کیا

بررسی کیا K900 مدل 2019: امپراطوری از خاوران

شاید بهتر باشد امروزه بر روی برند محصولات وسواس کمتری به خرج داده و برخی تولیدات با ارزش از برندهایی بااصالت کمتر را مورد توجه قرار دهیم. یکی از این محصولات کیا K900 مدل ۲۰۱۹ است که با هم به بررسی آن می‌پردازیم.

کیا K900
کیا امیدوار است تا سدان پرچمدار جدیدش پس از عرضه به بازار ایالات متحده در پاییز آینده و سایر نقاط جهان، بتواند جایگاه بالاتری را نسبت به گذشته نصیب این خودروساز نماید.

کیا K900
پیش از عرضه رسمی این خودرو به بازار، ما موفق شدیم یک نسخه K900 مخصوص کشور کره جنوبی را در این سرزمین مورد بررسی قرار دهیم.

کیا K900
K900 بر روی پلت‌فرم مشترک با جنسیس G80 و G90 بنیان گذاشته شده و نسبت به قبل طولانی‌تر و عریض‌تر شده است. اما حد فاصل مرکز هر یک از محور چرخ‌ها تا انتهای همان سمت(اوورهنگ) کوتاه‌تر شده است. این ابعاد به علاوه فاصله محوری افزایش یافته، موجب شده‌اند تا K900 از فضای بیشتری در داخل کابین برای راحتی سرنشینان برخوردار شود.

کیا K900
چنین تغییرات ابعادی سبب شده تا K900 از سایزی مشابه یک خودروی دیفرانسیل عقب کلاسیک بهره‌مند شود، با این تفاوت که این اتومبیل تنها به صورت چهار چرخ محرک در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد.

کیا K900
در زیر درب کاپوت K900 جدید یک پیشرانه V-6 توربوشارژ به حجم ۳.۳ لیتر نهفته که پیش از این در کیا استینگر جی تی مشاهده شده است. توان خروجی پیشرانه مذکور ۳۶۵ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن معادل ۵۱۰ نیوتن متر است. توان خروجی مدل قبلی برابر ۳۱۱ بخار بوده است.

کیا K900
همچنین گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، مانند گذشته تنها جعبه دنده ارائه شده برای K900 است.

کیا K900
با وجود DNA مشترک با سدان‌های جنسیس، بروز شاخصه‌هایی توام با آرامش و قدرت حین حرکت در جاده، چندان دور از ذهن نخواهد بود. کیا K900 از رانندگی نرم و آرامش‌بخش، عایق‌بندی صوتی مناسب کابین و قدرت سرشار بهره‌مند گشته است.

سیستم تعلیق به خوبی از روی ناهمواری‌های سطح جاده عبور نموده و گیربکس هشت سرعته عملیات تعویض دنده‌ها را در زمان مناسب و با نرمی انجام می‌دهد. با وجود آنکه غربیلک فرمان هیچ حس خاصی را از تماس با سطح جاده به دستان راننده منتقل نمی‌نماید، اما دقیق بوده و سرعت عمل خوبی دارد.

شاید حالت رانندگی اسپرت تا حدی با شخصیت موقر این خودرو در تمارض باشد اما به هر روی، این حالت موجب می‌شود تا تعویض دنده‌ها با زمختی بیشتری انجام شود، صدای پیشرانه افزایش یابد، گشتاور بیشتری به چرخ‌های عقب ارسال شود و نیز تکیه‌گاه‌های جانبی صندلی راننده با افزایش حجم مواجه شوند.


همان طور که استحضار دارید، بسیاری از خریداران سدان‌های مدیریتی-اجرایی، بیشتر علاقمند به ظاهر خودرو و کابین آن هستند تا پرفورمنس پیشرانه. شرکت خودروسازی کیا نیز به این مهم توجه ویژه داشته و کارهای مهمی در این باره صورت داده است.

کیا K900
طراحی خارجی، به واسطه جلو پنجره با «الگوی کوآدریک» شیک و گرافیک داخلی چراغ‌ها با نوارهای دوگانه، خاص‌تر به نظر می‌رسد. استفاده از شیشه های ضخیم‌تر به کاهش سر و صدای کابین کمک می‌نماید و اجازه می‌دهد تا سرنشینان بیشتر از آوای سیستم صوتی Harman kardon با ۱۷ بلندگو لذت ببرند . ۶۴ رنگ مختلف برای نورمخفی داخل کابین در نظر گرفته شده و یک ساعت مارک‌ به همراه تریم چوبی فضای داخلی K900، بر جنبه‌های اشرافی این خودرو افزوده است.

کیا K900
جنس تزیینات چوب مانند غربیلک فرمان چندان راضی‌کننده به نظر نمی‌رسد و صندلی‌های عقب علاوه بر راحت بودن، در ۱۴ جهت مختلف قابل تنظیم هستند.

در ضمن K900 به جدیدترین تکنولوژی‌های ایمنی-فعال کیا مجهز شده و گل سرسبد آنها «مانیتور دید نقاط کور» است که همانند سیستم هوندا «لین واچ» هنگام راهنما زدن راننده به هر سمت، یک ویدئوی زنده از نقاط کور همان سمت برای راننده در پنل کیلومتر شمار پشت غربیلک فرمان پخش خواهد کرد. همچنین مانیتور سطح توجه و هوشیاری راننده نیز در دسترس خواهد بود.

اما مهمترین ویژگی کیا K900 جدید که می تواند ارزش خریدش را بالا ببرد، قیمت حدود ۵۰ هزار دلاری آن است.اگر خواهان خودرویی لوکس‌تر در این کلاس هستید، مرسدس بنز Eکلاس در خدمت شما خواهد بود اما اگر مشتاق پرفورمنس بالاتری هستید، سراغ آئودی A6 را بگیرید.

در پایان لازم است بدانید، کیا K900 جدید از نظر کارایی سیستم تعلیق، کیفیت سواری، نفوذ سروصدای جاده و آسایش کابین، تا حد زیادی بهبود یافته است. برای مشتریانی که برند خودرو اولویت اول آنها در انتخاب یک محصول نیست، کیا K900 می‌تواند یک آلترناتیو مناسب در میان خودروهای دیگر برندهای معتبر و لوکس محسوب شود.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. میلاد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    شبیه اس کلاسه
    مخصوصا از جلو و عقب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Maximus

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (325 ديدگاه)

      عقبش کپی اس کلاسه
      مخصوصا چراغاش که یک کپی تمام عیاره
      با این کار ها سطح خودشون رو پایین میارن

      یه شرکت تمام تلاش خودش رو بکنه یک چراغ زشت از توش دربیاد بهتر از اینه که کپی کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. TSHDN

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (68 ديدگاه)

        این قد بنز بنز نکن همین بنز تو طراحی جدیدش کپی فاحش از چراغای بریلیانس داشته???

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Maximus

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (325 ديدگاه)

          نه بابا !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رامتین

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (3045 ديدگاه)

          بابا اینقد از برلیانس حرف نزنید. حالت تهوع آدم میگیره از این خودروی آشغال.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. TSHDN

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (68 ديدگاه)

        چی شد جواب درست پیدا نکردی بدی میگی نه بابا ؟!!؟؟!
        با این جوابت معلومه خودت قبول کردی بنز از بریلیانس کپی کرده بله اگه کیا از بنز کپی کرده بنزم از بریلیانس کپی کرده تو دنیا خیلی وقتها شرکت های بزرگ از روی همدیگه کپی هایی انجام میدن این چه مسخره بازی ای شما ها راه انداختین که تا یه ماشین سریع شروع میکنید اینجاش کپی فلان ماشینه اونورش کپی یه ماشین دیگس….و تازه اگه کره ای باشه که هیچ مردم یجوری راجب به ماشین حرف میزنن (مخصوصا کره ای ها)انگار همه ی ماشینارو سوار شدن حاجی بیا برو پرایدتو سوار شو تو که از ژاپنی وانت مزدا دو کابین و از کره ی پراید سوار شدی چطور میای میگی این آشغال یا کسی بهش نگاه نمیکنه؟اینجا تو آبادان 80 درصد ماشینا کره ای هیچکسم ناراضی نیست همه هم راضی نمونش دوستم که سانتافه دارن خیلی راضین ازش یا کوچه پشتیمون طرف موهاوی 8سیلندر داره 200000 تا کارکرده عین خیالشم نیست بعد میای اینقد راحت میگید آشغاله؟ لیاقت شما ها همون پرایده .تا هم بحث سر برند خودرو و این حرفا میشه سریع همه میگن اصالت .اصالت کیلو چنده فعلا همین کیا و هیوندای بی اصالت(به قول شما البته)میبینید که تا کجا پیشرفت کردن در حالی که یک سوم بنز و ..هم قدمت ندارن و دارن شاخو شونه میکشن برای بزرگان این صنعت .واقعا دیگه نمیدونم چی بگم خستم شد از این همه کاربرای متعصب و بی منطق پدال.یعنی روز بروز فقط سطح کامنتا داره میاد پایین و پایین تر
        این همه روی طراحی خودرو کارکردن اینو دادن بیرون بعد جناب مهندس میاد برامون نظر کارشناسی میده که اینجاش به اونجاش نمیخوره جلوش زشته و …….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Amirferrari

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    همش ۵۰ هزارتا؟!! کیا هر چی تولید کرد بفرسته ایران واسشون دونه ای سه چهار میلیارد آب میکنیم،آقا جریان چیه نه میشه لایک کرد نه میشه دیسلایک گذاشت؟!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Maximus

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    سری ۵ رو ترجیح میدم
    با این هر جا بری همه مسخرت می‌کنن که یه بنز کره ای خریدی!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (477 ديدگاه)

      والا ما با پراید هم هر جا میرفتیم دوستا تحویل میگرفتن و غیر دوستیا یه انگی پیدا میکردن، واسه خودتون زندگی کنید. سری هفت منظورتون بود فکر کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10174 ديدگاه)

    طراحی داخلی زیبا و با کیفیتی داره اما با طراحی ظاهری حال نمیکنم و احساس لُختی در ظرافت طراحی به آدم دست میده .
    به طراحی ظاهریش نمیشه گفت شیکه ، بلکه میشه گفت بزرگ و بی روح.
    (( به طراحی سوناتا ۲۰۰۹ میشه گفت شیک و ساده نه این)).
    کلاً کره ایها خودروهای کلاس F را تو دلبرو طراحی نمیکنن (( سنتنیال یادتون میاد که با اون قیمت کمتر از رقیبا فروش نداشت اما جنسیس فروش خوبی بخاطر تناسب طراحی داشت))
    اما با قیمت ۵۰ هزار دلار بینظیره با این مشخصات و آپشن.
    سال ۱۳۹۰ با ۵۰ هزار دلار که میشد زیر ۵۰ میلیون تومن چه چیزایی میشد خرید . اما حالا ۵۰ هزار دلار تا این ساعت شده ۳۰۰ میلیون تومن و احتمال خرید یه هیوندای توسان مسخرهِ هم با این افزایش روزانه قیمتها که کسی فروشنده نیست بابت سردرگمی قیمتها هم نداریم.
    یادمه سال ۱۳۸۹ لندکروزر ۵۰ هزار دلار بود و با تعرفه اون سال میشد ۹۵ میلیون تومن ما غُر میزدیم که چرا دو برابره اما حالا به نظر شما چند برابر شده این خوش اندام.
    اون زمان من ۵/ ۱ میلیون درآمد داشتم ، اما حالا نهایت ۲ میلیون ، ولی میتونستم با کمی صبر و کم خرجی یه مزدا ۳ new بگیرم ۳۸ میلیون با شرایط و فول آپشن از بهمن موتور یا کم کار اتاق قدیمشو بگیرم ۲۵ میلیون اما حالا دیگه فقط میشه یادش کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2432 ديدگاه)

      اون زمان ما نصف شما هم درآمد نداشتیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (10174 ديدگاه)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    قیمتش خیلی کمتر از سری اسپشیاله ولی قیمت خودروهای اختصاصیه ارزش هریدش از هر نظر بیشتر از نسل قبل هست ولی جون به جونش کنی اخرش ارم کیا روشه و مردم انتظار یه خودروی معمولی رو دارن نه لوکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (297 ديدگاه)

      احتمالا منظورت از مردم فقط خودتی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. سامان اذری

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    به نظر شما با این قیمت لکسوس LS مدل 2016 در حد صفر بهتره یا این ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Maximus

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (325 ديدگاه)

      ۱۰۰٪ این بهتره
      ماشین دست دوم قضیش فرق می‌کنه و خیلی ها به هیچ عنوان سراغش نمی‌رن
      با این قیمت اس کلاس ۲۰۱۵ هم میدن اما ماشین صفر فرق میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. shirko

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (21 ديدگاه)

    نمای داخل ب ام و نمای بیرون بنز ، ولی بازم تلاششون قابل تقدیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (191 ديدگاه)

      درسته که ظاهرو کپی کرده اما کیفیتم کپی کرده واقعا کیا ماشینای با کیفیتی میزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Sina

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (234 ديدگاه)

    حیف پول که بدی به این
    طراحی معمولی
    اصالت برند صفر
    اونم تو این سگمنت برند خیلی مهم تر از بقیه سگمنتا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سامان

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    واقعا که ……..این همه کپی یه جا ندیده بودم …..مثلا در کشورهاشون اصول کپی رایت رعایت میشه…مثلاااااا……اسم ما فقط بد در رفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مانی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    درسته که طراحی داخلیش کلا با مرسدس متفاوت هست
    ولی‌ نمیدونم چرا وقتی‌ به داخلش نگاه می‌کنم همش فکر می‌کنم
    باید آرم بنز وسط فرمون باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. A.B

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    برا بازارایی مثل ایران که بنز c کلاس 900 قیمت داره این جور محصولات خوب میتونن تا رنج 400 میلیون و پوشش بدن طراحی که همیشه سلیقه ای بوده و من خوشم اومد پرفورمنس خوبیم داره و اگه نمایندگی واقعیش ارائه بده ماشینو با گارانتی 7 ساله کیا!
    (که متاسفانه قوانین مسخره حجم موتور قیمت دلار و به ظاهر مسئولین از همینم محروم کردن مردمو)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فتنه گوساله سامری

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نمای داخل خیلی شبیه سر۷هستش.وبیرن هم شبیه Sکلاس.ولی درکل باصلابت وسرسنگین ولوکسه همراه قیمت مناسب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فتنه گوساله سامری

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    فرمونش هم شبیهA8آئودیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. تورج

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (53 ديدگاه)

    به نظرم صادرات این ماشین به آمریکا، حکم زیره به کرمان بردن رو داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ناصر

    ۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام بنظربنده ازلحاظ طراحی مدل ۲۰۱۶ این ماشین k900خیلی از ۲۰۱۹ قشنگتره داخلش هم زیباتره ولی حتما ازلحاظ فنی نسبت به ۲۰۱۶ که اتفاقا درمنطقه آزادانزلی دیدم پیشرفت داشته منکه ۲۰۱۶ این ماشین رابه ۲۰۱۹ ترجیح میدم حالا هرچقدرهم ازلحاظ فنی وآپشن بالاترباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا