جیپ

مقایسهٔ جیپ گرند واگنییر با رقبای اصلی

جیپ واگنییر که عنوان اولین شاسی‌بلند لوکس دنیا را در اختیار دارد، بار دیگر پرقدرت بازگشته تا برای همهٔ خودروهای این بخش خط و نشانی جدی بکشد. این اس‌یووی لوکس آمریکایی با برخورداری از تجهیزات فراوان، متریال باکیفیت و تکنولوژی‌های روز، قطعاً حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. رقبای اصلی گرند واگنییر در بازار دو هم‌وطن کهنه‌کار یعنی کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور به همراه ژرمن‌های خوش‌نام یعنی مرسدس بنز GLS و ب‌ام‌و X7 و همین‌طور یک بریتانیایی اصیل و باسابقه یعنی رنجروور هستند؛ بنابراین قصد داریم در اینجا پرچم‌دار جدید جیپ را با این رقبا مقایسه کنیم.

جیپ گرند واگنییر

قیمت پایه: ۸۸,۹۹۵ دلار

جیپ هرچه در چنته داشته در گرند واگنییر جدید ارائه کرده است تا جای هیچ حرفی باقی نگذارد. به‌عنوان‌مثال، این ماشین به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است درحالی‌که اسکالید و نویگیتور در حالت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب عرضه می‌شوند. سیستم تعلیق بادی و سیستم صوتی مکینالش با ۱۹ بلندگو هم از دیگر ویژگی‌های استاندارد این اس‌یووی لوکس محسوب می‌شوند. گرند واگنییر به پیشرانهٔ آشنای ۶.۴ لیتری V8 همی کرایسلر مجهز شده که ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین پرچم‌دار جیپ در قدرت هم از رقبای آمریکایی خود بالاتر است اما در گشتاور در پس آن‌ها قرار می‌گیرد. در همین حال، به گفتهٔ جیپ، این خودرو از لحاظ فضای بار و فضای سرنشینان ردیف سوم در کلاس خود بهترین خواهد بود. البته گرند واگنییر فعلاً برای رقابت با اسکالید ESV و نویگیتور L نسخهٔ کشیده ندارد اما احتمالاً در آینده این نسخه هم ارائه خواهد شد.

کادیلاک اسکالید

قیمت پایه: ۷۷,۴۹۰ دلار

شاید بتوان اسکالید را اصلی‌ترین رقیب گرند واگنییر دانست زیرا اس‌یووی لوکس جنرال موتورز سال‌ها است که عنوان پرفروش‌ترین خودروی این کلاس را در اختیار دارد و از لحاظ مشخصات هم بسیار به پرچم‌دار جیپ نزدیک است. البته اسکالید با قیمت پایهٔ ۷۷ هزار دلار، حدود ۱۰ هزار دلار از گرند واگنییر ارزان‌تر است اما همان‌طور که اشاره شد، این نسخه به‌صورت محرک عقب عرضه می‌شود و سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک قیمت آن‌را به ۸۰ هزار دلار افزایش می‌دهد. اسکالید جدید به همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی قبلی مجهز است که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با این حساب ضعیف‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود. در این نسل یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر دیزلی هم برای اسکالید ارائه شده است. این خودرو هم مثل جیپ از جدیدترین تکنولوژی‌های سازندهٔ خود مثل سیستم خودران سوپر کروز، نمایشگر منحنی ۳۸ اینچی OLED و سیستم تعلیق مغناطیسی برخوردار است.

لینکلن نویگیتور

قیمت پایه: ۷۷,۴۸۰ دلار

نویگیتور در کنار اسکالید سال‌ها است که یکه‌تاز جمع اس‌یووی‌های فول سایز لوکس آمریکایی بوده است. البته نویگیتور همواره از لحاظ فروش زیر سایهٔ اسکالید بوده و احتمالاً با اضافه شدن گرند واگنییر به این جمع، اوضاع برای پرچم‌دار لینکلن سخت‌تر شود. درهرحال، این ماشین با کابین زیبا و باکیفیت، پیشرانهٔ قدرتمند و تجهیزات فراوان، یکی از بهترین‌های کلاس خود محسوب می‌شود. برخلاف دو رقیب هم‌وطن، زیر کاپوت نویگیتور یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که با ۴۵۰ اسب بخار قدرت، بین اسکالید و گرند واگنییر قرار می‌گیرد اما گشتاور آن بسیار بیشتر از دو رقیب آمریکایی است. این ماشین هم مثل اسکالید در حالت استاندارد به‌صورت محرک عقب عرضه می‌شود و سامانهٔ چهارچرخ محرک حدود ۳ هزار دلار به قیمت آن اضافه می‌کند. اسکالید و نویگیتور هردو از یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک مشترک استفاده می‌کنند که از طریق همکاری فورد و جنرال موتورز توسعه یافته و مدرن‌تر و پیشرفته‌تر از گیربکس هشت سرعتهٔ جیپ است.

مرسدس بنز GLS

قیمت پایه: ۷۵,۹۴۵ دلار

رقبای اروپایی به‌وضوح کوچک‌تر از همتایان آمریکایی خود هستند و از لحاظ ساختاری هم با آن‌ها تفاوت دارند اما این‌ها نمی‌تواند مانعی برای مقایسه باشند. هرچند مرسدس GLS با قیمت پایهٔ ۷۶ هزار دلار به میزان قابل‌توجهی از گرند واگنییر ارزان‌تر است اما این قیمت متعلق به مدل GLS450 با پیشرانهٔ شش سیلندر ۳۶۷ اسب بخاری است که بسیار ضعیف‌تر از جیپ است. به همین دلیل، برای اینکه هماورد مناسبی برای گرند واگنییر داشته باشیم باید سراغ مدل GLS580 برویم که قیمت آن از ۱۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود و بسیار گران‌تر است. این مدل به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است که سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic به‌صورت استاندارد در کنار آن قرار می‌گیرد. GLS به دلیل ساختار یکپارچه، مثل هم‌وطن خود ب‌ام‌و X7، در ظرفیت بکسل بیش از یک تن با گرند واگنییر فاصله دارد و به دلیل طول کمتر نیز از لحاظ فضای داخلی در پس آن قرار می‌گیرد اما در عوض، مرسدس ممکن است بتواند برتری خود را در هندلینگ و لذت رانندگی نشان دهد.

ب‌ام‌و X7

قیمت پایه: ۷۵,۸۹۵ دلار

ب‌ام‌و X7 عضو تازه‌وارد این کلاس محسوب می‌شود زیرا بیش از سه چهار سال از معرفی آن نمی‌گذرد. قیمت این کراس‌اوور باواریایی دقیقاً مثل هم‌وطن خود از ۷۵ هزار دلار آغاز می‌شود اما نسخهٔ پایهٔ X7 هم از پیشرانهٔ شش سیلندر استفاده می‌کند که با تنها ۳۴۰ اسب بخار قدرت، هرگز نمی‌تواند حریف رقبای گردن‌کلفت آمریکایی شود. به همین دلیل، در اینجا هم باید نسخهٔ قوی‌تر و گران‌تر X7 M50i را انتخاب کنیم که به نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۳۰ اسب بخار قدرت مجهز است و قوی‌ترین عضو این جمع لقب می‌گیرد. از سوی دیگر اما X7 کمترین طول را در بین این خودروها دارد و به همین دلیل از فضای کم در صندلی‌های ردیف سوم و همین‌طور فضای بار اندک رنج می‌برد. علاوه بر این، ورود و خروج به صندلی‌های ردیف سوم هم دشوار است؛ اما در عوض X7 M50i با قدرت و گشتاور فراوان، در شتاب و سرعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد به‌گونه‌ای که ظرف تنها ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

رنجروور

قیمت پایه: ۹۳,۳۵۰ دلار

رنجروور باسابقه‌ترین خودروی این بخش محسوب می‌شود زیرا از سال ۱۹۶۹ بی‌وقفه در حال تولید بوده است. البته نسل کنونی این خودرو هم‌اکنون کمی سالخورده شده زیرا از سال ۲۰۱۲ در بازار حضور داشته است اما بااین‌وجود هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برخلاف دیگر خودروهای این لیست، رنجروور صرفاً به‌صورت پنج‌نفره با دو ردیف صندلی عرضه می‌شود و خبری از صندلی‌های ردیف سوم برای آن نیست. این خودرو در دو نسخهٔ کوتاه و کشیده تولید می‌شود که نسخهٔ کوتاه آن برای مقایسه با غول‌های آمریکایی این مطلب مناسب نیست و به همین دلیل در اینجا نسخهٔ کشیده انتخاب شده است. رنجروور با پیشرانه‌ها و مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود که شاید مناسب‌ترین آن‌ها برای مقایسه با گرند واگنییر مدل P525 باشد. این مدل به پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که در اینجا ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته رنجروور P525 قیمت بالایی دارد که در نسخهٔ کشیده به نزدیک ۱۲۰ هزار دلار می‌رسد و گران‌ترین خودروی این جمع لقب می‌گیرد.

مشخصات فنی

گرند واگنییر

کادیلاک اسکالید

لینکلن نویگیتور

مرسدس GLS580

ب‌ام‌و X7 M50i

رنجروور P525

پیشرانه ۶.۴ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8 ۳.۵ لیتری V6 ۴.۰ لیتری V8 ۴.۴ لیتری V8 ۵.۰ لیتری V8
تنفس طبیعی طبیعی توئین توربو توئین توربو توئین توربو سوپرشارژ
قدرت ۴۷۰ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار ۴۹۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار ۵۲۵ اسب بخار
گشتاور ۶۱۷ نیوتن متر ۶۲۳ نیوتن متر ۶۹۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر ۶۲۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته ۱۰ سرعته ۱۰ سرعته ۹ سرعته ۸ سرعته ۸ سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۳,۱۲۴ میلی‌متر ۳,۰۷۰ میلی‌متر ۳,۱۱۱ میلی‌متر ۳,۱۳۴ میلی‌متر ۳,۱۰۴ میلی‌متر ۳,۱۲۱ میلی‌متر
طول ۵,۴۳۵ میلی‌متر ۵,۳۸۲ میلی‌متر ۵,۳۳۴ میلی‌متر ۵,۲۰۷ میلی‌متر ۵,۱۶۴ میلی‌متر ۵,۲۶۷ میلی‌متر
عرض ۲,۱۲۳ میلی‌متر ۲,۰۶۰ میلی‌متر ۲,۰۲۹ میلی‌متر ۱,۹۵۵ میلی‌متر ۱,۹۹۹ میلی‌متر ۱,۹۸۳ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۲۰ میلی‌متر ۱,۹۴۸ میلی‌متر ۱,۹۳۸ میلی‌متر ۱,۸۲۳ میلی‌متر ۱,۸۰۶ میلی‌متر ۱,۸۶۷ میلی‌متر
ظرفیت بکسل ۴۵۰۰ کیلوگرم ۳۷۰۰ کیلوگرم ۳۹۰۰ کیلوگرم ۳۵۰۰ کیلوگرم ۳۵۰۰ کیلوگرم ۳۵۰۰ کیلوگرم
قیمت ۸۸,۹۹۵ دلار ۸۰,۴۹۰ دلار ۸۰,۱۵۰ دلار ۹۹,۷۹۵ دلار ۱۰۰,۷۹۵ دلار ۱۱۸,۸۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    عجب رقابتیه. جیپ از همه لحاظ گزینه فوق العاده ای هست و مطمئنن می تونه معادلات این کلاسو بهم بریزه

    موافقم 52
    مخالفم 37
    1. ali (chevy nova)

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (6798 ديدگاه)

      تنها رقیبهای قابلش کادیلاک و لینکلن هست فقط

      موافقم 56
      مخالفم 63
      1. ali (chevy nova)

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (6798 ديدگاه)

        واگونییر از همه رقباش بااصالت تره و بهتر و از سال 1963 که معرفی شد نشون داد لوکس بودن هم در کنار قیمت مناسب امکان پذیره

        موافقم 49
        مخالفم 40
        1. Reza.M

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (309 ديدگاه)

          ینی خوشم میاد لکسوسو اصا تو لیستم نذاشتن…ولی رنج روور حتی با وجود هم قیمت بودن رقیب اینا نیست…عملا نباید اینطو باشه ولی به لطف مسخره بازیای لندروور ن انقد لاکچریه که با بنتلی بنتیگا و استون مارتین DBX رقابت کنه و نه انقدری بزرگ و 3 ردیفس که بتونه با اینا رقابت کنه…عملا یه ماشینه برا افرادی که بیشتر دوس دارن پزشو بدن…نه به این معنی که از افرود معرکش چشم پوشی بشه ولی خب واقعیت اینه تو ماشینی ب این لاکچریت افرود خییلیی کم صورت میگیره…

          موافقم 35
          مخالفم 10
      2. R@m!n

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        من فعلا چیپو از نویگیتور و اسکالید بیشتر دوست دارم. مگه اینکه تو واقعیت خراب کنه از جیپ بعیده.

        موافقم 27
        مخالفم 7
    2. MR.JD

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (326 ديدگاه)

      واقعا رقابت جالبی بود
      ولی باید در مورد رنجروور چند نکته را مد نظر قرار داد :
      اول اینکه range rover آنهم نسخه ( sv autobiography ) به هیچ وجه رقیب اس یو وی های آمریکایی یا GLS نیست
      رنجروور بیشتر رقیب مستقیم مرسدس بنز جی کلاس است چون از آن خودرو های مافیایی است که صاحبان شرکت ها و کارخانه ها در ردیف دوم صندلی های آن می نشینند و راننده شخصی شان ماشین را می راند
      حتی نمای داخلی رنجروور هم این موضوع را داد می زند :
      https://car-images.bauersecure.com/pagefiles/78221/svautobiography-50.jpg
      توصیه میکنم نگاهی دوباره به رنجروور بیندازید :
      https://www.youtube.com/watch?v=jWjBZiQQ72k

      موافقم 23
      مخالفم 8
      1. مازیار

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2438 ديدگاه)

        دوست من MR.JD
        اون چه که آدم رو به وجد میاره اینه که در کنار این اتاق فوق لوکس که همین یک عکس گویای همه چیز هست و انواع و اقسام سیستمهای پیشرفته و پیچیده فنربندی برای بهبود کیفیت سواری در جاده ها ، در خارج از جاده هم عالی عمل میکنه و این دقیقا همون تفاوت رنجروور با دیگر برندهاست که یک تلفیق بی نظیر از عملکرد در داخل و خارج از مسیر راه ایجاد کرده

        موافقم 21
        مخالفم 8
      2. R@m!n

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        آره رنجروور بیشتر به جی کلاس می خوره ولی فکر نکنم تو آفرود بتونه با جی کلاس رقابت کنه. من ویدیو مقایسه ای از این دو تا ندیدم. اگر هست لینک بزارین ممنون میشم

        موافقم 11
        مخالفم 12
        1. Rman

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (108 ديدگاه)

          آقای رامین
          یادته پریروز گفتم لکسوس ال ایکس به عنوان یه شاسی بلند فول سایز لوکس نیست و شما گفتی من هیتر برند لکسوس هستم؟
          چرا تو این پست لکسوس ال ایکس 130 هزار دلاری تشریف نداره؟
          چرا اون دوستان متعصب تویوتا لکسوس که 10 خط برای من اونجا توضیح می دادن اینجا تشریف ندارن؟
          تا یکی حرف می زنه بهش میگین هیتر.

          موافقم 15
          مخالفم 8
  2. GT

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (436 ديدگاه)

    گرند واگنییر از همه یه سر و گردن بالا تره
    ولی بین این و مدل gls amg شک دارم

    موافقم 27
    مخالفم 26
    1. ::AMIN::

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      گرند واگنیر جدید عالی شده ?

      موافقم 10
      مخالفم 6
  3. مهدی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    خیلی مقایسه ی مشتییه

    موافقم 26
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    اصلا حضور بنز و بی ام و تو این مقایسه بی معنیه ! چون شاسی اون دو تا یک پارچس و عملا کراس اوررن نه مثل جیپ و اسکالید و … یک suv واقعی با شاسی نردبانی

    موافقم 38
    مخالفم 30
    1. OMID

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      شاسی نردبانی توی این کلاس اهمیت خاصی نداره
      این ماشینا به هر حال توانایی آفرود چندانی ندارن
      شاسی نردبانی توی این کلاس به درد بارکشی بیشتر میخوره از طرفی یونی بادی ها هندلینگ و مصرف سوخت بهتر دارن
      در کل برتری یا نقطه ضعف خاصی نیست بستگی به ترجیح شخص داره

      موافقم 38
      مخالفم 14
      1. MR.JD

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (326 ديدگاه)

        متاسفانه ما عادت کردیم حرف هایی را که در کوچه بازار می شنویم همه جا بگوییم حتی اگر غلط و بی اساس باشد
        اولا شاسی نردبانی فقط برای آفرود ساخته شده است و کاربرد دیگری ندارد ( حالا با توانایی بکسل کاری نداریم )
        دوما از این گذشته هیچ کس کادیلاک اسکالید یا لینکلن ناویگیتر را برای آفرود نمی خرد که دنبال شاسی نردبانی باشد
        سوما همین GLS و رنجروور با اینکه شاسی نردبانی ندارند ولی در بیرون از جاده ( آفرود ) بهتر از اسکالید و ناویگیتر عمل می کنند
        اصلا رنجروور برای همین کار ساخته شده است جی ال اس هم که اصلا نیازی به تعریف کردن ندارد

        موافقم 36
        مخالفم 21
  5. OMID

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    شاید فقط رنجرور و نویگیتور اختلاف فاحشی با بقیه داشته باشن به دلیل قدیمی تر بودن
    بهترین مقایسه هم اونیه که مجلات با بررسی واقعی خودروها انجام میدن و تا اون موقع چیز زیادی معلوم نیست
    ولی اگر بخوایم از روی برگه قضاوت کنیم من اسکالید و gls رو ترجیح میدم
    از طرفی کادیلاک کابین خوبی داره و سوپر کروز هم داره و تازه به روز رسانی شده و طراحی خوبی داره
    از طرفی gls هم سواری خوبی داره و کابین زیبا و سیستم اطلاعات سرگرمی مرسدس هم عالیه احتمالا هندلینگ بهتری هم داره
    شاسی نردبانی هم فکر نکنم توی این کلاس اهمیت چندانی داشته باشه به جز برای یدک کشی

    موافقم 20
    مخالفم 11
    1. مانی

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      تو این دوره زمونه کمتر پیش میاد کسی‌ به این غول‌ها احتیاج داشته باشه
      آدم میره یهG550 میخره،البته گرونتر در مییاد از آپشن هم که نمیشه گذشت…

      موافقم 0
      مخالفم 2
  6. محمد

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (226 ديدگاه)

    قطعا کادیلاک

    موافقم 33
    مخالفم 22
  7. SF90 STRADALE

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    انتخاب بین اینها خیلی خیلی سخته
    ولی آمریکایی ها رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 34
    مخالفم 13
  8. RezaRs

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    خب
    گرند واگنییر

    موافقم 24
    مخالفم 13
  9. Ramin

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    ارزونترین این لیست. ( قیمت پایه )

    اول لینکلن نویگیتور (80 هزار دلار )
    دوم کادیلاک اسکالید ( 80 هزار دلار )
    سوم جیپ گرند واگنییر ( 88 هزار دلار )

    البته نباید فراموش کنیم جیپ واگنوییر ( بدون پسوند گرند ) قیمتش از 57 هزار دلار شروع میشه که واقعا عالیه. درسته چندتا گزینه نداره و قدرت موتورش کمتر باشه ولی به هر حال قیمتش خوبه.

    رقبای اروپایی که اصلا بیخیال. همه شون الکی گرون ( تازه قیمت پایه )

    اما بین 3 تفنگدار قلدر آمریکایی ، واقعا انتخاب سخته…

    جالب اینجاس بلند ترین و عریض ترین این لیست جیپ گرند واگنیویر هست
    اما اسکالید ارتفاع بیشتری داره.
    اما نباید فراموش کنیم که ظرفیت بکسل واگنویر 4.5 تن هست که هم از بنز هم از بی ام و ، هم از لند روور که خیلی گرونترن بیشتره.!!

    من با اروپایی کاری ندارم.

    ولی انتخاب بین این 3 غول یعنی لینکلن. کادیلاک. جیپ واقعا واقعا سخته.
    چرا ؟

    کادیلاک داره حس تکنولوژی و امنیت و صد البته هیبت رو نشون میده
    لینکلن داره حس اشرافیت و لوکس سواری رو میده و همچنین تکنولوژی
    جیپ هم داره حس اشرافیت خالص و لوکس و همچنین آفرود بینظیر و تکنولوژی ارائه میده.

    اصلا انتخاب بین این 3 تا واقعا سخته. ولی لینکلن چراغ جلوش خیلی یه جوریه. انگار قدیمی هست اگه باریک بود بهتر بود. اسپرت تر میشد. برای همین از نظر طراحی می افته پشت سر کادیلاک و جیپ.
    ولی کادیلاک و جیپ خیلی خیلی جذابن نمیشه یکی رو انتخاب کرد
    به نظر من :

    طراحی بیرونی : کادیلاک
    طراحی داخلی : جیپ

    اما بحث مهم موتور. موتور کادیلاک و جیپ تنفس طبیعی هست و جالب اینجاس 470 اسب قدرت تولید میکنه.
    اما به طور کلی واقعا نمیدونم خودم کادیلاک اسکالید بهتره یا جیپ واگنوییر

    هر کدوم رو بگم به حق اون یکی ظلم شده.

    هردو بی نظیر هستن.

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم 25
    مخالفم 40
    1. علی

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      اول اومده میگه اروپایی های الکی گرون بعد میگه من با اروپایی ها کارندارم .مطمئنی حالت خوبه؟؟؟

      موافقم 33
      مخالفم 16
    2. RezaRs

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      میدونید با توجه به دافعه ای که بانظرات جنجالیتون ایچاد کردین کم کم دارین مارو از ماشین های درجه یکی مث اسکالید و نویگیتور و واگنییر خسته میکنید و حالمونو بد میکنید
      لطفا یه برسی کنید یه تغییری بدین اگر تلگرام بودین که pv بهتون میگفتم اما خب ناچار اینجا میگم واقعا خسته شدیم آقا رامین

      موافقم 19
      مخالفم 14
      1. Ramin

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اقای رضا شما کامنت منو فکر کنم از ته خوندید !

        من گفتم با اروپایی ها کاری ندارم.

        داشتم کادیلاک و لینکلن و جیپ رو مقایسه میکردم و گفتم انتخاب سخته.

        شما گفتی از خودرو روز دارید حالمونو بد می کنید !!

        ???????
        تعریف کردن از کادیلاک و جیپ و مقایسه این 2 تا حال شما رو بد میکنه ؟؟؟

        موافقم 12
        مخالفم 15
        1. RezaRs

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          نههههههه حاجی امین از دستتون ناراحتم از اون حمایت های بد راجع چینی ها و الان اصن نمی تونم این تغییر موضعتونو ببینم و درک کنم

          موافقم 3
          مخالفم 2
    3. OMID

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      پدال کامنتشو منتشر نکن با سپاس

      موافقم 24
      مخالفم 11
    4. abdi_porsche fan

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      رامین تک تک کامنتات سمممن سم

      موافقم 17
      مخالفم 5
    5. Sina10

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      آخه اول متن رو خوب مطالعه کنید بعدش کامنت بذارین
      توی همین لیست نسخه پایه واگنییر از تقریبا بیشتر رقبای اروپاییش گرون تر بود!!!
      بعدش شما گفتین ارزون تر!!
      قیمت هایی که توی جدول آخر گفتن متعلق به نسخه های متفاوت از نسخه ی پایه هست ، نسخه های پایه قیمتاشون توی لیست گفته شده

      فقط کافیه به همون جدول یه نگاهی بندازی و ببینی که تقریبا بیشتر آمریکایی ها روی اعداد حرفی برای گفتن ندارن!!
      جز نویگیتور که میتونه کم مصرف باشه و قیمت کمترشون

      البته به نظرم رنج‌روور سطحش کلا با اینا متفاوته و در اصل رقیب جی کلاسه

      البته لکسوس LX هم میتونست توی متن باشه

      موافقم 6
      مخالفم 2
  10. بردیا

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (140 ديدگاه)

    با اینکه جیپ بهترینشونه
    ولی بازم من بنز رو انتخاب میکنم :)

    موافقم 18
    مخالفم 17
  11. Nissan

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    سابربن و اکسپدیشن و یوکون رو جا انداختن

    موافقم 6
    مخالفم 15
    1. OMID

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      سابربن و اکسپدیشن لوکس نیستن در نتیجه رقیب اینا نیستن
      یوکان هم یه مقدار پایین تر از اینا و بالاتر از سابربن قرار میگیره

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. RAHIM.K

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (104 ديدگاه)

        یوکان XL دنالی میتونه رقیب شایسته ای برای این جمع باشه، لااقل شایسته تر از اروپاییهاست

        موافقم 4
        مخالفم 6
  12. Amin

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    مطمعنا اگه قیمت برام مهم نبود انتخابم رنجروور بود
    اما انصافا جیپ با این قیمت ترکونده
    این آلمانی ها هم بنظرم نباید توی این مقایسه بودن در عوض مقایسه دقیق تری بین سه تای بقیه انجام میشد

    موافقم 15
    مخالفم 10
  13. Farzad

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    از سالی که رنجرور وارد بازار شد الگوی تمام سازندگان خودروهای SUV جهان شد . در تولیدات همه SUV ها میشه ردپایی از ایده‌های به کار رفته در رنجرور رو دید .
    به نظرم زیباترینشون هم رنجروور هست ( البته سلیقه منه ) . درسته گرونه اما یه تافته جدابافتس . جیپ هم که رقیب دیرینش هست واقعا سنگ تموم گذاشته .

    موافقم 32
    مخالفم 12
  14. مهردادكمال

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1808 ديدگاه)

    کسی میدونه رنجرور چرا این قد گرونه ؟

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. مازیار

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2438 ديدگاه)

      دوستمون ۲۶۴۶ قسمتی از دلایل گرونیش رو عنوان کردند

      موافقم 20
      مخالفم 6
  15. سهند

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (662 ديدگاه)

    غیر از لینکلن همه شان را زیاد دوست دارم البته لینکلن هم خوبه ولی من دوست ندارم‌.
    واقعا انتخاب سختیه باید ببینیم مجلات معتبر به کدام امتیاز بیشتری میدهند
    در یک کلام همه شان عالی هستند

    موافقم 4
    مخالفم 2
  16. ماکان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (766 ديدگاه)

    سلام . به اضافه برخی افراد دیگر من هم به سلیقه شخصی خودم ، خیلی دوست دارم که انشاالله برای رقابت مستقیم با نسخه های کشیده از کادیلاک اسکالید ، لینکلن نویگیتور ، جی ام سی یوکان و … ۲تا مدل از بنز و بی ام و به عنوان برادر های بزرگتر بی ام و X7 و مرسدس بنز GLS بسازند و تولید انبوه کنند . چون که اگر به یاری خدا اونجور خودروها هم ساخته شود رقابت ها جذاب تر می شود .

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. سهند

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      خسته شدیم از تولید انبوه تو

      موافقم 9
      مخالفم 6
  17. REZA

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (132 ديدگاه)

    طراحی داخلی جیپ
    رخ کادیلاک
    هیبت لینکلن
    بنز تکنولوژی
    بی ام و یه چیز خاص که نمیشه نظر خاص داد
    رنجرور لاکچری

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. مازیار

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2438 ديدگاه)

      و مهمترین فاکتور که همون آف رود باشه چی؟

      موافقم 10
      مخالفم 7
  18. Elmiraj

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    سال آینده در رقابت ۲۰۲۲ موتورترند بهمون میگه کی پادشاه این کلاس خواهد بود…
    تا اون موقع فیس لیفت ناویگیتور هم به بازار اومده .

    ولی من باشم بی درنگ گرند واگونیر را انتخاب می‌کنم…

    موافقم 16
    مخالفم 13
  19. abdi_porsche fan

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    چقدر مقایسه جذابی . اسکالید جیپو gls مورد پسندمه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  20. عشق فقط ماشین آمریکایی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    جیپ گرند واگنییر لوکس ترین اس یو وی جهان ❤️❤️❤️❤️❤️?????????

    موافقم 7
    مخالفم 19
    1. Benz309 1974

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      لوکس ترین اس یو وی جهان جی کلاس ??????❤❤❤

      موافقم 12
      مخالفم 11
  21. امیر

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    قطعا در اینده نزدیک نسخه قوی تر با موتور ۶.۲ سوپرشارژ هم براش ارائه میشه که عملا مرحله اخر اس یو وی خواهد بود
    در حال حاظر نسبت به رقباش هم شیک تره هم بزرگتر هم ظرفیت بکسل بیشتر، احتمالا قابلیت افرود بهتری هم نسبت به بقیه خواهد داشت

    موافقم 4
    مخالفم 3
  22. 00BEHZAD00

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (65 ديدگاه)

    من نویگیتور رو بیشتر دوست دارم موتور توربو خیلی بهتره
    گشتاور بیشتر و مصرف کمتر

    موافقم 2
    مخالفم 2
  23. یوسف

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (933 ديدگاه)

    جای بنز و بی ام و اینجا نیست
    با احترام به آمریکایی ها
    انتخاب من رنجروره
    انگار فرش دست بافته بین چندتا فرش ماشینی?

    موافقم 7
    مخالفم 6
  24. Sina10

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    اول نمیدونستم ولی الان که میبینم جیپ اونقدرا هم ارزون نیست
    البته واگنییر اصلی ارزونه ولی نسخه گرندش گرونه ولی نمیارزه
    ایتجا انتخابم ب‌ام‌و و رنجروور هستش

    نکته ای که خیلیا در نظر نمیگیرن اینه که آفرود توی این کلاس کمترین ارزشی نداره
    اینا کراس‌اوور های برزگ لوکسن
    آفرود توی این کلاس یه قابلیت اضافه محسوب میشه نه یک نیاز

    برای همین رنجروور به نظرم عالیه
    ب‌ام‌و هم بخاطر موتورش

    البته نویگیتور هم قیمت مناسبی داره ولی خب قدرتش کمتره اما کم مصرفه

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Amir Machine

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      همونطور که تو خود متن هم ذکر شده، اون قیمت پایه که برای آلمانیا ذکر شده مال نسخه 6 سیلندره که خیلی ضعیفتر از گرند واگنییر هستن، مدلای 8 سیلندر که از لحاظ قدرت هم‌سطح جیپ قرار میگیرن همونا هستن که تو جدول ذکر شد و خیلی گرونترن

      موافقم 4
      مخالفم 2
  25. Mf1

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    تنها رقیب رنجرور رقیبهای المانیشه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  26. هژبر

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (75 ديدگاه)

    با سلام
    فقط جیپ

    موافقم 3
    مخالفم 2
  27. taha malek

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (914 ديدگاه)

    رنجرور با این که فوق اعادس اما فک نکنم در این لیست باید قرار دادش
    امیدوارم نسل جدیدش با تغیرات کم رو ظاهر و تغیرات زیاد توی بطن معرفی شه من که عاشقشم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. taha malek

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (914 ديدگاه)

    رنجرور عالیه من یبار دیدم تو تهران فقط می خواستم بشینم به ال ای دیش نگا کنم
    عشق است لندرور مخصوصا رنجرور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. mahan

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    انتخاب شاهزاده بریتانیایی رنجروور هست فقط کسی که داشته میدونم چی میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. علی

    ۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام واقعا عالی دم پدالیها گرم با این مقایسه کاملشون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا