جیپ

جیپ چروکی 2019 در نخستین نگاه

جیپ چروکی در یکی از مهمترین سگمنت های خودرویی دنیا از حیث میزان فروش و انواع برندهای حاضر در این بخش، قرار گرفته است. کلاس کراس اوورهای کامپکت جزو پرفروش‌ترین محصولات خودرویی بوده که شرکت‌کنندگانی نظیر تویوتا راو۴، هوندا CR-V و فورد اسکیپ از جمله محبوب‌ترین گزینه‌های بازار ایالات متحده محسوب می‌شوند. از سال ۲۰۱۴ که جیپ چروکی مجددا وارد بازار شد، توانست به یکی از موفق‌ترین محصولات جیپ بدل شود و البته همچنان جا برای پیشرفت وجود دارد.

جیپ چروکی 2019
در مدل ۲۰۱۹، چروکی از چهره‌ای با تضاد کمتر، یک پیشرانه چهار سیلندر خطی توربوشارژ و کابین ارتقا یافته بهره می‌برد. طراحی این خودرو با آن شمای حشره مانند، یکی از موارد مورد مجادله مصرف‌کنندگان بود که باید تغییر می یافت. جیپ این مسئله را دریافت و ظاهر چروکی را به یک طراحی خانواده دوست مزین نمود.

جیپ چروکی 2019
جیپ سعی داشته تا از طراحی پرفروش‌ترین محصول خود یعنی گرند چروکی در این خودرو نیز بهره ببرد. اگرچه در قسمت فلزی نمای عقب عمدتا تغییری صورت نگرفته اما محل نصب پلاک خودرو از سپر به روی درب محفظه بار انتقال یافته است که اجازه نصب یک سینی زیرین با ارتفاع بیشتر و نمای عقب مرتفع‌تر را می‌دهند. چراغ‌های عقب در منزل قبلی خود سکونت داشته اما از استایلی جدید پیروی می‌کنند. نوع ظاهر چروکی موسوم به تریل-هاوک نسبت به سایر محصولات حاضر در خط تولید متمایز بوده و از سپرهای جلو و عقب هجومی تر، زه گلگیرها با ارتفاع بلندتر، ارتفاع سواری بیشتر و رینگ‌های ۱۷ اینچی قنداق شده با لاستیک‌های ویژه آفرود، بهره می‌برند.

جیپ چروکی 2019

جیپ چروکی 2019
چروکی بارزترین تحول را محفظه موتور خود شاهد بوده است. جیپ یک پیشرانه جدید دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی را در این محفظه جای داده که ۲۷۰ اسب بخار قدرت داشته و گشتاوری معادل ۴۰۰ نیوتن متر تولید می‌نماید. این پیشرانه از یک توربو شارژ تویین-اسکرول که مستقیما به سرسیلندر متصل شده بهره می‌برد. این توربو شارژر به فناوری استاپ/استارت و چیزی که جیپ آن را «سیستم بازچرخش خنک شونده گازهای خروجی» می نامد، مجهز شده است. منیفولد اگزوز که به سرسیلندر متصل است نیز بوسیله آب خنک می‌شود. این پیشرانه دو لیتری بر مبنای معماری جهانی مدیوم جیپ استوار است، همانطور که دو پیشرانه دیگر چروکی نیز بر روی همین معماری توسعه یافته‌اند: یک پیشرانه ۳.۲ لیتری V-6 با توان ۲۷۱ اسب بخار و گشتاور ۳۲۴ نیوتن متر و دیگری از نوع تایگر-شارک و با حجم ۲.۴ لیتر که ۱۸۰ اسب بخار قدرت را در دل خود جای داده و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌نماید. نمونه ۲.۴ لیتری به صورت استاندارد برای چروکی پایه عرضه می‌شود و موتور V-6 برای همه نسخه‌ها قابل سفارش است. هر سه پیشرانه همراه یک گیربکس نه سرعته اتوماتیک با نرم‌افزار بروزرسانی‌ شده، عرضه خواهند شد.

شاید مهمتر از مقوله پیشرانه برای مشتریان چروکی، بحث قابلیت‌های آفرود و آنرود این خودرو باشد. سیستم تعلیق جیپ چروکی ۲۰۱۹ در جلو همراه با استرات و در عقب از نوع مالتی لینک مستقل است. همچنین سه نوع سامانه چهارچرخ محرک برای این خودرو ارائه شده است:
اکتیو درایو I، اکتیو درایو II و اکتیو درایو لاک. نسخه های لتیتود، لتیتود پلاس، لیمیتد و اوورلند به اکتیو درایو یک و یا دو مجهز شده‌اند و سامانه اکتیولاک نیز همراه با انواع تریل-هاوک عرضه می‌شود.

جیپ چروکی 2019

جیپ چروکی 2019
هر سه نسخه از این سامانه ها قادرند تا ارسال نیرو به چرخ‌های عقب را متوقف نمایند و به صورت خودکار نیرو را به چهار و یا دو چرخ، برای حفظ کشش ارسال نمایند. اکتیو درایو یک به طور کامل بازطراحی شده و طبق ادعای جیپ حدود ۱۷ پوند سبکتر شده و میزان درگ در سرعت های پایین حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است. سامانه اکتیو درایو دو نیز که با یک اینج افزایش ارتفاع همراه شده، همان یونیت دو سرعته خود را حفظ کرده است. اکیتو درایولاک هم برای اولین بار به دیفرانسیل عقب قفل شونده مجهز شده و از سیستم کنترل کشش موسوم به Selec-Terrain با قابلیت تنظیم پنج گانه بهره می‌برد.

جیپ چروکی 2019
در داخل کابین نیز جیپ سعی نموده تا ظاهری اعیانی و کاربردی‌تر را به چروکی ضمیمه نماید. تزیینات ساتین کروم و پیانو بلک در کابین برای اولین بار به کار رفته‌اند و خریداران می‌توانند از صفحه نمایشگر لمسی ۷ و یا ۸.۴ اینچی سیستم یوکانکت همراه با اپل کارپلی و اندرویداتو بهره‌مند شوند. همچنین قسمت بار نیز به میزان ۳ اینچ عریض‌تر شده است و حجمی برابر با ۲۷ فوت مکعب را شامل می‌شود.

قیمت این مدل هنوز اعلام نشده اما انتظار می‌رود با کمی افزایش قیمت نسبت به مدل کنونی مواجه بشود. قیمت جیپ چروکی در حال حاضر به طور متوسط معادل ۳۲ هزار دلار است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. M.us

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    ظاهرش واقعا عالیه پیشرفت جیپ طی چند سال اخیر واقعا خیلی خوب بوده علاوه بر اون حفظ اصالت جیپ که واقعا سنگ تموم گذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. میلاد

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    به نظرم نسل قبلیش خیلی خشن بود ولی این یه ذره آروم تره مقدار خیلی زیادی قوی تره واز همه مهم تر هنوز جیپه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Abbas

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    واقعا چروکی رو از نزدیک باید ببینید تا به ابهت و خوشگلیش پی ببرید (البته تمام ماشینای امریکایی اینجورین?)تو عکس قابل توصیف نیستند
    ولی این لامصب تو عکسم دلبری میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. F۲۲RAPTOR

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    این ماشین چراغ های عقبش خیلی زیبا شده به همراه هد لایت جلو،یه مورد دیگه که بگم اینه که
    اگه من امکان خریدن این ماشینو داشتم
    موتور v6 3.2رو برمیداشتم بخاطر تنفس طبیعی بودنش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (392 ديدگاه)

    این فیات کراسلر چرا مدلای جدید دورانگو جورنی چارجر چلنچرو نمیزنه سالهاس بدون تغییر خاصی موندن یا دوج گرندکاروان وکرایسلرسیصد که ظاهراشون به شدت قدیمی وزشت شده وتقریبا نشون از عقب موندگی داره بدترینش دوج جورنیه که ظاهرش واسه یه دهه پیشه خجالت اوره چروکی که باز طراحی خوبی داشت گرند چروکی هم باس نو نوار بشه البته این ایراد به فورد در مورد فلکس وتاروس هست چین اخه قدیمی وزشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi CHEVROLET

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      نسل جدید چلنجر و چارجر سال ۲۰۲۰
      تولید بعضی از ماشیناش متوقف میشه و بعضیاشم نسل جدید میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Raha

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    در کل خوب شده اما
    با کابینش زیاد حال نمیکنم من رو ب یاد کابین کسل کننده سانتافه میندازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ارش

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به به واقعا نمیدونم اگه آمریکا زندگی میکردم چه ماشینی می خریدم هر روز داره یه مدل جدید تر وارد بازار میشه دیروز دوج رم امروزم جیپ چروکی مدلهای قدیمی تر هم هستن که عاشقشونم یه چروکی دو نسل قبل رو فیلمش بود که از جاده وارد یه شیب سربالایی پر از برف شد و به راحتی بالا رفت یا جیپ رانگلر بخرم یا مرسدس gclass بخرم یا صدها مدل مختلف دیگه بخرم عجب سرزمین با حالیه آزادی به معنای واقعی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      صحبت جالب و قابل تأملی کردی .
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (158 ديدگاه)

      با سلام
      باهاتون کاملا موافقم آقا آرش علاوه بر این ماشینهایی که نام بردین در نظر بگیرید هر کدام را با کلی امکانات و موتورهای متفاوت و با آپشنهای متفاوت می توان خرید البته در همه جای دنیا همینه ولی اینجا …..بهتره چیزی نگیم …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ماتئوس هِتْزِنِرْ

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (686 ديدگاه)

    جیپ فقط رانگلررررر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. net

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    این مدل چروکی خیلی زشته مخصوصا چراغ جلو و جلو پنجره که حال ادم رو به هم میزنه.تو محصولات جیپ فقط گرند چروکی سومیت و رانگلر ۲ درب و رانگلر۴ درب خیلی زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر.عارف

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    خیلی دوست داشتنی بود و دوستداشتنی تر شده. تولید جدید هر شرکتی تقریبا حداکثر توان علمی اون شرکت را به رخ میکشه . میگم چرا تولیدات خودروسازهای ایرانی بی کیفیت ترین ، کثیف ترین و گرانترین محصول ممکن که میشه تولید کرد و میده بیرون ؟ جالبتر اینکه چرا برخی از ما که تعدادمون هم کم نیست براشون صف های طولانی هم تشکیل میدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا