جیپدوج

معرفی داج پلاگین هیبریدی در سال 2022 و جیپ الکتریکی در سال 2023

استلانتیس به عنوان چهارمین خودروساز بزرگ دنیا ۱۴ برند را زیر چتر حمایتی خود قرار داده است. بسیاری از این برندها در سال‌های پیش رو محصولاتی الکتریکی تولید خواهند کرد. پیش از این کار قرار است ۲۰ محصول الکتریکی شده در دو سال آینده معرفی شوند که شامل ۱۰ مدل تمام الکتریکی، ۹ خودروی پلاگین هیبریدی و یک خودرو با هر دو قوای محرکه پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی است.

در نقشه راهی که دیروز منتشر شده یک سند درباره نتایج نیمه اول سال به چشم می‌خورد که نشان دهنده برخی محصولات استلانتیس هستند که در دو سال آینده از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهند کرد. داج در سال ۲۰۲۲ از یک خودروی پلاگین هیبریدی رونمایی خواهد کرد. هویت این خودرو فعلاً مشخص نشده اما از آنجایی که این برند فقط چارجر، چلنجر و دورانگو را عرضه می‌کند بنابراین احتمال دارد شاسی‌بلند داج از قوای محرکه الکتریکی شده استفاده کند.

جیپ هم در نیمه اول سال ۲۰۲۳ اولین خودروی تمام الکتریکی خود را معرفی خواهد کرد. گفته می‌شود این خودرو یک کراس اوور کوچک خواهد بود که در لهستان تولید شده و پسرعموی محصولات معادل فیات و آلفارومئو خواهد بود. ظاهراً کراس اوور آلفارومئو با نام برنرو Brennero تولید خواهد شد.

استلانتیس قبلاً برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری در تایچی را برای تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی سه برند یاد شده اعلام کرده است. گفته می‌شود کراس اوور جدید جیپ جایگزین رنگید شده و محصول الکتریکی فیات نیز بجای ۵۰۰X کنونی روانه بازار خواهد شد.

نقشه راه کنونی استلانتیس فقط تا نیمه اول سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد و به همین خاطر است که خبری از محصول عضلانی و الکتریکی داج در آن نیست. همچنین پیکاپ فول سایز و الکتریکی رم هم در این نقشه دیده نمی‌شود. هر دو خودرو قرار است در سال ۲۰۲۴ پدیدار شوند. استلانتیس برنامه‌ای برای الکتریکی کردن کرایسلر در ۲ سال آینده نداشته و بنابراین حتی اگر قرار باشد خودروی ایر فلو ویژن الکتریکی نیز تولید شود نباید انتظار رخ‌نمایی آن تا نیمه دوم سال ۲۰۲۳ را داشته باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. جمشید

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (389 ديدگاه)

    حیف از داج

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیرحسین

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    سلام.
    تشکر از جناب احمدزاده.
    بنظرم تو پیکاپ های آمرکایی طراحی کابین رم از همه زیباتره و طراحی خارجی سیلواردو از همه زیباتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      کابین رم از بنظرم از همه زشت تره.ولی سیلواردو بیرونش قشنگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        برعکس نسخه هوی دیوتی سیلورادو واقعاً زشته…

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. R@m!n

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    الکتریکی شدن این برندها قطعا باعث گسترش دوباره بازار فروش برندهای آمریکایی میشه.

    حذف موتورهای همی و…. سخته اما چاره ای نیست. حداقل امیدواریم که این برندهای با اصالت مقداری شخصیت به ماشینای بی روح الکتریکی تزریق کنن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. امیرحسین

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    سلام.
    جناب حسین میشه جسارتا بگین چرا طراحی داخلی رم از نظر شما خوب نیست؟یعنی کجاش بده؟چیش خوب نیست؟
    سیرا سیلواردو و حتی سری اف نمایشگرای کوچکی دارند شاید مولتی مدیای تسلایی دوست ندارین؟درسته؟والا راستش منم بخاطر همون صفحه نمایشگرش دوستش دارم😅حتی سری اف لایتنینگ با اون صفحه نمایشگر بزرگش بنظرم خیلی زیباست.وای ادن دوتا پیکاپ ژاپنی هردو طراحیشون بده ولی طراحی خارجی تیتان یا تایتان اون طراحی خارجیش از توندرا بهتره هرچند که هردوتاشون نسلشون قدیمیه و پیکاپ تراکای آمریکایی نسل جدیدشونه.مطمئنم طراحی نسل جدید توندرا هردوطراخیش زیباتراز نسل فعلی خواهد بود.
    و در آخر طراحی چه داخلی و چه خارجی سلیقه ایست شاید بعضیا دوست داشته باشند و بعضیا هم نه ولی نظر شما برای من کاملا قابل احترامه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیرحسین

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    ولی طراخی خارجی رم از همه زشت تره با نسل فعلی توندرا ولی نسل نسل فعلی تیتان یا تیتان طراحی خارجی بهتری دار۶ حتی من طراخی خارجیشو به رم ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Shelby Daytona

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    تاچند سال آینده ضرر های باطری های الکتریکی نسبت به موتور های درون سوز برای طبیعت معلوم میشه مجبورن یه فکر دیگه ای بکنن
    احتمالا برن سمت سوخت هیدروژنی
    البته نظر شخصی منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    حیف واقعاً سخته کنار رفتن موتور همی و هلکت با اون ناله‌ای وحشیانه…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا