جگوار

جگوار XE Project 8 شکارچی مخصوص پیست

ب‌ام‌و M4 GTS متناوباً با پورشه ۹۱۱ GT3 RS مقایسه شده است. خب این مقایسه خیلی هم دور از ذهن نیست زیرا هر دو خودرو نسخه‌های متمرکز روی پیستی هستند که راحتی و کاربردی بودن را به خاطر پرفورمنس فوق‌العاده قربانی کرده‌اند. البته این مقایسه همیشه کمی ناعادلانه بوده است. ۹۱۱ GT3 RS همان‌گونه که می‌دانید بر پایه‌ی پورشه ۹۱۱ ساخته شده است. ۹۱۱ پایه یک خودروی بسیار گران است و یک نقطه آغاز شگفت‌انگیز برای خودرویی پرفورمنس به شمار می‌رود.


M4 GTS بر پایه‌ی ب‌ام‌و سری ۴ ساخته شده و این خودرو را می‌توان با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر دیزلی نیز خریداری کرد؛ بنابراین محصول پورشه که از ژن‌های بی‌عیب و نقصی به وجود آمده و از طرف دیگر محصول ب‌ام‌و حاصل خودرویی خیابانی است؛ اما این بار M4 GTS حریف عادلانه‌تری در پیش خواهد داشت. این خودرو جگوار XE Project 8 نام دارد.


Project 8 بر پایه‌ی جگوار XE استاندارد ساخته شده و این خودرو بهایی مشابه با ب‌ام‌و سری ۳ و ۴ دارد. البته Project 8 همانند XE استاندارد نخواهد بود. XE Project 8 همانند اف تایپ Project 7 یک هیولای مطلق خواهد بود.


زیر کاپوت پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری با قدرت ۶۰۰ اسب بخار قرار گرفته و بدین ترتیب با قدرتمندترین جگوار تاریخ روبرو هستیم. همچنین خروجی این خودرو حدود ۱۰۰ اسب بخار بیشتر از ب‌ام‌و M4 GTS است. هنوز هیچ‌گونه ارقام عملکردی از این خودرو منتشر نشده اما می‌دانیم که جگوار جدید در نوربرگ رینگ آزمایش شده است؛ بنابراین انتظار داریم این خودرو بسیار سریع باشد، مخصوصاً با در نظر گرفتن اینکه Project 8 آئرودینامیک فوق‌العاده‌ای دارد این سرعت گیرا خواهد بود. جگوار ادعا می‌کند با تولید این خودرو مهندسی آئرودینامیک و پرفورمنس به سطح دیگری ارتقا یافته است.


با نگاه به تصاویر می‌توانیم اسپلیتر جلوی زیبا، رکاب‌های جانبی و بال عقب بزرگ را ببینیم. درحالی‌که سدان ها معمولاً با بکار بردن قطعات آئرودینامیک کمی احمقانه به نظر می‌رسد اما Project 8 واقعاً زیبا است. این موضوع به خاطر زیبا بودن XE استاندارد است. همچنین اسپلیتر و رکاب‌های جانبی باعث شده‌اند خودرو واقعاً کم ارتفاع و پهن‌تر از آنچه هست به نظر آید.


البته که این خودرو همانند M4 GTS بسیار گران خواهد بود و همچنین در تعداد محدودی تولید خواهد شد. جگوار ادعا کرده تنها حدود ۳۰۰ دستگاه از XE Project 8 خواهد ساخت و قطعاً قیمتی ۶ رقمی خواهد داشت.
ب‌ام‌و M4 GTS خودروی جذابی است و روی پیست تمرکز داشته و از تکنولوژی بسیار بالایی بهره می‌برد. البته ایده ساخت سدانی به کوچکی جگوار XE با قدرت ۶۰۰ اسبی و بال عقب بزرگ واقعاً هیجان‌انگیز است. ظاهر آن نیز زیباست؛ بسیار زیبا…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    ایشالا موفق باشه ، منم دوستش دارم ، تعجب کردم ۶٠٠ اسبه فکر میکردم نهایتا ۵٠٠ اسب باشه اما نگفته موتور تنفس طبیعیه و ۶٠٠ اسب یا توربو !!! اگر اتمسفریک باشه واقعا عالیه و اگر قیمتش زیر ١۵٠ هزار دلار باشه خوب خیلى عالیه ولى رقباى بزرگى میان براش مطمئن باشید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. FERRUCCIO LAMBORGHINI

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    M4 GTS حدود 160/000دلاره.
    واسه این جگوار قیمت بالای 170/000 دلار قابل پیشبینیه.
    ولی به نظر من نسبت به قیمت رقبا و با توجه به اینکه تولید محدود و بسیار خاصه و لقب قدرتمند ترین جگوار هم بهش داده شده ، تا 210/000 دلار ارزش خرید بالایی داره .
    ( ما که نمیخوایم بخریم بذار همینجوری رو هوا واسش قیمت تعیین کنیم !!!!!! )

    جگوار ، استون و مکلارن ، این 3 تا خوردروسازانی هستن که به نظر من هیچ چی از رقبای آلمانی و ایتالیایی خودشون کم ندارن و نمیتونم بگم کدومشون رو بیشتر دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mahdi US CARS

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    با این پوشش هم بسیار زیباست
    میتونم بگم اصلش بسیار زیبا و دوست داشتنیه
    درود بر جگوار

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا