جگوار

جگوار لندروور به دنبال تولید شاسی‌بلندی هیدروژنی

خودروهای هیدروژن سلول سوختی از نظر توسعه و مقبولیت عامه به پای خودروهای الکتریکی نمی‌رسند و علیرغم اینکه هیدروژن فراوان‌ترین عنصر روی زمین است اما فرایند استخراج و استفاده از آن بسیار گران بوده و زیرساخت‌های آن نیز توسعه نیافته است؛ اما بسیاری از خودروسازان به پاکی آن اذعان دارند. جگوار لندروور جدیدترین خودروسازی است که اعلام کرده کار روی خودروهای هیدروژن سلول سوختی را شروع کرده و اولین محصول دارای این نوع قوای محرکه یک شاسی‌بلند خواهد بود.

درحالی‌که بسیاری از شرکت‌ها روی قوای محرکه هیدروژنی تحقیق می‌کنند اما جدیدترین زمینه تحقیقاتی جگوار لندروور پشتیبانی گسترده‌ای از سوی سرمایه‌گذاران شخصی و دولتی را پیش روی خود می‌بیند. این پروژه که زئوس نام گرفته بخشی از برنامه ۹۰ میلیون دلاری دولت در بخش خودرویی است که به دنبال کاهش آلایندگی کربن می‌باشد. این خودروساز بریتانیایی همکاری نزدیکی با برخی کمپانی‌های بریتانیایی همچون دلتا موتور اسپورت، مارلی اتوموتیو و مرکز صنعتی سازی باتری UKBIC خواهد داشت. تمامی این شرکت‌ها در زمینه توسعه محصولاتی با قوای محرکه جایگزین موفقیت‌هایی داشته‌اند. ایده این است که پروژه طی چند سال آینده به بار بنشیند و شرکت‌ها کار تحلیل، بررسی و توسعه تکنولوژی هیدروژنی را ادامه دهند.

منابع موجود در این شرکت‌ها می‌تواند باعث تسریع فرایند توسعه این تکنولوژی شود. در بیانیه منتشر شده آمده است:

جگوار لندروور همراه با شرکای تحقیقاتی و صنعتی کلاس جهانی خود در حال توسعه پروتوتایپ یک خودروی سلول سوختی است. این پروژه باعث تولید یک شاسی‌بلند هیدروژنی بدون آلایندگی خواهد شد.

دولت هم اضافه کرده است:

پروژه موردبحث به رشد قابل‌توجه فرایند طراحی و تولید خودروهای سلول سوختی کمک خواهد کرد و برتری محسوسی در زمینه زنجیره تأمین و حقوق معنوی را نصیب بریتانیا خواهد نمود.

از آنجایی که این پروژه در مراحل اولیه خود قرار دارد بنابراین فعلاً نامی برای این خودرو انتخاب نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. رضا

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    استفاده از پیل های سوختی بسیار سخت و گران قیمته. ولی اگه بتونن این مشکلات رو حل کنن آینده ی خودرو و تکنولوژی متحول میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا