جگوار

خاتمه تولید جگوار XE S و XF S در اروپا

جگوار هنوز نسخه‌های SVR سدان های خود را عرضه نکرده است. تا آن زمان مدل‌های S این برند به عنوان پرچم‌داران سدان های XE و XF عمل خواهند کرد؛ اما ظاهراً تولید این خودروها برای بازار اروپا خاتمه می‌یابد.


با تصویب قوانین تست آلایندگی جدید که ب ام و را نیز مجبور به توقف فروش برخی محصولات خود کرده است جگوار نیز مجبور به این کار شده است. اتوکار می‌گوید جگوار هم به همین دلیل فروش XE S و XF S را متوقف می‌کند.


هر دو سدان اسپورت این برند بریتانیایی از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار استفاده می‌کنند. پیشرانه یاد شده قدرت ۳۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری داشته و در مدل XE S باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۲ ثانیه‌ای و در مدل XF S باعث ثبت شتاب ۵.۳ ثانیه‌ای می‌شود.


نسخه کم‌توان‌تر همین پیشرانه در هر دو سدان جگوار با قدرت ۳۳۵ اسب بخار عرضه می‌شود اما گشتاور هر دو نسخه یکسان است. ما هیچ خبری درباره این پیشرانه کم‌توان‌تر دریافت نکرده‌ایم اما حدس می‌زنیم تولید آن نیز متوقف شود.

2017 Jaguar XE S
بدین ترتیب نسخه جدید ۳۰۰ اسپورت به عنوان قوی‌ترین مدل‌های XE و XF مطرح خواهند بود. این مدل‌ها از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۹۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری استفاده می‌کنند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت جگوار XE 300 اسپورت برابر با ۵.۴ ثانیه است.


خوشبختانه انتظار داریم پیشرانه ۶ سیلندر سوپرشارژردار یاد شده در آمریکا همچنان به غرش خود ادامه دهد زیرا قوانین آلایندگی و مصرف سوخت این کشور با قاره اروپا متفاوت است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. علی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    وقتی فروش کم بشه حالا هی فلان فلان کردناشون شروع میشه.
    ی کلام حقیقتو بگو تمام.

    با تچکر

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا