جیپ

حذف پیشرانه‌های دیزلی جیپ تا سال 2030؟!

جیپ به عنوان یکی از برندهای استلانتیس با سرعت بالایی به سمت الکتریکی سازی محصولات خود حرکت می‌کند. این اخبار خوبی است زیرا جیپ به عنوان متخصص آفرود از تکنولوژی‌های جدیدی استفاده خواهد کرد که احتمالاً باعث بهبود قابلیت‌های محصولات خود خواهد شد. از طرف دیگر این امر می‌تواند به معنی پایان تولید محصولات درون‌سوز این خودروساز باشد.

کریستین مانیر مدیرعامل جیپ اخیراً اذعان داشته جیپ به دنبال تسریع فرایند الکتریکی سازی محصولات خود است. البته مرد شماره یک جیپ گفته که شاید تولید پیشرانه‌های دیزلی این خودروساز تا پایان دهه جاری میلادی متوقف گردد. این امر نگرانی‌هایی را برای بازارهای مختلف به وجود آورده است.

مدیرعامل جیپ گفته است:

من فکر می‌کنم پیشرانه دیزلی در اروپا ناپدید خواهد شد و این قاره واقعاً خاستگاه پیشرانه‌های دیزلی بوده است؛ و به همین خاطر واضح است که فروش پیشرانه‌های دیزلی به‌طور قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت اما آیا این به معنی توقف یک‌باره عرضه پیشرانه‌های دیزلی خواهد بود؟ نه من فکر می‌کنم مرحله گذاری از زمان حاضر تا سال ۲۰۳۰ وجود خواهد داشت و البته وضعیت بازارهای مختلف متفاوت خواهد بود.

اگرچه این اظهارات شوکه کننده نیستند اما بسیاری از مشتریان از سرنوشت بد پیشرانه‌های درون‌سوز جیپ ناامید خواهند شد. با سخت‌گیرانه‌تر شدن استانداردهای آلایندگی، پیشرانه ۸ سیلندر جیپ می‌تواند بازنشسته شده و جای خود را به نمونه‌های ۴ و ۶ سیلندر الکتریکی شده بدهد.

2014 jeep grand cherokee

مانیر در ادامه می‌افزاید:

برخی بازارها همچنان شاهد عرضه پیشرانه‌های ۸ سیلندر خواهند بود و برخی نیز پیشرانه‌های دیزلی و ۶ سیلندر را دریافت خواهند کرد. در میان‌مدت واضح است که ما می‌خواهیم از پیشرانه ۸ سیلندر تا حداکثر جایی که می‌توانیم محافظت کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2468 ديدگاه)

    همه تیرهاشون رو به سمت درون سوزهای گردن کلفت شلیک میکنن و آخرشم میگن واضح است که ما میخواهیم از پیشرانه هشت سیلندر تا جایی که میتوانیم محافظت کنیم😀

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. F22RAPTOR

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    به نظر من پیشرانه های دیزلی واسه اینکه میتونی بیشتر گشتاور رو تو دورهای پایین موتور به دست بیاری واسه افرود بهتر میتونه باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    الان مدیر عامل جیپ چند چنده با خودش ؟ خودش نفهمید چی گفت ، منم نفهمیدم چی
    گفت ، ولی این رو بگم موتور دیزلی برای آفرود بهتره.
    آفرود محیط خشنی داره و به نظرم چون موتور های دیزلی بهترین گشتاور رو توی دور
    موتور های نسبتا پایین تحویل میده ، آدم می تونه ماشین رو بهتر کنترل بکنه.
    ولی موتور الکتریکی این طور نیست شتاب گیری سریعی داره و به نظرم برای آفرود می تونه خطر ساز باشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۲۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      موتور الکتریکی گشتاور آنی داره و زیاد که خیلی کمک میکنه تو افرود
      هی من هیچی نمیگم تو ام هیچی نمیگی 😐

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۲۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (606 ديدگاه)

        حرف شما هم صحیح ولی من میگم این گشتاور آنی بعضی اوقات خطر ساز میشه.
        ولی بله موتور الکتریکی هم توی آفرود بعضی وقت ها معجزه می کنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ninja

          ۲۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          صحیح

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حشمت۰۲۱

          ۲۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (326 ديدگاه)

          سیستم های کنترلی ماشین ها برای همین مشکلات هست دیگه

          اینکه قدرت موتور رو کنترل کنه و از هرزگردی و سر خوردن جلوگیری کنه

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. Amirreza

      ۲۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      به نظرم شرکت های خودروسازی خیلی تو برقی سازی جوگیر شدن مثلا دلیلی نداره که تمام خودروهای برقی شتاب ۴ ثانیه ای دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    واقعا یه مشت باطری برای آفرود مناسبه ؟ این سیاستمدارا برا پول چه کارا که نمیکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Rakeb

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    آفرود فقط با موتور الکتریکی.
    دیزلی پیش الکتریکی کم میاره.
    البته حتما باید برای آفرود هوشمندسازی بشه تا مشکل آفرین نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 2
  6. Amirreza

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    مهم ترین مشکل برقیا به نظرم وزنشونه تو آفرود که انقد زیاد که تا بالای کاپوت میرن تو گل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mm.y@rlou

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    به نظرم آفرود با صدای یک موتور تنفس طبیعی لذت بخش تره
    مدیر عامل جیپ هم که انگار روان گردان خورده میگه الکتریکی سازی بعد میگه از پیشرانهv 8محافظت میکنیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Swedish arrogant tiger

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    فکر نمیکنم یه مشت باتری و آرمیچر بتونه جای نیروگاه دیزل رو برای آفرود پر کنه!
    وزن بالا و آسیب پذیریش هم بماند کاری بهش نداریم اصلا.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. محمد مختاری آذر

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    کاملا کار درستی انجام می دهند چون موتور های دیزلی واقعا آلودگی زیادی دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا