جیپ

تست‌های دوام طاقت‌فرسا برای جیپ گلادیاتور

همان‌گونه که همه‌ی شما عزیزان می‌دانید جیپ گلادیاتور یک پیکاپ کاملاً توانا در بحث آفرود است. اینجا هیچ سورپرایزی وجود ندارد زیرا هرچه که باشد گلادیاتور بر پایه‌ی رانگلر که یکی از بهترین شاسی بلندهای آفرودر بازار است شکل گرفته است. پس از تماشای ویدئوی پایین صفحه احتمالاً با ما موافق خواهید بود که گلادیاتور یک پیکاپ بسیار بادوام است.


اخیراً TFLoffroad از تأسیسات تست فیات-کرایسلر در ویندسور کانادا بازدید کرده است. در اینجا بوده که ویدئویی از چگونگی طراحی و تست محصولات جدید این خودروساز پیش از عرضه به بازار صورت می‌گیرد. از جمله تست‌های انجام شده می‌توان به یک ربات بزرگ اشاره کرد که کارکرد، ساییدگی و پارگی خودرو به اندازه‌ی ۱۰ سال یا کارکرد حدود ۲۵۷۵۰۰ کیلومتر را شبیه‌سازی می‌کند. جالب اینکه کل این فرایند تنها در عرض ۴ تا ۶ هفته و به‌صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود.


دن پریرا مدیر پروژه‌ی شبیه‌ساز تست جاده‌ی این تأسیسات می‌گوید بازرسی‌های زیادی در هر روز انجام می‌شود تا چگونگی فرایند تست‌ها بررسی گردد. در نهایت تیم فیات-کرایسلر بازرسی استهلاک کاملی را روی قطعات خودرو انجام می‌دهد و نتایج به مهندسان و طراحان منعکس می‌شود تا در نهایت یک تحلیل کامل درباره‌ی خودرو صورت گیرد.


ویدئویی که ملاحظه خواهید کرد نگاهی به چگونگی طراحی صندلی‌های خودرو به منظور توزیع فشار مناسب انواع بدنه‌ها داشته است. این امر کمک می‌کند مهندسان صندلی‌های محصولات را برای راحتی همه‌ی افراد بسازند. با دانستن این نکته که هر آمریکایی حدود ۵۰۰ ساعت را به‌صورت سالانه در پشت فرمان سپری می‌کند بنابراین طراحی یک صندلی مناسب وظیفه‌ی بسیار بسیار مهمی است.


دیگر کارخانه‌ی بسیار جالبی که فیات-کرایسلر دارد تأسیسات تحقیق درباره نور است که در آنجا چراغ‌های جلوی محصولات این شرکت توسعه یافته و تست می‌شوند. تونلی که احتمالاً ۲۵ سال پیش ساخته به این برند کمک می‌کند تا بهترین تکنولوژی چراغ‌های جلو را بکار گیرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    این همه تست؟ آخر به خاطر میل گاردان فراخوان دادن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۹ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      جوابو متناسب با کامنتتون میدم
      رانگلر بدون میل گاردان هم حریف نداره
      حالا بگردین دنبال ضعف بعدیش، فراخوان دادن رو آخرین ضعف بدونید چون خیلی عادیه
      و در آخر:
      https://www.instagram.com/p/B2zoH3tHWQq/
      همین یعنی سه هیچ رانگلر جلوعه چه برسه به گلادیاتور

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KAMY

        ۹ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (687 ديدگاه)

        این که رانگلر توی آفرود عالیه حرفی نیست و همه قبول دارن
        اما فقط تو افرود…
        این ماشین راحتی و لوکس بودن رو قربانی آفرود کرده و کیفیت هم قربانی قیمت
        البته کسی از این ماشین انتظار راحتی نداره ولی انتظار ناراحتی هم نداره !
        فک کن این ماشینت باشه و اخر هفته باهاش رفتی کوه و جنگل و دشت …و بدونی که مهمترین قسمت یه ماشین افرود که شاسیش هست درست جوشکاری نشده و ممکنه ب مرور زمان و تحت فشار یه جا بشکنه! (شاید احتمالش خییییلی کم باشه ولی واسه افرود باید پشتت به کوه باشه و با خیال راحت از رانندگی تو محیط خشن لذت ببری )
        یا مثلا تو مسیر برگشت که کلی خسته و کوفته شدی و میخای زود برسی خونه و دوشتو بگیری و استراحت کنی که تکون های شدید زیربندی و راحت نبودن سواری ماشینت اعصابتو قهوه ایی کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا