چشم اندازکیاهفته نامه

بهترین شاسی‌بلند ساب‌کامپکت کار اند درایور: کیا سول

به منظور تعیین بهترین شاسی بلندها و پیکاپ تراک های سال ۲۰۱۸، برندگان سال ۲۰۱۷ به همراه خودروهایی که کاملاً جدید بوده یا به‌روزرسانی زیادی را تجربه کرده‌اند با یکدیگر مقایسه شده اند. خودروهای حاضر در این مسابقه باید قیمت پایه کمتر از ۸۰ هزار دلار داشته و از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۸ برای فروش عرضه شده باشند. هر خودرو توسط تیم داوری کاملاً حرفه‌ای بررسی مفصل شده و برندگان از طریق رأی داوران انتخاب شده‌اند. هر خودرو باید در فاکتورهای کلیدی‌ای چون ارزش، لذت رانندگی و انجام مناسب مأموریت‌های خاص در کلاس خود سرآمد دیگران باشند.

کیا سول 2018
اینکه بتوان خودرویی ارزان‌قیمت و در عین حال هیجان انگیز را ساخت کاری سخت است. بهای خودروهای جدید رو به افزایش بوده و البته سطح درآمدها نسبت به تورم افزایش پیدا نمی‌کند. با چنین افزایش قیمتی، یک فرد باید چندین بخش از بدن خود را بفروشد تا بتواند یک خودروی جدید ارزان و پایه را بخرد! برای خریدارانی که به دنبال مزیت‌های گارانتی و خدمات هستند یک گزینه قابل‌اعتنا وجود دارد: کیا سول.

کیا سول 2018

کیا سول 2018
سول یک خودروی عجیب‌وغریب با صندلی‌های عقب مفید و تجهیزات زیاد است که انتظارات از کلاس شاسی بلندهای ساب کامپکت را بازتعریف نموده است. ستون‌های A مشکی، پانل شناور غیرعادی و ظاهر مکعبی مانند از شاخصه‌های طراحی این خودرو هستند؛ اما تجهیزات سول نیز خاص و منحصربه‌فرد می‌باشند. از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به نورپردازی سفارشی کابین اشاره کرد.

کیا سول 2018

کیا سول 2018

کیا سول 2018
خب همه‌چیز به طراحی ختم نمی‌شود. درحالی‌که پیشرانه ۱۳۰ اسب بخاری پایه چندان قوی نیست اما این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی ۲۰۱ اسبی نیز عرضه می‌شود که به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه متصل شده و در کل شتاب خوبی را به سول ارزانی می‌دارند. این خودرو در تست‌ها شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۳ ثانیه‌ای را ثبت کرده و هر رقیب دیگری را پشت سر می‌گذارد. حتی موضوع مهم‌تر اینکه پیشرانه یاد شده کم‌مصرف‌تر از نسخه تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری و مدل رده میانی ۲ لیتری ۱۶۱ اسب بخاری بوده و در تست‌های واقعی ما مصرف سوخت ۷.۸ لیتری را ثبت کرده است. پیشرانه توربو در مدل‌های فول Exclaim وجود داشته اما تمامی مدل‌های سول دارای سواری و سیستم تعلیق پایداری هستند که می‌تواند با اعتمادبه‌نفس اکثر پیچ‌ها را پشت سر بگذارد.

کیا سول 2018
نبود مدل مجهز به سیستم چهار چرخ محرک نقطه‌ضعف اصلی سول بوده اما چیزی که این ضعف را پوشش می‌دهد کابین کاملاً راحت و مفید است. با فضای پای زیاد در عقب و سانروف پانورامیک متغیر که باعث می‌شود فضا بازتر شود، چهار بزرگ‌سال به راحتی می‌توانند ساعت‌های زیادی را در کابین بگذرانند. موقعیت رانندگی بالاتر به این معنی است که رانندگان دید کاملی به جاده خواهند داشت.

کیا سول 2018
در کلاسی که رقبای بسیار زیادی حضور دارند و البته دینامیک سواری را اولویت اصلی نمی‌دانند، سول یک خودروی کاملاً متفاوت و متمایز است. سواری هیجان‌انگیز و تکنولوژی‌های به‌روز که معمولاً در مدل‌های گران‌تر دیده می‌شود باعث شده‌اند سول در کلاس کراس اوورهای ساب کامپکت واقعاً بدرخشد؛ و البته با وجود نسخه کاملاً فولی که بهای آن کمتر از ۲۸ هزار دلار می‌باشد نیازی به فروش اعضای بدن خود برای خرید آن ندارید!

مشخصات کیا سول

  • نوع خودرو: پیشرانه در جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ نفره، ۴ درب هاچبک
  • قیمت پایه: ۲۳۶۹۵-۱۶۹۹۵ دلار
  • پیشرانه‌ها: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۳۰ اسب بخاری، ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۶۱ اسب بخاری، ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی ۲۰۱ اسب بخاری
  • گیربکس‌ها: ۶ سرعته دستی، ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک با حالت تعویض دستی، ۶ سرعته اتوماتیک با حالت تعویض دستی
  • وزن خالص: ۱۳۱۵ تا ۱۴۷۴ کیلوگرم
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۶.۴ تا ۹.۱ ثانیه
  • مسافت ۴۰۰ متر: ۱۵ تا ۱۶.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۸۵ تا ۲۱۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۹.۸/۸.۴/۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Raha

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    ساب کامپکت از این بهتر نبود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      نمیدونم مزدا CX-3 , هوندا HR-V و تویوتا CHR کشک بودن این وسط؟ حداقل معیارشون که خودشون گفتن لذت رانندگیه، مزدا رو انتخاب می کردن. ولی فکر کنم روشون نشد. چون یادتون باشه هم مزدا CX-5 و هم CX-9 رو انتخاب کرده بودن. اگه تو این کلاس هم مزدا CX-3 رو انتخاب می کردن، شاید خیلیا می گفتن تعصبی رفتار کردن یا مزدا پول داده بهشون :) . لذا برای جلوگیری از حرف و حدیثا گفتن بذار اینو انتخاب کنیم. خدایی این کیا سول رو نمیدونم چه جوری وارد شاسی بلندها کردن. بیشتر به هاچ بک میخوره. تو ایران هم یه بار از نزدیک دیدمش، ارتفاعش در حد ماشینای معمولی بود. ظاهرش هم که دیگه چیزی نگم بهتره! جعبه!

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. مهران

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    من که خودم اصلا نمیتونم با ظاهرش کنار بیام ولی شاید اگه سوارش شدم نظرش نسبت بهش تغییر کنه و مثبت بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      کلاسش ساب کامپکته توی کلاس تویوتا CHR ونیسان جوکو وتیوولی قرار میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    آخه این کجاش شاسی بلنده ؟خداییش خودتون قضاوت کنید ،کار انددرایوو خیلی قبول دارم ولی نمیدونم این چه انتخابیه من که هر چی عکساشو دیدم شاسی بلند ندیدم یه چیزی تو مایه های تیوولیه کو اونم اصلا شاسی بلند نیست به اسم شاسی قالب میکنن به ملت حالا فرق نمیکنه ایران یا کشورای دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. کیوان

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    آقایان اس یو وی ساب کامپکت معرفی شده نه اس یو وی مثل جوک تیوولی کپچریعنی شاسی بلند زشته اما قابل قبوله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (208 ديدگاه)

      آقا جان اینایی هم که گفتی جوک و کپچر وتیوولی ساب کامپکتن بعدش منم میدونم اس یو وی معرفی شده منم انتقادم به اس یو وی معرفی شدنشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ali a

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    ماشین دوست داشتنیه. خوشم میاد ازش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. امیر رضا

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    اوایلی که اومده بود ایران بعضی از مجله های خودرو اسم گراز وحشی رو گذاشته بودن روش…
    ماشینیه با فضای داخلی به شدت زیاد(به لطف طراحی جعبه ای شکلش و سقف بلندش)،سواری نرم،سیستم صوتی خوب با صدای بلند…
    طراحیش بنظر من خاصه و جالب،هم داخلی و هم خارجی…
    نگاه آدمو به سمتش میکشه…
    حیف که ازش استقبال خوبی نشد…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا