جگوار

تغییرات جگوار E-Pace، سیستم تعلیق متفاوت و پیشرانه ارزان‌تر

به خرید جگوار E-Pace جدید فکر می‌کنید؟ انتخاب خوبی است مخصوصاً اینکه شاسی‌بلند لوکس بریتانیایی پیش از این جوایز زیادی را به دست آورده که از جمله آن‌ها عنوان کراس اوور سال مجله تاپ گیر بوده است. هم‌اکنون جگوار این خودرو را جذاب‌تر کرده و آن را با برخی ویژگی‌های جدید عرضه کرده است.

جگوار E-Pace
این به‌روزرسانی‌ها شامل پیشرانه، سیستم تعلیق و تجهیزات رفاهی جدید می‌باشد.

جگوار E-Pace
پیشرانه جدید یاد شده نسخه کم‌توان‌تر از پیشرانه‌های انجینیومی است که قبلاً معرفی شده‌اند. اگرچه E-Pace تا به امروز با نسخه‌های ۲۵۰ و ۳۰۰ اسب بخاری پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو در دسترس بوده اما هم‌اکنون می‌توان آن را با خروجی ۲۰۰ اسب بخاری هم سفارش داد که باعث می‌شود حداقل در برخی بازارها قیمت پایین‌تری داشته باشد.


برای مثال قیمت نسخه پایه در بریتانیا از ۲۸۵۰۰ پوند آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت مدل ۲۵۰ اسبی از ۳۵۱۹۰ پوند و مدل دیزل پایه از ۳۰۳۵۵ پوند شروع می‌شود؛ بنابراین این تغییرات باعث شده‌اند E-Pace جدید به ارزان‌ترین محصول جگوار تبدیل شود و مدل پایه سدان XE با قیمت ۳۱۵۰۵ پوندی را پشت سر بگذارد. استفاده از این پیشرانه باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعتی ۷.۷ ثانیه‌ای می‌شود.


علاوه بر پیشرانه جدید، جگوار E-Pace دارای سیستم تعلیق فعال جدیدی است که از دامپرهای سه لوله متغیر و سوپاپ‌های هیدرولیکی خارجی به منظور بهبود کیفیت سواری، هندلینگ و کنترل بدنه سود می‌برد. این سیستم حرکات خودرو را در هر ۲ میلی‌ثانیه بررسی کرده و نیروی دامپ موردنیاز را محاسبه می‌کند. حتی حالت آفرود نیز وجود دارد که بی‌شک درس‌های زیادی را از برند برادر یعنی لندروور به همراه دارد.


همچنین تنظیمات هوشمند جدیدی وجود دارد که راننده را با کلید و گوشی هوشمند تشخیص داده و صندلی‌ها، سیستم تهویه مطبوع و سیستم اطلاعات سرگرمی را تنظیم می‌کند. این ویژگی قبلاً در بسیاری از خودروها وجود داشته اما جگوار با ارائه هوش مصنوعی یکپارچه که علائق راننده را بر پایه زمان، مکان، آب‌وهوا و الگوهای رفتاری یاد می‌گیرد یک پله جلوتر رفته است؛ بنابراین این سیستم به‌طور مثال می‌داند که فرمان و صندلی‌ها را از قبل گرم کند یا لیست موزیک‌ها را مرتب نماید.


همانند برخی خودروهای سطح بالای دیگر، جگوار همچنین فیلترهای ذرات را در تمامی مدل‌های E-Pace ارائه می‌کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. me84

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحی خیلی خوبی داره. موتور پایه هم خیلی تواناییهای خوبی داره.
    یه زمانی هند مستعمره انگلیس بود، حالا انگلیس کار میکنه سود اصلی رو هند میبره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا