جیپ

جیپ گلادیاتور 4xe پلاگین هیبریدی تولید خواهد شد

این روزها فیات-کرایسلر روزهای جالبی را می‌گذراند. در یک گوشه داج قرار دارد که محصولاتی بسیار پرقدرت و پرمصرف را با پیشرانه ۸ سیلندر هلکت عرضه می‌کند. در طرف دیگر جیپ است که بی‌سروصدا به سمت آینده‌ای الکتریکی حرکت می‌کند. بله جیپ گلادیاتور هم شامل این برنامه بوده و خبرهای پیشین درست از آب درآمده‌اند.

تاکنون جیپ برنامه‌های خود برای تولید نسخه پلاگین هیبریدی از گلادیاتور را اعلام نکرده بود اما رئیس جهانی جیپ در مصاحبه اخیر خود با رسانه‌های استرالیایی تائید کرده نسخه الکتریکی شده گلادیاتور در حال توسعه است. گفته می‌شود کریستین مونیر فقط اشاره‌ای کوتاه به این نکته داشته و هیچ جزئیاتی از گلادیاتور پلاگین هیبریدی را بازگو نکرده است.

با توجه به اینکه گلادیاتور وجه اشتراک زیادی با رانگلر دارد و قبلاً نسخه پلاگین هیبریدی رانگلر با پسوند ۴xe معرفی شده بنابراین تصور تولید نسخه الکتریکی شده گلادیاتور راحت است.

واقعاً دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم گلادیاتور از قوای محرکه هیبریدی استفاده نخواهد کرد. البته به نظر می‌رسد مدیران جیپ منتظر میزان استقبال مشتریان از قوای محرکه پلاگین هیبریدی رانگلر هستند. این خودرو دارای پیشرانه ۲ لیتری توربو و دو واحد الکتریکی بوده و قدرت ترکیبی ۳۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۳۷ نیوتون متری تولید می‌کند. طرفداران آفرودهای کم‌سرعت از گشتاور زیاد خوششان می‌آید و تخفیف‌های موجود برای خودروهای الکتریکی شده نیز باعث می‌شوند بهای رانگلر پلاگین هیبریدی به مدل استاندارد درون‌سوز نزدیک شود.

در واقع مساله اصلی زمان تولید گلادیاتور ۴xe است نه تولید یا عدم تولید. به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک اخبار بیشتری را خواهیم شنید.

به‌روزرسانی: یکی از سخنگوهای فیات-کرایسلر با انتشار بیانیه‌ای آینده الکتریکی شده جیپ را تایید کرد: “رئیس جهانی برند جیپ گفت که ما به تبدیل کردن جیپ به سبزترین برند شاسی‌بلند متعهد هستیم. تمامی محصولات جیپ با آپشن قوای محرکه الکتریکی شده در سال‌های آینده عرضه خواهند شد و به این ترتیب جیپ به یک برند پیشرو در تکنولوژی سبز و دوستدار محیط‌زیست تبدیل خواهد شد.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ایران

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    اینم الکتریکی شد

    موافقم 4
    مخالفم 3
  2. زیزیگولو

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4439 ديدگاه)

    همیشه همه دوست دارن بدونن که ماشینای آفرودی چقدر توانایی آفرودی دارن؟مثلاً اینکه تو صخره نوردی چقدر دوام دارن؟ یه مسیر صخره ای خیلی سخت که بتونه سرحد توانایی یه ماشین آفرودی رو نشون بده …… مسیری که سختو سردو پر از برفو گلو لای و سنگای تیز باشه که هر کدوم اینا به تنهایی میتونه صدمات جدی بزنه به ماشین ولی جیپ گلادیاتور از همه اینا مسیرا راحت عبور میکنه و از هر آزمایشی سربلند میاد بیرون

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا