جگوارلندروور-رنجروور

وام 500 میلیون پوندی دولت بریتانیا به جگوار-لندروور

جگوار لندروور به منظور شتاب بخشیدن به فرایند توسعه خودروهای الکتریکی خود وام ۵۰۰ میلیون پوندی از دولت بریتانیا دریافت می‌کند.


ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا در خلال دیداری که با مدیران صنعتی این کشور داشت علاوه بر اعلام این موضوع گفت ۱۲۵ میلیون پوند دیگر نیز از وام‌دهندگان تجاری به این شرکت اختصاص می‌یابد.

این خودروساز بریتانیایی اخیراً برنامه‌های خود برای ساخت طیف جدیدی از خودروهای الکتریکی شده را اعلام کرده است. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به سدان XJ الکتریکی جدید اشاره کرد.


خودروهای الکتریکی جگوار لندروور بر پایه‌ی پلتفرم MLA بنا خواهند شد و از مجموعه باتری ۹۰.۲ کیلووات ساعتی استفاده خواهند کرد و حداکثر برد ۴۷۰ کیلومتری خواهند داشت. در دل مدل‌های پلاگین هیبریدی نیز باتری ۱۳.۱ کیلوواتی قرار خواهد گرفت و برد الکتریکی آن‌ها تا ۵۰ کیلومتر خواهد رسید.


بزرگ‌ترین خودروساز بریتانیا سرمایه‌گذاری سنگینی روی تأسیسات کسل برومویچ خواهد داشت و به دنبال تولید نسخه‌های الکتریکی شده تمامی محصولات خود تا سال ۲۰۲۰ خواهد بود. این کارخانه مرکز تولید باتری جدیدی خواهد داشت که از سال آینده با ظرفیت سالانه‌ی ۱۵۰ هزار واحدی عملیاتی می‌شود.


سرمایه‌گذاری جگوار لندروور حداقل ۲۵۰۰ شغل ایجاد خواهد کرد که خبر خوبی است مخصوصاً برای شرکتی که اوایل سال جاری تعدیل نیروی ۴۵۰۰ نفری را اعلام کرده بود.


ترزا می با مدیران ارشد جگوار لندروور، فورد، ب ام و، نیسان و پژو-سیتروئن دیدار کرده و به آن‌ها گفته که دولت بریتانیا به منظور افزایش فروش خودروهای الکتریکی در این کشور برخی مشوق‌ها را در نظر خواهد گرفت. یکی از برنامه‌ها شامل نقاط شارژ الکتریکی الزامی در تمامی خانه‌های تازه‌ساخت این کشور خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    مسئولین ما هم با تمام توان اعلام میکنند که تولید خودروی برقی فعلا اولویت ما نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. زندگی تلخ

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کم کم وقتشه به خودروهای الکتریکی هم فکر کنم برا خریدن.
    وسع منم تا همین حده. فکر کردن. پول خرید یه موتور ساخت همین مملکت رو ندارم ولی تو افکارم به خرید بنز و بی ام و مکلارن و غیره فکر میکنم. همشونم بنزینی. اما از امروز تصمیم گرفتم تغییر کنم. میخوام به خرید خودروی الکتریکی فکر میکنم. اره خیلی خوبه. یه i-pace جگوار که باهاش چهارصد و هفتاد کیلومتر میشه رانندگی کرد. اره تو رویاهام و افکارم میخرمش

    اما خارجیها تو دنیای واقعیشون میخرن. جگوار نتونستن یه ماشینی مثل داچیا میخرن. داچیا برا ما یه ماشین لاکچری حساب میشه
    کسی زنجیر خوب برا دوچرخه سراغ نداره؟ فکر کنم دوچرخم زنجیرش شل شده پدال میزنم یکی دو دندونه رو ول میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۲۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. زندگی تلخ

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جگوار i-pace امسال خودروی سال شناخته شده تو سه سگمنت خودروی سال، طراحی سال و خودروی سبز سال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MjM

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (720 ديدگاه)

    جگوار _ لندروور: واقعا خیلی ممنونیم بابت این کمک و وام امیدواریم بتونیم حداکثر استفاده رو ازش بببریم و خودورهای جدید و بروز رو تولید کنیم و این کمک رو هر چه سریعتربرگردونیم به دولت
    ایران خودور و سایپا: تا فردا اگه پونصد میلیارد تومن نریزید به حساب یدونه ماشینم دیگه تولید نمیکنیم همه کارگرا رو هم اخراج میکنیم قیمت هارو هم باید اعلام کنید که گرون بشه پول قطعه سازا رو هم خودتون بدید! فعلا هم قطعه نداریم! داریم ضرر میدیم همین ک گفتیم! میخواید بخواید نمیخوایدم نخواید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Salar

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما هم بشینیم برنامه ریزی کنیم برای تامین قطعات خودروی پراید به جهت ساخت تا سال 1410

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا