کار نمایش تیزرهای نسل جدید کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ شروع شد. کرهایها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی سه تصویر تیزری از این شاسیبلند تازهنفس را منتشر کردهاند. ما همچنین میدانیم این خودرو بهصورت رسمی در هشتم ژوئن رونمایی خواهد شد.
در بحث طراحی بدنه شباهتی انکارناپذیر به هیوندای توسان وجود دارد هرچند این تیزرها تنها بخشی از نمای جلو از جمله چراغها را نشان میدهند. قطعاً کیا در طراحی اسپورتیج نیمنگاهی هم به K5 و EV6 داشته هرچند جزئیات زیادی از این نظر در دست نیست. در بخش عقب نیز شاهد چراغهای جدید و طرح زاویهدار خطوط هستیم. آینههای جانبی نیز بجای ستون A روی دربها نصب شدهاند اما بعد از آنها چیز زیادی دیده نمیشود.
اما سورپرایز بزرگتر به داخل خودرو مربوط میشود. در تیزر آخری داشبورد دیده میشود که پذیرای نمایشگر دیجیتال بزرگی شده است. همانند اکثر خودروهای مدرن، یک شیشه بزرگ از سمت راننده تا موقعیت مرکزی کشیده شده است. احتمالاً این قسمت دو نمایشگر جداگانه را در خود جای داده و تنها چند دکمه فیزیکی زیر آن مشهود است. طراحی داشبورد تقریباً مشابه EV6 بوده و تنها برخی تفاوتها در ورودیهای هوا و فرمان دیده میشود. جزئیات بیشتری دیده نمیشود اما به نظر میرسد کیا واقعاً طراحی ظاهری و داخلی اسپورتیج جدید را چند پله بالاتر برده است.
تنها یک هفته تا آشنا شدن رسمی با اسپورتیج تازهنفس زمان باقی مانده است. قطعاً این خودرو از قوای محرکه الکتریکی شده استفاده خواهد کرد چراکه قبلاً چنین چیزی را در توسان دیدهایم. ما همچنین انتظار داریم طیف وسیعی از سیستمهای ایمنی و کمکراننده در اسپورتیج نصب شوند.
با توجه به معرفی اسپورتیج ۲۰۲۲ در روزهای آینده این خودرو تا پایان سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد.
خوشنام
۱۱ خرداد ۱۴۰۰بی صبرانه مشتاق رونمایی هستیم.
کیا تو طراحی خیلی جلوتر از تویوتا است و داره تنه به خودروهای آلمانی میزنه
Reza.M
۱۱ خرداد ۱۴۰۰راوفور و crv قرار بود با این اسپورتیج و توسان رقابت کنن؟…اره حتما🤣🤣🤣🤣🤣
مگ ایرانیا تویوتاهارو بخرن
rezars pc
۱۱ خرداد ۱۴۰۰بام سحرخیزان پدال شاد
آقا رضا باید صبر کرد و در عمل فروش رو دید جمعیت افرادی که با خودرو فقط از نقطهA به نقطه ی B میرند خیلی زیاده و باید دید کدوم خودرو با توجه به فاکتور های مختلف برنده گوی سبقته فروشه در ایران که فروش توسان و اسپورتیج بیشتره که گفتید ایرانی ها میخرند و خیلی با تعداد بالاتری از رافور در سطح شهر هست و خب رافور هم ۴۳۰۳۸۷ تا در سال ۲۰۲۰ فروخته و تا اینجا حدودا ۱۵۵۰۰۰ تا در خصوص فروش صبر تنها راهه و پیشبینی ها معمولا خلاف انتظاره مثل بی ام وی سری ۴ و ۳ جدید که خود بنده گفتم یک دونه هم کسی نمی خره لابد این چه قیافه ایه ولی هم فروش خوبی داشت هم کم کم من با طراحیش کنار اومدم و کم کم داره خوشم میاد
AHMET 2002
۱۱ خرداد ۱۴۰۰در باره جمله اخرت باید بدونی که
ایرانی ها که دستشون نمیرسه اما بقیه جا ها خوب میخرن مث ک
Amirreza
۱۱ خرداد ۱۴۰۰آقا رضا درسته اسپورتیج و توسان رقیب این دو خودرو نیستن و رقیب این خودروها سانتافه و سورنتو هستن ولی چه بخوایم چه نخوایم کره داره به حدی میرسه که بتونه رقابت کنه ، اینو از تستای کار اند درایو و تستای ایمنیشون میشه فهمید
NAVID۰۰۹۸
۱۱ خرداد ۱۴۰۰یکی از عجایب پدال ، وجود کاربران باسواد و آمار دقیق فروش رقبا با هم است !
طرف عشق اسپورتیج داره یا عشق کره داره ، میاد شروع میکنه به داستانسرایی و بزلهگویی !
تویوتا یه پرادو فروخت به یکی از سفارتهای ایران ، تا زانو خم شد در برابر آمریکا که اشتباه کردم علط کردم ، چون میدانسته بازار ایران سوزن در انبار کاه هست !!!
بعد اینجا طرف میگه مگر ایرانیا فقط تویوتا بخرند !
***
راو۴ و crv و روگ ، سالهاست که پرفروشترین خودروی غیر بومی در آمریکا هستند و الان سالهاست که هیچ محصول کرهای نتوانسته حتی جزو ۲۰ خودروی پرفروش آمریکا باشد ، این را من از خودم در نیاوردم ، با دست مبارک سرچ کنید تا امار فروش دستتان بیاید !
اما خارج از بحثهای کلیشهای و بیمحتوا ، باید گفت تیزر اسپورتیج جدید به نظر جذاب میاد و امیدوارم به مانند نسل فعلی که در ایران با مدل ۲۰۱۷ داریمش نباشه که اتفاقاً در بازار جهانی هم استقبالی از آن نشد ولی مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ حقیقتاً بینظیر زیباست اما سواری و کیفیت متریال داخلیش فاجعه بود و با هر سفری کمر درد میکشت آدم را ولی فرمان خوشدستی داشت !
نسل جدید را نراندیم اما بررسیای که از متریالش داشتیم ، بسیار بهتر و باکیفیتتر از مدل قبلی بود اما در ظاهر فاجعهی زشتی بود که بازار هم پسش زد !
نسل جدید در داخل طراحی دلچسبی پیدا کرده و مشخص هست که کیا اهمیت شایستهای داده اما در ظاهر بیرونی و نمای جلو ، احساس میکنم کمی خراب کرده و شلوغش کرده و بنده توسان نسل جدید را بیشتر میپسندم !
در کل ، دیگر چه فایده ، وقتی میدانیم در ایران نداریمشان و نمیبینمشان و باید از روی عکس نظر دهیم و نه بررسی مستقیم و حقیقی !
البته خبرهایی از اتمام مذاکرات میاد و امیدوارم به توافق برسند ، چون اگر نرسند ، یعنی همین خودروهایی هم که داریم باید دو دستی بچسبیم که همین هم میشود دُر گران و نایاب !!!
حیدر حسن پور
۱۱ خرداد ۱۴۰۰از این تیزر میشه فهمید که کابین اسپورتیج جدید کاملا دیجیتالی و کاربردی است در کل داشبوردش خوب شده اما اندازه مرسدس بنز خوب نیست
کیا هم در طراحی جلوی اسپورتیج مثل بیشتر خودروسازی های دنیا از ال ای دی استفاده کرده که به نظرم خوب از آب در اومده و جلو و عقبش هم هماهنگ هستن
بی صبرانه منتظر نسل جدید کیا اسپورتیج هستم
rezars pc
۱۱ خرداد ۱۴۰۰قاعدتا تلاش خوب و تحسین بر انگیزی بخصوص در طراحی کابین داشتند وقعا فرم دریچه کولر خیلی جالبه بعد اون تیغه های براق که از این دریچه کولر تا اون دریچه رفتند
Roham
۱۱ خرداد ۱۴۰۰کیا همیشه همین جوره!
روز اول شاهکار به نظر میاد
روز دوم عالی به نظر میاد
روز سوم خوب به نظر میاد
روز چهارم به نظر میاد!!
روز پنجم دیگه به نظر هم نمیاد!!!
نسل سوم که وارد شد (نسبت اسپورتیج KM تغییر بزرگی داشت) تا مدتی توهم زده بودم که دنیای اتوموبیل تا الان اشتباه قدم برداشته و اشتباه بوده
چند وقت گذشت دیدم نه…! کیا اشتباهه
Reza
۱۱ خرداد ۱۴۰۰کابینو نگااااه محشره طراحیش 👌👌👌
Roham
۱۱ خرداد ۱۴۰۰نسل حاضر اسپورتیج (نسل چهارم) که به نظرم یه فاجعه بود!!
زیزیگولو
۱۱ خرداد ۱۴۰۰طراحیش جذاب به نظر میرسه
زیزیگولو
۱۱ خرداد ۱۴۰۰کیا اسپورتیج یکی از موفق ترین کراس اوورای خارجی تو بازار ایران هستش مخصوصاً نسل سومش که تونست به محبوبیتو موفقیت چشمگیری دست پیدا کنه …….. در کُل نسل سوم کیا اسپورتیج که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ تو بازار ایران عرضه میشد همه ی فاکتورای مدنظر مشتریای ایرانی رو داشت و بخاطر همین میزان فروش قابل توجهی داشت
mahan
۱۱ خرداد ۱۴۰۰یکسری خزوخیل کامنت میدن ادم دوست داره یک یکیشون…
یکی میگه نسبت به بنز
یکی میگه نسبت به تویوتا
یک فروش تو ایران و مقایسه می کنه
.
.
.
اما نظر خودم زیباترین اسپورتیج 2016 بود بعدش باهال حال نکردم.هرچند وقتی سوار 2017 شدم هم کابینش باکیفیت تر شده و هم رانندگیش بهتر شده ولی با قیافهش حال نکردم.مال 2017 رنگ مشکیش خوبه که بشوره ببره و معلومه نباشه جلوپنجره پلاستیکی وسط!
Amirreza
۱۱ خرداد ۱۴۰۰آقا ماهان منم به نظرم با اینکه هیوندای و کیا فوق العاده پیشرفت کردن اما هنوز در بازار جهانی اعتبار تویوتا رو ندارن ، اما این فاصله داره کمتر میشه
BenzSLR
۱۱ خرداد ۱۴۰۰طرح کلیش خوبه
AHMET 2002
۱۱ خرداد ۱۴۰۰چه خوب شده کابینش
Amirreza
۱۱ خرداد ۱۴۰۰کابینش برای یه خودرو اقتصادی محشره ، کلا به نظرم طراحیشم بهتر شده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ماشاالله هربار میزنن کل طراحی رو میارن پایین یکی دیگه طراحی میکنن! یه لحظه فکر کردم کیا سلتوسه!
به هرحال به نسبت خوب کار کردن…
Ali
۱۱ خرداد ۱۴۰۰آفرین کیا
دقت کنید این کابین و طراحی برای یه خودرو اقتصادیه!
بعد از شاهکار توسان جدید این ماشین هم قرار هست بترکونه