کیا

معرفی کیا ریو فیس لیفت 2021، تغییراتی بزرگ برای یک کره‌ای نام‌آشنا!

هیوندای و کیا با فیس لیفت های سنگین خود طی سالیان اخیر به خوبی شناخته شده‌اند و سوپرمینی ریو ۲۰۲۱ نیز از این قاعده مستثنا نیست.

چهارمین نسل ریو یک دگرگونی اساسی را در میانه عمر خود تجربه کرده که شامل بهبودهای طراحی، ایمنی، تکنولوژیکی و فنی می‌باشد.

در بحث طراحی ظاهری ریو ۲۰۲۱ دارای جلوپنجره دماغه ببری نازک‌تر، سپر پهن‌تر با مه شکن‌های جدید و چراغ‌های جلوی تمام LED با دیلایت های یکپارچه است.

کیا همچنین دو رنگ جدید خاکستری و آبی را معرفی کرده و تعداد رنگ‌های در دسترس به ۹ رسیده است. تکمیل کننده تغییرات ظاهری ریو فیس لیفت نیز رینگ‌های ۱۶ اینچی جدید با طراحی ۸ پره می‌باشد.

داخل کابین از متریال جدید استفاده شده و کیفیت بهتر و تکنولوژی جدیدی را شاهد هستیم. واضح‌ترین به‌روزرسانی این خودرو صفحه لمسی ۸ اینچی جدید است که با صفحه‌نمایش ۴.۲ اینچی میان پشت آمپرها تکمیل می‌شود.

این سوپرمینی به روز شده از سیستم اطلاعات سرگرمی ارتقا یافته با ارتباط بلوتوث، اپل کارپلی و اندروید اتو و ارتباط UVO سود می‌برد.

کره‌ای‌ها همچنین گزینه شخصی‌سازی جدیدی را به شکل پکیج رنگ آبی جدید در نظر گرفته‌اند که باعث رنگی شدن بخش‌هایی از صندلی، داشبورد و استراحتگاه‌های دست می‌شود. مدل‌های GT-Line دارای کابین مشکی تک‌رنگ با دوخت سفید متضاد و تریم فیبر کربنی روی داشبورد هستند. همچنین نسخه‌های گوناگون ریو ۲۰۲۱ به تنظیمات ارتفاع صندلی‌های جلو مجهز شده‌اند.

کیا ریو ۲۰۲۱ اولین محصول این خودروساز است که از قوای محرکه هیبریدی ملایم MHEV سود می‌برد. این قوای محرکه که اکو دینامیک پلاس نام گرفته شامل پیشرانه بنزینی ۱ لیتری توربوی جدید و سیستم ۴۸ ولتی است که باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.

این پیشرانه جدید که در نسل جدید هیوندای i20 نیز بکار رفته با دو قدرت ۱۰۰ و ۱۲۰ اسب بخار در دسترس است. البته مدل قوی‌تر گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری دارد. در کل کیا مدعی شده این پیشرانه باعث کاهش ۸.۱ درصدی آلاینده‌ها می‌شود. هر دو پیشرانه دارای حالت‌های رانندگی اکو، اسپورت و نرمال هستند.

ریو ۲۰۲۱ یکی از اولین محصولات کیاست که دارای گیربکس دستی هوشمند جدید iMT می‌باشد. کلاچ این گیربکس بجای اتصال مکانیکی به‌صورت الکتریکی کنترل می‌شود. کیا می گوید این تکنولوژی نیز روی بهبود راندمان تأثیر داشته و هیجان سواری با یک خودروی گیربکس دستی را حفظ می‌کند.

جدای از دو پیشرانه هیبریدی ملایم مشتریان می‌توانند پیشرانه‌های بنزینی ارتقا یافته و سنتی شامل نسخه ۱ لیتری ۱۰۰ اسبی و ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی ۸۴ اسب بخاری را انتخاب کنند. پیشرانه توربو به‌صورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته دستی همراه می‌شود درحالی‌که گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک نیز به‌صورت سفارشی در دسترس است. کیا می گوید سیستم استارت/استاپ نیز بهبود یافته و بجای ارتباط کلاچ با ترمز در ارتباط است.

در بحث تجهیزات ایمنی خودروی موردبحث از جدیدترین نسل سیستم‌های دستیار راننده کیا همچون دستیار پیشگیری از برخورد از جلو، تشخیص عابران پیاده و خودروها، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار توجه راننده و پایش نقاط کور سود می‌برد.

کیا ریو ۲۰۲۱ از سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Zonda R

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    من مدل 2016 رو 2000 تا تجربه سواریشو دارم
    کم مصرف ایزولاسیون کابین مناسب موتور و گیربکس هماهنگ که باعث کشش نسبتا مناسبی هست و یه نکته ی جالب اینه که فضاسازی کابینش واقعا تو این سگمنت عالی هست
    اما بنظرم بدترین چیزی ک دلیل فروشش شد تعلیق این ماشین یود بسیار خشک و ازار دهنده بود (البته رینگ های بزرگی داشت)
    در کل بنظرم با توجه به وارداتی بودن و اپشن بیشتر از هیوندای I20 انتخاب جذاب تری هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. MehdiTurbo

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1961 ديدگاه)

    کیا ریو ۱۴ میلیونی خودمون سری اولش،الان این خودرو عین بقیه کشورا باید ۱۴ میلیونی وارد میشد،بعدم افتخار کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارسلان

      ۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (125 ديدگاه)

      کیا ریو مثله حلبی میمونه … شما سرچ کنید “عکسهای وحشتناک تصادف راننده خانم ایرانی با گاردریل ” بعدش برید عکسا رو نگاه کنید که گاردریل کنار جاده چجوری این ماشینو مثله حلبی راحت بریده و رسیده به پاهای این راننده نگون بخت و جفت پاهاش رو هم از دست داده … بعد وقتی من میگم ماشین کره ای آشغاله به بعضیا فشار میاد ???

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. فرامرز

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        گاردریل هامون استاندارد نیست. ریو هم تو هم رده های خودش نه بد بود نا عالی. تو همون رنج قیمتی کم سمند و ۲۰۶ و … نبودن که همونطور به سیخ کشیده شدن. حتی یه الگانس هم چند سال پیش همین اتفاق براش افتاده بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ارش

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    طراحی زیبایی داره .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیرحسین

      ۱۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چه ماشین خوشگلی به صد تا بنز می ارزه کیا تو این کار استاده ولی من تو شرکت کیا بیشتر اپتیما سری ۲۰۱۹ سورنتو استینگر K900 اماجین فوتورون و هابل نیرو رو دوست دارم تو ماشین های کیا فقط آپشن و ظاهر زیبا سرعت و شتاب بالا مهمه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. کیا

    ۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چه افتی کرده طراحیش…طراحی چند سال قبلش فوق العاده بود

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا