کیا

لو رفتن تصویر کابین کیا سدونا 2021 جدید

پس از ورود به بازار به عنوان محصول سال ۲۰۱۵، سرانجام نسل جدید کیا سدونا معرفی خواهد شد. فروش مینی ون کیا کمتر از رقبای مشهوری همچون کرایسلر پاسیفیکا، داج گرند کاروان و هوندا اودیسه بوده اما جایگزین آن شانس زیادی برای رقابت بهتر با خودروهای یاد شده دارد.

اخیراً گفته شده کیا سدونا ۲۰۲۱ در نمایشگاه نیویورک سال جاری معرفی خواهد شد. البته نسخه کره‌ای این خودرو که با نام کارنیوال شناخته می‌شود در ماه جولای رونمایی خواهد شد.

کیا هنوز تیزری رسمی از این خودرو را منتشر نکرده اما تصاویر جاسوسی زیادی از کابین این خودرو منتشر شده و می‌توانیم چیزی لوکس‌تر از آنچه انتظار داشتیم را ببینیم.

در مقایسه با نسل فعلی، سدونا ۲۰۲۱ از صفحه‌نمایش بزرگ در پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی استفاده خواهد کرد که این آرایش مشابه مدل‌های مرسدس بنز می‌باشد. در بخش داخلی این مینی ون همچنین متریال لوکس‌تری نیز بکار رفته است.

مدل پایه سدونای فعلی دارای صفحه لمسی ۷ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی بوده درحالی‌که مدل لوکس‌تر LX از صفحه‌نمایش ۸ اینچی استفاده می‌کند. طراحی فرمان، سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه لمسی سدونای جدید از سورنتو گرفته شده اما طراحی ورودی‌های هوا خاص این مینی ون است.

از نظر طراحی خارجی، سدونای جدید ظاهر جعبه‌ای‌تری خواهد داشت و نمای جلوی آن از کیا سول الهام خواهد گرفت که از جمله این موارد می‌توان به چراغ‌ها و دیلایت های LED سپری جدید اشاره کرد. از نظر ابعاد این خودرو کمی طویل‌تر و پهن‌تر خواهد شد. فاصله بین محوری نیز بیشتر خواهد شد تا فضای پای بیشتری در کابین ایجاد شود.

انتظار می‌رود پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری نسل فعلی سدونا جای خود را به نمونه ۲.۵ لیتری توربوی جدید بدهد. شاید این خودرو با همان قوای محرکه هیبریدی سورنتو و سانتافه فیس لیفت نیز عرضه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    این نوع مدل ماشینا فقط بدرد عربا میخوره یک کیا سدونا نسل قبل اومد جلو در خونمون خیلی بزرگ پهن پیکر بود حیف که تو ایران ممنوعه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      حالا گفتن مال عربا گندس ولی همون عربا لوتوس هم سوار میشنXD

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hadi

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    باش فقط بری طبیعت گردی!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا