طراحیکیا

مقایسه طراحی نسل جدید و قدیم کیا سول

کیا با معرفی سومین نسل از هاچبک جعبه‌ای شکل سول در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸ خون تازه‌ای به رگ‌های این خودرو تزریق نموده است. ظاهر کلی خودرو آشنا باقی مانده اما این خودروساز کره‌ای تغییرات قابل‌توجهی را برای ایجاد محصولی با حس و حال آینده‌نگرانه ایجاد کرده است.

  • نمای جلو
تغییرات صورت گرفته در نمای جلو فوراً قابل‌تشخیص هستند، جایی که چراغ‌ها نازک‌تر بوده و بیشتر از قبل کشیده شده‌اند. عناصر تیزتر طراحی شده باعث شده‌اند بخش پایینی جلوپنجره ظاهر گوشه دارتری به وجود آید که بیشتر از قبل توجهات را به خود جلب می‌نماید.

بسته به مدل انتخابی، فضای بین نوار چراغ جلو و بخش پایینی جلوپنجره را می‌توان با استایل متفاوتی سفارش داد. برای مثال نسخه‌ی GT-Line سول جدید دارای ورودی‌های سه‌گانه‌ی کوچک در این بخش خواهد بود درحالی‌که نسخه‌ی X-Line دارای یک ورودی تک‌وتنها ولی مه شکن‌های گیراتر است.

  • پروفایل جانبی
در این بخش شاهد پروفایلی نرم‌تر و روان‌تر هستیم که دلیل آن دماغه‌ی کروی‌تر به ویژه در مدل تمام الکتریکی است. دیگر تغییر مهم این بخش ستون عقب است که نوار تریم جدیدی بکار رفته و از نظر بصری باعث جدا شدن این بخش از سقف شده که همان تأثیر شناور بودن را ایجاد کرده است.

همچنین پانل‌های جدیدی در اطراف گلگیرها به کار رفته که خودرویی دینامیک‌تر را به وجود آورده است. خیز قابل‌توجه بین درب‌ها نیز ظاهر پیچیده‌تری به ارمغان آورده است.

  • نمای عقب
نمای عقب سول جدید آشناترین بخش این خودرو بوده و کاملاً روح نسل پیشین در آن دیده می‌شود. بزرگ‌ترین تغییر این خودرو چراغ‌های عقبی است که کل شیشه‌ی عقب را احاطه نموده است. در نگاه اول این طراحی کمی عجیب به نظر می‌رسد اما بسته به میزان روشنایی، طراحی چراغ‌ها را می‌توان یکی از بارزترین شاخصه‌های حضور سول ۲۰۲۰ در جاده دانست.

مدل GT-Line همچنین در نمای عقب ظاهر اسپورت تری دارد که به خاطر یک جفت خروجی اگزوز جذاب در مرکز سپر عقب می‌باشد.

  • کابین
نسل جدید سول ۵۵.۹ میلی‌متر طویل‌تر از نسل پیشین بوده و فاصله‌ی بین محوری آن نیز ۳۰.۵ میلی‌متری بیشتر شده است. کیا فضای بار سول جدید را ۱۴۱ لیتر بهبود داده است اما خب فضای پای زیادی وجود دارد چراکه فضای افزایش یافته در جلو تنها ۵ میلی‌متر افزایش یافته درحالی‌که فضای عقب کاهش حدود ۸ میلی‌متری داشته است.

نسخه‌های فول این خودرو همچنین از صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی استفاده می‌کنند و خریداران می‌توانند هدآپ دیسپلی ۸ اینچی را هم سفارش دهند.


فروش سومین نسل کیا سول ۲۰۲۰ از نیمه اول سال ۲۰۱۹ در آمریکا آغاز می‌شود. خریداران می‌توانند از بین پیشرانه‌های ۲ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری و ۱.۶ لیتری توربوی ۲۰۱ اسبی و یا نسخه‌ی تمام الکتریکی ۲۰۱ اسبی یک را انتخاب نمایند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    ماشاالاه برای خودش کامارویی شده ، کیا خوب بود ، که اونم شده مثل برادش هیوندای کپی کار .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. حامد

      ۱۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (831 ديدگاه)

      دقیقا،هیچ اثری از طراحی کیا یا اون جلو پنجره معروفش نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کلا دوسش ندارم هرچقدرم استفادش مقرون به صرفه و اقتصادی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    چهره اش زیبا شده احتمالا فروش بالایی هم داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Omid

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    یه کپی بیشرمانه از کامارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. amin

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    کیا کامارو!!@!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا