خودروهای چینیسایر خودروهای داخلی

گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: خودروسازان راین

در هشتمین قسمت از گزارش نمایشگاه خودروی مشهد به غرفه خودروسازان راین سر زدیم تا ببینیم این خودروساز چه برنامه‌هایی برای آینده دارد. خودروسازان راین که در گذشته مونتاژ محصولات هیوندای را انجام می‌داد، پس از آنکه هیوندای تصمیم به پایان دادن به همکاری خود با این خودروساز گرفت، راهی چین شد تا محصولی از گریت وال با خود به ارمغان آورد. این محصول گریت وال ولکس C30 بود که مونتاژ آن بر روی خطوط تولید خودروسازان راین تاکنون ادامه دارد. در غرفه خودروسازان راین در نمایشگاه مشهد علاوه بر ولکس C30، نمونه اتومات آن که با تغییراتی در ظاهر و امکانات نیز همراه است نیز در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت. علاوه بر این دو خودرو، محصول جدید خودروسازان راین با نام راین V5 نیز در این غرفه موجود بود تا نشان از پربارتر شدن سبد محصولات خودروسازان راین باشد.

نمایشگاه خودروی مشهد: خودروسازان راین
نمایشگاه خودروی مشهد: خودروسازان راین
گزارش خود را از تازه‌وارد راین، یعنی راین V5 شروع می‌کنیم. این خودرو که در خردادماه و در نمایشگاه خودرو شیراز و با برند راین رونمایی گردید، در اصل از محصولات کمپانی چینی فاو می‌باشد و خودرویی ارزان‌قیمت، برای بازار کشورهای در حال توسعه محسوب می‌شود. به همین دلیل هم نباید در آن به دنبال طراحی خیره کننده و یا تجهیزات فوق‌العاده باشید. در نمای بیرونی این خودرو ضعف‌ها و ناهماهنگی‌هایی دیده می‌شود که با یادآوری اینکه رقبای این خودرو، خودروهایی چون تندر ۹۰، پژو ۲۰۶ صندوقدار، رانا، پژو پارس و سورن هستند، تصمیم گرفتیم که با اغماض از کنار ضعف‌های طراحی آن رد شده و مته به خشخاش نگذاریم. اما در نمای داخل اوضاع خیلی بهتر می‌شود و می‌توان با در نظر گرفتن رقبا و برچسب اقتصادی که بر روی این خودرو قرار دارد، طراحی کابین آن را قابل قبول توصیف کرد. کابین V5 مملو از پلاستیک خشک مشکی رنگ است که نوارهای کروم رنگی که در بخش‌های مختلف به کار رفته، نقش شایانی در افزایش زیبایی کابین دارد. (به دلیل نور فلاش دوربین، نوارهای کروم رنگ در عکس‌ها به رنگ قهوه‌ای دیده می‌شوند).

Rayen V5
Rayen V5
این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد که توانایی تولید قدرت ۹۷ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر در دور موتور ۴۴۰۰ دور بر دقیقه را دارد. شاید این اعداد چندان خیره‌کننده نباشند، اما V5 از این قدرت به خوبی استفاده می‌کند و به لطف وزن کم و فرمان برقی، شتاب نسبتاً خوبی در رنج قیمتی خودش دارد. برای انتقال قدرت این خودرو از یک گیربکس ۵ دنده دستی استفاده می‌شود که با این حساب شتاب صفر تا صد آن را به حدود ۱۱ ثانیه و میانگین مصرف سوخت آن را به ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند.

این خودرو مجهز به سیستم ترمز ABS+EBD می‌باشد و ترمزهای جلوی آن از نوع دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب آن از نوع کاسه‌ای می‌باشند. همچنین سیستم فرمان آن از نوع برقی است که نسبت به سیستم فرمان هیدرولیک توان بسیار کمتری از موتور دریافت می‌کند. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به ایربگ راننده و سرنشین، سیستم ضد سرقت، چراغ مه شکن جلو و عقب، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و مجهز به چراغ راهنما، شیشه‌بالابر برقی برای هر چهار درب، سیستم رادیوپخش با قابلیت ساپورت USB، سنسور دنده عقب، رینگ آلومینیومی ۱۴ اینچی، روکش چرمی صندلی و تنظیم الکترونیکی نور چراغ‌های جلو اشاره کرد.

Rayen V5
Rayen V5
افرادی که قصد خرید این خودرو را دارند باید قبل از خرید به دو نکته در مورد این خودرو توجه کنند. اول اینکه ایمنی این خودرو چندان بالا نیست و تنها توانسته ۲ ستاره از موسسه CNCAP کسب کند و نکته دوم اینکه طبق بررسی‌هایی که در روسیه انجام شده، نفوذ صدای موتور و صدای باد به داخل کابین خودرو کمی آزاردهنده است. این خودرو توسط خودروسازان راین ۳۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و تحویل آن به‌زودی آغاز می‌گردد.

اما خودروی دیگری که به آن خواهیم پرداخت وُلکس C30 اتوماتیک است. تفاوت اصلی ولکس های جدید با مدل‌های قبلی، اضافه شدن گیربکس ۶ دنده AMT به آن است. گیربکس‌های AMT نوعی سیستم انتقال قدرت در خودرو هستند که جایی بین گیربکس‌های اتوماتیک و دستی قرار می‌گیرند. به همین دلیل هم این سیستم انتقال قدرت را “سیستم انتقال قدرت دستی اتومات شده” (Automated Manual Transmission) می‌نامند. این سیستم انتقال قدرت از نظر ساختار مشابه گیربکس‌های دستی است، با این تفاوت که پدال کلاچ وجود ندارد و عمل تعویض دنده به‌صورت خودکار انجام می‌پذیرد. مزیت این سیستم انتقال قدرت نسبت به سیستم اتوماتیک این است که چیزی به نام مبدل گشتاور (Torque Convertor) در آن وجود ندارد و در نتیجه اتلاف انرژی در آن بسیار کمتر است. به همین علت، این سیستم انتقال قدرت در خودروهایی به کار می‌رود که توان موتور پایینی دارند و سازنده نمی‌خواهد که بخشی از توان موتور در مبدل گشتاور تلف شود. به‌طور کلی می‌توان مصرف سوخت کمتر و تلفات توان کمتر را جزو مزیت‌های این سیستم انتقال قدرت دانست. اما از طرف دیگر این سیستم به‌اندازه کافی هوشمند عمل نمی‌کند و بیشتر برای رانندگی آرام و در مسیرهای صاف مناسب است و در هنگام رانندگی اسپرت و حرکت در سربالایی‌ها باید حتماً دنده‌ها به‌صورت دستی تعویض شوند.

Voleex C30 AMT
Voleex C30 AMT
تفاوت‌های وُلکس اتوماتیک و دنده‌ای تنها در سیستم انتقال قدرت آنها نیست. بلکه تغییرات بسیار خوبی هم در طراحی داشبورد و صفحه کیلومتر صورت گرفته و برخی امکانات به آن اضافه گردیده است. ازجمله این تغییرات می‌توان به دیجیتالی شدن نشانگر سرعت، اضافه شدن چراغ‌های روشنایی روز، مانیتور لمسی و دوربین عقب اشاره کرد.

پیشرانه هر دو ولکس همان پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۶ سوپاپ است که توانایی تولید ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور را دارد و مصرف این خودرو در هر دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک به‌طور میانگین ۶.۹ لیتر بر صد کیلومتر می‌باشد. سیستم ترمز ABS+EBD، ترمز دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی در عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ایربگ راننده و سرنشین، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تا شدن برقی، شیشه بالابر برقی برای هر چهار درب، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و USB و به همراه کنترل از روی فرمان و بلوتوث، سانروف، صندلی چرمی و رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچی امکانات مشترک بین ولکس دنده‌ای و اتوماتیک هستند.

قیمت وُلکس C30 دنده‌ای با احتساب تخفیف نمایشگاه ۴۹ میلیون تومان و قیمت ولکس C30 اتوماتیک نیز ۵۲ میلیون تومان توسط خودروسازان راین اعلام شده بود. با این حساب، رقبای اصلی ولکس C30، تندر ۹۰ اتوماتیک، ام وی ام ۵۵۰، جک جی ۵، لیفان ۶۲۰ و در آینده لیفان ۷۲۰ می‌باشند. جالب اینجاست که غیر از مورد اول، سایر رقبای ولکس خودروهایی هستند که نه تنها هم‌وطن آن هستند، بلکه همگی زیرمجموعه یک گروه واحد (=کرمان خودرو) به‌حساب می‌آیند و همگی در یک شهر (= بم) مونتاژ می‌شوند.

Voleex C30
Voleex C30
Voleex C30
Voleex C30
به غیر از نمونه‌های استاندارد، چند نمونه تیون شده از خودروهای راین V5 و ولکس C30 نیز در غرفه خودروسازان راین به نمایش گذاشته شده بود. بر روی این خودروها تغییرات متعددی از جمله تغییرات در رنگ، کاهش ارتفاع، تغییر رینگ‌ها، برچسب زدن به سقف و کاپوت، اضافه شدن بال عقب و.. اعمال شده بود.

همچنین یک نسخه راین V5 با کیت بدنه اسپرت که جهت مسابقات رالی تیون شده بود نیز در غرفه خودروسازان راین به نمایش گذاشته شده بود.

ادامه دارد…

  1. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد (قسمت اول)
  2. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: کرمان‌موتور پیشگام در افزایش قیمت
  3. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: مدیران‌خودرو
  4. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: شمشیرهای از رو بسته سوبارو
  5. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: شوالیه وارد می‌شود!
  6. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: ماجراجویان کره‌ای
  7. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: گروه بهمن سوار بر قطار گرانی
  8. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: خودروسازان راین
  9. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: سایپا
  10. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: قسمت پایانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    کیت بدنه رالی؟!!!!! :)
    جوک سال بود!!
    خخخخخخخ
    فکر کنم یه دست انداز بخوره موتور و گیربکسش جا بمونه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AliZeus

      ۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (420 ديدگاه)

      لامصب کیت بدنه نیست، کیک بدنه هستش :D
      صد رحمت به کار دستی های دوران دبستان :/
      رو که نیست، سنگ پای قزوینه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. M3 RS 4D

      ۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (108 ديدگاه)

      یه دست انداز جاده های ایران و رد کنه … از وسط 2تیکه میشه ….
      لامصب یه تنه زد هرچی کیت هستو پکوند ….
      AMG هم کیت داره
      BMW هم کیت M داره

      اینم کیت داره ????????????

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ارش

      ۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      واقعا من در شگفت هستم چرا این همه مونتاژ کار داریم!!پس این فارغ التحصیلان رشته مکانیک خودرو و طراحی خودرو چیکار میکنن؟این همه مهندس و استاد مکانیک چیکار میکنن؟چرا یه همتی نمیکنن ؟چرا خودشونو باور ندارن؟ما زمانی پزشک از هند و پاکستان وارد میکردیم ولی قبل انقلاب خدابیامرزا کلی دانشجو فرستادن اروپا و امریکا در رشته های مختلف از جمله پزشکی و داروسازی درس خوندن بعد امدن به ایران و با تربیت شاگردان خدا رو شکر خودکفا شدیم هیچ حرفای زیاد هم تو پزشکی میزنیم.پس چرا دانشجویانی که رشته مرتبط با خودروسازی دارن نمیفرستن اروپا تا تو کالج های خوب درس بخونن و ازشون استفاده کنیم؟اصلا اگه چند میلیون دلار به این مهندسان خودروسازی مطرح بدن با کله میان ایران و تو طراحی و ساخت کمک میکنن.خلاصه دیگه از دست این خودروسازان بی فکر به مرز سکته رسیده ام

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۷ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        آقای آرش خان اونا با کله میان؟ دقیقا بفرمائید کیا؟ برادر من فکر میکنی اونا راحت و دو دستی تکنولوژی و پیشرفتشونو به ما میدن پزشکی فرق میکنه ضمنا بهترین پزشک های ما الان دارن واسه اونا کار میکنن گرچه میشه تا حدودی پیشرفت کرد ولی مطمئن باشید اونا این اجازه و نمیدن به درجه خودشون و حتی یکی دو درجه پائین تر از خودشون باشیم حرف زدن راحته

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. ارش

      ۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      یه جوری نوشته خودرو اقتصادی هست که فک نکنم خودروسازا از جیب ملت خبر ندارن با چه بدبختی پول یه پراید رو به زور جور میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. ميلاد

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (61 ديدگاه)

      از این شرکت و ماشیناش متنفرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. سجاد

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (72 ديدگاه)

      اینهمه گزارش درج کردید ،
      یک عکس با کیفیت و درست و حسابی توش نبود!
      یه دوربین چنده مگه؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شایان

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    اون سر دنیا از جدیدترین تکنولوژی و خودروهای زیبا و پرقدرت رونمایی میشه اینجا داره از هرچی بنجل و بی خاصیت و آشغاله رونمایی میشه بابا شما نشین صدای و سیمای میلی تورو خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جهانگیر رومی

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    سلام
    به نظرم هیچی نگم بهتره
    فقط متاسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ALL CARS

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    واقعا اینا خجالت نمیکشن از برپاییه یه همچین نمایشگاه هایی !؟

    خدایا ما عشق ماشینارو که تو ایران بدجور گیر یکسری سودجو وقوانینی همچون گمرک و … افتادیمو بیشتر دریاب
    خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا :(

    باورکنید تا نفس داشتم دادزدمو کلید آ رو تک تکو تندتند زدم ونه اینکه بخوام نگهش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALL CARS

      ۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      نمیتونم خودمو کنترل کنم
      بازم(دوباره) : خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میثم

        ۶ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (50 ديدگاه)

        خودتو کنترل کن!!!
        کیت بدنه رالی ببین چه خوشگلهههههه!!!!
        جیگرت حال میاد!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. AHMADREZA

          ۶ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1022 ديدگاه)

          واقعا اصلا تروتازه شدم البته نقاط مختلفی در بدن هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. rapbaz

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (51 ديدگاه)

      قوانین هم که ردیف شه ما بدبخت بیچاره هایی که پول نداریم چه کنیم؟؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. MPH

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (251 ديدگاه)

    تازه ازCNCAP دو ستاره گرفته اگه تو اروپا تست بشه که نصف ستاره هم نمیگیره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    اوووو مگه خلیم 37میلیون بدیم پای ماشینی که دوستاره ایمنی داره… کیفیتم مسلما نداره دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    40تومن میدم دنا میگیرم هرچی باشه یکیش به صدتای اینا میارزه….37تومن….دوستاره ایمنی!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سجاد

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (203 ديدگاه)

    هرچی فکر می کنم می بینم نمایشگاه فرانکفورت آلمان در برابر این هیچی نیست …
    خیلی سطح شون اومده پایین .. برای آلمان متاسفم که میزبان همچین نمایشگاهی شده ….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Hossein

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خدا وکیلی دیفیوزر عقبو نگاه کن.
    انگار غول چراغ جادو سپر عقبو گاز زده و ازش دیفیوزر ساخته.
    اخه ماشین چینی چیه که رالی هم بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا عجب نمایشگاه باشکوهی هست. هر طرف رو که نگاه می کنی یک نوآوری، خلاقیت و فناوری می بینی. واقعا دمشون گرم. ای ول داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رامتین

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    آشغال به تمام معنا. 37 تومن برای این فرغون. بخدا 5 تومن هم براش زیاده…
    سطح مردم ایران را اونقدر خفیف فرض کردند که فرغون هم چند مدت دیگه رونمایی میکنند. فرض کنید چنین اتومبیلهایی در آلمان بخواد رونمایی بشه، هیتلر اگه بود که درجا طرف را مینداخت در کوره. الان هم خود مردم آلمان طرف را اعدام میکردند!!!
    واقعا تاسف میخورم برای این کشور و جایی که داریم زندگی میکنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sunmartin

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    عراق و سوریه افتاد دست داعش اینجا افتاده دست خودروهای چینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. یه پسر

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    یعنی هر روز که می گذره بیشتر از اینکه 2 تومن پول بلیت دادم رفتم نمایشگاه هرسم در میاد !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نوید جهرمی

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    هی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی
    روزگار هیییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ali

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    اسمش نباید نمایشگاه باشه
    درستش نمایش گ.ه
    (و)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. عباس

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (154 ديدگاه)

    بابا چه خبره،برای این اشغال ها پول پرایدم زیاده!!!!صد رحمت به لگن ساز های خودمون آدم میره پارس میگیره بهتره برای این غورباقه کجاش ۳۷ می ارزه؟؟؟ببینید من کی گفتم این شرکت هایی که میرن خودروی چینی میران عمده سهام داراشون همین دوتا لگن سازهای خودمونن،این رو میشه از روی قیمت گذاری فهمید،توجه کردن چطور قیمت گذاری میکنن که برای اشغال های خودشون خطری ایحاد نشه،به طور مثال همین راین ۳۷ میلیونی اونقد اشغاله طرف اتوماتیک میره طرف محصولات لگن سازها!چرا ولکس سی رو این قیمت نمیدین؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سارا

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    نمای پشت V5 شکل پراید 132 هست که چراغش عوض شذه باشه
    وقتی توی مطلب خوندم که این یک خودرو اقتصادی هست فکر کردم نهایت 18 میلیون قیمتش باشه … 37 میلیون !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محسن

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (169 ديدگاه)

    کاملا واضحه که این پوشش خبری پدال از ماشین های چینی با این آب و تاب مجانی نبوده!!!
    میدونم دیدگاهم رو نشون نمیدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. فقیر

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (168 ديدگاه)

    عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به بعضی لابی‌ها بین خودروسازان، برخی نمایندگان مجلس و مدیران وزارت صنعت برای اختصاص تسهیلات بانکی ۴ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان، گفت: پرداخت تسهیلات به خودروسازان خیانت به سایر صنایع است.

    علی علیلو گفت: در شرایطی که بسیاری از صنایع نیازمند تسهیلات بانکی هستند و بانکها از نبود منابع برای اختصاص به این بخش سخن می‌گویند، پرداخت تسهیلات به خودروسازان خیانت به سایر صنایع و کشور خواهد بود.

    دوستان توجه کنید دولت داره پول تزریق میکنه تو رگ این دو شرکت خائن…دست همشون تو یه کاسست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (186 ديدگاه)

      عزیز من دست سایپا و ایران خودرو که 100% تو یه کاسه هست(حتی اگه سهام دارهاشونم اسم های متفاوتی داشته باشن) چون هیچ محصولی از این دو خودروساز رو نمیبینی که رقیب هم باشن.رنج زیر 30 میلیون تومن مال داداش کوچیکه ست(سایپا) و فرغونای بالای 30 تومنم دست داداش بزرگه ست(ایران گ ه رو)
      از طرفی دست دولت هم تو همون کاسه ست اساسی؛ چون هم داره از این دوتا مالیات سنگین میگیره (البته اینا هم دو برابرشو از من و تو میگیرن) هم به اسم حمایت از این دو تا داره هزاران میلیارد گمرکی گیرش میاد
      خوب با این شرایط خودت بودی حمایت نمیکردی از این دوتا ….. ساز؟؟؟؟
      ولی این ت بمیری از اون تو بمیریا نیست…
      نشونشون میدیم…
      یا علی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. تحریم خودروی ایرانی جهاد در راه خداست

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    موندم کیا میرن ازین نمایشگاه بازدید کنن؟منو که اگه بیان دنبالم نمیرم چون میترسم برسم تو نمایشگاه گلاب بروتون بالا بیارم عقققق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Mostada

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    یه سوال این فرغون راین مگه چقدر براشون تمام شده که ۳۷ میلیون میخوان بندازن به این ملت بدبخت ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. رهگذر

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    عجب کیفیت پایینی داره عکساش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. پرهام

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خیلی از برند های معتبر ماشین اقتصادی هم تولید میکنن مثلا ماشین های اقتصادی و کوچک مثل:
    داتسون(برند اقتصادی نیسان ) مدل go
    فولکس واگن مدل های polo-lopo-gol
    هیوندای i10-i20-
    کیا picanto
    سایون (برند اقتصادی تویوتا) مدل tc
    انواع سوزوکی مثل سوییفت سلریو و…
    دایهاتسو mira -sirion و….
    میتسوبیشی mirage
    و خیلی برندها و مدل های دیگه .به نظر شما اینارو نمیشه بیارن تو مملک ما ؟؟
    ماشین های چینی همه جای دنیا ارزونتر و با کیفیت کمتری از این ماشینا که گفتم تولید میشن .اینجا هم همینطور اما مشکل ما اینه که متاسفانه ارزش پولمون خیلی خیلی کمه و در کنارش سودجویی و کلاهبرداری زیاده که باعث این قیمتهای ……تخیلی میشه و وقتی
    کیا پیکانتو 60 میلیون —-میتسوبیشی میراج 70 میلیون –مزدا 2 تازه مونتاژ داخل 70 میلیون – با این قیمتا که میزارن واسه این ماشینای کوچیک و اقتصادی معلومه هدفشون چیه دیگه .خود ما مردم باعث به وجود اومدن این قیمتا و این توهین ها شدیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ریموند

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا ما ایرانی هستیم؟ با اون تاریخمون این ماشینا لایق مردمه؟ هرچی فک میکنم اصن متوجه نمیشم چرا رونمایی شد…این اصن شبیه ماشین نیس..به امید روزی ک گمرک ی تکونی ب خودش بده و بتونیم با پولی ک میدیم در همون حد ماشین سوار بشیم…ن این آشغالا و ماشینای 30 سال پیش کشورای دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      تاریخمون آخه برامون چی کار کرد لطفعلی خان و آقا ممد خان و فتحعلی شاه و احمدشاه مثلا چه گلی به سرمون زدن مگه اونی که شما داری میگی تاریخ باستان که به دردمون نمیخوره مهم تاریخ معاصر و دویست سال قبله که تموم دنیا داشتن پیشرفت میکردن ما همون جا مونده بودیم و جنگ داخلی داشتیم و تویه سر و کله هم میزدیم حال و روزگار الان ما از همون کاریی بود که همون زمامداران کردن والا اگه همین مردم همراهی میکردن الان ما حداقل ترکیه بودیم تازه نفت و گاز و منابع هم داشتیم ولی حیف که مردمی داریم که هی میخوان بقیه براشون کار انجام بدن پس متاسفانه نمیشه حالا حالا ها پیشرفت کرد و درست شد باور کن تاثیرپذیر ترین مردم نسبت به فرهنگ وارداتی ایرانیان هستن چون همیشه تب تند و جو دارن گرچه چیزای خوبی هم داریم ولی اوناهم داره کم کم تاسف بارانه کمرنگ میشه و از بین میره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. سعید

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعاء متاسفم که اسم صرفه اقتصادی هم روش گذاشتن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Mahdi Mercedes

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    نمایشگاه ما پر شده از برند های چینگ چونگ مینگ مونگ نینگ نونگ
    تو فرانکفورت پر شده از 488 اسپایدر رو نمی دونم لامبو SV رودستر رو این چیزا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. رضا

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    همون اشغالای داخلی رو به این راین 5 سی و هفت میلیونی ترجیح میدم
    این چه مضخرفیه دیگه…
    ماشین چینی اسپرت!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. فرشاد

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (88 ديدگاه)

    اینجور که بوش میاد از این گزارشا نمایشگاه خودرو شیراز خیلی بهتر بود چون لااقل برندهای کره ای و ژاپنی هم بودن نه که فقط چینی باشه.

    یه چیزی یه جاهایی از متن نوشته مثلا فلان خودرو ایمنی پایینی داره و دو ستاره کسب کرده.میخواستم بدونم همچین تستهایی روی خودروهای داخلی مثل سورن و دنا انجام شده که یه معیاری دستمون بیاد؟خواهشا فقط جای فحش دادن به خودروسازا اگر نتایج مستند دارین بگین.
    ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. شهریار

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (176 ديدگاه)

    چینی مفت نمی ارزه….یه تجربه خیلی بد در زمینه ماشین چینی دارم که اگه خود شرکت بنز هم خودروهاشون رو تایید کنه و بسازه قبول ندارم…یعنی پولت رو بریزی تو یه سطل آتیش بزنی بهتر از اینه که بری ماشین چینی بخری…
    جالب تر اینکه ملت ما هم میرن میخرن و چه به به و چه چهی میکنند براش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. :o

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    بنا به تجربم این شرکت تعهدی به تامین قطعات و خدمات نداره و روی ولکس C30شون تجربه کردم که بدترین تجربه ی ماشینیم بود و ماشین بیخودی هم بود و اصلا هم کسی نمیخره و صاحب اول و آخرشین و با ضرر هنگفت از شرش رها شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا