کیا

اولین ملاقات با کیا استونیک 2017 جدید

کیا می‌گوید بازار شاسی بلندهای کلاس B تا سال ۲۰۲۰ رشد دو برابری خواهد داشت بدین ترتیب فروش این خودروها در اروپا می‌تواند به ۲.۲ میلیون دستگاه در سال برسد. کراس اوور جدید استونیک که بر پایه سوپرمینی ریو ساخته شده امید مقامات این شرکت برای کسب سهم مناسب از بازار بوده است. این خودرو به دیگران برادران خود یعنی نیروی هیبریدی، اسپورتیج میدسایز و سورنتوی بزرگ‌تر ملحق می‌شود.

Kia Stonic 2017
اگر فکر کنید استونیک بیش از آنکه مدلی خاص باشد یک ریو کراس است خیلی بیراهه نرفته‌اید. چراغ‌های جلوی آن به همراه جلوپنجره دماغه ببر فرمی آشنا را به همراه داشته و مه شکن‌ها نیز همخوانی مناسبی با سپر دارند.

کیا استونیک 2017 جدید
البته از ستون A به‌طرف عقب با خودروی کاملاً متفاوتی طرف هستیم. این مدل دارای ریل‌های سقف تیز و ستون C با استایل تارگا مانندی هستیم درحالی‌که چراغ‌های عقب به‌صورت تمام LED بوده و فلاپ نقره‌ای پایین سپر نمایی اسپورت به این بخش بخشیده است. طراحی خودرو یک فاکتور اصلی برای خریداران این کلاس بوده و واضح است کیا تلاش داشته تا کوچک‌ترین کراس اوور خود از دیگر رقبا متمایز باشد.

کیا استونیک 2017 جدید
جذابیت جوان‌پسند استونیک به کابین نیز سرایت کرده است. طراحی خودرو خیلی بی‌شباهت به ریو نیست اما عناصر رنگی روی داشبورد باعث شده جذابیت بیشتری داشته باشد. کیفیت کابین با بسیاری از رقبای این کلاس برابری کرده اما در مقایسه با هاچبک هایی چون فولکس‌واگن پولو یا فورد فیستا کم می‌آورد.

کیا استونیک 2017 جدید
در زمان عرضه شاهد دو نسخه از استونیک هستیم که یکی مدل پایه ۲ و دیگری مدل فول‌تر First Edition می‌باشد. بهای مدل ۱.۴ لیتری پایه از ۱۶۲۹۵ پوند آغاز می‌شود اما این مدل سریع‌تر و کاراتر از مدل ۱ لیتری‌ای است که کیا انتظار دارد محبوب‌تر شود. تمامی نسخه‌ها فعلاً با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه می‌شوند و علیرغم ارتفاع بیشتر از سطح زمین آپشن چهار چرخ محرک وجود ندارد. مدل فول تر از پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزل با قدرت ۱۰۸ اسب بخار استفاده می‌کند و ما برای اولین بار همین نسخه را بررسی کرده‌ایم. هنوز بهای این خودرو اعلام نشده است.

کیا استونیک
تمامی مدل‌ها تجهیزات فراوانی داشته و شخصی‌سازی کلید موفقیت یک خودرو محسوب می‌شود. مدل حاضر در تست دارای صفحه‌نمایش ۷ اینچی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو بوده و رادیوی DAB و بلوتوث نیز دیده می‌شوند. از دیگر تجهیزات نیز می‌توان به رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغ‌های روز روشن LED و حسگرهای پارک عقب اشاره کرد. لیست بلندبالایی از رنگ بدنه و سقف برای مدل‌های First Edition وجود دارد. حتی می‌توان رنگ آینه‌های جانبی را نیز از میان رنگ‌های سبز، قرمز یا نارنجی انتخاب کرد.

کیا استونیک 2017 جدید
لیست تجهیزات ایمنی استونیک نیز کاملاً گیراست هرچند ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج خودرو از خط در لیست آپشن ها قرار دارند. کنترل پایداری الکترونیکی و دستیار حرکت در سربالایی به‌صورت استاندارد وجود داشته و مدیریت پایداری خودرو که شامل بردار گشتاوری، پایداری خط مستقیم و کنترل ترمز در پیچ می‌باشد استونیک را پربارتر کرده است.

کیا استونیک 2017 جدید
استونیک کمی طویل‌تر از ریو است. ارتفاع خودرو ۴۲ میلی‌متر افزایش داشته و باعث شده ارتفاع کلی این خودرو ۷۰ میلی‌متر بلندتر باشد؛ اما فاصله بین محوری با ریو یکسان بوده و به عنوان نتیجه خیلی بزرگ به نظر نمی‌آید. موقعیت رانندگی پایین استونیک به ریو شبیه‌تر بوده و کابین آن در بخش عقب تنگ است بنابراین برای افراد قدبلند چندان مناسب نیست.

کیا استونیک 2017 جدید

البته اورهنگ طولانی‌تر عقب باعث شده صندوق بزرگ‌تری ایجاد شود. درحالی‌که ریو ادعا می‌کند صندوق بار ۳۲۵ لیتری دارد اما استونیک از صندوقی ۳۵۲ لیتری سود می‌برد. با تا کردن صندلی‌ها اوضاع بهبود یافته و حجم کلی صندوق به ۱۱۵۵ لیتر می‌رسد. کابین خودرو نیز دارای فضاهای ذخیره‌ای بوده و محفظه روی درب‌ها ابعاد مناسبی دارند. البته پژو ۲۰۰۸ از هر نظر بزرگ‌تر است.

کیا استونیک 2017 جدید

کیا استونیک
اکثر رقبا به علت افزایش ارتفاع خودرو در جاده جوی آرام ایجاد می‌کنند اما استونیک سفت‌تر بوده و در سطوح ناهموار خونسرد باقی می‌ماند. سواری خودرو قطعاً تیزتر از رنو کپچر بوده و تکان‌های کمتری در بدنه داشته و فرمان آن دقیق‌تر است. البته خریدارانی که به دنبال عملکردی نرم در سرعت‌گیرها و دست‌اندازها هستند بهتر است به دنبال گزینه دیگری باشند.

کیا استونیک 2017 جدید

پیشرانه دیزلی استونیک با گشتاور بالای خود عملکرد خوبی داشته اما پیشرانه ۱ لیتری توربوی جدید انتخاب بهتری است. این پیشرانه سریع‌تر دور گرفته و ماهیت پاسخگوی آن به این معنی است که هیجان بالاتری ایجاد می‌کند. پیشرانه دیزلی در سرعت‌های بالا کمی سر و صدا داشته اما به نظر می‌رسد صدای باد و جاده به کابین راه پیدا نمی‌کند.

کیا استونیک 2017 جدید

هزینه‌های سواری مدل دیزلی قابل‌قبول است اما از ساختارشکنی فاصله زیادی دارد. کیا ادعا می‌کند این پیشرانه در هر صد کیلومتر مصرف ۴.۲ لیتری داشته درحالی‌که نیسان جوک کم‌مصرف‌تر بوده و مالیات کمتری نیز به مالک تحمیل می‌کند. مدل توربوی بنزینی برای خریداران شخصی انتخاب بهتری خواهد بود.

کیا استونیک

شما قادر خواهید بود استونیک جدید با اقساط ماهانه ۲۲۵ پوندی در سه سال و سپرده سه‌ساله اجاره کنید. پژو با سپرده کمتری همین معامله را پیشنهاد می‌کند اما شما باید مبلغ بیشتری را برای ۲۰۰۸ با تجهیزات مشابه استونیک بپردازید. استونیک در گروه بیمه‌ای کم‌هزینه قرار گرفته بنابراین این موضوع به جذب خریداران جوان کمک خواهد کرد.

کیا استونیک 2017 جدید
برخلاف بسیاری از رقبا، کیا استونیک نتوانسته راه خود از ریو را جدا کند. موقعیت رانندگی پایین با این کلاس رانندگی غریب بوده و درحالی‌که سواری خودرو خوب است اما کابین تنگ فضای زیادی نسبت به ریو ندارد. مدل دیزلی حاضر در تست نیز نقاط ضعف خاص خود را دارد. پیشرانه ۱ لیتری توربو انتخاب بهتری است. ما باید منتظر قیمت‌گذاری استونیک جدید باشیم اما تخمین‌های ما پیشنهاد می‌کند استونیک گران‌تر از ریو خواهد بود بنابراین شاید ما یک هاچبک دیگر را بجای آن بخریم.

مشخصات کیا استونیک  ‘۲’ ۱.۶ CRDi ISG

قیمت: ۱۸ هزار پوند (تخمینی)

پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری دیزلی

قدرت/گشتاور: ۱۰۸ اسب بخار/۲۶۰ نیوتون متر

گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۹ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۴.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Hosein

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    خیلی خوبه طراحیش،یه طراحیه جدی و مردونه،کابینشم زیبا و منظم.خوشم اومد ایول کیا حرف نداره،از اون هیوندای کنا هم خیلی خیلی سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hosein

      ۲۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (313 ديدگاه)

      چراغ عقباش یخورده یاده سئات لئون میندازه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رامتین

      ۲۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3047 ديدگاه)

      هیوندا کونا توان 160 اسبی و شتاب زیر 8 داره. چرا به ظاهر فقط توجه میکنی؟!! اصلا قابل مقایسه با هم نیستند. نسخه N هیوندا کونا با توان 250 اسب هم قراره بیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hosein

        ۲۳ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (313 ديدگاه)

        خوب در جایی که از نظر کیفیت و ایمنی دو مورد باهم برابر باشن یا خیلی تفاوت نداشته باشن،طراحی واسه من در اولویته.از نظر قدرت هم همینکه در حد اذیت کننده ای تنبل نباشه واسم کافیه و اتفاقا یکی از سوالای من اینکه چرا ایرانیها اینقدر به اسب بخار ماشین اهمیت میدن مگه قراره چقدر از قدرتش استفاده کنید .مگه اینکه به قصد کورس گذاشتن بگیرید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hosein

          ۲۳ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (313 ديدگاه)

          ضمن اینکه استونیک هم احتمال زیاد، یک نسخه قویتر خواهد داشت .همین مدلشم در اضای قدرت کمتر مصرف پایینی هم داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Hosein

        ۲۳ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (313 ديدگاه)

        تصحیح میکنم در اضا غلطه،در ازای درسته

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Hosein

        ۲۳ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (313 ديدگاه)

        نظر میذاری بعد دوساعت ثبت نمیشه بعد میای یکی دیگه جاش بذاری قبلی هم ثبت میشه!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. علی

      ۲۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (36 ديدگاه)

      عقبو از چری تیگو۷ اسکی رفتن کره ای ها به چینیاهم رحم نمیکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. emad1990

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    دوستان بوگاتی ویرون2010 کسی نمیخواد؟
    https://www.bama.ir/car/bugatti

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. rezlot

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    الان میاد ایران 180 میلیون پولش میشه و میشه ماشین لوکس…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. AMIR SCHUMACHER

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    چه طراحی ساده ، ماندگار و زیبائی داره.
    زردش خیلی قشنگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرامرز

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    شاسی بلندها یه زمانی طراحی بهتری نسبت به هاچبک ها داشتن ولی از وقتی هاچبک ها رو آوردن بالا و دو تا پلاستیک رنگ نشده دور تا دور ماشین اضافه کردن و به اسم شاسی بلند فروختن دیگه از این سگمنت خوشم نمیاد. دیروز کنار یه فیات پاندا کراس پارک کردم. پیش خودم گفتم این چیه آخه. امروز دیدم حتی گرونتر از یه هاچبک با کیفیت مثل گلف یا مزدا۳ هست. آخه کدوم عقل کلی رفته این ماتیز شاسی بلند رو خریده!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد حسن

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پشتش چقد شبیه لیفان x50 .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امير

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    علی جان قسمت جلوش که خیلی شبیه تره به تیگو 7 حالا میگن چین طراحی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا