تجربه و آزمایشچشم اندازکیا

کیا اسپورتیج 2011

جی‌فاکتور: در اواخر دسامبر ۲۰۱۰ و زمانی که خودروسازان درحال اعلام آمارهای فروش سالیانه خود بودند، “جیم هنری” یکی از کارشناسان بخش اقتصادی شبکه CBS اعلام کرد: « علی‌رغم اینکه شرکت های کیا و هیوندای به رکوردهای فروش بسیار خوبی در پروسه ۱۲ماه گذشته و در مقایسه با سال ۲۰۰۹ در بازار ایالات متحده دست پیدا کردند، اما مدیران این دو مجموعه در ایالات متحده برای افزایش این سقف زیرفشارهستند! زیرا روئسای کیا درحالی که فکر می کردند به فروش ۶۰۰ هزار دستگاه تا پایان ۲۰۱۰ خواهند رسید، تا نوامبر۲۰۱۰ این رقم در ۳۰۰ هزار دستگاه خلاصه شد که ۱۰۰ هزار دستگاه آن تنها مربوط به فروش سورنتوی جدید بود. »

این اتفاقات درحالی رخ داد که میزان فروش کیا در همین بازار و در سال ۲۰۰۹ حدود ۲۶۱ هزار دستگاه اعلام شد و کارشناسان پیش بینی می کنند با وارد شدن اسپورتیج جدید این خودرو خواهد توانست بدلیل قیمت و کیفیت بشدت رقابتی در بازار، گوی سبقت تعداد فروش را از سایر محصولات کیا برباید.

Kia 2011 Sportage

اسپورتیج اولین بار درسال ۱۹۹۳ و با چهره ای شبیه یک پراید شاسی بلند روی پلت فرم و پیشرانه مزدا “بونگئو” وارد بازار شد. سپس نسل دوم در سال ۲۰۰۴ با چهره ای کاملا متفاوت و با نگاهی به بازارهای جهانی اعلام حضور کرد و توانست با فروش حدود ۲۰۰هزار دستگاه در سال ۲۰۰۹ (در بازار وسیع ایالات متحده) در لیست خودروهای قابل اطمینان موسسه ” کانسیومر ریپورتز ” و نهایتا در لیست بیست تایی موسسه Insure بعنوان دومین خودرویی سال ۲۰۰۹ با عنوان کمترین هزینه بیمه ای معرفی گردد.

Kia 2011 Sportage

البته در تست ایمنی که از سوی موسسه IIHS صورت گرفت، در بخش ایمنی سقف حائژ نمره ضعیفی شد وهمین مسئله سبب گردید تا موسسه فوق به کیا اعلام کند چنانچه بدنبال دریافت مجوزهای لازم برای فروش این خودرو در بازار ایالات متحده است باید به استانداردهای این مرکز، یعنی تحمل ۳برابر وزن خودرو بر روی سقف اسپورتیج دست پیدا کند. اما در سال ۲۰۰۷ کیا در نمایشگاه دیترویت گونه ای مفهومی با نام Kue Concept رونمایی کرد که سرآغازی برای خلق نسل جدید اسپورتیج گردید.

Kia 2011 Sportage

اگر نگاهی به سگمنت های موجود در بازار بیاندازیم، گروهی که کیا اسپورتیج تصمیم گرفته در آن حکم‌فرمایی کند – معروف به گروه مرگ – مینی اس یو وی ها با رقبایی چون تویوتا Rav4 ، هوندا CR-V ، بی ام و X3 ، مرسدس بنز GLK ، هیوندای توسان ، آئودی Q5 ، فورد Escape و نیسان قشقایی وروگ است که با تمامی این اوصاف کمپانی کره ای یک شانس بزرگ برای تولید این خودرو یافت وآن آنالیز نقاط قوت وضعف تمامی رقبا برا رسیدن به بهترین خروجی بود.

Kia 2011 Sportage

به همین دلیل موتورهای که کیا برای این کامپک SUV در نظر گرفته دو نوع بنزینی Theta II از نوع ۴سیلندر با گنجایش ۲.۴ و ۲لیتربا قدرت های ۱۷۲ و ۱۶۱ اسب و یک مدل دیزلی ۲لیتری ۱۷۲اسبی که البته با جستجوی بیشتر در اینترنت به این مجموعه پیشرانه های ۱.۶ Gdi بنزینی و دو نوع ۱.۷ و ۲لیتری CRDi توربو دیزل برای بازار اروپا هم یافت شد که البته گفته می شود یک نمونه دولیتری بنزینی توربو هم در آینده به این مجموعه اضافه می گردد که حدود ۲۷۰ اسب قدرت دارد وهمان موتورمشترک با سوناتا توربواست.

Kia 2011 Sportage

جعبه دنده از نوع شش سرعته خودکار بوده که عکس العمل فرزی به تصویض ها نشان نمی دهد، به همین دلیل رسیدن به سرعت یکصد کیلومتر در ۱۱.۸ ثانیه (۱۰.۶ بصورت استاندارد) و ۴۰۰ متر را با سرعت ۱۳۰ کیلومتر و در زمان ۱۸ثانیه طی می کند.

بدلیل وزن پایین ۱۳۹۷ کیلوگرمی و در نظر گرفتن ۸.۶ کیلوگرم برای یک اسب بخار و به کمک فرمان هوشمند که سبک به نظر می رسد، تقسیم نیرو و پایداری خودرو درمدل ۲چرخ متحرک که در اختیار ما بود در حدی خوب بنظر می رسید که توانست تا حداکثر ۰.۷۹ جی فشار جانبی را تحمل کند که برای یک شاسی بلند کامپت از المان‌های مثبت محسوب می گردد که با توجه به تقسیم میزان عرض بر ارتفاع و رسیدن به عدد ۱.۱ (که سنگ محک خوبی برای بررسی تعادل یک شاسی بلند است) و سیستم تعلیق مستقل در جلو و چند اتصالی در عقب، باعث ایجاد یک سواری خشک و اسپورت گردیده که در ردیف عقب بیش از جلو مشهود و ملموس بوده و ایجاد صدا در داخل کابین می کند و در برابر رقیب نرمی چون Rav4 به مشکل برخواهد خورد.

Kia 2011 Sportage

البته کیا اعلام کرده که مهندسین وی درحال کارکردن بروی فرمان پذیری وافزایش لذت سواری این مدل هستند تا کمی حرکات ریز بدنه درهنگان تعویض خطوط پوشش داده شود اما بهتر بود خودرو پس از تکمیل تمامی بخشهای فرایند تولید به بازارعرضه گردد.

سیسم ترمز هم بدلیل پشتیبانی مجموعه کمکی ترمز و ضد بلوکه، از خود چابکی وعکس العمل‌های خوب نشان داد ولی باید به این نکته اشاره داشت که تمامی توانایی‌های این خودرو برای شهر تعریف شده ونباید فکر آفرود رفتن با آنرا چون شاسی بلند است درسر بپرورانید.

Kia 2011 Sportage

صندلی های جلو نیز در کنار تنظیمات دستی ( که در قشقایی نیز اینگونه است ) حالت اسپرت نداشته اما در ردیف جلو برخلاف عقب، بدن در آن بازی نمی کند ولی راحت بوده واین امر با ارگنومی خوب و فضای پا و شانه و کاهش فضای سر ترکیب شده است ، که اگرچه باید به دید بسیار ضعیف اطراف بدلیل طراحی ستونها A و C و درپوش موتور اشاره کرد که راننده را در هنگام دور زدن محتاط می کند، که چنین مشکلی تا حدودی دربرخی خودروهای این کلاس دیده شده اما در اسپورتیج شدت بیشتری دارد.

Kia 2011 Sportage

در مبحث ابعاد و در مقایسه با نسل گذشته نیز اکسلها ۱۰میلی متر، طول ۸۸ میلی متر، عرض ۵۳ میلی مترافزایش وارتفاع هم ۵۸ میلی متر کاهش یافته که همین امر سبب بیشتر شدن فضای پا و گردن و همچنین کاهش ارتفاع سر تا سقف – که برای افراد با قدی ۱۸۰ سانتی مترمشکل ساز خواهد بود – گشته است.

Kia 2011 Sportage

حتی کیا دراین مدل برای سیستم الکترونیکی تلفن همراه والبته چند رسانه ای از سیستم UVO ماکروسافت سود برده که چیزی شبیه سیستم سینک فورد است ولی خوب مثلا سیستم جهت یاب بروی این مدل آپشن محسوب می شود!

Kia 2011 Sportage

در کل و در زمان کوتاهی که با کوچک دوست داشتنی کیا در سواحل نیلگون خیلج فارس گذراندیم آنرا نمونه ای ایده آل برای مصرف کنندگان خودروهای شاسی بلند شهری یافتیم، اگرچه پیشرانه ۲ لیتری و جعبه دنده آن با توجه به وزن کمش از خود لختی نشان می دهند و سواری خشک و کابین و تایرهای صدا داری دارد ولی بدلیل هماهنگی قابل قبول تمامی قسمتها و عرضه یک باکس نسبتا کامل با توجه به قیمت رقبای موجود در بازار ایران چون قشقایی، توسان، X3 ،GLK وRav4 پیش بینی می شود با ورودش تمامی معادلات بازار را برهم بزند و بتواند مشتریان خانم بیشتری را بسوی خود جلب کند!

Kia 2011 Sportage

سایر مشخصات فنی کیا اسپورتیج اس.ال ۲۰۱۱

حجم موتور : ۱۹۹۸ سی سی ؛ چهارسیلندر ؛ شانزده سوپاپه

حداکثر قدرت : ۱۶۱ اسب بخار در دور موتور ۶۲۰۰

حداکثرگشتاور : ۱۹۴ نیوتن متر در دور موتور ۴۵۰۰

قطر پیستون در کورس : ۸۶ در۸۶ میلی متر

وزن خالص : ۱۳۹۷ کیلوگرم

شتاب اولیه : ۱۰.۶  ثانیه

حداکثرسرعت : ۱۸۲ (کیلومتر بر ساعت)

ضریب پسا: ۰.۳۷cd

نوع جعبه دنده: ۶سرعته خودکار

سیستم تعلیق جلو: مستقل با شمش پیچشی و سیستم ضد شوک گازی و میله های تعادلی

سیستم تعلیق عقب: نیمه بیضوی دو مرحله ای وسیستم مونوتیوب ضد شوک گازی و بازوهای تعادلی

تنوع محصول: نه مدل رنگ بدنه ،  سه گونه رینگ و تریم داخلی

حجم مخزن سوخت : ۵۵ لیتر

میانگین مصرف سوخت شهری : ۱۱.۷  لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

طول/عرض/ارتفاع : ۴۴۴۰/۱۸۸۵/۱۶۳۵ میلی متر

فواصل اکسل ها : ۲۶۴۰ میلی متر

رینگ و تایر عقب و جلو: ۲۰۵ /۷۰R 16

قیمت در زمان تست : حدود ۱۸ هزار دلار ( ۲۱میلیون تومان در جزیره کیش)

سایر امکانات: کروزکنترل، قفل مرکزی، بلوتوث، جک آی پاد، فرمان تلسکوپی، ترمز ABS ، شش عدد ایربگ، سیستم ثبات و پایداری، کنترل کشش، ترمز کمکی، کنترل باد تایرها، ترمز در سراشیبی، امکام نمایش عقب خودرو در آینه وسط، حسگر دید عقب، حسگر پنجره های جلو ، فرمان تلسکوپی امکانات.

………………………………………………………………………………………….

# متن فوق چکیده ای است از مقاله « کوچک دوست داشتنی! » ؛ به نویسندگی « مسیح فرزانه » و نقد « علیرضا محمدزاده » ؛ چاپ شده در سیصد و سی و هفتمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز در خود خواهد داشت ؛ از این‌رو « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم جهت رفع این نواقص است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۶ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با همه این اوصاف آیا پرداخت مبلغ 80 میلیون تومانی برای این خودرو کار عقلانی محسوب می شود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hossein

      ۲۸ دی ۱۳۹۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اصلاً با همین قیمت تینا بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sina

    ۴ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    واقعا مسخره است بیایی 80تومان به این لگن های کیا بدی میری ix55میخری

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. maziyar

      ۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (132 ديدگاه)

      کلاس این ماشینا فرق داره
      اینا جمع و جور تریت suv های توی بازار هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مسعود

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت این خودرو با توجه به کارائی آن و خشک بودن و فضای کم بسیار بالا است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سامان

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یعنی از پاژیرو بهتره؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. pouya

      ۱۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پاژیرو؟ عزیزم اون پاجرو ـاول اسمارو یاد بگیر شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. پویا

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی گران است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. F. Khanoom

    ۳ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من روانی این ماشینم… یعنی باید تا تابستون این ماشین و بخرم در غیر این صورت افسرده می شم… ): 

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mehran

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    80میلیون آدم بده واسه یه ماشین 2000سی سی قدرت موتوریش که خیلی پایینه مشخصات فنیش هم شبیه پزو پرشیا ELX هستش فکر کنم اصلا شتابش خوب نباشه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. maziyar

      ۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (132 ديدگاه)

      بی ام و هم ماشین ساخته 1500 سی سی و مصرف سوخت 2 لیتر در 100 کیلو متر
      نکنه میخوای بگی اونم مثل پرایده؟
      لطفا امکانات،کیفیت،قدرت نسبت به موتو،کم مصرف بودن و… رو در نظر بگیر

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. محسن

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ماشینی هست با کیفیت ساخت خوب

    کیفیت فنی جالب

    و به قول نویسنده یک مجله اروپایی این ماشین تعریف کیا موتورز را برای همه عوض کرد

    اما در ایران با 93 میلیون نمی ارزه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. کامبیز

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه من توسان 2011 هم داشتم ولی این خیلی بهتره،تا سوارش نشی نمیفهمی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. حسین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین 2400 است نه 2000 جنس داشبورد و چرم صندلیها افتضاح صدای موتور داخل کابین میاد گریبکس باصطلاح خنگی داره توسان 2011 هم دارم خیلی بهتر از اسپورتیجه
    سوالی دارید در خدمتم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. fuking

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ix55بهتره یاix35

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. maziyar

        ۲ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (132 ديدگاه)

        دوتا چیز متفاوت هستن
        این کوچیک تر و کم مصرف تر و ارزان و زیبا تره
        اما اون قوی و جاداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. maziyar

        ۲ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (132 ديدگاه)

        حسین لوتی گری یه چیز میپرسم با اطلاعات جواب بده
        بین 10 تا 200 چه ماشینی بخریم؟البته شاسی بلند

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. maziyar

        ۲ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (132 ديدگاه)

        ببخشید 100 تا 200 میلیون

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Farid

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اسپىرتیچ خوبه یا توسان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. مصطفی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط قیافش خوبه ولی کلا به قیمتش نمی ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آرش

    ۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیروز یکیشو خریدیم ولی هنوز تحویل نگرفتیم. امیدوارم به خوبیه ماشین قبلیم باشه… قبل از این یه سراتو 2010 داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سید علیرضا

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    واقعا خیلی مسخره است توژاپن ماشین ارزونی است ولی تا پاش به ایران می رسه سفارشی اش به 100میلیون می رسد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. بیب

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان عزیز قیمت درایران اینگونه است در کشورهای دیگه 15000دلاره قیمتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. maziyar

      ۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (132 ديدگاه)

      بی اطلاعات حرف نزنید
      بین 25000 تا 29000 دلار قیمت میخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. behrad

    ۱۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به هیچ عنوان نمی ارزه88 خیلی گرونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ali

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مامنطقه آزاد اروندیم ماشین اسپورتج رو 30 میلیون میگیریم
    دلتون آب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Arian

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اگه میخواید چشم ها دنبال شما باشه راضیتون نگه میداره
    اگه میخواید مسافرت دور برید،سعی کنید هر هفتاد کیلومتر به سرنشین های بینوای عقب استراحت بدید چون مثل شلغم پخته لرزش داره
    طراحیش عالیه اما ارگونومی صندلی راننده اشکالاتی داره موقع رانندگی حس سوار شدن تو یه سواری دارید و به عنوان شاسی بلند جمع و جور ارتفاع لازم رو نداره
    کوه رفتن رو فراموش کنید چون ماشین شما در درجه اول آف رود نیست و دوم اینکه شما یه ماشین کره ای سوار شدید،
    من تجربه رانندگی با ماشین های زیادی داشتم و میتونم به جرات بگم این ماشین به هبچ عنوان حس جوونی شما رو ارضا نمیکنه،اعتراف کنید که گاهی لازم میشه که پدال رو تا آخر فشار بدبد و از شتاب و صدا و توجه اطرافیان لذت ببرید اما وقتی این حس رو پشت این ماشین پیدا کردید خودتون رو کنترل کنید چون بد جوری ضد حال میخورید…صدای نچسب،شتاب ضعیف مایوستون میکنه.
    و با این قیمت های جدید سعی کنید عاقل باشید!
    ممنون که خونیدید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. maziyar

      ۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (132 ديدگاه)

      رفیق لطفا بگو بین 100 تا 200 چه ماشین suv خوبه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. maziyar

    ۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (132 ديدگاه)

    لطفا منو راهنمایی کنید
    این ماشین بهتره یا هیوندای توسان؟
    اخه قراره یکیشو بخریم،امکانات و موتو و قیمتشون توی یه حدوده
    من گیج شده
    اخه کدوم بهتره؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. احسان

    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ماشین خوبی بود وقتی تازه اومد تو بازار 65میلیون بود ام الان 110 میلیونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. هومن

    ۱۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین باید زیبا باشه که این اخرشه. از نظر های دیگه هم عیبی نداره. این تو رده اس یو وی. های شهری هستش. و مثل اکثر شاسی بللد ها قیافه
    امبولانسی نداره :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ali

    ۲۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این ماشین عالیه، هم از نظر ظاهر هم از نظر فنی ، الان فکر کنم قیمتش حدود 140 میلونه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. شهریار

    ۳۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به نظرم ماشینه خوبیه ولی به قیمتش نمی ارزه
    الان شده 170 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امير

    ۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    هرکی پولشو داره بخره،هرکی هم نداره از دیدنش لذت ببره !
    مثل اینکه آقایون خواب تشریف دارن!
    امروز پیکانتو بدون هیچ آپشنی ۶٨ قیمت خورده.
    حالا شما موندین تو ٣سال پیش،۶٠میلیون بووود می ارزید !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. maziyar

    ۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (132 ديدگاه)

    نه بابا مگه فیلم هندیه؟
    از 140 بالا تر نرفت
    تازه الان 130 هس
    1391/8/1

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. maziyar

      ۴ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (132 ديدگاه)

      امروز مدل 2013 این ماشین 143 میلیون قیمت خورد
      1391/8/4

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. احمدتکخال

    ۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    واقعا طراحی این ماشین زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. arian

    ۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا حالا ماشین شاسی بلند نداشتم مرداد ماه 2000 شو 78 میلیون شرکتی گرفتم ازش راضی هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. hamed

    ۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من عاشق این ماشینم ولی دلم نمییاد 140 میلیون تومن بدم سوار شم
    قیمت واقعی این ماشین 21 میلیون تومن باید باشه…!
    اگه قراره این پولو بدم میرم لگزوز میخرم حالشو میبرم
    بابا تو ایران قیمت ماشین بیخود بابت پولی که میدی حالشو نمیبری.
    این ماشین تو امارات 21 میلیون تومن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مهدی

    ۲۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    اگه کسی این ماشین شیک رو داشته باشه میگه 200میلیون می ارزه ولی کسی نداشته باشه میگه 21 میلیون ارزش داره.لطفا درست قضاوت کنید سوار شید بعدا نرمی ماشین رو تعریف کنید.بهترین شیکترین پرستیزترین ماشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. بهزاد

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مرداد ماه یه دوهزارشو شرکتی تحویل گرفتم به نسبت هم قیمتی هاش فوق العاده اس حتی خود کیا هم با وجود تغییر دادن طراحی تمامی مدلهاش تو 2013 به این دست نزده چون از همه لحاظ عالیه دوستانی که رو حجم موتور نظر میدن بدونن که موتورش دارای سوخت رسانی چند نقطه ای است و با گیربکس 6 دنده ایش کاملا هماهنگ و الان قیمت بالای برخی ماشینها به تکنولوژی برتر موتور در حجم کمتر و مصرف کمتر و قدرت بیشتره الان دیگه نسل موتورهای غول پیکر با حجم بالا گذشته تکنولوژی مهمه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهربون

    ۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عشقه منه وای میمیرم براش میخواستم بخرم ولی گرون شد دق کردم هر موقع تو خیابون میبینم فقط با دید میزنمش واقعا زیباس عشقمه تاید یادتون نره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا