کیا

مشخصات مدلهای کیا 2010

کیا موتورز کره جنوبی بواسطه خودرو پراید در کشورمان شناخته شد و اینک با مدلهای رنگ و وارنگ و پیشرفته خود که هیچ شباهتی به پراید ندارند در حال جولان در بازارهاست! در اینجا به معرفی مدلهای جدید کیا برای سال ۲۰۱۰ می پردازیم.

۱- کیا سورنتو

این ماشین برای سال ۲۰۱۰ دچار تغییرات بنیادی گردیده است.فروش این خودرو از ژانویه ۲۰۱۰ آغاز و به نام مدلهای ۲۰۱۱ به فروش می رسد. بدنه پنج در و اندازه متوسطاین خودرو با سه ردیف صندلی که گنجایش ۷ نفر مسافر را فراهم می نماید، بطور کامل دچار تغییر شده است و ظاهری اسپرت و جدید به خود گرفته است. دو نوع موتور ۲.۴ و ۳.۵ لیتری برای آن تدارک دیده شده و می توان گیربکس ۶ دنده دستی یا اتوماتیک را برای آن انتخاب نمود.

Kia sorento کیا سورنتو

امکانات آن از نظر ایمنی بطرز شگفتی بهبود یافته و شامل کیسه های هوا برای جلو، پهلو و ستونهای جانبی است بعلاوه پشت سری های فعال، ترمز ABS چهار کاناله به همراه EBD و TCSو … اطلاعات بیشتر را درباره این خودرو از اینجا بخوانید.

۲- کیا اسپورتیج

این خودرو شاسی بلند با موتورهای ۲۰۰۰ و یا ۲۷۰۰ سی سی ارائه می شود. که ۱۴۰ اسب بخار برای مدل چهار سیلندر و ۱۷۳ اسب بخار برای مدل شش سیلندر به ارمغان می آورد. گشتاور آن نیز به ترتیب ۱۳۶ و ۱۷۸ پوند فیت است . گیربکس آن ۵ دنده دستی به همراه اوردرایو است. و می توان یک گیربکس ۴ سرعته اتومات نیز برای آن سفارش داد.

2010 Kia Sportage

کیا اسپورتیج بواسطه داشتن ۶ کیسه هوا و ترمزهای ضد قفل توانسته ۵ ستاره در آزمون ایمنی و تست تصادف موسسات دولتی آمریکا کسب نماید. قیمت این اتوموبیل از ۱۶۱۹۵ دلار آغاز می گردد.

Kia Sportage کیا اسپورتیج

۳- کیا اپیروس opirus

اپیروس که در بازارهای آمریکا با نام آمانتی Amanti شناخته می شود درواقع لوکسترین و بالاترین مدل از خودروهای کیا می باشد. این خودرو با بدنه بزرگ خود و طراحی خاص آن که ترکیبی ازچراغهای مشابه بنزهای کلاس ای و صندوق مشابه لینکلن است قصد دارد تا در کلاس خودروهای لوکس خود را متمایز کند و با رقبایی نظیر تویوتا کمری و هیوندای آزرا و نیسان ماکسیما بجنگد.

2010 kia opirus

اپیروس از یک موتور شش سیلندر ۳۸۰۰ سی سی با توان ۲۶۴ اسب بخار و ۲۶۰ پوند فوت گشتاور سود می جوید.

kia opirus کیا اپیروس

این خودرو دارای ۸ ایربگ بوده و ایمنی مناسبی را عرضه می کند. قیمت آن در بازارهای جهانی از ۲۶۰۴۵ دلار آغاز می گردد در حالی که در بازارهای ایران با قیمتی حدود ۵۲ میلیون تومان به فروش می رسد.

۴- کیا ونگا VENGA

این  خودرو یک مینی MPV است که مشابه سیتروئن C3 یا اوپل Meriva می باشد. ونگا برای اروپا طراحی شده و ۴ متر طول و ۱.۶ متر عرض دارد و با موتورهایی ۱.۶ لیتری و ۱.۴ لیتری، ۷۵ تا ۱۱۵ اسبی ارائه خواهد شد. هنوز اطلاعاتی از قیمت و سایر مشخصات آن اعلام نشده است.

kia venga mpv

kia venga mpv کیا ونگا

kia venga dashboard

طراحی آن دلنشین است و با کیفیت و زیبا بنظر می رسد. در داخل اطلق نیزاز طراحی جدید و مدرنی برخوردار است.

۵- کیا سراتو Cerato / فورت Forte

این خودرو قرار است جانشین کیا سراتو شود. کیا سراتو که در آمریکا اسپکترا نامیده می شود Spectra/Cerato یکی از خودروهای محبوب کیا در داخل ایران است. طراحی این خودرو توسط Peter Schreyer انجام گرفته که پیش از این خودروهایی نظیر آئودی TT و فولکس واگن بیتل جدید را طراحی نموده بود. طراحی آن دارای خطوط و لبه های تیز بوده و شبیه مدلهای هوندا آکورد قدیمی و از عقب شبیه هیوندای الانترا و لکسوس IS می باشد.

kia forte کیا فورت

این خودرو نیز با سه موتور ۱۶۰۰ سی سی به قدرت ۱۲۴ اسب بخار، ۲۰۰۰ سی سی به قدرت ۱۵۶ اسب بخار و ۲۴۰۰ سی سی به قدرت ۱۷۳ اسب بخار ارائه می گردد. گیربکس های قابل انتخاب ۵ دنده دستی، ۶ دنده دستی یا ۴ دنده اتوماتیک می باشند.

kia forte کیا سراتو

مدلهای دو در کوپه این خودرو نیز ارائه خواهد شد. نامگذاری آن احتمالاً در بازارهای آمریکا فورت و در سایر بازارها سراتو خواهد بود.

kia forte interior

طراحی داخلی آن بسیار زیباست  نسبت به مدلهای نسل قبل از خود جهش چشمگیری دارد. از نظر ایمنی نیز مجهز به شش کیسه هوا و سایر ملزومات عادی نظیر ترمز ضد قفل و غیره می باشد. قیمت آن برای مدلهای ۲ لیتری ۱۳۶۹۵ دلار اعلام گردیده است.

توجه: این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۵ شهریور ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    AMAZING

    امیدوارم تو بازار ایران فیمتش همون حدود 40 باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرهاد

    ۲۳ آبان ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امیدوارم هرچه زود تر در ایران بیاد اگر کسی از قیمتش خبر داره بگه ممنون می شم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. منصور رفیعی

    ۱۹ آذر ۱۳۸۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فکر کنم خیلی ماشین خوبی باشه ولی اگه بیاد تو جاده های ایران افتضاح میشه.خودتون که می دونید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمید

    ۹ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    داییم پلاک اروند این ماشین رو داره.
    سوارش شدم و روندمش
    کمک فنراش واقعا آشغاله پس یعنی بدرد رانندگی تو جاده های ایران نمیخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید

    ۹ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    کیا خجالت نمیکشه از بنز تقلید کرده و رفته اپریوس ساخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (29 ديدگاه)

      عزیز من اولا تلفظ درستشو بگو.دوما اگه به تقلید باشه شما برو بنتلی کانتیننتال رو ببین اونم شبیه بنزه.یا برک جگوار ایکس تایپ.اینام چراغو جلو پنجرشون شبیه همه.کلی ماشین تو دنیا هس که شبیه هم در اومده.اونوقت فقط زورتون به کیا رسیده.بسه تعصب

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. TOHID

    ۲۴ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ماشین های شرق اسیایی کلا اشغال..ژاپن و کره…تکنولوژی اول آلمان بعدا فرانسه…بعدا ایتالیا…بعدا سوئد….انگلیس…ایالت متحده…هنوزم که هنوزه سیستم فنربندی رولزرویس توسط سیتروئن فرانسه طراحی میشه
    قابل توجه اونایی که میگن تکنولوژی فرانسه به درد نمیخوره

    موافقم 0
    مخالفم 2
  7. مصطفی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    توحید جان چرا این همه توهین … واقعا چرا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مصطفی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    در ضمن ما در تحریم کشور های آلمان و فرانسه …. سایر کشورهای اروپایی هستیم قیمت قطعات 206 = مزذا 3 جدید هستش در حالی که اصطحلاک خودروهای آسیای شرقی از خودروهای اروپایی خیلی کمتره و از تکنلوژی آمریکا سود میبرن. وا سه همینه که طرفدارای زیادی تو کل جهان دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مصطفی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ببخشید کلمه ی استهلاک و فک کنم اشتباه نوشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مزدک

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    توحید که توهین نکرد نظر شخصیش رو گفت
    من هم فکر میکنم کره خیلی عقب تر از اروپا هست
    ولی
    قیمت ها رو هم باید در نظر گرف
    کره با کمترین قیمت بیشترین امکانات و آبشن ها رو داره توی ماشین هاش
    البته توحید راست میگه من خودم عاشق ب ام و هستم که سرس 3 حدود 70 میلیون
    هر کس بره 70 تومن بابت ماشین کره ای بده که توی ایران زیاد داریم کم داره
    ب ام و کجا
    سوناتا و سورنتو و.. کجا
    البته الان با بودجه ی 40 میلیون مزدا 3 رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 2
  11. مصطفی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سلام خب نظر منم همینه اطراف 40 50 ملیون ماشینای آسیای شرقی سر ترن مخصوصا مزدا وگر نه اگر پول زیادی دارید منم ماشینای اروپایی رو پیشنهاد میکنم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مسعود

    ۲۶ تیر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مزدک:من هم از طرفداران پروپا قرص ب.ام.و ام؛اما در مورد خرید سری3 یا همتای کره ای باید بگم که شما خرج استهلاک رو در نظر نمیگیری؛خرج خودروهای آلمانی خیلی بالاست,واسه همین اکثراخودروهای کره ای در این رنج قیمت منطقی ترن واسه خرید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. ali

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    من سراتو روسوارشدم داخلش مثل مزدا 3هست وآنچنان فرقی بامزدا 3نداره به نظرم مزدا3بهترهست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی

    ۱ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دست شما درد نکنه اگر میشه در مورد این که چطور می تونیم مصرف کیا اسپورتیج2010 رو کم کنیم یه مطلب بنویسید. با تشکر قیمت کیا واقعا مناسبه.توحید جانم حرفش جالب بود.ماهم اگر داشتیم میدادیم ماشین امریکایی می خریدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. پرویز پورقربان

    ۳ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من امروز 1390/7/3 مقابل نمایندگی کیا در تبریز خودروی سواری جدید را که متاسفانه از یادم رفت و هنوز به فروش نذاشتند را دیدم. البته شبیه اسم آزرا بود ولی اولش یه سی انگلیسی دیدم . گفتند؛ 68 میلیون تومانه. از دوستانی که در این مورد جهت خرید اقساطی آن اطلاعی داشته باشند لطفا به این شماره پیامک بفرستند 09143320049

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ehsan

    ۴ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    parviz jan on mashini ke migi esmesh cadenziyast foroshe ghestiyam nadare az dam naghde mashinaye asiyai shayad esmo rasme balai nadashte bashan ama age ye bmw va ye mashin 70 meluniye asiyaio jofte ham bezarido bedone ghasto gharaze ghabli khob tosho emkanatesho barasi koni mifahmid ke asiyaye sharghiya behtar ba emkanat tar va ghatate arzon tar ke to bazare khodemonam faravone daran ke behtare az eshghe bmw bodaneton sarfe nazar konid va ba pole kamtar mashinaye esport tar va ghashang tare asiyaye sharghio bekharid

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسام

    ۱۵ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    سلام من امروز تبریزجلوی نمایندگی کیا ( دروازه تهران ) یک سری مدل جدید کیا دیدم که هنوز تو سایتش نذاشته ! اگه اطلاعاتی درمورد این ماشین ها بدست آوردید یک عکس توی سایت حتماً بزارین , با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مجنون و رواني ماشين

    ۱۸ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام زنده باد خودروهای کره ای
    زنده با تکنولوژی کره ای
    زنده باد زیبایی خودروهای کره ای

    زنده باد هرچی ماشین ساخت کره جنوبیه ازهیوندای IX20 گرفته تا هیوندای CENTENIAL.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. سینا

    ۱۹ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر یکی میخواد اپیروس بخره سخت در اشتباهه هیوندای آزرا خیلی خیلی بهتره از همه نظر اما اگه پول داره و میخواد واقعا یه ماشینه خوب بخره من پشینهاد میکنم جنسیس سدان بخره- الان دیکه هیوندای سنتنیال واقعا میشه گفت در حد ماشین های اروپاییه نمیشه گفت که الان ماشین های کره ای بد هستن من خودم جنسیس دارم واقعا ازش راضیم از همه نظر عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. امین

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      این جورم که میگی نیس….من خودم اپیروس دارم واقعا ازش راضیم و مطمئنم تو کلاسه خودش تو ایران بهترینه… اشکالش اینجا بود که فقط مدل 2008و2009 اپیروس اومد ایران در حالی که آزرا 4 5 ساله که هستشو بین مردم جا افتاده…..

      موافقم 1
      مخالفم 0
  20. بهمن

    ۲۵ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا اینا خودر هست شبیه پراید 20 سال پیش کره هستش که الان داره تو ایران تولید میشه و داریم اسپورتش میکنیمو سوارش میشیم!!!!!!

    بدو بیا اعصاب خوردکنیه امشب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. صبا

    ۱ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    به نظرتون با 30 میلیون چه ماشینی می شه خرید؟ من قبلا 206 تیپ 5 داشتم. یه ماشینی که امکاناتش بهتر باشه با حدود 30 میلیون بهم معرفی کنید لطفا. برام فرقی نمی کنه که کره ای باشه با اروپایی یا امریکایی. فقط چینی نباشه!!! :)
    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مگان 1600 که امکاناتش یه خرده کمه یا مگان 2000 کار کرده که به نسبت بهتره یا مزدا 3 سری قبل یا شایدم زانتیا که اینم امکاناتش تعریفی نداره….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رهام

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۰
        سوابق: (9 ديدگاه)

        امین جون…
        در تکمیل حرفت باید بگم زانتیا غیر از اینکه امکاناتی نداره، از نظر ایمنی هم خیلی نا امنه
        زانتیا تو تست ایمنی فقظ 1 ستاره ایمنی رو گرفته، این در حالیه که ماشینی مثل مگان 5 ستاره ایمنی رو از همون سازمان گرفته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. MILAD

    ۹ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از مدلهای کیا از اپیروس-سراتو-اسپورتیج-موهاوی-و این مدل جدید کیا به نام GT

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. هادی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به نظر من ماشین فقط آئودی اس8

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. arash

    ۱۷ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من می خوام ماشین بین 20تا30 میلیون بخرم چه ماشینی رو پیشنهاد می کنین ؟ البته از این ام وی ام ها نباشه و قبلا ورنا داشتم الان دنباله یه ماشین مدل بالا تر هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علیرضا

    ۱۹ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    احسان جان cadenzaنهcadenziبعدش هم کیا هرچی باشه از ماشین ایرانی بهتره.من الان یک ساله که در کیش کیا اسپورتیج 2011 دارم و خیلی راضی ام.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. فضیلی

    ۵ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    اینجانب خودرو کیا کارنیوال 2010 با سیستم صوتی تصویری دارم اخیرا مشکلی برای ضبط ماشین پیدا شده به این صورت که صفحه لمسی کار نمی کند .یعنی از هر 100 بار لمس یک بار عمل می کند .متاسفانه دسترسی به تعمیرکار وارد ندارم .اگر ممکن است راهنمایی کنید که ایراد از چه قسمتی است وچه قسمتی را باید چک کنم.
    ضبط نصب شده still cool kia sorento میباشد . با تشکر از راهنمایی شما.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. pedram

    ۱۱ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین های کره ای از نظر استهلاک واقعا فوق العادن من فیلتر روغن سوناتا 2011 رو 3800 تومان می خرم …!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. مهیار

    ۱۳ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ولی خودروهای کره ای به سرعت مستهلک شده و از کار افتاده میشوند مثلاً در مورد سونوتا 2011 اتاق سریعا به سروصدا می افتد و فاقد کیفیت و ایمنی لازم است و به هیچ عنوان قابل مقایسه با تویوتا نیست در ضمن کارخانه های کرهای فقط به رقابت می اندیشند نه کیفیت و ماشین هنوز در بازار جا نیفتاده که ظرف یکسال طراحی آنرا عوض میکنند که این تعویض طراحی حتی به صلاح خریدار نیست چرا که هنوز ماشین را سوار نشده با ورود خودروی جدید کلی افت قیمت خودرو را بایستی متحمل شود(مراجعه شود به مدلهای 2012 خودروهای آزرا-ای 30-جنسیس کوپه و…) در صورتیکه در مورد تویوتا….

    موافقم 0
    مخالفم 2
  29. علی

    ۲۳ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین های کره ای با اپشن های زیادی که دارن نسبت به قیمتشون خیلی به صرفه تر از ماشین های اروپایی هستن من خودم یه سورنتو 2010 دارم واقعا از امکانات خوبی برخورداره . اگر بخوای یه ماشین اروپایی را با همچین اپشن هایی بخری باید بالای صد میلیون پول بدی در صورتی که همین ماشین کره ای را با نصف قیمت اروپایی میخری . در ضمن ما هنوز پیکان های مدل 60 را تو خیابان ها می بینیم که دارن کار میکنند ماشین هایی که ساخت ایران هستند بعد شما فکر میکنید ماشین های کره ای از ایرانی کمترند

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. رهام

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    به نظر من ماشینهای کیا به اندازه امثال تویوتا کیفیت ساختاری بالا ندارند اما این به اون معنی نیست که خونواده کیا بی کیفیت باشند ماشین قبلی من یه کورولا 2007 بود از نظر کیفیت ساختار هنوز یه همچین ماشین با کیفیتی سوار نشدم ولی الانم که 3-4 ساله که اسپورتیج 2008 دارم نشونی از بی کیفیتی تو ماشین نمیبینم ، ماشین با اونی که روز اول تحویل گرفتم خیلی فرق نکرده تنها خرجی که داشته همون موارد مصرفی مثل لنت و فیلتر و… بوده
    شایان ذکر هستش که خیلی مسیر های آفرود با بی رحمی تمام نسبت به ماشین رو تجربه میکنم ولی هنوز حتی نیاز به تنظیم جلوبندی یا بالانس چرخ هم پیدا نکردم
    اگه کسی بیشتر از این از یه کراس اور انتظار داره دیگه باید سراغ تانک و نفر بر و … بره
    این نظر شخصی من هستش
    بدرود

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا