کیا

تائید تولید کیا اپتیما GT جدید، کره‌ای متمایز و پرقدرت!

پس از معرفی کامل ظاهری کیا K5 یا اپتیمای جدید، این خودروساز کره‌ای هم‌اکنون جزئیات مربوط به کابین و قوای محرکه جدیدترین این سدان میان سایز را منتشر کرده است. شایان ذکر است این اطلاعات مختص بازار کره هستند و بنابراین ممکن است در بازارهای دیگر تغییراتی اعمال شود.


ساکنان مناطق سرد و برفی از شنیدن این موضوع که نسل جدید اپتیما در برخی تریم ها با سیستم چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد خوشحال می‌شوند. البته این خودرو هنوز هم به‌صورت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و کیا نیز هنوز نگفته کدام پیشرانه‌ها با سیستم چهار چرخ محرک همراه می‌شوند.

اما کره‌ای‌ها گفته‌اند که اپتیمای جدید در آمریکای شمالی با دو پیشرانه قابل انتخاب خواهد بود. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی نسل فعلی اپتیما که قدرت ۱۷۸ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۵ نیوتون متری دارد هنوز هم در نسل جدید حضور خواهد داشت.


پیشرانه مهم‌تر این خودرو از نوع ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو برای مدل پرفورمنس GT خواهد بود. این نیروگاه آهنین قدرت ۲۸۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۲ نیوتون متری دارد. کیا ادعا می‌کند اپتیما GT شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۶ ثانیه‌ای خواهد داشت. این خودروساز همچنین پیشرانه موردبحث را با گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه یا ۸ سرعته اتوماتیک مرسوم مجهز به مبدل گشتاور همراه می‌کند.


بسته به بازار موجود، کیا اپتیمای جدید با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری نیز در دسترس خواهد بود. این پیشرانه درصورتی‌که از تکنولوژی متغیر سوپاپ‌ها برخوردار باشد قدرت ۱۵۸ اسبی خواهد داشت. یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۹۱ اسبی هم موجود خواهد بود. این پیشرانه‌ها با گیربکس ۶ یا ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کنند اما به نظر می‌رسد گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه فقط مختص تریم GT است. همچنین نسخه هیبریدی اپتیما نیز در راه است اما فعلاً خبری از آن منتشر نشده است.


موضوع عجیب اینکه کیا تنها رندری از کابین این خودرو را به همراه اطلاعات زیادی منتشر کرده است. جدیدترین نسل اپتیما به پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی مجهز شده و به‌صورت سفارشی از صفحه‌نمایش مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی برخوردار است. هدآپ دیسپلی ۸ اینچی نیز در دسترس است.


طیف گسترده سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده اپتیما با معرفی دستیار پارک هوشمند از راه دور کامل‌تر شده است. راننده با فشار یک کلید می‌تواند خودرو را به‌صورت خودکار از پارکینگ خارج کند.


این خودرو از نیمه اول سال ۲۰۲۰ در بازارهای زیادی عرضه خواهد شد. گفته می‌شود شاید کیا نام اپتیما را دست‌خوش تغییر کرده و آن را به‌صورت جهانی با نام K5 عرضه کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. EVO III

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (22 ديدگاه)

    گالانت نصل هفت و هشت رو قاطی کرده یه چیز خوب ازش بیرون کشیده
    تو قسمت جلو خیلی شبیه گالانت نصل هشته

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. صدرا

      ۲۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (7 ديدگاه)

      نسل بابا … نسل

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      ۲۸۶ اسب بخار برای اپتیما ، قدرت زیادیه برای اپتیما .
      خیلی خوبه که شرکت کیا به یک شخصیت در طراحی اپتیما رسیده و در هر نسل اون را ارتقاء میده ، یه چیزهایی تو مایه بنز G یا پورشه ۹۱۱ .

      اپتیما بیش از هر چیزی نیاز به مواد با کیفیت در داخل داره ، که وقتی لَمس میکنید ، احساس بدی نداشته باشید و اینکه سواری را نرمتر و فرمانپذیری را لذتبخشتر کنه ، اما در هر نسلی که تا حالا ارائه کرده ، نخواسته به چنین مواردی توجه کنه و شاید هم نتوانسته .
      کسانی که پشت فرمان کمری نشسته باشند ، بهتر متوجه این موضوع میشوند .
      در هر صورت اپتیما به نسبت قیمت خودش ، طراحی جذابی را ارائه میکنه .

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۲۸ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (3050 ديدگاه)

        با این پرفورمنس و دو دیفرانسیل بودن و گیربکس عالی و ظاهر اسپرت، بیشک از کمری گزینه بهتری خواهد بود و ترجیح من اپتیماست. مگر آنکه کمری با موتور 6 سیلندر مد نظر باشه که آن چیز دیگری است. اگر این خودرو وارد کشور بشه حدود 900میلیون قیمت میخوره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    این ماشین بسیار زیباست ؛ عملکرد خوبی هم داره به عنوان یک سدان میان سایز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mopar or No Car

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    بی شباهت به چری آریزوی جدید نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کورش

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (139 ديدگاه)

    برعکس سوناتا 2020 که طراحی خارجیش زشت شده اپتیما قشنگتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (Saeed(peugeot

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خداییش خوب شده …..ولی خوب شدنی به قیمت کپی تا حد ۴۰% از پژو ۵۰۸
    فقط از عکس های واضحش که اسب بخار گذاشته میشه دید کابینش که کاملا کپیه ۵۰۸ و فقط i_cokpit نیست ….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا