جگوار

تجربه رانندگی با جگوار اف پیس SVR جدید

جگوار اف پیس SVR که ۷۵۳۳۵ پوند قیمت دارد حدود یک سال پس از آنچه انتظار می‌رفت روانه‌ی بازار شده است. جگوار یک‌بار پیش از این عرضه‌ی این خودرو را به دلیل مشکلات کیفیتی به تعویق انداخته بود؛ اما آیا این به معنی از مد افتادن اف پیس SVR است؟ نه اصلاً این‌گونه نیست.


در واقع این خودرو ۲۵ هزار پوند ارزان‌تر از پورشه کاین توربو بوده و اما قدرت و پرفورمنس بهتری دارد. به نظر می‌رسد این خودرو ارزش بالایی در برابر مبلغ پرداختی دارد.


پلتفرم چهار چرخ محرک پایه‌ی اف پیس فضایی عالی برای شروع کار بوده است. هدف جگوار تولید یک شاسی‌بلند با عملکردی در حد سوپرکارها بوده است. طراحان و مهندسان این برند تغییرات زیادی در این خودرو صورت داده‌اند تا محصولی بی‌عیب و نقص تولید شود.


آئرودینامیک این خودرو با اضافه شدن سپرهای جلو و عقب جدید بهبود یافته و رکاب‌های جانبی نیز کم ارتفاع‌تر می‌باشند. به همین خاطر جگوار می‌گوید درگ این خودرو کمتر بوده و لیفت آن نیز کاهش یافته است.


استایل خودرو خشن‌تر از قبل بوده و به‌صورت استاندارد شاهد استفاده از رینگ‌های ۲۱ اینچی هستیم. البته مدل حاضر در تست به‌صورت سفارشی از رینگ‌های ۲۲ اینچی بزرگ استفاده کرده است.


پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار اف پیس SVR به همراه گیربکس ۸ سرعته ZF ترکیب آشنایی هستند. با قدرت ۵۴۲ اسب بخاری و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متری، این شاسی‌بلند ۲۰۷۰ کیلویی در عرض ۴.۳ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت آن نیز کمتر از ۱۰ ثانیه اعلام شده است.


خب اگرچه اف پیس SVR خودروی بزرگی است اما از کابینی اشرافی و صندلی‌های عقب سفارشی و محفظه بار ۶۵۰ لیتری سود می‌برد. شاسی، ترمزها و فرمان خودرو کاملاً ارتقا یافته‌اند و شاهد فنرهای سفت‌تر، دامپرهای بهتر، دیفرانسیل الکترونیکی در عقب و ترمزهای دیسکی بزرگ در چهار گوشه‌ی خودرو می‌باشیم.


اف پیس SVR در هنگام حرکت بخش اعظم ویژگی‌های مدل استاندارد را حفظ کرده است. سواری خودرو سفت‌تر از نمونه‌های استاندارد بوده اما نمی‌توان آن را ناراحت دانست. پاسخ‌های فرمان، ترمزها، پدال گاز و گیربکس نیز خوب و سطح بالا هستند.


اما زلزله زمانی رخ می‌دهد که شما گاز را برای اولین بار تا ته فشار می‌دهید و اینجاست که به جلو شلیک می‌شوید. تخت گاز رفتن با اف پیس SVR تجربه‌ای فوق‌العاده بوده حتی اگر چشمتان روی آمپر بنزینی باشد که در زمان تخت گاز رفتن کاملاً حرکت کرده و به سمت صفر شدن میل می‌کند. انتظار نمی‌رود مصرف سوخت خودرو در حالت واقعی و در زمان تخت گاز رفتن کمتر از ۱۸.۵ لیتر باشد.


اما اف پیس SVR یک خودرویی برونگرا برای افرادی برونگرا بوده و معدود خریداران خوش‌شانس و پولداری که پشت فرمان این شاسی‌بلند بریتانیایی بنشینند کاملاً آن را دوست خواهند داشت.


اما مهم‌ترین موضوع درباره‌ی کابین این خودرو سیستم اطلاعات سرگرمی الهام گرفته از مدل آی پیس و صندلی‌های عقب جادار است. حقیقت این است که در زمان حضور در کابین لوکس و چرمی اف پیس شاهد فضایی متفاوت خواهید بود و اینجاست که جادوی جگوار خود را نشان می‌دهد. البته از برخی جنبه‌ها می‌توانید این خودرو را متعلق به عصر دایناسورها بدانید.

به عنوان جایگزین ارزان‌قیمت پورشه کاین توربو، جگوار اف پیس SVR ارزش بسیار خوبی در برابر مبلغ پرداختی دارد. این خودرو قوی‌تر از رقیب آلمانی بوده و ۲۵ هزار پوند ارزان‌تر است و از نظر تجهیزات و فضای بار نیز در حالت برابری با آن قرار دارد. بهترین موضوع اینکه سواری جگوار هم به خوبی ظاهر آن بوده و پرفورمنسی شوکه کننده را به همراه کاربردی بودن خاص این خودرو ارائه می‌کند. اگرچه این خودرو یک سال پس از برنامه‌های ابتدایی جگوار عرضه شده اما ارزش منتظر ماندن را داشته است.

مشخصات جگوار اف پیس SVR

  • قیمت: ۷۵۳۳۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۴۲ اسب بخار/۶۸۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۸۳ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۲.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    متوجه نشدم،چه چیزش قویتر از کاین توربو ۵۵۰ اسب بخاری با شتاب ۳.۹ ثانیه ست؟!!! اگر کسی ۱۰۰ هزار پوند بابت پورشه کاین توربو پرداخت کنه بی شک یکی از بینظیر ترین خودروهای دنیا رو صاحب میشه،کاین توربو قطعا ارزش پرداخت ۲۵ هزار پوند پول بیشتر رو داره،پورشه هر چقدر هم گرون باشه باز تو مهندسی یه سر و گردن از رقبا بالاتره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      احتمالا نویسنده انگلیسی بوده
      بماند که کیفیت و قابلیت اطمینان پورشه در چه سطحیه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا