانویه گردیده است و طبق اعلام رسمی مدیران خودرو، شتاب ثانویه ۶۰-۱۰۰ آن از ۸.۵ ثانیه به ۷.۷ ثانیه رسیده است.

Chery-Tiggo-2016-Argentina
اما آنچه که واقعاً در مورد این خودرو تغییر کرده است، شکل ظاهری و امکانات آن است. در این زمینه، هرچند که کلیت این خودرو دچار تغییرات زیادی نشده است، اما طراحی سپر، جلوپنجره، چراغ‌ها، رینگ‌ها و بسیاری دیگر از اجزای آن به‌کلی دچار تغییر شده است و بهبود زیادی در این زمینه در آن احساس می‌شود؛ اما مهم‌ترین تغییر ظاهری این خودرو، استفاده از سقف و ستون‌های مشکی رنگ برای آن (در نسخه نمایشگاهی) است که این دو رنگه بودن بدنه به جذابیت و به‌روز شدن آن کمک شایانی کرده است.

MVM X33s
در داخل کابین نیز استفاده از رنگ قرمز و ترکیب آن با رنگ مشکی حسی اسپرت را پدید آورده و چیدمان اجزای داشبورد و کابین نیز به‌کلی دچار تغییر شده است. از نظر تجهیزات این خودرو مجهز به یک صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی هوشمند شده است که مجهز به سیستم ناوبری، دوربین عقب و اتصال با تلفن همراه می‌باشد. همچنین به لطف بهینه‌سازی‌هایی که در آن صورت گرفته است، صدای داخل کابین در حالت ساکن از ۴۵.۳ دسی‌بل به ۳۹.۴ دسی‌بل کاهش یافته است.

MVM X33s
تمامی مدل‌های X33s مجهز به چراغ‌های روشنایی روز (روزتاب) هستند و این خودرو از سیستم نمایش میزان باد لاستیک‌ها و کروز کنترل نیز بهره می‌برد.

فعلاً قیمت این خودرو به طور قطعی مشخص نشده است، اما با توجه عرضه قریب‌الوقوع آن به بازار، احتمالاً در آینده نه‌چندان دور شاهد اعلام قیمت آن از سوی مدیران خودرو خواهیم بود.

2015-04-19-tiggo3

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    دوستان شماییکه میگین چینی بده.
    به نظرت خوبه ما ماشینای ارزون قیمته کره ای ژاپنی رو به لطف مسعولین و دلال ها با قیمت ۴ ۵ برابر بخریم ؟ یا خوبه تو ماشینای ایران خودرو و سایپا جزغاله بشیم ؟ چینی ها واقعا با توجه به قیمتی که دارن امکانات خوبی رو ارایه میدن.قبول دارم نقص هایی هم دارن اما واقعا میشه اونارو در سطحی بالاتر از خودروهای داخلی دونست.لطفا فقط کورس هایی که ناغافل با این ماشین ها گذاشتینو مرجع قرار ندین.ممنون.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. ارسلان بیابانی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من این خودرو را تازه خریدم و از خریدم پشیمونم
    1- سیستم espرا حذف کردن
    2-گیربکس دوحالته حذف کردن و تک حالتست
    3-گرم کن صندلی را حذف کردن
    4-سیستم جی پی اس و ناوبری را حذف کردن که خیلی باعث آبروریزی است
    5-سیستم تنظیم باد لاستیک من ندیدم که نشون بده
    و خیلی چیزهای دیگه …

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. ارتین

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقای ارسلان میشه دقیقا بفرمایید کدام مدل شو خریدین منظورتون همین مدل تیگو ۳ هست یا نیو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان عزیز یک مقدار به واقعیتها بیشتر دقت کنید .
    من خودم از اولین خودروی ام وی ام تا الان مشتریش بودم و پیشرفت چشمگیرشو در ارائه محصولاتش دیدم و مطمئنا طی دو سال آینده جایگزینی فوق العاده برای ماشینهای کره ایی خواهد بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. اکبری

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با توجه به قیمتش و کیفیت خوبی که به نسب محصولات داخلی داره ماشین خوبی به نظر میرسه من نسل دومشو داشتم وحدودا 50000کیلومتر هم رانندگی کردم باهاش بدون کوچکترین اذیت و خرج اضافه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. بهرام

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من همین سری s sport رو خریدم و با تیگو هم در یکی از نمایندگیها تست درایو رفتم که به جرات میتونم بگم اصلا از لحاظ نرمی و راحتی سواری جفتشون عالی هستن و اینو فقط بخاطر اسپورت بودنش گرفتم و واقعا وقتی میگفتن گیربکس cvt تیک تعویض دنده نداره تا وقتی در مسافتهای طولانی باهاش رانندگی نکرده بودم متوجه نمیشدم که الان میتونم بگم همین گیربکس خودش لذت سواری رو دوچندان کرده برام.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. رضا

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان. بنده به تازگی (حدود دو هفته) هست که این ماشین رو خریدم. باید بگم که برخلاف هجمه های فراوانی که در فضای مجازی علیه این خودرو دیدم و حتی بر خلاف انتظارات خودم ماشین خیلی خوبی هست بنا بدلایل ذیل:
    1- خیلی نرم و راحت هست.
    2- صدای ورودی موتور به داخل کابین خیلی کم هست و حتی تا سرعت 100 کیلومتر محسوس نیست.
    3- کیفیت ساخت قطعات و تزئینات داخل ماشین، بمراتب خیلی بهتر از تولیدات ایران خودرو و سایپا میباشد.
    4- در عرض همین دو هفته و رانندگی حدود 500 کیلومتر مصرف بنزین از 16 لیتر در صد کیلومتر به 9 لیتر در صد کیلومتر کاهش پیدا کرده است.
    5- تمامی امکانات (آپشن های) لازم را داراست.
    6- در حالت اسپرت دارای شتاب خوبی هست ولی برای داخل شهر هم حالت اکو براحتی جواب می دهد.
    7- بر خلاف تبلیغات منفی، حتی با حالت اکو براحتی از پس سربالائی ها برمی آید.
    ضمناً لازم بذکر است که نه بنده کارمند مدیران خودرو هستم، و نه قصد تبلیغ این ماشین را دارم. ولی با توجه به این که خودم قبلاً خودروهای سمند، 206، و پارس را داشتم، با توجه به مطالب خارج از واقعیت فراوانی که علیه این خودرو دیدم، خواستم تجربیات خودم را با شما در میان بگذارم. متشکرم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. جوادk

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    من قصد خرید این ماشینو دارم دوستانی که این ماشینو دارن لطفا از نظر نرم بودن و امنیت و شتاب راهنمایی کنن ممنون میشم از راهنماییتون

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من الان یک ماهه یک x33s خریدم بعد از صدو پنجاه کیلومتر این مشکلات رو دیدم:
    موقع تعویض دندها صدای غرش موتور زیاده و کاملا میشه حس کرد حسابی بنزین نوش جون میکنه
    دکمه بالابر شیشه رو که ول کنی شیشه به بالا رفتن ادامه میده
    نور چراغهای جلو اصلا تنظیم نیست
    وقتی دنده حرکت رو میزنی گاهی به اشتباه دوربین دنده عقب فعال میشه
    ترمزهاش صدا میده که خب احتمالا یکم کار کنه بهتر میشه
    مثل اکثر جنسهای متوسط چینی. بعضی قسمتهاش دکوریه..مثل خروجی اگزوز که دو تا دکور داره
    ولی …امکاناتش خوبه..راحتی نسبی داره..جا داره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام ما یک ماهه که خریدیم این ماشینو خوبه ولی به کره ای ها نمیرسه مطمئنا
      شیشه بالابر اینکه ادامه بده بهش میگن اتومات و جزو حوبیهاشه که !!
      برای تنظیم سمت چپ زیر فرمون رو نگا کن یه درجه هست با اون تنظیم میشه
      چون برای زدن به دنده از روی دنده عقب باس رد بشی اگه یه خورده مکث کنی دوربین عقب فعال میشه اگه سریع رد کنی نمیشه
      ترمز برا ما صدا نمیده
      ولی وتی دور موتور میره بالا صدای موتورش زیاد میشه که برای من بشخصه مشکلی نیست و یه حالت اسپورت بدست میده ولی خوانواده زیاد از این خوششون نمیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا