جگوارلندروور-رنجروور

کاسبی رانندگان جگوار لندروور با اشتراک‌گذاری داده‌ها!

پس از این راه‌بندان و ترافیک می‌تواند کمتر باعث عصبانیت رانندگان شود زیرا جگوار لندروور از تکنولوژی کیف هوشمند جدیدی رونمایی کرده که می‌تواند اطلاعاتی از مسیر رانندگان را در اختیارشان قرار دهد.


بنا به گفته‌ی این خودروساز بریتانیایی، مهندسان جگوار لندروور در حال تست سرویس جدیدی هستند که به‌صورت خودکار داده‌های جاده‌ای همچون ترافیک و دست‌اندازها را در اختیار همگان قرار می‌دهد. رانندگان با اشتراک‌گذاری این داده‌ها می‌توانند ارزهای رمزگذاری شده به دست آورند.


اگرچه تب به دست آوردن ارزهای رمزگذاری شده کمی خوابیده اما جگوار لندروور می‌گوید رانندگان می‌توانند از درآمد خود برای پرداخت خودکار عوارضی‌های جاده‌ای و هزینه‌های پارکینگ استفاده کنند. مالکان خودروهای این برند حتی می‌توانند از ارزهای یاد شده برای پرداخت مبلغ شارژ خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی استفاده کنند.


هنوز اطلاعاتی درباره‌ی میزان درآمد رانندگان منتشر نشده اما این شرکت با بنیاد IOTA برای توسعه‌ی تکنولوژی‌های پیشرفته همکاری کرده است. پرداخت‌های مالکان بدون هرگونه تعرفه‌ی تراکنشی خواهد بود و بنابراین پول بیشتری در کیف پول دیجیتالی آن‌ها باقی خواهد ماند.


هنوز مشخص نیست که آیا این سرویس راه‌اندازی خواهد شد یا نه اما در حال حاضر شاهد تست و بررسی آن در مرکز مهندسی نرم‌افزار جگوار لندروور در ایرلند هستیم. به عنوان بخشی از تست‌ها، تکنولوژی یاد شده روی چندین خودرو از جمله جگوار اف پیس و رنجروور ولار نصب شده است.


قطعاً این سرویس مزایایی برای رانندگان خواهد داشت اما جگوار لندروور خاطرنشان ساخته سیستم یاد شده با استراتژی مقصد صفر شرکت که به دنبال رسیدن به آلایندگی صفر، تصادفات صفر و ترافیک صفر است هماهنگی دارد. تکنولوژی کیف هوشمند یاد شده می‌تواند به کاهش ترافیک کمک کند زیرا داده‌های به اشتراک گذاشته شده به دیگر رانندگان اطلاع خواهد داد تا مسیر جایگزین را انتخاب کنند. این امر باعث کاهش آلایندگی هم می‌شود زیرا خودروهای کمتری در ترافیک گیر خواهند افتاد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا