کیا

اولین تجربه رانندگی با کیا سید 2018 جدید

کیا هم‌اکنون یک خودروساز با اعتمادبه‌نفس بالاست. سدان اسپورت استینگر اینک یک رقیب برای محصولات ژرمنی بوده و سومین نسل سید نیز هم وارد بازار می‌شود تا بتواند در برابر فولکس‌واگن گلف، نسل جدید مرسدس A کلاس و فورد فوکوس آینده قد علم کند.

کیا سید 2018
ظاهر جدید سید حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو کم ارتفاع‌تر و پهن‌تر از قبل بوده و جلوپنجره دماغه ببر آن به همراه چراغ‌های عقب خاص باعث شده‌اند کیا مطمئن‌تر از همیشه درباره سواری درگیر کننده این خودرو حرف بزند. هرچند این ادعاها باید در عمل ثابت شوند.

کیا سید 2018
اگرچه طول کلی سید جدید تغییری نداشته اما اورهنگ عقب به منظور ایجاد فضای بیشتر در کابین رشد داشته و کابین نیز از طراحی جدیدترین محصولات این خودروساز کره‌ای بهره‌مند شده است.

کیا سید 2018
از نظر کیفیت ساخت می‌توان کابین سید را با فولکس گلف مقایسه کرد. متریال و سطوح لوکس و نرمی در روی داشبورد و درب‌ها وجود داشته و حس و ظاهر دکمه‌ها و صندلی‌ها مشابه مدل‌های آلمانی است. اگرچه سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو ابعاد ۷ اینچی دارد اما نسخه‌های فرست ادیشن صفحه‌نمایش ۸ اینچی داشته که در روی داشبورد قرار گرفته است.

کیا سید 2018
ما پشت فرمان خودرویی نشستیم که پیشرانه ۱.۴ لیتری T-GDi جدید در بطن آن می‌تپید. احتمال می‌دهیم این نسخه پرفروش‌تر از دو مدل دیگر که دارای پیشرانه‌های دیزلی ۱.۶ لیتری هستند باشد. شما همچنین می‌توانید پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری ۱۱۹ اسبی را که در مدل پایه بکار رفته خریداری کنید.

کیا سید 2018
خودروی حاضر در تست کمی گران‌تر از ۲۰۵۰۰ پوند بوده و بیش از ۱۵۰۰ پوند ارزان‌تر از فولکس گلف با پیشرانه ضعیف‌تر می‌باشد. کیا لیست قیمت و تریم های سید جدید را تأیید نکرده اما انتظار داریم سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو به‌صورت استاندارد در نسخه‌های پایه وجود داشته باشند و ویژگی‌های رانندگی خودکار و چراغ‌های LED نیز ارائه شوند. اگر سید از نظر تجهیزات فراتر از گلف ظاهر شود خیلی تعجب نخواهیم کرد.

کیا سید 2018
اما آیا این خودرو می‌تواند در جاده هم رقیب بسیار سرشناس خود را شکست دهد؟ پیشرانه جدید سید نرم و قوی بوده اما شاید مهم‌ترین موضوع درباره آن میزان کم ‌صدای تولیدی باشد. اولین باری که پیشرانه را روشن کنید تحت تأثیر نرمی و بی‌صدایی آن قرار خواهید گرفت. همچنین مصرف سوخت آن نیز کاملاً پذیرفتنی جلوه می‌کند.

کیا سید 2018
احتمالاً گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک با بهای حدود ۸۰۰ پوند در دسترس خواهد بود اما ما استفاده از گیربکس دستی با تعویض‌های لذت‌بخش آن را ترجیح می‌دهیم. شاید گیربکس اتوماتیک واکنش‌های کندی داشته باشد اما نسخه دستی استفاده خوب و لذت بخشی دارد.

کیا سید 2018
اما فکر نکنید که کیا در حال بازی کردن با واژه راحتی است. واژه درگیر کننده را به یاد دارید؟ این خودروساز کره‌ای از پلتفرم جدیدی استفاده کرده است. سواری خودرو قطعاً اسپورت است اما این موضوع با سفتی همراه شده و البته هرگز ناهنجاری نشان نمی‌دهد بنابراین بهتر است بررسی دقیق‌تری در آینده صورت گیرد تا بتوانیم نظر قطعی درباره راحتی سواری آن بدهیم. خودروی حاضر در تست از رینگ‌های زیبای ۱۷ اینچی استفاده می‌کند و شاید نسخه‌های پایه‌تر از این نظر عملکرد بهتری داشته باشند.

کیا سید 2018
اگرچه فرمان خودرو حس مستقیم و فربه بودن را به راننده منتقل می‌کند اما بدنه در عبور از پیچ‌ها تخت باقی مانده ولی از این موضوع که چسبندگی بخش جلویی به اندازه انتظارات نیست ناامید شدیم.

کیا سید 2018

البته این یک هاچبک خانوادگی است و کابین باکیفیت آن فضای خوبی در عقب برای بزرگ‌سالان فراهم می‌کند. محفظه بار بزرگ‌تر آن نیز فضای ۳۹۵ لیتری داشته و با خواباندن صندلی‌ها این فضا به ۱۲۹۱ لیتر می‌رسد که هر دو ظرفیت بیشتر از گلف می‌باشد.

خوش‌شانسی بار سوم؟ کیا سید جدید هنوز هم نمی‌تواند در همه‌ی بخش‌ها با گلف فوق‌العاده برابری کند اما جایگزین شایسته‌ای برای آن بوده و احتمالاً ارزش بهتری هم خواهد داشت. ما کیفیت، نرمی و تجهیزات سید را دوست داشته و البته آن را انتخابی کاربردی نیز می‌دانیم؛ اما مطمئن شوید که می‌توانید با سواری کمی ناهنجار آن کنار بیایید.

مشخصات کیا سید ۱.۴ T-GDI 3

  • قیمت: ۲۰۵۰۰ پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۳۸ اسب بخار/۴۲۴ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
  • لیست تجهیزات: صفحه لمسی ۷ اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو، ترمز اضطراری هوشمند، رینگ‌های آلیاژی، گارانتی هفت‌ساله

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. f35

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    کیا سید ندیده بودیم که اونم دیدیم 4 رو ز دیگه شاهد کیا میرزا و کیا سادات هم هستیم
    ceed =/ sayed

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      بالاخره سید و احترامش واجب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    جالبه که طراحی داخلی مدل هاچبک و سدان سراتو جدید با هم فرق داره
    نمیدونم این اتفاقیه یا واقعا قراره اینطوری باشه
    و البته داشبورد مدل سدان رو من بیشتر میپسندم
    طراحی کلی هم البته جذاب دراومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    ماشین شهری اقتصادی خوبیه ، اما با این موتور ۱۴۰۰ فکر نکنم چیزه خوبی باشه .
    مدل ۲۰۱۳ وارداتی با موتور cc۱۶۰۰ رو تجربه رانندگی و سواریشو داشتم و فقط میتونم بگم در مقابل موتور۲۰۰۰ cc یه چیزه فاجعست و حالا با موتورcc۱۴۰۰ فکر نکم بدرد خاورمیانه ، آسیا و آمریکا بخوره و بیشتر بدرد اروپائیها میخوره .
    من که سراتو رو بیشتر از الانترا دوست دارم و طراحی اسپورت و شیکی داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایرانی

      ۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (9 ديدگاه)

      شهری همینه نمیان که باهاش ریس بزارن
      شما خودت موتور ۱۶۰۰ کنار ۲۰۰۰ میزاری و بعدم توقع داری ۱۶۰۰ سرتر باشه؟
      کلیپ فولکس واگن با موتور ۱.۲ رو تو یوتوب ببین
      بعدم کسی که این ماشینا رو میخره نمیاد باهاش کل کل کنه
      تو کل دنیا فقط ماییم از چیزی که برا یه چیز دیگه ساخته شده یه چیز دیگه میخواییم
      وقتی برا شهر و مصرف کم ساخته خب کدوم عقل کلی میاد باهاش گاز بده و کل کل کنه؟ مگه اصلا برا شتاب ساخته شده؟
      اخه چرا قبل نظر دادن متنو کامل نمیخونین ؟
      بعدم همه چی رو برا خاورمیانه خراب شده و امریکای خراب شده نمیسازن
      چرا هرچی که ساخته میشه باید برا ما باشه؟ مگه ما چیمون بهتر از بقیه دنیاس؟ مگه نوکرمونن که که برا ما بسازن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمدرضا

      ۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (804 ديدگاه)

      اگر توجه کرده باشین این موتور توربو هست وشاید شتابش از او ۲۰۰۰ بیشتر باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علی قربانی بارباپاپا

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوست من سواد ندارم نظر کارشناسی بدم ولی میدونم که در نسل جدید پیشرانه ها قدرت موتور رو مقایسه میکنن نه حجم موتور . سید هزاروچهارصد از سراتو دوهزار قدرتمندتره . بهتره برای شروع هوشمند شدنتون از یه توپ دارم قلقلیه شروع کنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا