جگوارهفته نامه

7 جایگزین ارزان‌تر برای جگوار اف تایپ فیس‌لیفت 2021

جگوار اف تایپ ۲۰۲۱ فیس لیفت از نمای جلوی جدید و به‌روزرسانی‌هایی در بخش قوای محرکه سود می‌برد. قیمت این خودرو برای مدل ۴ سیلندر کوپه از ۶۱۶۰۰ دلار شروع می‌شود اما اکثر افراد دنبال نمونه‌های ۶ یا ۸ سیلندر هستند. مدل ۶ سیلندر R دینامیک P380 بهای ۸۱۸۰۰ دلاری داشت درحالی‌که برای مدل ۸ سیلندر R باید ۱۰۳۲۰۰ دلار بپردازید.

اف تایپ فیس لیفت خودروی زیبایی بوده و در برخی تریم ها ارزش بالاتری دارد؛ اما اگر می‌خواهید کمتر از ۶۰ هزار دلاری برای یک خودروی اسپورت خرج کرده و از سوار شدن به نمونه‌های کارکرده نیز ابایی ندارید می‌توانید این ۷ جایگزین برای اف تایپ ۲۰۲۱ را بررسی کنید.

  • جگوار اف تایپ مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰

بله اف تایپ فیس لیفت خودروی زیبایی است اما ما هنوز مطمئن نیستیم که طراحی قبلی این خودرو را کنار بگذاریم. اف تایپ‌های کارکرده قیمت بسیار مناسبی داشته و شما می‌توانید به ساختار دیفرانسیل عقب و حتی گیربکس دستی دسترسی داشته باشید. قیمت مدل‌های کارکرده این خودرو از حدود ۲۵ هزار دلار شروع می‌شود. قیمت مدل‌های تائید شده آن نیز می‌تواند حدود ۳۲ هزار دلار باشد.

  • پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶

اف تایپ معمولاً با پورشه ۹۱۱ مقایسه می‌شود اما حتی ارزان‌ترین مدل کررا نیز قیمتی مشابه نسخه ۸ سیلندر جگوار را دارد. برای دسترسی به پورشه‌ای با قیمت کمتر از اف تایپ جدید باید نسل ۹۹۱.۱ از پورشه ۹۱۱ را انتخاب کنید که واقعاً هم انتخاب بدی نیست. این نسل آخرین مدل ۹۱۱ کررا بود که از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری تنفس طبیعی استفاده کرده و قدرت ۳۵۰ اسبی دارد. مدل کررا S از پیشرانه ۳.۸ لیتری ۴۰۰ اسبی استفاده کرده و برای خرید مدل‌های تائید شده باید حدود ۵۵ هزار دلار پرداخت کرد.

  • شورولت کوروت Z06 مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹

دلیلی برای محبوبیت کوروت و تحسین آن وجود دارد. نسل قبلی کوروت Z06 قوی‌تر از تمامی نسخه‌های اف تایپ بوده و از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار ۶۵۰ اسب بخاری استفاده کرده است. نمونه‌های تائید شده این خودرو را می‌توان با قیمت ۵۵ هزار دلار خریداری کرد. قیمت مدل‌های بدون گارانتی حتی به ۴۵ هزار دلار هم می‌رسد که بسیار خوب است.

  • آئودی TT RS مدل ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹

ما می‌خواهیم مطمئن شویم لیست جایگزین‌های اف تایپ ۲۰۲۱ شامل تمامی مدل‌های این گربه بریتانیایی می‌شود. اگرچه آئودی TT RS خودرویی ۴ سیلندر نیست اما از پیشرانه ۵ سیلندر توربوی منحصربه‌فرد با قدرت ۴۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند. قدرت این خودرو حدود ۱۰۰ اسب بیشتر از اف تایپ ۴ و ۶ سیلندر بوده و قیمت آن حدود ۵۴ هزار دلار است. این خودرو ارزش خود را بسیار خوب حفظ می‌کند و نمونه‌های کارکرده آن گران‌تر از جگوار هستند.

  • آئودی RS5 مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵

دومین جایگزین آئودی برای جگوار RS5 است. بجای پیشرانه ۵ سیلندر این خودرو از نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری ۴۴۴ اسبی استفاده می‌کند. پرفورمنس این خودرو شاید با TT RS قابل‌مقایسه باشد اما صدای تولیدی آن واقعاً غیرقابل شکست است. RS5 از صندلی عقب جادارتری نسبت به TT RS سود برده و قیمت نمونه‌های کارکرده آن حدود ۲۵ هزار دلار است.

  • لکسس RC F مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹

بخش اعظم ویژگی‌های دوست‌داشتنی RS5 در لکسس RC F هم دیده می‌شوند. این خودرو نیز از پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی استفاده کرده و قدرت ۴۶۷ اسبی دارد؛ اما بجای استفاده از سیستم چهار چرخ محرک مشابه آئودی، لکسس محصولی دیفرانسیل عقب است. شاید این خودرو بهترین پرفورمنس بین محصولات این لیست را نداشته باشد اما مطمئن‌تر از هر خودروی دیگر لیست در بلندمدت است. قیمت این خودرو از حدود ۲۵ هزار دلار شروع می‌شود.

  • استون مارتین ونتیج مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵

اف تایپ یکی از زیباترین خودروهای اسپورت قرن ۲۱ بوده اما اگر بخواهیم فقط زیباترین خودروی دنیا را انتخاب کنیم شاید استون مارتین ونتیج V8 این عنوان را کسب کند. از آنجایی که این خودرو با دست ساخته شده بنابراین از نظر هزینه‌های مالکیت و قابلیت اطمینان بسیار نگران‌کننده خواهد بود. پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری ونتیج قدرت ۴۳۰ اسبی داشته و گزینه‌ای جذاب برای افرادی است که خواهان خودرویی زیبا با نشانی انحصاری هستند. قیمت این خودرو بین ۳۵ تا ۵۰ هزار دلار متغیر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    تا جایی که میدونم , F tipe یک شکست خوردست و همینطور که میبینید تمام رقبا ارزش خرید بالاتری نسبت به این آقای صدا دارند .
    با اینکه بیشترشان دست دوم هستند اما باز هم باارزش هستند چون بیشتر این خودروها کیلومتر کمتری نسبت به بقیه دارند و در حد نو هستند .

    اما میبینید که میشه لکسوس یا کروت صفر هم خریداری کرد که اینجا نظر من به کروت میچربد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    انگلیسی خشگل گرون …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیx76

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1204 ديدگاه)

    لکسسRC ، بیست و پنج هزار تا :))))
    خوبه واردات خودروی دست دوم ممنوعه ، و گرنه تو خیابون کمتر از الانترا و سراتو نمیدیدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ممد ژانگولر

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3537 ديدگاه)

    audi TT مال من بقیش مال شما ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Enzo

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    پورشه کارراS . انتخاب دوم کوروت Z06.اصلا یکه لحظه هم فکر نکردم .اینم انتخابم بجای جگه هشت سیلندره که ۱۰۰ هزار تا پولشه.کوروت صفر کیلومتر C8 با چند تا آبشن اضافه که کلا جگو رنده میکنه می‌فرسته انگلستان ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چقدر کابینش زیباست / چه مطلبیه این اخه / داشتن هر چیزی بهای خودشو داره / اینو نخرید برید اونو بخرید – به کی چه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرد

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا جگوار بی نظیر هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. (Saeed(peugeot

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    اف تایپ همیشه فوق العاده بوده و خواااهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Abbas.Lambo

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    هر گلی یه بویی داره،کسی که داره بخرش حلالش،به قول دوستمون اینو نخر بجاش اونو بخر دیگه چه صیغه ایه؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مانی

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    خاک تو سرشون که جاگوار رو به این روز انداختن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Amir

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    واییی rs5 عاشقشم???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا