کیا

معرفی کیا استونیک 2021 با قوای محرکه هیبریدی و سیستم‌های ایمنی جدید

این روزها اتفاقات زیادی در کمپانی کیا می‌افتد و شاید برخی افراد کراس اوور ساب کامپکت استونیک را از یاد برده باشند.

این خودرو عملکرد بسیار خوبی داشته و از زمان آغاز تولید خود در سال ۲۰۱۷ تاکنون فروش بیش از ۱۵۰ هزار دستگاهی در قاره اروپا داشته است. کیا اما دست روی دست نگذاشته و مدل سال ۲۰۲۱ این خودرو را با تغییراتی روانه میدان کرده است.

البته نباید به این تغییرات به چشم یک فیس لیفت نگاه کرد زیرا استونیک از نظر ظاهری تغییر چندانی نداشته اما خب در بخش تجهیزات اتفاقات مثبتی رخ داده است.

مهم‌ترین بهبود این خودرو استفاده از قوای محرکه هیبریدی ملایم جدید است. این مجموعه ترکیبی از پیشرانه ۱ لیتری توربوی بنزینی و سیستم ۴۸ ولتی است که دو خروجی ۱۰۰ و ۱۲۰ اسب بخاری را ارائه می‌کند. این پیشرانه هنگام همکاری با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه (گیربکس ۶ سرعته دستی هم قابل انتخاب است) گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری را تولید می‌کند که ۱۶ درصد بیشتر از گشتاور مدل پیشین می‌باشد. هر دو گیربکس به منظور بهبود مصرف سوخت قادر به خاموش کردن پیشرانه تا سرعت ۱۲۵ کیلومتر در ساعت هستند.

پیشرانه‌های بنزینی کنونی نیز ارتقا یافته‌اند و قابلیت دوام، راندمان و آلایندگی آن‌ها بهبود یافته است. پیشرانه ۱ لیتری ۱۰۰ اسب بخاری این خودرو با گیربکس ۶ سرعته دستی همراه شده و بنابراین دیگر خبری از گیربکس ۵ سرعته قدیمی نیست. نسخه به‌روز شده از پیشرانه ۱.۲ لیتری با قدرت ۸۴ اسب بخاری نیز در دسترس می‌باشد.

کیا استونیک ۲۰۲۱ از صفحه لمسی ۸ اینچی بزرگ‌تر برخوردار بوده و بسته به مشخصات سفارشی می‌توان از ناوبری هم لذت برد. این خودرو همچنین از ارتباط بلوتوث، اپل کارپلی، اندروید اتو و سیستم ارتباطی UVO کیا سود می‌برد. این سیستم آخری شامل اطلاعات زنده ترافیکی، پیش‌بینی آب‌وهوا، قیمت سوخت و… می‌باشد. تشخیص صوتی هم وجود داشته و رانندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدل سال ۲۰۲۱ استونیک از سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته سود می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران، دستیار تغییر لاین حرکتی، هشدار توجه راننده، پایش نقاط کور، کروز کنترل هوشمند و… اشاره کرد.

استونیک به جز چراغ‌های جلوی LED جدید تغییر دیگری در ظاهر خود نشان نمی‌دهد هرچند دو رنگ جدید آبی و خاکستری را می‌توان برای آن انتخاب کرد. این خودرو هم‌اکنون با ۹ رنگ بدنه و سقفی با رنگ متفاوت هم در دسترس است. با پرداخت هزینه بیشتر نیز می‌توان رینگ‌های ۱۶ اینچی را خریداری نمود.

پیش‌فروش کیا استونیک ۲۰۲۱ از سه‌ماهه سوم امسال در بازارهای اروپایی شروع شده و اولین نمونه‌ها از اواخر سال به دست مشتریان خواهند رسید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (893 ديدگاه)

    چقدر خوار و خفیف شدیم که دیدن همچین ماشینی هم تو این مملکت خراب شده برامون آرزو شده
    کاش تو زمان دایناسورها به دنیا میومدیم حداقل اینقدر دلمون نمیسوخت??

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. Ho3ein

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    این ماشین های هیبریدی و الکتریکی به درد همون کشور های اروپایی میخورن که خیلی مصرف سوخت و مالیات مهمه
    و هزینه باتری ها هم کمه با توجه به متخصص ها و تعمیرکار هاشون(کاربلدن)
    همین ماشین رو داشتن توی ایران برای هزینه دوره ای (سه ساله یا پنج ساله) باتری چیزی حدود شصت تا صد میلیون هزینه رو دست صاحبش میزاره حالا یه چند تا قطعه هم تعمیرکار میشکونه یه چند تا رو هم میسوزونه دیگه واویلا میشه ماشین باید دوسه ماه بخوابه تا قطعات رو جور کنی
    کلا ماشین برند های معتبر(بدون داشتن نمایندگی معتبر) به درد ما ایرانی ها نمیخوره فقط سایپا و ایرانخوردو ماشین های چینی جواب میدن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. نیما

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (336 ديدگاه)

    یه لحظه از جلو دیدم خیال کردم کوئیک اسپرته.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ارشیاsvj

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    طراحیش شبیه چیه؟؟????اها یادمداومد شبیه نسل قبلیه پیکانتو شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا