کیامتفرقهمیتسوبیشی

باتجربه ژاپنی یا نوپای کره‌ای؟ مقایسۀ کیا اسپرتیج و میتسوبیشی ASX

کیا اسپرتیج و میتسوبیشی ASX، که با نام اوت‌لندر اسپرت هم شناخته می‌شود، در مدت تقریباً کمی که پا به بازار کشورمان گذاشته‌اند، نظر بسیاری از خریداران SUV های جمع‌وجور شهری را به خود جلب کرده‌اند و فروش بسیار خوبی را ظرف این دو سه سال، تجربه کرده‌اند. در ادامه، به بررسی کامل این دو خودروی جذاب می‌پردازیم.

KIA Sportage vs MITSUBISHI ASX
KIA Sportage vs MITSUBISHI ASX
کیا اسپرتیج و میتسوبیشی ASX، چند ویژگی اصلی و مشترک دارند، اول اینکه، هردو در کلاس کراس آور کوچک هستند. دوم اینکه در این مورد، هردو از پیشرانه‌های توربو دیزل استفاده می‌کنند. سوم اینکه هردو از قیمت تقریباً یکسانی برخوردارند، و نزدیک به قیمت‌های تویوتا RAV4 و نیسان X-Trial هستند.

KIA Sportage vs MITSUBISHI ASX
KIA Sportage vs MITSUBISHI ASX
هر دو خودروی کیا و میتسوبیشی برای سال ۲۰۱۵ به‌تازگی به‌روزرسانی شده‌اند که همین امر، یکی از دلایل اصلی ما برای این مقایسه نیز بود. میتسوبیشی برای مدل ASX، به‌روزرسانی MY14.5 را انجام داده است که افزایش دنده‌ها از مهم‌ترین قسمت‌های این به‌روزرسانی است. ولی تغییرات دیگر، امور ظاهری خودرو را شامل شده است، از جملۀ این تغییرات: سپر جلوی جدید با اضافه شدن چراغ مخصوص روز، رینگ‌های جدید ۱۷ اینچی با آلیاژ جدید، سنسورهای عقب و دوربین دید عقب هست که به‌صورت استاندارد برای این به‌روزرسانی در نظر گرفته شده است.

MITSUBISHI ASX
MITSUBISHI ASX
اسپرتیج هم تغییرات خفیفی برای به‌روزرسانی سال ۲۰۱۵ داشته است. جلو پنجرۀ مشبک جدید، رینگ‌های جدید با طرح‌های جدید، تغییراتی در چراغ‌های جلو و عقب، که همگی زیبایی خودرو را افزایش داده‌اند، ولی در بخش فنی، تغییری حاصل نشده است.

KIA Sportage
KIA Sportage
قیمت:
هر دو خودرو تقریباً قیمت‌هایی نزدیک به هم دارند، میتسوبیشی ASX پکیج XLS با قیمت ۳۶,۴۹۰ دلار و کیا اسپرتیج مدل SLI با قیمت ۳۷,۷۹۰ دلار برچسب‌گذاری شده‌اند که هزینۀ آپشن ها نیز به این قیمت‌ها اضافه می‌شوند.

MITSUBISHI ASX
MITSUBISHI ASX
KIA Sportage
KIA Sportage
آپشن ها:
هردو خودرو پوشش داخلی چرم را ارائه می‌دهند (کیا اسپرتیج به‌صورت نیمه‌کامل)، آلیاژ رینگ‌های ۱۷ اینچی، سیستم‌های رسانه صفحه‌نمایش لمسی با ناوبری ماهواره‌ای، دوربین دید عقب با صفحه‌نمایش ۷ اینچی، و آینۀ دید عقب خودکار محدودکنندۀ نور را شامل می‌شوند.

Sportage interior
Sportage interior
آپشن های منحصربه‌فرد میتسوبیشی ASX شامل صندلی قابل تنظیم و الکتریکی راننده، صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن، ورود خودکار بدون کلید، استارت دکمه‌ای، ورودی کارت SD برای سیستم‌های صوتی، کنترل صدا برای توابع تلفن، سقف شیشه‌ای پانورامیک بزرگ به همراه نور LED می‌باشند.
تفاوت کیا اسپرتیج با ASX در سنسورهای پارک جلو و عقب، کنترل دو منطقه‌ای تهویه مطبوع، سیستم استریوی اینفینیتی با ساب ووفر و آمپلی‌فایر است. اگر بخواهید صندلی‌های حافظه‌دار و الکتریکی و دارای گرم‌کن جلو، سقف شیشه‌ای پانورامیک را در اسپرتیج داشته باشید، باید نسخۀ پلاتینیوم را سفارش دهید که قیمت خودرو را تا ۴۱,۳۹۰ دلار خواهد رسید.

ASX interior
ASX interior
ایمنی:
کیا اسپرتیج دارای پنج ستارۀ ایمنی در تست تصادف می‌باشد. و برای محافظ از سرنشینان مجهز به شش کیسه هوا (۲ عدد جلو، ۲ عدد جانبی جلو، ۲ عدد پرده‌ای عقب) می‌باشد.
میتسوبیشی ASX نیز پنج ستارۀ ایمنی در تصادف را کسب کرده است، با این تفاوت که دارای هفت عدد کیسه هوا (۲ عدد جلو، ۱ عدد زانویی برای راننده، ۲ عدد جانبی جلو، ۲ عدد پرده‌ای عقب) می‌باشد، که در اینجا یک پوئن مثبت به میتسوبیشی تعلق می‌گیرد.

KIA Sportage
KIA Sportage
عملکرد فنی:
کیا اسپرتیج از یک پیشرانۀ ۲.۰ لیتری توربو دیزل چهار سیلندر GRDi بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۸۱ اسب بخار (۱۳۵kW) قدرت و ۳۹۲ نیوتن‌متر گشتاور مفید است. اوج گشتاور این خودرو، بین دورهای ۱۸۰۰rpm تا ۲۵۰۰rpm است و اوج قدرت آن فقط در دور ۴۰۰۰rpm می‌باشد. در شرایط مرطوب و جادۀ خیس، سیستم کنترل کشش نیز می‌تواند به کمکتان بیاید. در اکثر موارد، موتور نسبتاً صاف و یکنواخت کار می‌کند. واکنش پدال گاز هم به فشار پا سریع است ولی درنگ کمی در شتابگیری مشاهده می‌شود.

KIA Sportage
KIA Sportage
گیربکس شش سرعتۀ اتوماتیک، که قبلاً یکی از نکات برجستۀ اسپرتیج به شمار می‌رفت، در به‌روزرسانی جدید و در تست‌هایی که ما انجام دادیم، کمی وقفه در زمان را برای شیفت دنده‌ها به ما نشان داد. حتی سیستم انتقال قدرت، پس از صعود از یک تپۀ شیب‌دار، به‌جای تکیه بر گشتاور موتور، بیش از حد مشتاق است چند دنده به پایین شیفت کند که این اصلاً خوب نیست. همچنین یک سری تغییرات دندۀ اشتباه و غیر لازم، در ترافیک شهری انجام داد که خیلی رضایت‌بخش نبود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو که قوی‌ترین مدل آن نیز می‌باشد، ۹.۹ ثانیه و نهایت سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد.
میتسوبیشی ASX هم توسط یک پیشرانۀ بزرگ‌تر ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربو دیزل ارائه شده است، که قدرت ۱۴۸ اسب بخار (۱۱۰kW) و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر، توان تولیدی آن است. هر چند که نسبت به اسپرتیج بازدهی قدرت کمتری دارد، ولی در عمل، عملکرد روان‌تر و رضایت‌بخش‌تری را به نمایش گذاشت.

MITSUBISHI ASX
MITSUBISHI ASX
در ASX اندکی تأخیر در توربو مشاهده می‌شود، ولی می‌توانید فقط در دور ۳۵۰۰rpm به بیشینۀ قدرت برسید و زمانی که دور موتور را به ۱۵۰۰rpm تا ۲۷۵۰rpm برسانید، گشتاور مفید را به وضوح حس کرده و شتابگیری سریع آغاز می‌شود. عمل شتابگیری و افزایش سرعت، آن‌قدر روان انجام می‌شود که متوجه بالا رفتن سرعت نمی‌شوید، مگر اینکه با چشمانتان صفحۀ کیلومتر شمار را دنبال کنید و سرعت را ثابت نگه دارید. وزن این مدل از ASX 1530 کیلوگرم است که نسبت به اسپرتیج ۱۵۸۰ کیلوگرمی برتری دارد.
برداشت ما از گیربکس ASX بسیار رضایت‌بخش و ستودنی‌تر از اسپرتیج بود. میتسوبیشی، با استفادۀ بهینه از گشتاور موتور، امور مربوطه به انتقال قدرت را به‌درستی انجام می‌دهد. تغییرات دنده به‌طور کلی نرم و روان است. در مورد شیفترهای پدال پشت فرمان ASX ممکن است سطحی و ناکارآمد نگاه کنید، اما دقت و سودمندی آن‌ها حیرت‌برانگیز است. همچنین این خودرو در مدت زمان ۹.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، و در نهایت به سقف سرعت ۱۹۶ کیلومتر در ساعت دست می‎یابد.

MITSUBISHI ASX
MITSUBISHI ASX
مصرف سوخت:
از لحاظ مصرف سوخت، ارقام هر دو اتومبیل، بیشتر از ادعای کمپانی را نشان داد. در این آزمون، که خودروها را هم در اتوبان و هم در شهر تست کردیم، به‌صورت میانگین ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای میتسوبیشی ASX و ۸.۱ لیتر هم برای کیا اسپرتیج بودند. این در حالی است که اعداد رسمی کمپانی برای ASX تا ۵.۸ لیتر و برای اسپرتیج ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بودند. با این حال، مصرف سوخت در هر دو خودرو قابل قبول است و راضی‌کننده است.

MITSUBISHI ASX
MITSUBISHI ASX
KIA Sportage
KIA Sportage
کیفیت رانندگی:
در بزرگراه کیا به‌سادگی باعث ناراحتی سرنشینان می‌شود، عقب خودرو حتی در سرعت‌های پایین، در چاله‌ها و دست اندازهای شهری تکان‌های ناراحت‌کننده دارد، که این موضوع در سرعت‌های بالای ۱۰۰ کیلومتر می‌تواند نگران‌کننده باشد. در مسافت‌های شهری، سواری اسپرتیج بیش از حد سخت و سفت است. حتی به ظاهر محکم‌تر از تجربۀ سواری که با اسپرتیج بنزینی داشتیم، تمامی دست‌اندازها و نقص‌های آسفالت به داخل کابین و به سرنشینان وارد می‌شود که این مورد نیز می‌تواند راحتیِ یک SUV برای خانوادۀ کوچک را تحت تأثیر نکات منفی خود قرار دهد.

MITSUBISHI ASX
MITSUBISHI ASX
KIA Sportage
KIA Sportage
در مقابل، میتسوبیشی ASX، آن لرزش‌ها و تکان‌های خشک را به شما نمی‌رساند، و دست‌اندازهای شهری را نرم‌تر و راحت‌تر از اسپرتیج عبور می‌دهد. سیستم تعلیق خوب میتسوبیشی ثابت کرد که ماهرتر و راحت‌تر از اسپرتیج عمل می‌کند و به‌عنوان یک کروزر شهری، لایق برتر بودن است. در عوض، در پیچ‌ها و خمیدگی‌های جاده، سفتی سیستم تعلیق کیا، بهتر از ASX عمل کرد و کمتر باعث خم شدن و احساس پیچیدن بدنه می‌شود. همچنین فرمان پذیری ASX در پشت سر کیا قرار می‌گیرد. میتسوبیشی، برای فرمان ASX جهت مانور در سر پیچ‌ها به تلاش بیشتر نیاز دارد و باید مرکز ثقل خودرو را کاهش دهد.
فرمان اسپرتیج مستقیم‌تر و پاسخگو است، و برای استفاده در مانورهای بیشتر کاملاً لذت‌بخش است. با این حال، با وجود برخی مشکلات، ممکن است بعضی از افراد حس کنند که فرمان در رفت‌وآمد شهری بیش از حد سنگین است.
مورد بعدی که یکی از جنبه‌های ناامیدکننده برای ASX به شمار می‌رود، سطح سروصدا و نفوذ ارتعاشات موتور به کابین است. البته شرکت میتسوبیشی ادعا می‌کند که سطح NVH در این به‌روزرسانی بهبود یافته است و ما هم نمی‌توانیم منکر ساکت‌تر شدن و تصفیه صدای کابین نسبت به نسخۀ پیش از به‌روزرسانی شویم. با این حال، هنوز هم به‌طور قابل‌توجهی نفوذ سروصدا در داخل کابین بلندتر از کیا اسپرتیج است و این موضوع در شرایط وزش باد شدید ممکن است ناراحت‌کننده‌تر به نظر برسد.
هر دو خودرو آپشن چهار چرخ متحرک را ارائه می‌دهند، البته در مسیرهای تست ما، هیچ‌گاه خارج از جاده نرفتیم و از نظر آفرود، هیچ‌کدام را تست مورد آزمایش قرار ندادیم، چون برای چنین خودروهایی، که کراس آور کامپکت هستند، نمی‌توان روی آفرود حرفه‌ای آن‌ها حساب باز کرد، ولی به‌عنوان مثال در شرایط مرطوب و جاده‌های خیس، سیستم چهار چرخ متحرک را فعال کردیم که ASX احساس امن‌تری در این سطوح به ما می‌داد. ASX دارای سوئیچ به حالت ۴WD است که می‌تواند تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیز در این حالت حرکت کند، همچنین دارای سه حالت: ۲WD، ۴WD قفل (که قدرت را به هر چهار چرخ می‌فرستد)، و ۴WD خودکار که توسط سنسور کنترل لغزش اداره می‌شود.
سیستم دیفرانسیل اسپرتیج، به‌طور کامل خودکار است و سوئیچینگ بین ۲WD و ۴WD فقط با توجه به شرایط انجام می‌گیرد. یک حالت قفل هم وجود دارد. همچنین هر دو خودرو دارای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سیستم Hill-Hold، یا همان ترمز خودکار و نگه‌دارندۀ شیب‌ها مجهز هستند. ارتفاع ASX از سطح زمین ۱۸۰mm است، در حالی که کیا پایین‌تر نشسته و با ارتفاع ۱۶۷mm به زمین نزدیک‌تر است. همچنین کیا در اینجا، دارای یک عملکرد کنترل پایداری تریلر است، که یک مزیت برای بکسل کردن به‌حساب می‌آید. اسپرتیج ظرفیت بکسل ۱۶۰۰ کیلوگرمی را ارائه می‌دهد که ۲۰۰ کیلوگرم بیشتر از ظرفیت میتسوبیشی است.
میتسوبیشی ASX در هر بُعد از اسپرتیج کوچک‌تر است، به غیر از ظرفیت موتور! میتسوبیشی ۴.۳۰ متر طول، ۱.۷۷ متر عرض و ۱.۶۲ متر ارتفاع دارد، این در حالی است که اسپرتیج، ۴.۴۴ متر طول، ۱.۸۶ متر عرض و ۱.۶۴ متر ارتفاع دارد. فاصلۀ دو محور اسپرتیج کمی کوتاه‌تر است، ۲.۶۴ متر در مقابل ۲.۶۷ متر ASX.

Sportage cargo
Sportage cargo
ASX cargo
ASX cargo
فضای داخلی:
یک شکاف بزرگ بین ظاهر و کارایی فضای داخلی وجود دارد، که کیا در این میان می‌درخشد. کابین اسپرتیج، واضح و تمیز است و خطوط ساده داشبورد به زیبایی استفاده کرده است. در مقابل ASX، ساده‌تر به نظر می‌رسد و بیشتر کنترلر های آن در مقایسه با اسپرتیج قدیمی‌تر به چشم می‌خورد. سیستم دستی و چرخشی کنترل تهویه زیباست، ولی به زیبایی سیستم دیجیتال و دو کنترل منطقه‌ای کیا نیست. ضمناً خریداران باید توجه داشته باشند که در این تریم، برای هر دو خودرو هیچ دریچه‌ای جهت کنترل هوای صندلی‌های عقب اختصاص نیافته است.
قبلاً ذکر کردیم که هر دو خودرو دارای یک سیستم رسانه با صفحه‌نمایش ۷.۰ اینچی هستند، اما کیا در این زمینه نیز برنده به‌حساب می‌آید. با وجود این که واحد رسانه میتسوبیشی به‌روز شده است، ولی به‌طور قابل‌توجهی نسبت به کیا کمتر کارآمد است، و ویژگی‌های بصری ضعیف‌تری را دارا است. از سوی دیگر، کیا دارای یک صفحه‌نمایش با سیستم منوی spiffing، با وضوح و کیفیت ویژه و بالاتر از ASX را ارائه می‌دهد. هر دو خودرو ارائه تلفن بلوتوث و جریان‌های صوتی را بدون هیچ زحمتی میسر می‌سازند، هر چند که اسپرتیج بازهم راه‌اندازی ساده‌تری نسبت به ASX داراست.
همان‌طور که صندلی عقب ASX را می‌بیند سرنشینان پایین‌تر و تخت‌تر از اسپرتیج نشسته‌اند، هرچند که صندلی‌های عقب هر دو خودرو آن‌طور که باید جادار و راحت نیستند ولی راحتی آن با اسپرتیج اصلاً مطابقت ندارد. با این حال، نمی‌توان گفت که این صندلی‌ها برای حمل کالاهای کوچک مناسب‌تر است، اما مسافران قدبلند با شانه‌هایی پهن‌تر، نشستن بر روی این ردیف از صندلی‌ها، کمی برایشان مشکل‌ساز خواهد بود. صندلی‌های تخت‌تر در ASX، همچنین باعث می‌شود لوازم صندلی کودک نسبت به اسپرتیج، راحت‌تر از قرار بگیرند. هر دو خودرو دارای کمربندهای سه‌نقطه‌ای بالا کشنده و نقاط مخصوص ایزوفیکس را دارا هستند.
در مجموع، اگر سخت‌گیر نباشیم، می‌توان گفت هر دو خودرو در فضای پشت برای حمل بزرگ‌سالان نسبتاً خوب هستند. هر چند افرادی که بالای ۱.۸۰ سانتی‌متر قد داشته باشند نیاز خم کردن گردن خود هستند. سقف کیا خوب است، ولی از سوی دیگر، فضای زانوی کمتری دارد. شاید کودکان برای موقعیت صندلی خود در اسپرتیج، که کمی بالاتر از ASX است قدردانی کنند ولی آن‌ها باید در جایگاهی پایین‌تر بنشینند چراکه در برخی مواقع، این جایگاه پایین‌تر، خطر پرت شدن را کاهش می‌دهد.

ASX Interior
ASX Interior
Sportage Interior
Sportage Interior
اسپرتیج در کل فضای ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به ASX دارد. کیا از جزئی‌ترین قسمت‌ها، یعنی پنل درب‌ها، محفظه‌های کنسول میانی، محفظۀ داشبورد، تا بخش‌های کلی، مانند حجم صندوق عقب، فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در صندلی عقب هم در هر دو خودرو دو عدد کاپ هُلدور (نگه‌دارندۀ فنجان) تعبیه شده است. همچنین هر دو خودرو فضای صندلی‌های عقبی برابر با نسبت ۶۰:۴۰ دارند که در مقابل رقبای خود نوعی برتری حساب می‌شود. حجم صندوق از هر یک از این خودروها نیز مناسب برای اندازه آن‌ها است و کافی به نظر می‌رسد، که ظرفیت صندوق اسپرتیج ۵۶۴ لیتر، و ظرفیت ASX 416 لیتر می‌باشد.
گارانتی و هزینه‌ها:
میتسوبیشی ASX دارای گارانتی پنج ساله و یا ۱۰۰.۰۰۰ کیلومتر می‌باشد، که چهار سال هم شامل پشتیبانی سرویس و خدمات پس از فروش و پنج سال کمک‌های جاده‌ای می‌باشد؛ به‌طور متوسط هزینه سالانه این خودرو کمی بیش از یک میلیون و پانصد هزار تومان برآورد می‌شود.
کیا اسپرتیج هم دارای گارانتی پنج سال و یا ۱۶۰.۰۰۰ کیلومتر می‌باشد، که شامل پنج سال طرح سرویس در محیط رایگان و یک سال کمک‌های جاده‌ای می‌باشد؛ به‌طور متوسط هزینه سالانه این خودرو حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان برآورد شده است و اندکی پایین‌تر از ASX می‌باشد.
همان‌طور که دیدید، همه چیز در این مقایسه نزدیک به هم بود و هر دو خودرو دارای لیستی از نقاط خوب و مثبت هستند. به این ترتیب، این منصفانه است که بگوییم نمی‌توان به‌صورت قطعی نظر خریداران را برای خرید یک SUV کوچک دیزل به هر یک از این دو خودرو سوق داد.
میتسوبیشی ASX در حال حاضر، عملکرد فنی و قابل قبول، و سواری نرم‌تری را ارائه می‌دهد، در حالی که کیا اسپرتیج سواری خشک‌تر در عین حال با ثبات‌تر در پیچ‌ها را ارائه می‌دهد. کیفیت و مرغوبیت قطعات، بهره‌وری از آپشن های روز و کاربردی، مصرف سوخت پایین، ظاهری جذاب، و گارانتی طولانی مدت، هر دوی این خودروها را به گزینه‌های خوبی برای خرید بدل کرده‌اند.

points

[polldaddy poll=8682801]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۱۲۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    آخه کسی هست که خودروی ژاپنی رو ول کنه بره کره ای بخره من حاضرم اگه این خودرو را بدون امکانات بدن بخرم چون میتسوبیشی فقط امکانات نیست خشن و ظرافت هست
    فقط امکانات نیست ایمنی هست
    بعله میتسوبیشی یه ببر هست که در حال افزایش هست
    امیدوارم میتسوبیشی بتونه با آلمان رقابت کنه ولی من ژاپن رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (262 ديدگاه)

      چرا این استدلال های تعصبی را پایان نمی دهید!
      آخر چرا به صرف ژاپنی بودن باید یک خودرو حتی بد را خرید؟
      من نمی گویم میتسوبیشی بد است نه فقط خواهشمندم علمی با موضوع برخورد کنید و اگر برتری با کره ای بود فوری جبهه نگیرید که آشغال ساز است!
      البته من طرفدار هیچ برندی نیستم و فقط تکنولوژی و غلم را تحسین می کنم نه برند های مختلف را.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. M5

        ۷ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (294 ديدگاه)

        اقا جدایی از سابقه رخ هم مهمه کیا اسپرتیج ترجیح میدم !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. E 36

          ۹ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (918 ديدگاه)

          اسپورتیج سرتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. shahryar

        ۷ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (237 ديدگاه)

        شما ی خودرو بد ژاپنی بگو؟
        اگه شما تکنولوژی و علمو تحسین میکنین،پس همیشه ژاپنیو تحسین کنین^_ ^
        کسی جبهه نمیگیره،فقط نمیدونم چرا بعضیا دوس دارن بگن کره ای به ژاپنی رسیده یا حتی دیدم میگن جلو هم زده!!!!!!
        پیشرفت کره ای واقعا قابل تحسین،ولی دیگه با ژاپنی مقایسه نکنین،

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حامد

          ۷ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (262 ديدگاه)

          شما چه اصراری دارید که اسم کشورها ها و برند ها رو بصورت مطلق خوب و بد کنید!!! من میگم شما ببین این ماشین خاص خوبه یا بد براتم اصلا مهم نباشه کجا ساخته شده! علم رو هیچ وقت نمیشه انحصاری کرد دوست من!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امیر

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (95 ديدگاه)
      3. آرمین

        ۷ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        برند ژاپنی تنها مزیتش عمر بالای قطعاته. ولی همیشه از تکنولوژی یک قدم عقب بوده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MPS

          ۸ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (76 ديدگاه)

          این حرف شما هم مثل اون جمله مهندسی تکنولوژی نرم افزار تو همین مملکت فقط شنیده میشه!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. shahryar

          ۸ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (237 ديدگاه)

          واقعا چرا میگی از تکنولوژی عقب ؟؟؟؟خلی جای تاسف داره بابا ی کم چشاتونو باز کنین،چار تا گرم کن گذاشته ،ی رادار شد تکنولوژی،کره کی ویتونه LFA,GT_R بسازه؟؟که اگ دیدیش واقعا باید سرتو به نشانه احترام بیاری پایین!کی میتونه از ی موتوره 3سیلندر با 39 کیلو وزن 400 اسب بگیره که نیسان اون کارو کرد.کی به پاترول و لندکروز میرسه؟
          کی به شاهکارای لکسوس با اینفینیتی میرسه،که تکنولوژیو تو اونا خلاصه شده،
          حالا خلی چیزارو نگفتم،از برندای دیگه ژاپن.
          خدایی بدون تعصب بگین،با فکر بگین….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. amir

          ۹ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (40 ديدگاه)

          پس معلومه که هیچی از ماشین نمیفهمین.شما تکنولوژی رو تو چی میبینین رین ببینین هوندا و تویوتا نیسان اکورا و لکسوس چه علم و تکنولوژی دارن بعد این حرفو بگین.حتما تکنولوژی رو در پرایئ میبینین.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. hussain

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (4 ديدگاه)

          ببخشی لکسوس یا اینفینیتی از تکلونرژی عقب هستند؟
          ماشین های کره ای به پای لکسوس نمیرسن اصلا بعد بوید ژاپن تکلونوژ نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. علی آهنگر

        ۷ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        حرف شما صحیح حامد جان از نظر امکانات و تکنولوژی کره جلو تره اما اگه به عنوان مثال یه نگاه به این عکس هیوندای آزرا بندازی منظور دوستمون از کیفیت رو متوجه میشی

        http://dande6.com/wp-content/uploads/2015/01/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A8-4-248×333.jpg

        فرانسوی ها میگن ما اونقد پولدار نیستیم که جنس ارزان بخریم
        میتسوبیشی و تویوتا معروف هستن به یک عمر کا کردن بدون دردسر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سعید

          ۸ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1484 ديدگاه)

          من این عکس رو صد جا تا حالا تو اینترنت دیدم،آخه با یه عکس که نمیشه صنعت یه کشور رو کوبید،شاید مثلا اسید ریخته روش یا جوهر نمک که اینجوری شده،من بدتر از این رو توی تویوتا دیدم،تویوتا کمری 2012 دیدم که یکی از دکمه های داشبوردش از جا کنده شده،تویوتا دیدم که روکش صندلیش پاره شده و محل دوختش از هم جدا شده،پس با این حساب باید بگیم که کل صنعت کشور ژاپن بی کیفیته؟!!! نه عزیز اینجوری نیست،شما جنسیس2015 یا سوناتا2015 یا اپتیما و… رو یه عمر سوار شدی و بی کیفیتیشو تجربه کردی که اینجوری با صراحت میگی بی کیفیت؟

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. رهگذر

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (353 ديدگاه)

          اهنگر عزیز باز یه تحریف دیگه این مثل انگلیسی هستش نه فرانسوی هر چند وقتی اکثر آلمانها ژاپنی سوار میشن پس فرانسه هم همون انگلیس میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. سجاد

        ۸ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (64 ديدگاه)

        در منطقه آزاد انزلی ، شما حداقل به ازای هر 20 اسپورتیج یک میتسوبیشی ASX یا تویوتا RAV4 میبینید . . .
        بنظرم این مساله فقط یک دلیل داره : ظاهر بهتر .
        در عکسهایی که این ماشینها کنار هم هستن کاملاً مشخصه که اسپورتیج ماشین مدعی تری هستش . . .
        فقط به برجستگی کاپوت اسپورتیج در مقابل کاپوت تخت ASX توجه کنید!
        ارتفاع و عرض اسپورتیج هم بیشتره و چراغهاش در نقطه بالاتری قرار دارن ، یا برای مثال اندازه شیشه های اسپورتیج کوچیکترن و در نتیجه دید (خصوصاً دید عقب) کمتره اما همین مساله اسپرت تر و قدرتمندتر نشونش میده . . .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MPS

          ۸ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (76 ديدگاه)

          عمو جان سلیقه اکثر وارد کننده های بی سواد و کلاه بردارمنطقه آزاد انزلی رو ملاک نگیر.اون 20 تا اسپورتیج 15 تاشون سانروف ندارن!!دقت کن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. 4MATIC

          ۹ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1054 ديدگاه)

          من اسپورتیج رو ترجیح می دم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. amir

          ۹ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (40 ديدگاه)

          نه عزیز جان تنها عاملی که باعث شده مردم ماشینای کره ای رو تو منطقه ازاد میخرن بدلیل خدمات پس از فروش هسش که این ماشینا دارن .ماشینای ژاپنی و امریکایی و المانی کمتر خدمات دارن .مردم اقتصادی فکر میکنن.

          موافقم 0
          مخالفم 1
      6. علی آهنگر

        ۸ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        و درضمن یه چیز دیگه
        در آلمان اگه کسی بخواد خودروی آلمانی بخره دولت نصف هزینه ی خرید ماشین رو میپردازه اما جالب اینجاست که بازم خیلی از آلمانی ها تویوتا و برندهای ژاپنی رو ترجیح میدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سعید

          ۸ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1484 ديدگاه)

          دوست عزیز تو آلمان اگه کسی بخواد خودروی آلمانی بخر نه تنها دولت نصف هزینه خرید ماشین رو نمیده بلکه 19 درصد هم مالیات میگیره
          ضمنا بیش از 60 درصد بازار آلمان رو خودروهای آلمانی تشکیل میده،پس این درست نیست که بگی خیلی از آلمانیها خودروی ژاپنی رو ترجیح میدن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شری مون شری

          ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2 ديدگاه)

          دوست عزیز طبق چه سندی این حرفو میزنی؟ شما یکبار برو آلمان و خیابونهای اونجا رو ببین که پر از ماشین آلمانیه.. ضمن اینکه هیچ کمکی هم دولت در خرید نمیکنه به مردم و تازه مالیات هم باید بدن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      7. رهگذر

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (353 ديدگاه)

        تعصب؟ نه! تعصب فقط برای طرفداران آلمان هاست ژاپنی ها اصلا نه تعصب بی خود دارند نه کل کل بچه گانه نه توهین به بهترین اتومبیل های جهان نه آلمان و ژاپن که میشه بحث فرق میکنه میتسوبیشی الان در همه چی اوله البته در آخر ولی چوت ژاپنیه بهتر از بقیست اسمش هم تعصب احمقانه نیست اصلا

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. milad5527

      ۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (61 ديدگاه)

      زنده باد ژاپن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Hrs-Optima

      ۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      به نظر من در بین برند های ژاپنی،میتسوبیشی ماشین های بی کیفیت و از نظر طراحی زشتی تولید می کنه.به نظر من برند با کیفت ژاپنی فقط لکسوس است ومحصولات کره ای در مقابل محصولات میتسوبیشی کیفیت بهتر و طراحی زیبا تری دارن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. armin

        ۷ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (421 ديدگاه)

        بله شما درست می فرمایین … اون زمان که گالانت و پاجرو تولید میشدن کره ای ها محصولات با کیفیت تر و زیباتری داشتن…

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. amir

          ۹ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (40 ديدگاه)

          اون موقع که گالانت لنسر پاجیرو تولید میشد کیا پرایدو داد بیرون.کسی که واقعا بیاد در مورد این موضوع که کمپانیهای یا کشور کره ماشین سازیش به ژاپن رسیده باید گفت اون فرد هیچی از ماشین نمیدونه حالا المان یا امریکارو بگیم یه چیزی …

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. alireza

        ۸ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (33 ديدگاه)

        باهاتون موافقم. تمام برندهای ژاپنی هم سطح نیستند.
        ضمن اینکه شرکتی که تند و تند لیسانسهای مختلف اهدا کنه به چینی ها باید یکم بهش شک کرد!

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ali

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (21 ديدگاه)

          فعلا تنها کاری که ما می توانیم انجام بدهیم همین است که بنویس چینی هست، بدردخور و … !!!
          ولی آنها چکار می کنند با سرعت جلو می روند و دنیا را می گیرند و ملت برای خرید یک گوشی و یا تبلت اپل که در چین تولید می شود سر و کله می زنند.
          عزیزان فردا دور نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. سهیل

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (219 ديدگاه)

        داداش ببخشیدا مقدار پولی که بابت یه لکسوس رو میدی رو بایه میتسوبیشی مقایسه که بعدشم شما نباید ماشین های میتسوبیشی رو خودت امتحان کنی بعدش نظر بده لکسس خیلی خوبه اما خیلی لاکچریه و نگهداریش سخت و هزینه بر هستش اما میتسوبیشی نه از نظر سطح امکانات هم باتوجه به قیمتش مناسب و کاربردی هستش گیربکس و سیستم صوتیش کلی ارزش دارن که یکی از ملاک های خریدم همینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. مجتبی(ساروی)

      ۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (551 ديدگاه)

      من نمیگم اسپورتج یا میتسو ولی اقای حسین اقا اگه به لیست بدترین ماشینای سال تو همین سایت بری میبینی همین برند ژاپنی اونجا یه نماینده داره .هر دو تا ماشین پا به پای هم اومدن ولی اگه من پولش رو داشتم کیا میگرفتم چون تو کشور ما و دقبق تر بگم تو شهرستان ها کیا و هیوندا نمایندگی ها و خدمات بسیار بسیار بهتری دارن و اگه شما دوستان مثله من 29سالتون باشه و چهار پنج تا ماشین عوض کرده باشین کاملا درک میکنین تودنیای واقعی خدمات پس از فروش و بودن تعمیرکار خبره برای ماشینتون و وجود داشتن قطعات بعد از زیبایی و ارزش در برابر پولی که میدین در درجه دوم انتخاب یه ماشین تو کشور ماست ما که نمیتونیم واسه ساده ترین چیزا هلک هلک پاشیم بریم تهران برادر سعی کن وارد دنیای واقعی بشی اینقدر احساساتی نظر نده عزیزم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهران1

        ۸ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (64 ديدگاه)

        دوستان کلا” عشق دیسلایکن یکی یه نظر درست و حسابی هم میده اصولا” باید دیسلایک رو بخوره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. amir

        ۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (40 ديدگاه)

        داداش شما که هنو جوونین این همه اقتصادی فکر میکنین؟از حرفای بابام میزنین :))))).بتظر من هرکی که 150م پول میده ماشین میخره فکر پ.ل بنزینو خدماتشم نمیکنه .من شخصا اگه همچین پولی رو داشتم میرم سمت ماشینی که بهش علاقه داشته باشم و ماشینی رو انتخاب میکنم که از لحاظ کیفیت و قدرت امنیت و دیگر مسائل بتونه منو ارضا کنه و اون لذت بمن بده.دیگه فکر قطعات ویا تعمیرکار و… رو نمیکنم.اینم بگم بیشتر خودرو های ژاپنی الان همه جا نمایندگی و خدمات پس از فروش رو داره.نمایندگی بهمن خودرو هر شهری بری هست.زیادم فکر خدمات و تعمیر کارا نباش ماشین ژاپنی کمتر روی مکانیکی میبینه:)))

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. شهریار

      ۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      خداییش دلتون میاد اتومبیل به این خوشگلی رو بگید بد…؟؟؟مانکن کره ای ..یه تجربه خوب تو طراحی…انصافا خوش ساخت هم هست …اسپورتیج خوشگله بابا …همه چیز رو فدای تعصب نکنید…وگه نه درجا می زنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. سیاوش

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (86 ديدگاه)

      بازار فروش دست دوم ماشین رو هم در انتخاب باید در نظر گرفت
      اسپورتیج مثله پول نقد می مونه در حالی که میتسو فروشش واقعا مصیبته….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. علیرضا

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      ژاپنیا خیلی خوبن. اما همونطور که هر گردی گردی نمیشه، هر ماشین ژاپنی هم قرار نیست خوب و با کیفیت از آب در بیاد. میتسوبیشی اصلا قابل مقایسه با تویوتا و نیسان و مزدا نیست. محصولات میتسوبیشی هر سال پای ثابت لیست بدترین خودروهای سال هستن. نمونش این چند تا لینکی که اینجا گذاشتم:

      میتسوبیشی لنسر جزو بدترین خودرو های کامپکت در سال 2014 به گزارش مجله consumer reports:
      http://www.autoblog.com/2014/02/27/consumer-reports-worst-cars-2014/
      میتسوبیشی میراژ و i-MiEV جزو بدترین خودرو های سال:
      http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/12/worst-cars-of-2014-in-consumer-reports-tests/index.htm
      میتسوبیشی لنسر و i-MIEV توی لیست بدترین خودرو های 2013:
      http://goo.gl/u0I5ju
      http://goo.gl/4Re2wx
      بدترین خودرو در کلاس کامپکت در سال 2014 و باز هم لنسر و بدترین خودروی الکتریکی برای i-MIEV:
      http://www.edmunds.com/car-reviews/features/the-17-worst-cars-you-can-buy.html
      بدفروش ترین خودروهای سال به گزارش مجله فوربس و باز هم درخشش لنسر:
      http://www.forbes.com/sites/jimgorzelany/2014/01/10/the-worst-selling-cars-of-2013/
      لیست بدترین خودروهای تمام دوران و باز هم حضور میتسوبیشی با میراژ 2014:
      http://goo.gl/9s8Elx
      خودروهایی که نباید پول خودتون رو براشون هدر بدین و باز هم حضور میتیوبیشی میراژ و اوتلندر:
      http://goo.gl/JsxggW
      بدترین خودروهای جدید از دید نشریه Consumer Reports و حضور میراژ و i-MiEV :
      http://goo.gl/Svt31u

      توی تمام این بررسی ها خودروهای میتسوبیشی جزو بدترین های سال بودن. دوران درخشش میتسوبیشی دیگه تموم شده. گذشت اون زمانی که گالانت و لنسر و پاژرو می تونستن با رقبای قدرتمندشون رقابت کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۸ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        دوست عزیز اینکه میتسو کاندید بدترینها هست به این دلیله که طرحش ماله 2006 هست , اقای گردی که گردو نمیشه تو چند سال اینده مطمعن باش میتسو بهترین کمپانی ژاپنیه که هیبرید و پلاگ این میسازه چون میتسو رو چیزی سرمایه گذاری کرده که هنوز کسی به این جدیت نکرده اگه با شکل اندیشه شما همه کمپانی کار میکردن هنوز هنوز داشین آریا تولید میکردین
        اینده نگری چیزه بدی نیست دوستانی که احل ماشین هستن بهتر از من میدونن s-awc میتسو و awc سوبارو حزو بهترین سیستمهای الکترونیکی هستن اما سوبارو هم قیافه خیلی باحالی نداره , اما هیچ جای دنیا در موردش اینجوری تصمیم نمیگیرن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سیاوش

          ۸ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (86 ديدگاه)

          دقیقا منم نظرم با علیرضا یکیه
          به نظر من واقعا میتسو در حد تویوتا و نیسان و مزدا نیست
          به نظرم حتی از کره ای ها هم پایین تره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علیرضا

          ۸ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (593 ديدگاه)

          آقا آرمان اولا که میتسو کاندید بدترین ها نشده. بلکه به عنوان بدترین ها انتخاب شده که این دو با هم تفاوت زیادی دارن!
          دوما شما خودتون به نظر جواب خودتون رو دادین و نیازی به پاسخگویی من نیست! خودروسازی که طرحاش در سال 2015 مال سال 2006 باشه، قطعا توی دنیای امروز که رقابت فوق العاده شدید و سنگینه نمی تونه خودروساز خوب و موفقی باشه. وگرنه پژو 405 هم زمان خودش خودروی سال اروپا بود.
          سوما در سرمایه گذاری های میتسو بر روی خودروهای پلاگین همین بس که خودروی الکتریکی میتسو بدترین خودروی الکتریکی سال شده و توی چند تا لیست دیگه هم عنوان بدترین رو داره!! (رفرنس ها در بالا)
          چهارما با غوغایی که تسلا و تویوتا توی بازار خودروهای الکتریکی کردن به نظر می رسه که میتسو تحت هر شرایطی از پیش بازنده باشه.
          پنجما من چند تا لینک بررسی حرفه ای رو گذاشتم و نظر شخصیمو با توجه به اون لینک ها گفتم. اگه مشکلی با این بررسی ها دارین برین به سایت های consumer reports و فوربس اعتراض کنین نه من!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ارمان

          ۹ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          من خیلی وارد بحثهای اینجوری نمیشم باشه اقا میتسو بده زمان همه چیزو ثابت میکنه اما نمیدونم چه جوری میتونیم توضیح بدیم که هیوندا جنیسیس کوپه نه در درگ نه در دریفت و نه در طول یک پیست نمیتونه از پس evo 8 حتی بر بیاد ؟ پجوری گذشت زمان رو شامل حالش کنم که شاخ ترین ماشین هیوندا بهش نبازه نمیدونم, نمیشه
          پس هنوز یه چیزای مثبتی وجود داره اما ما از مدریت و نوع تصمیم گیریه کمپانی ها بی خبریم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. رامين

        ۸ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (7 ديدگاه)

        درود
        دوست عزیز شما همونى هستى که تجربه رانندگى با لیفانتو گذاشتى درسته ؟
        دادش مى خواستم بگم پدرمونو در اوردى از بس هر جا هر سایت هر مطلبى درباره میتسو گذاشته میشه شما میاى و اینچنین با بغض و کینه به گزافه گویى در مورد یکى از بزرگترین کمپانى هاى دنیا مشغول میشى
        خودرو بانک و پدال و … مطلبى نیس که از میتسو گذاشته شه و افاضات شما زیرش نباشه
        خستمون کردى بابا
        باشه میتسو بده اشغاله لگنه
        مردمو اگاه کردى دیگه
        مىریم جک و لیفان مى خریم و به ارم میتسو هم تف مى ندازیم که چقدر خائنه
        بعد هم که ۴٠ هزار تا با لیفان و جکمون کار کردیم میایم تجربه رانندگیمونو مىنویسم و اینکه چقدر خوب و مناسبن
        اخه اصلا مىدونى میتسوبیشى یعنى چى ؟
        شرکت مادرى که از هواپیما گرفته تا دستگاه پرس و کولر و خودکار و کشتى و جرثقیل و هزار تا محصول مختلف دیگه رو مى سازه
        اون قسمتش که هواپیما مى سازه تویوتارو تو ده درصد سهمش شریک کرده میتسو
        اون وقت مى گى میتسو بدترین شرکت ژاپنیه ؟!؟
        حالا چون ماشیناش زرق و برق کره اى ها رو نداره باید بگیم اشغاله ؟
        اخه من سوالم اینه هیوندا و کیا اصلا هنوزم حتى توانایى و علم تولید گیربکس و موتور رو دارن یا نه ؟
        بعدم اصلا گیریم میتسو بد ، از این ادم دیوونه میشه که حضرت عالى لیفان رو ازش رپورتاژ اگهى تهییه مى کنى و انتخابت چینه بعد انگار میتسو دشمن خونیته و اینطور مستمر همه جا علیه اش مى نویسى
        اى خدا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۹ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (593 ديدگاه)

          آقا رامین ببخشید نمیدونستم که برای این که از برندی خوشم بیاد یا نیاد باید از شما اجازه بگیرم! از این به بعد هر وقت خواستم جایی نظر بدم یا مقاله ای بنویسم قبلش از شما اجازه میگیرم! من تا الان فکر میکردم که قسمت نظرات برای اینه که هر کسی نظر مثبت یا منفی خودشو در مورد موضوع مقاله بگه. اما الان فهمیدم قسمت نظرات برای اینه که عاشقان سینه چاک یه برند بیان و به بیان عشق و علاقشون نسبت به اون برند بپردازن!
          ضمنا دوست عزیز تا جایی که من اطلاع دارم این سایت در مورد خودرو هاست. نه هواپیما و کشتی و جرثقیل! طبق بررسی های نشریات معتبر خودرویی که لینکشو اون بالا گذاشتم خودرو های میتشوبیشی جزو بدترین های سال هستن. در حالی که خودرو های تویوتا، هوندا، نیسان، مزدا و … هر ساله توی لیست بهترین ها هستن. تازه برندهای لوکسی مثل لکسوس و آکورا و اینفیتی رو کلا نگفتم. حرف من اینه که میتسو از نظر خودرو سازی به شدت از رقباش عقب افتاده. حالا اصلا بره شاتل فضایی بسازه! کسی به خاطر اینکه میتسوبیشی هواپیما و کشتی میسازه ماشیناشو نمیخره.
          من با تعصب و برند زدگی مخالفم و هر جایی چنین کامنتای متعصبانه ای رو میبینم نمیتونم جواب ندم. اگرم در مورد لیفان نوشتم به خاطر این بود که در موردش به بقیه اطلاعات بدم و هر فرد عاقلی تایید میکنه که اون مقاله در کمال انصاف و بی طرفی نوشته شده. من حتی توی اون مقاله روی نقاط ضعف ماشین بیشتر از نقاط قدرتش مانور دادم. شما هم اگه دوست دارین میتونین در مورد خودروی خودتون بنویسین و که اون موقع خواهید دید که رعایت انصاف و بی طرفی چقدر سخته. ضمنا من عاشق آرم جک و لیفان هم نشدم. اگرم پول داشتم میرفتم یه هوندا آکورد میخریدم. ولی چه میشه کرد برای خریدش باید 5 برابر پول یه لیفان رو بذارم که اگه داشتم حتما این کارو میکردم.
          من نمیدونستم که گذاشتن چند تا لینک میتونه اینقدر به ساحت مقدس میتسوبیشی و عاشقان میتسوبیشی بر بخوره وگرنه اصلا چنین کامنتایی نمیذاشتم. در برابر چندین و چند کامنت سراپا تعریف و تمجید از میتسوبیشی فقط یه کامنت مخالف هست که اونم باید اینجوری بهش جواب داده بشه؟ فکر میکنین با این مدل جواب دادن و با این توهین ها ارزش و اعتبار برند مورد علاقتون رو ثابت کردین؟ نخیر دوست عزیز. اگه یه نفر الان بیاد و مکالمه من و شما رو بخونه دیدی که از طرفداران میتسوبیشی پیدا میکنه اینه که یه عده هستند که فقط به آرم روی جلوپنجره خودرو اهمیت میدن و جواب بحث علمی و لینک های معتبر رو با توهین و پرخاشگری میدن. موفق باشین دوست عزیز و نسبتا محترم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. armin

          ۹ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (421 ديدگاه)

          حال کردم رامین…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. محمدمهدى

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (4 ديدگاه)

          دمت گرم همینو میخواستم بهش بگم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. شری مون شری

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ASX که در این لیستها نبوده هرگز

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Lord Cezar

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (300 ديدگاه)

    تجربه چند کیلومتر رانندگی اسپرتیج رو داشتم و به وضوح میگم خودروی خشک و سفتی هست .تو جاده زیاد اذیت نمیکنه ولی در شهر واقعا خشک بودنش اذیت میکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. faraz777

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    نسبت به بررسی توسلن که اخیرا گذاشتید بسیار بسیار بهتر بود
    ممنون!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مسعود مقدم

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    من پشت اسپرتیج نشستم خیلی خشکه . فضای سرنشین عقب برا آدمای بالای 170 سانت عذاب آوره تو هر دست انداز یا سرت به سقف میخوره تو هر ترمز زانوت به پشت صندلی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. saleh.cars.motorcycles

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    ظاهر کیا زیباتر نصبت به میتسوبیشی ولی تو باتن میتسوبیشی باید بهتر باشه
    که گذست زمان اینوثابت کرده
    وجووناهستندکه معمولا کیا میگیرن وچون خودم به زیبایی اهمیت میدم کیا انتخاب منه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. S97

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      ولی اونایی که با اوولوشن های میتسو خاطره دارن صد در صد میتسو رو انتخاب میکنن.
      بهترین انتخاب برای کوتاه مدت کره ای ها هستن ولی اگه بخوای سالها ماشین سوارشی ژاپنی ها انتخاب بهتری هستن.
      آمار و ارقام از هزینه نگهداری و کم اصطحلاک و کم خرج بودن از هزاران صاحب ماشین های مینی اِس یو وی کشور آمریکا نشون داده که دارندگان اوتلَندِر اسپورت بیشترین رضایت رو از ماشینشون دارن.
      من خودم مایل بودم اسپورتیج بخریم ولی توی این یکساله از میتسو بد ندیدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. David

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    بدون شک آدمی که عقل داشته باشه چشم بسته میتسو رو برمیداره. ماشین کره ای خدایی اصلا پرستیژ و شخصیت نداره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. حامد

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (262 ديدگاه)

      اینم یک نمونه از اون تعصبات عجیب و غریب!
      یعنی واقعا این که کسی بین این دوتا که خیلی بهم نزدیک هستند و بیشتر انتخابشون سلیقه ای هست کدوم رو انتخاب کنه نشون دهنده ی عقلشه؟
      تو پست رولزویس هم گفتم تعصب در دنیا ی تکنولوژی واقعا غیرقابل قبوله.
      امیدوارم یکم از این تعصبات کوته بینانه فاصله بگیریم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. اریک

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (103 ديدگاه)

    6.9 لیتر در صد کیلومتر برای یک کراس اور خیلی خوبه!
    البطه این عدد درتهران که 1400 متر حداقل از سطح دریا بالاتره تا 25 درصد افزایش پیدا می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi khan

      ۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      دوست عزیز میشه توضیح بدین ارتفاع از سطح دریا چه تاثیری تو مصرف سوخت داره ؟
      و چطور %25 ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi khan

        ۸ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        الان من سوال کردم ، متوجه نمیشم لایک یا دیسلایک دادن دوستان یعنی چه ؟!
        اگه کسی اطلاعاتی داره بهتره برای بقیه هم توضیح بده
        (( خدایی آدمای باحالی هستین ، به سوال هم …))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارمان

          ۸ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          فشار هوا و میزان غلظت اکسیژن در هوا 100% روی کار موتور های احتراقی تاثیر داره
          برای همین خیلی از هوا پیماها بیشینه سرعتیشون رو تو ارتفاع کم ثبت میکنن بنابر این روی کار هر نوع سیستم سوخت رسانی تاثیر داره البته در مورد مصرف سوخت ماشین تاثیرش خیلی محسوس نیست اما از نظر علمی واقعیت داره بنابر این نوع کار یه ماشین مشخص در کنار دریای خزر و در دماوند از نظر مزیت مکانیکی متفاوته
          امیدوارم کمک کرده باشم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. اریک

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (103 ديدگاه)

        دوستمون ارمان عزیز جوابت روداد من تکمیلش می کنم. یه سنسوری هست به اسم سنسور اکسیژن که اسمش رو زیاد شنیدید که یک تعریفی داده به اسم مپ سنسور در قاعده ECU های خودرو اودن یک الگوریتم در نظر گرفتن که اگر این مقدار اکسیژن بود چقدر سوخت مخلوط کن که تکنولوژیش قدیمیه ولی تو سیستم جدید سنسور اکسیژن واقعا مقدار اکسیژن و نیتروژن رو در هر دقیقه آنالیز میکنه و بر اساس گشتاور موتور میزان ترکیب سوخت رو دستکاری میکنه که هیمشه یک مقدار حساب شده هست واسه همینه مثلا میبینی یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر BMW فقط 7 لیتر میسوزونه.!
        حالا با اون تکنولوژی قدیمیه هر چقدر ارتفاع بگیری و رطوبت هوا کم باشه و فشار هوا بیشتر بشه یا غلظت هوا کم تر بشه روی سیستم تراکم یا سیکل ترمودینامیک تاثیر میذاره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. S97

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (95 ديدگاه)

          باریک! به اریک.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. saji

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (119 ديدگاه)

    هیچکدوم . تویوتا رو4

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      هیچ کدوم
      تویوتا لند کروز !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهران1

        ۸ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (64 ديدگاه)

        لند کروز که تو این کلاس نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    ممنون داداش احمد
    از نظر زیبایی نمای بیرونی :جلو اسپورتیج و عقب asx
    اگه قیافه و کارایی مثبت هر دوشونو با هم مخلوت کنی و کارایی منفی هر دوشونو حذف کنی از توش یه پورشه در میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      اسپورتیج عقبش خیلی قشنگ نیست ولی جلوش خیلی عالیه،asx هم عقبش خوبه و هم جلوش
      جملتو اینجوری اصلاح میکنم:
      اگه قیافه و کارایی مثبت هر دوشونو با هم مخلوط کنی و کارایی منفی هر دوشونو حذف کنی از توش یه RAV4 در میاد :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      ممنون از توجهت داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Archi khan

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    100% ASX

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. h112

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    هر دوتا رو از نزدیک دیدم و دوست دارم…ولی به نظرم میتسو بهتره…. به چشمم بهتر امد…خوشکله/…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سعید

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    ممنون احمدجان،خیلی خیلی خوب و کامل بود.
    امیدوارم دوستان از روی تعصب نظر ندن،فقط به صرف اینکه یه ماشین رو فلان کشور ساخته نظر ندین؛دیدید که تو این مقایسه خیلی به هم نزدیک بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      درود سعید جان

      ممنونم که مورد توجه قرار گرفت

      والا چی بگم هر کسی یه نظری داره دیگه

      خود تعصب هم به نظر من یکی از ملاکهای انتخاب خودرو هستش :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Armin

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (421 ديدگاه)

    Asx سیستم صوتی راکفورد داره چرا اشاره ای نشده؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Zora

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (481 ديدگاه)

    خود کمپانی صفر تا صدشو 8.3 اعلام کرده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. S97

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      خیلی بستگی به سرعت و فشار پا روی پدال گاز داره، با مدل دو سال پیششم میشه صدی 7 بسوزونی، هم میشه صدی 9 یا حتی 10 بسوزونی! راننده باید پدال ها رو مدیریت کنه!:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اریک

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (103 ديدگاه)

        دقیقا درست میگی ولی تو سربالایی چمران، مدرس خصوصا یادگار دیگه هرچقدر هم که مدیریت بکنی بالا می سوزونه! یکی از بدی های موتور های پرخوران یا توربو اینه که میزان تراکم پایه اونها در مینفولد در وقتی که بار زیادی روی موتور هست فشار اتمسفری بیشتری نسبت به داخل محفظه سیلندر ایجاد می کنه که باعث میشه میزان اضافه مخلوط سوخت و هوا هدر بره ولی برای اون دسته از موتور هایی که سنسور فشار روی مینفولد اونها نصبه این قضیه حل شده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. ارمان

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    سوار هر دو خودرو به صورت بنزینی شدم و واسه من که فاکتور چهره مهم هستش اما در اولویت نیست asx مناسبتره و در نظر داشته باشید توی شهر دید و شاید اندازه مناست تری داره و بزرگترین ایرادی که از کیا میگیرم E.C.U این خودرو هست که یه گیر بکس گیجو و سر در گم رو به همراه میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران1

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      بله اگه این ایرادات رو نداشت بسیار عالی میشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. اریک

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (103 ديدگاه)

      حا میکنم به نکات زیبایی اشاره میکنی. کلا ECU های کره ای طراحیشون خوب نیست ( طراحی نرم افزاری) معمولا برای گیبکس های پیشرفته یک واحد مستقل کنترلی در نظر می گیرند که اگر اشتباه نکنم اولین بار تیپ ترونیک پورشه این کار رو انجام داد. ولی کلا سیستم کنترل الکترونیک SAAB رو خیلی دوست دارم چون با سیستم عامل Linux کار میکنه و خیلی قابلیت های کنترلی پیشرفته ای داره. SAAB اولین ماشینی هست که سیستم سوپاپ الکترونیکی رو روی یک مدل کانسپت استفاده کرد . یعنی کنترل الکترونیکی ورودی و خروجی موتور که هم کمپرس خوبی ایجاد می کند و همه سرسیلندر ، میل سوپاپ، گیت، سیت و… حذف! موتور سبک تر روغن کاری کمتر و خیلی مزایای دیگه. این سوپاپ از یک مگنت با بار 2 تسلا توام شده با گرافیت هست که وقتی نیروی الکتریکی به آن وارد می شود مگنت فعال می شود و گرافیت را آزاد می کند که ورودی باز می شود. گرافیت در دمای خیلی بالا مقاومت خیلی بالایی دارد و هم نمیه رسانا ( نمیه هادی) است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. S97

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (95 ديدگاه)

        SAAB هم خوب خودروسازیه، من که از SAAB چیزی نمیدونستم، فقط ده سال پیش توی بازی Down Town Run عاشق ماشینش شده بودم که اون ماشینش توی رنج کلاس متوسط ماشینها بود ولی بیشینه سرعت رو میون تمام ماشینای بازی داشت!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ارمان

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        ممنون اریک جان و البته تشکر مجدد برای توضیحات به صورت علمی و منطقی . ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    Just Kia Motors

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. saleh.cars.motorcycles

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    باتشکر از احمد اقا نیشابوری
    اگه درمورد موتور سیکلت هم مطلب مناسبی دیدن که نظرتونو جلب کرد .مخصوصا تکنولوژیش که گویا علاقتون بیشتر به این زمینه برمیگرده.محبت کنین ترجمه وتو سایت پدال قراربدین تا علاقه مندان به موتور هم از پدال بی نصیب نمونن.هرچندتخصص پدال خووودروووست.امابرای تنوع هم که شده بد نیست همانطور که گاهامطالبی در مورد هواپیما ودوچرخه گذاشته میشه.درمورد موتورهم کموبیش مطالبی گذاشته بشه.
    متشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      درود به آقا صالح عزیز

      درست حدس زدید، حقیقتش دانش موتور سیکلتی من در حد خودرو نیست :)

      ولی خب اگر موردی به نظرم خوب اومد حتماً چشم، انجام وظیفه میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهران1

        ۸ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (64 ديدگاه)

        فدایی داری داداش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          مهرا ن جان قربونت

          خدا نکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  18. رامتین

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    از دوستان تعجب میکنم که فکر میکنند نظراتشون کاملا صحیحه. واقعا جالبه که تکنولوژی و پیشرفت کره را برابر با ژاپن میدانند!
    بنظرم بجای این حرفها برید تلاش کنید از طریق تحصیل یا … به درآمد برسید.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. P.G

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (489 ديدگاه)

    اگر بخواهیم لحظه اى و بدون آینده نگرى انتخاب کنیم شاید کیا ظاهر جوون پسندترى داشته باشه(که البته من همچین نظرى ندارم) اما اگر فاکتور مهمى به اسم گذشت زمان رو در نظر بگیریم اون موقع است که کیفیت میتسوبیشى یا دیگر محصولات ژاپنى قابل مقایسه با کره اى ها نیست
    شما همین الان میتسوبیشى هاى اوایل دهه نود میلادى رو نگاه کن(چه پاجرو،چه گالانت یا لنسر)،به تعداد زیاد در خیابان ها در حال تردد هستند و خیلى هاشون هم که دست افراد با سلیقه بودن نو و دست نخورده هستند و باور کنید تا بیست سال دیگه هم آخ نمیگن اما ماشین هاى کره اى تو اون سن و سال یا اکثرشون اسقاط شدن یا ترکیدن و دارن اضافه خدمت میکشن!
    این حرف ها رو هم از روى تجربه ى شخصیم میگم نه تصوراتم!
    من خودم پنج سال یه گالانت ١٩٩١ داشتم که همین دو هفته ى پیش فروختمش،باور کنید ماشین بیست و چهار سال پیش به قدرى اتاق و شاسى محکم و بى سر و صدا و ساکتى داشت که امکان نداشت تو دست اندازها شما کوچکترین صدایى از اتاق ماشین بشنوید اما کره اى هاى اون مدل چى؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. armin

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (421 ديدگاه)

      کاملا درسته … دوستانی که از میتسو ایراد میگیرن اول سوارش شن یه دور بزنن بعد نظر بدن

      موافقم 0
      مخالفم 1
  20. مازیار

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نمی فهمم چرا اصرار دارید ماشین های کره ای رو همش با ژاپنی قیاس کنید و افرادی که ماشین کره ای دارند که البته کم هم نیستن تو ایران همش در حال بهتر نشون دادن ماشین کره ای هستند
    من از مریخ نیومدم منم یک ایرانی هستم ولی متاسفم برای مردمی که پژو 407 و سیترون c5 فرانسوی و نیسان مورانو ژاپنی رو از یاد بردند به دلیل کمبود تبلیغات و جاشون رو دادن به ماشین های پر اپشن کره ای که همش زودگزر است توسط دو شرکت بزرگ در ایران به مردم تحمیل شده اند
    اتفاقی که در بازاد اروپا و امریکا و حتی کشور های عربی شاهد اون نیستیم
    یک نگاهی به نظر سنجی همین مطلب بندازید ماشین ژاپنی نزد مردم بهتر واقع شده است
    یک نگاهی هم به قیمت جهانی این ماشین ها بندازید
    مقایسه جنس کره ای با ژاپنی اشتباه بزرگی است که همیشه شاهد اون در ایران هستیم
    کره جایگاه خودش رو دارد که البته ماشین های خوبی داره ولی قابل قیاس حد اقل با ماشین های ژاپن نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  21. reza

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    دلم میخواد میتسو رو انتخاب کنم ولی واقعا ماشین چرتیه ، خیلی اپشناش کمه پشتش نشستم ، اسپرتیج ظاهر بهتری داره ولی خو حتی اصالت ظاهر میتسو رو هم نداره ، اما با این حال ماشینی رو انتخاب میکنم که بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. حامد

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    آقا بد و خوب نداره.به تمام برندها باید احترام گذاشت. کره هم پیشرفته چشمگیری داشته و داره خوب رقابت میکنه.ا
    اسپورتیج خوبه ولیASX خیلی بهتره. ظاهر تهاجمی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من از ماشین ژاپنی خیلی راضیم چون قشقای داشتم میتسوبیشی هم خانواده نیسان هسته با اسپرتیچ یه سفر زمینی چند روزه داشتیم واقعا برام غیر قابل تحمل بود
    یک خیلی خوشک بود تعداد ما چهار نفر بودیم کمکهای عقب اسپرتیچ کوتاست خوابیده بود فقط میکوبید از کمر داغون شودیم
    کولر ماشین جواب نمیده داخلی ماشین همزمان سرد نمیشه باید دریچه های کولر مستقیم روبروت باشه سرتو بچرخانی از گرما می پزی
    دید رانند از داخل به بیرون خیلی کمه دور میدا هنگام پیچدن باید خیلی هواست باشه اگه عابر پیاده سمت چپت باشه دیده نمیشه باعث زیر گرفتن میشه
    سر نشینان عقب راحت نیستن کسانیکه عقب میشینن فکر میکنن روی خر سوار شدن بد یک رانندی طولانی بالا میارن
    دوستانه بگم فریب ظاهر خوشکلش نخورین بسیار ماشین اشغالی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. adham

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ببخشید کسی میدونه لندکروز ردیاب خودروی به سرقت رفته داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اریک

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (103 ديدگاه)

      سیستم ضد سرقت تویوتا در ایران سرویس نمیدهد ، البطه خیلی از برند ها سرویس ندارند چون سیتم ضد سرقت بر روی شبکه موبایل کار میکند برای اینکه نیاز به RX/TX یا سند و رسیو اطلاعات وجود داد که در GPS فقط دریافت اطلاعات دارید از ماهواره + اینکه در محیط های بسته آنتن نمی دهد و کار نمی کند. ولی خیلی سیستم های وطنی GPRS هست که با سیم کارت های داخلی کار می کنه و قابلیت نصب روی همه ماشین ها رو هم دارد. من یکی سیستم OBD ضد سرقت دیده بودم که در امارات فقط روی نیسان نصب می شد و با یک اپلیکشن موبایل ( IOS ) می تونستی جای ماشینت رو بدونی، مسافت طی شده، میانگین سرعت طی شده در یک بازه زمانی، مصرف سوخت تقریبی، اطلاعات ECU موتور و حتی میشد ماشین رو از راه دور خاموش کنی ! یعنی لاک ECU رو به کار بندازی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. سجاد013

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    میگم یکو نیم هزینه نگهداری سالانه رو با پول بیمشم حساب کردید!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. mashinebartar.ir

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    صد در صد ASX …چون توی رانندگی زیاد به لوگوی روی فرمون نگاه میکنم :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. SHAQ

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کیا اسپورتیج یک خودرو خوب و کامل به حساب می آید و تنها ضعف این خودرو خشک بودن این ماشین می باشد.اگر نخواهیم از روی تعصب صحبت کنیم کیا اسپورتیج ماشین بهتر و کامل تری می باشد و نسبت به asx ظاهر برتری دارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسی که میدونه میره دنبال میتسوبیشی کسی هم که تحت جو حاکم هست میره سمت کیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. وحید

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه asx خریدم فقط سیستم صوتی ماشین بیست میلیون تومن پولشه دیگه خودتون تا آخر خطا برین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. mammad

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    ممنونم که امدن این برسی رو میان این دو کردن ولی من خودم ی میتسوبیشی گالانت1992 داشتم کسی که میتسو رو سوار شده باشه وقتی به چنین مطالبی میرسه متوجه میشه میتسو ازهمه حال بهتر است
    ولی کیا اسپورتیج خیلی مفروف تر شده و میان مردم بیشتر حضور خود را ارایه داده
    درحالی که میتسو به تازگی توسط گروه ارین خودرو وارو شده و زیاد هم خودشو میان مردم نشون نداده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا