کیا

معرفی کیا سید GT داغ و خوش‌چهره!

خانواده‌ی محبوب کیا سید همچنان در حال گسترش بوده و به تازگی هاچبک اسپورت سید GT رونمایی شده است. این خودروی جدید به برادر کاربردی‌تر خود یعنی پرو سید شوتینگ بریک پیوسته است.


خودروی مورد بحث در مقایسه با نسل قبلی تغییرات بسیار بنیادینی نداشته است. هنوز هم یک پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری T-GDi زیر کاپوت قرار گرفته اما قدرت آن به ۲۰۴ اسب بخار کاهش یافته و گشتاور آن نیز ۲۶۵ نیوتون متر می‌باشد. دلیل این کاهش قدرت نیز همخوانی با استانداردهای جدید WLTP می‌باشد.


البته برای اولین بار کیا سید GT با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیز در دسترس است اما این خودرو به‌صورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه می‌شود.


مدیر کیا موتورز اروپا آقای امیلیو هررا درباره سید GT جدید می‌گوید:

خودروی کاملاً جدید سید GT موقعیت و جایگاه ویژه و منحصربه‌فردی در کلاس خودروهای خانوادگی میان سایز داشته و در بحث حداکثر سرعت یا شتاب خط مستقیم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو در جاده‌های پیچ‌درپیچ چابکی و چسبندگی را داشته و حداکثر اعتمادبه‌نفس و راحتی را در کروز ارائه می‌کند. پیشرانه‌ی توربو و مشتاق خودرو نیز به خوبی با سلیقه‌ی اروپایی‌ها همخوانی دارد.

هر دو مدل سید GT و پرو سید GT از ماه نوامبر در تأسیسات زیلینای اسلواکی و جایی که مدل‌های عادی سید، پرو سید و سید اسپورت واگن تولید می‌شوند به روی خط مونتاژ خواهند رفت.


طبیعی است که این خودرو دارای برخی تغییرات ظاهری بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به سپر جلوی جدید با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و تریم مشکی براق اشاره کرد. همچنین جلوپنجره دماغه ببری این خودرو دارای تریم کروم تیره بوده و همچنین لوگوی GT و عناصر قرمز در آن خودنمایی می‌کنند.


در پروفایل جانبی می‌توانید تریم کروم براق برای اطراف پنجره‌ها، رکاب‌های اسپورت تر، رینگ‌های ۱۸ اینچی استاندارد، کالیپرهای ترمز قرمز و کاهش ارتفاع ۱۳۵ میلی‌متری را تشخیص دهید.


نمای عقب نیز از سپر منحصربه‌فرد GT، دیفیوزر مشکی براق و نشان GT تشکیل یافته است. نهایتاً باید به اسپویلر سقف کوچکی اشاره کرد که باعث بهبود جریان هوا می‌شود. همچنین ۸ رنگ بدنه برای محصول جدید کیا در نظر گرفته شده است.

کیا سید GT کاملاً جدید در مقایسه با سایر نسخه‌ها دارای پوشش سقف مشکی بجای خاکستری بوده و همچنین از غربیلک فرمان D شکل با لوگوی GT، پدال‌های آلومینیومی، چرم مشکی روی صندلی‌های اسپورت و پدال شیفتر آلیاژی جدید در مدل‌های مجهز به گیربکس دوکلاچه سود می‌برد.


از جمله شاخصه‌های این خودرو می‌توان به صندلی‌های عقب تاشونده، متریال نرم باکیفیت روی داشبورد و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش شناور ۷ یا ۸ اینچی اشاره کرد.

کیا می‌خواهد سید GT جدید هندلینگ بهتری داشته باشد و به همین دلیل اقدام به کاهش ارتفاع سیستم تعلیق، اضافه کردن فنرهای سفت‌تر، بهبود پاسخ‌های فرمان، استفاده از لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت ۴، بازنگری سیستم کنترل پایداری و سود بردن از ترمزهای بزرگ‌تر کرده است.

هنوز پرفورمنس و میزان مصرف سوخت این خودرو مشخص نیست بنابراین فعلاً نمی‌توان گفت که این خودرو در مقایسه با نسخه‌های استاندارد چه قدر سریع‌تر است.

چیزی که می‌دانیم این است که صدای تولیدی پیشرانه به لطف تولید کننده صدای الکترونیکی کاملاً اسپورت تر خواهد بود.


اما بد نیست به تجهیزات ایمنی این خودرو نیز اشاره کنیم که شامل مواردی همچون دستیار نوربالا، هشدار توجه راننده، دستیار حفظ خودرو بین خطوط می‌باشد. دیگر تجهیزات اضافی سید GT جدید عبارت‌اند از کروز کنترل هوشمند، هشدار نقاط کور، هشدار برخورد از عقب، دستیار پارک هوشمند و تشخیص عابران پیاده.

کیا سید GT جدید از سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ به‌صورت انحصاری در اروپا عرضه خواهد شد و جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری آن نیز اندکی زودتر از زمان تحویل اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. AMG 63

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    طراحى و امکانات و مشخصات فنیش عالیه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Arman

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    خیلی خیلی شیکه،واقعا اسپرته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. - A M I R -

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (728 ديدگاه)

    وقتی برای اولین بار عکسشو دیدم این جمله اومد تو ذهنم : ( چقدر این لعنتی جذابه ! )
    کاملا طراحی تهاجمی و جوون پسندی داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. moein

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (893 ديدگاه)

    محشره
    کیا بدجور داره خوب پیش میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    عالی
    عالی
    کیا تو همه چی جای هوندا و تویوتا رو گرفته
    خود من ارزومه یه کیا سورنتو داشته باشم
    الان یکی میاد میگه پورشه بهتره
    باید بهش بگم که اخه عقل کل پورشه قیمتشو ببین قیمت کیارم ببین. من دارم به توجه به وسع خودم حرف میزنم
    وگرنه جی کلاسو عمرا ول کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      دوست عزیز با تمامی احترامی که برای شما قائلم، با وجود اینکه خودم کیا سوار میشم(پراید نیست)، واقعا از کجا اوردی که کیا جای تویوتا و هوندا و گرفته ؟
      تعریف کنیم، اما جک و جفنگ دیگه نگیم.
      بابا تویوتا ابر خودرو ساز دنیا ، رتبه یک دنیا، شما اومدی همچین حرفی میزنی واقعا ؟
      کیا خودشو بکشه اندازه کرولا خالی ماشین نمیتونه بفروشه.
      نگو این حرفارو لطفا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Arman

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (297 ديدگاه)

        بی زحمت امار فروش ها رو یه سرچ بکن ببینم کرولا چقدر فروخته و کیا چقدر :)) همون کرولا از ماشین های هم ردش تو کره نمره کمتری کسب کرد تو کار اند درایور و باقی سایت ها
        درصد رضایت مندی ها و خرابی هارو هم که نگم چون پدال به اندازه کأفی پوشش میده مطالبش رو
        بالاخره بعضی ها فک میکنن کره هنوز همون پراید زیر پاشونه :))) خدا به همه پول بده بتونن کره ای بخرن تا کمتر حرص بخورن :)))

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Genius

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    اگر در وجود اسلاف ما تعقل بود امروز این ایران ناسیونال و سایپا بودند که بر این جایگاه تکیه زده بودند…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا