کیا

انتشار تصاویر کابین کیا سدونا/کارنیوال 2021 جدید

در دنیایی که کراس اوورها و شاسی بلندها حرف اول را می‌زنند، دیدن یک مینی ون جدید هنوز هم حس خوبی ایجاد می‌کند. چهارمین نسل کیا سدونا/کارنیوال حدود سه هفته پیش معرفی شد ولی حالا نوبت به انتشار تصاویر کابین این خودرو رسیده است. درست همانند بدنه، کابین نیز تغییرات زیادی نسبت به نسل پیشین تجربه کرده است.

سدونا جدیدترین محصول در صنعت خودروست که از طراحی صفحه‌نمایش بغل‌به‌بغل سود برده و پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی با صفحه لمسی سیستم اطلاعات مرکزی با همان ابعاد همراه شده است. داشبورد در این خودرو طراحی بهتری داشته و بخش پایینی کنسول مرکزی نیز دارای برخی کنترل‌های حساس به لمس برای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع است.

دسته‌دنده نسل پیشین نیز جای خود را به اهرم چرخانی داده که از تکنولوژی تعویض با کابل سود می‌برد و بنابراین کنترل‌های الکترونیکی همه‌ی کارها را بدون نیاز به ارتباط مکانیکی بین شیفتر و گیربکس انجام می‌دهند. همچنین متوجه شدیم که داشبورد این مینی ون با یک ورودی هوای کامل می‌تواند به دو بخش تقسیم شود. در واقع پانل های پلاستیکی با نواری کرومی وجود دارد که ما را به یاد چهار خروجی هوا می‌اندازند.

کیا تنها یک تصویر از کابین سدونا/کارنیوال ۲۰۲۱ منتشر کرده اما می‌دانیم که این خودرو با طراحی هفت، نه و یازده نفره و در سه یا چهار ردیف صندلی عرضه خواهد شد. تاکنون محبوب‌ترین مدل از نوع هفت‌نفره بوده است. این خودرو از صندلی‌های کاپیتانی تا شونده با استراحتگاه‌های دست و استراحت گاه پا برای سرنشینان ردیف دوم سود می‌برد. در بخش‌های عقب کابین شارژر USB و محفظه ذخیره‌ای جادار در نظر گرفته شده است.

با افزایش ۳۰ میلی‌متری فاصله بین محوری و بهبود ۱۰ میلی‌متری پهنای بدنه نسبت به نسل پیشین واضح است که کابین از نظر فضا جادارتر شده است. طول کلی خودرو نیز ۴۰ میلی‌متر بیشتر شده و اورهنگ عقب نیز ۳۰ میلی‌متر طویل‌تر از قبل است.

جزئیات مربوط به قوای محرکه این خودرو در هفته‌های آینده و پیش از عرضه سدونا/کارنیوال جدید در سه‌ماهه سوم امسال منتشر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (552 ديدگاه)

    ساده و صمیمی بسیار ارامش بخش برای سفر با یک عکس دختر بچه همه چیز نشان داده شده است
    فنیش بماند برای اصحاب فن اظهار بفرمایند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ♤ANGUS_812♤

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      دقیقا منم با اون عکس خیلی حال کردم
      اونوقت ما با دنا ۶ نفری میریم مشهد وقتی پیاده میشیم مهره ها کمرمون نصفشون از جا درامدن زانو هامونم راست نمیشه
      ایران فقط سدان و کراس اوور داره (تازه چینی)
      نه هاچ بک نه استیشن نه MPV نه……….
      این اگه ایران بود هر جور شده یکیشو میخریدم فقط برا مسافرت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیx76

        ۲۴ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        کیا کارنز هست که یک سگمنت پایینتر از سدوناست
        هرچند به تعداد بسیار کم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ممد ژانگولر

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      وای نگاه کن چندین تا cup holder داره ?
      خدا قسمت کنه با این یک تهران – لاسوگاس بزنی بری

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mad.z.Max

        ۲۴ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        میگی کاپ هولدر من یاد حرف دیروزت به دوست عزیزت میوفتم : )))

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Mad.z.Max

        ۲۴ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        آره خوده خودشه : ))
        دیدی با همه ماشینای شیوخ اماراتم تست درایو کرده ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4788 ديدگاه)

    واقعاً خیلی بزرگو جاداره و بدرد خونواده های پر جمعیتی که به یه ماشین بزرگو جادار احتیاج دارن میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Soli

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (54 ديدگاه)

    کاش جای اون بچه بودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. AMIR-REZA

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    این ماشین ها واقعا جادار و کاربردین واسه مسافرت ببینید داخلش چقد نسبت به قبل پیشرفت کرده ویه مزیت دبگه این ماشین نسبت به رقبا باز شدن درب عقب به صورت کشویی هست این ویژگی توی رقیباش مث تویوتا سی نا نیست ولی به هر حال تویوتا سی نا جدید واقعا تو کلاسش بی نظیره …..ورقیب سرسختی هست برا این ماشین :
    https://www.pedal.ir/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%86%d8%b3%d9%84-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7-%d8%b3%db%8c-%d9%86%d8%a7-2021/

    https://www.pedal.ir/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7-%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d9%86%d8%a7-%da%a9%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%84%d8%b1-%d9%87%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      تویوتا سی نا دربهای عقبش کشویی و برقی هستند. یه بار دیگه لینکهایی که خودت گذاشتی رو با دقت بیشتری نگاه کن.
      زیر خط شیشه های آخری ریل درها قرار دارن که باید دقت کنی.
      ونی که درهاش کشویی نباشه که ون نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. meysam

        ۲۴ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (3526 ديدگاه)

        از نظر طراحی سدونا انقدر پیشرفت داشته که دیگه نمیشه گفت به ژاپنیها نمیرسه. بنظر من تو بعضی بخشها بهتر از تویوتا عمل کرده
        بازم میگم تو طراحی نه تمام بخشها

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. bmw m5

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    راحت میشه بخوابی چه خوب تا مشهد یا کیش با ماشین بری دیگه نمیخواد وسط راه هتل بگیری یا چادر بزنی یه بار تا مشهد رفتیم چادر زدیم وسط راه یه چیزی رفت تو شلوارم بلند شدم دادو فریاد فهمیدم عقرب بود شانس آوردم نزد از پاچه شلوارم افتاد بیرون??????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      من عقرب یه بار انگشتم رو مورد لطف خودش قرار داده??

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mohsen. G

      ۲۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (180 ديدگاه)

      حس و حال جوونی و انرژی سرشار جوونی باعث میشه رانندگی تهران مشهد کار دوست داشتنیی بشه، سالها واسه کار یزد بودم و مسیر 6، 7 ساعته رو رانندگی میکردم… ولی الان وقتی میشه با قطار یا هواپیما این مسیر ها رو رفت رانندگی اشتباهه… مگه اینکه هدف ایرانگردی باشه… اونم ماشین اش چندان مهم نیست، انرژی و همسفر مهمتره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Hadi

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خیلی خوب و کامل هست ‌
    اما انتخاب اول من سی ینا هستش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mehran.Jy

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (232 ديدگاه)

    کیا تو طراحی داخلی خیلی پیشرفت کرده (بدون در نظر گرفتن جنس و متریالش البته). خودشو از آسیا کامل جدا کرده.
    واقعا از سادگی و زیبایش میشه لذت برد.
    نتیجه استخدام مدیران و طراحان و مهندسان کار بلد میشه این.
    نتیجه استخدام زورکی و چپوندن از ما بهترونم میشه k132. و خفن تر از اون کوویک اس
    حتی نمیتونن یه لقمه حاظر و آماده رو قورت بدن. هزینه طراحیشم وقتی که گندش در بیاد با طراحی نسل جدید اس کلاس تو یه رنج اعلام میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مانی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    یکی‌ از بزرگترین ایرادات این کلاس برای استفاده غیر کاری فرم بدنه این ماشیناست
    اینجا کیا تا تونسته ظاهر ماشین رو شبیه کراس اوور طراحی کرده که فکر میکنم باعث فروش زیادش بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا