جیپ

تست شتاب و سرعت جیپ گلادیاتور جدید

پیکاپ و سرعت مثل دو واژه‌ی آب و روغن هستند یعنی باهم یکجا جمع نمی‌شوند. پیکاپ ها برای ارائه‌ی حداکثر قدرت برای یدک کشی، حمل وسایل و… مهندسی می‌شوند و به ندرت می‌توان آن‌ها را مناسب سرعت‌های بالا دانست؛ بنابراین جای تعجبی ندارد که وقتی جیپ گلادیاتور ۲۰۲۰ را در حال تست شتاب و سرعت ببینیم انتظار خیلی بالایی نداشته باشیم.


در ویدئویی که تماشا خواهید کرد مالک خودرو به دنبال رساندن این خودرو به حداکثر سرعت گلادیاتور در صحرای یوتاست. این پیکاپ به خوبی از زمین کنده شده و عملکرد آن در رانندگی روزمره کاملاً رضایت‌بخش است؛ اما زمانی که سرعت به بالای ۱۱۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد شتاب گیری آن کند می‌شود. پس از سرعت ۱۲۸ کیلومتر در ساعت، شتاب گیری کاملاً کند شده و نهایتاً به ۱۵۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. زمانی که بدانیم حداکثر سرعت داج چارجر SRT هلکت برابر با ۳۲۸ کیلومتر در ساعت است و آن را با سقف سرعت گلادیاتور مقایسه کنیم کاملاً شوکه خواهیم شد. البته واضح است که این دو خودرو کاملاً متفاوت هستند.


گلادیاتور حاضر در این تست از پیشرانه‌ی ۳.۶ لیتری با قدرت ۲۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۲ نیوتون متری استفاده می‌کند. بخش اعظم گشتاور این پیشرانه در دورهای پایین حاصل می‌شود اما خب در دورهای بالا پرفورمنس زیادی وجود ندارد که توجیه‌پذیر است. پیکاپ ها باید قدرت زیادی را در دورهای پایین داشته باشند تا بتوانند وسایل سنگین را حمل کنند و در آفرود نیز توانایی‌های خود را اثبات نمایند. یک پیکاپ مخصوصاً از نوع گلادیاتورش میانه‌ی خوبی با سرعت‌بالا ندارد.


معمولاً اکثر پیکاپ های استاندارد حداکثر سرعتی در حدود ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دارند اما خب این به معنی عدم تولید مدل‌های پرسرعت نیست. به تازگی هنسی نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی این خودرو با نام ماکسیموس ۱۰۰۰ را معرفی کرده که خروجی ۱۰۰۰ اسب بخاری دارد. شاید گلادیاتور استاندارد حداکثر سرعت بالایی نداشته باشد اما تیونرها به دنبال بهبود آن هستند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    اون عده که نشسته بودن پشت جیپ رانگلر یا گلادیاتور و میگفتن تو سرعت 100 فرمونش میلرزه و مثل تراکتور میشه بیان واقعیت رو ببینن که تو صحرا چجوری 160 تا میره اونم پیکاپ رانگلر و هیچ لرزشی وجود نداره و بسیار با وقار حرکت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (112 ديدگاه)

      افرین یانکی گل گفتی
      یه سری بودن استناد کرده بودن به یه فیلم مسخره و ساختگی که مشخص بود معتبر نیست
      ولی الان قدرت جیپ تو این مقاله کاملا مشخص شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    این تست شبیه تست ماهی در بالارفتن درخته
    هیچ سنخیتی با هم ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (112 ديدگاه)

      خدای افرود جهان جیپ با این گلادیاتورش چه ها که نمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (112 ديدگاه)

        اصل مطلب رو تو این 2 پاراگراف مشخص کردم
        (( این پیکاپ به خوبی از زمین کنده شده و عملکرد آن در رانندگی روزمره کاملاً رضایت‌بخش است))
        ((گلادیاتور حاضر در این تست از پیشرانه‌ی 3.6 لیتری با قدرت 285 اسب بخاری و گشتاور 352 نیوتون متری استفاده می‌کند. بخش اعظم گشتاور این پیشرانه در دورهای پایین حاصل می‌شود اما خب در دورهای بالا پرفورمنس زیادی وجود ندارد که توجیه‌پذیر است. پیکاپ ها باید قدرت زیادی را در دورهای پایین داشته باشند تا بتوانند وسایل سنگین را حمل کنند و در آفرود نیز توانایی‌های خود را اثبات نمایند))

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. SRT

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رفقا به نظرتون آفرودی ترین تراک (فارغ از هر سایزی)جیپ گلادیاتور خواهد بود یا F150رپتور؟!؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      صد در صد رپتور، از همه نظر برتری داره

      موافقم 0
      مخالفم 1
  4. ایمان

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    اسطوره های آفرود حرفشون رو در بیرون از جاده میزنن
    ? Jeep ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MehdiTurbo

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    خوشا به حالشون خوبه حداقل تو دنیا ادما لذت میبرند و مثل ایران نیست،حکمرانی که با دین باشه همین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. shahrukh

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    مخلص همه رفقا
    تو یو:تیو:ب یه کلیپ نیم ساعته دیدم گفتم براتون بزارم بلکه جالب باشه!
    البته اونو در یه سایت ایرانی پیداکردم که میتونین بدون فی:لتر شک:ن نگاه کنین.
    موضوعش اینه یه گروه جیپ سوار،میزنن به دل کوه و کمر در ایالت تگزاس!صخره نوردیه بسیارجذابیه
    موضوع جالب ترش اونجاس که بین اون همه رانگلر؛یه گلادیاتور تیون شده است با موتورفابریک و لاستیک های۴۰اینچی و تعلیق و ارتفاع آپگرید شده.پا به پای رانگلر ها میره بالا
    این نشون میده،ادعای جیپ،مبنی بر تواناترین پیکاپ میان سایزتاریخ،کم بی راه نبوده
    البته اونطور که تو فیلم دیدم،به نظرم حتی فول سایز هایی مثل رپتور و رم ربل و توندرا هم نتونن مثل این صخره نوردی کنن!
    خلاصه که از دست ندین!یا حق⁦♥️⁩
    لینک فیلم:
    https://www.dideo.ir/v/yt/Tj2vToTXl8I

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یاشار اسدی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    این وانت همه چیز تمومه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا