کیا

جدیدترین جزئیات از نسل جدید کیا سورنتو 2021

کیا اطلاعات جدید از جمله تصاویر بدنه و کابین نسل جدید شاسی‌بلند میان سایز سورنتو ۲۰۲۱ را منتشر کرد. خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید ویژه بازارهای اروپایی بوده اما انتظار می‌رود نسخه خاص بازار آمریکا نیز در اواخر سال جاری میلادی پدیدار شود.

پس از انتشار تصاویر این خودرو در وب‌سایت‌های کره‌ای هم‌اکنون فرصت بررسی نزدیک‌تر سورنتو فراهم شده است. در حقیقت طراحان کیا کار خود را به خوبی انجام داده‌اند و نمای جلوی خودرو تحت تأثیر جلوپنجره دماغه ببری بوده و چراغ‌های تیز و گیرا هم به چشم می‌خورند. در بخش عقب نیز چراغ‌های سرراست و خطوط بدنه برجسته دیده می‌شوند.

همین بهبود در طراحی به کابین نیز سرایت کرده و کیفیت و متریال بکار رفته نشان می‌دهد کیا تمرکز ویژه‌ای روی کابین سورنتو جدید داشته است. در ردیف سوم صندلی‌ها سرنشینان به یک جفت ورودی سیستم تهویه مطبوع دسترسی خواهند داشت. همچنین پورت USB و شارژر ۱۲ ولت نیز در دسترس سرنشینان ردیف سوم است.

ظاهر مدل‌های اروپایی و آمریکایی سورنتوی جدید تفاوت چندانی نخواهد داشت و از نظر کابین هم همین موضوع صدق خواهد کرد. از جمله ویژگی‌های داخلی این خودرو می‌توان به صفحه‌نمایش مرکزی ۱۰.۳ اینچی، پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی، طیف وسیعی از سیستم‌های کمک‌راننده و انتخاب‌گر حالت رانندگی در مسیرهای گوناگون همچون گل‌ولای، برف و شن اشاره کرد. کیا می‌گوید هر دو نسخه پنج و هفت نفره سورنتو در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت و ردیف سوم صندلی‌ها شاید به‌صورت استاندارد بازار آمریکا عرضه شود.

از میان قوای محرکه جدیدی که سورنتو ۲۰۲۱ دریافت می‌کند، مشتریان اروپایی توانایی انتخاب سیستم هیبریدی ۲۲۷ اسب بخاری و نسخه دیزلی ۲.۲ لیتری توربو را خواهند داشت. پیشرانه هیبریدی قطعاً در آمریکا هم عرضه خواهد شد زیرا قبلاً عرضه جهانی آن تائید شده است. همچنین انتظار می‌رود پیشرانه‌ی پایه‌ی سورنتو از نوع ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی باشد. این خودرو به‌صورت استاندارد با طراحی دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد و سیستم چهار چرخ محرک نیز به‌صورت سفارشی در دسترس خواهد بود. همچنین در آینده سورنتوی پلاگین هیبریدی هم تولید خواهد شد.

بازوی آمریکایی کیا هنوز چیزی را درباره این خودرو تائید نکرده اما به‌زودی این کار انجام خواهد شد. این خودرو قرار است از سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی وارد قاره اروپا شود و به احتمال زیاد چند ماه بعد هم نمایندگی‌های آمریکایی کیا پذیرای این شاسی‌بلند خواهند بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      خوب شده
      عالی شده
      به صدتا سانتافه میچربه
      اما مثل نسل قبلی تو دل جا نمیگیره ولی از ارزشهاش کم نمیکنه ها ، فقط یه جوریه که احساس میکنم مثل قبلی ذوق زده نمیکنه .
      البته که نسل قبلیش به وَن بیشتر شَبیه بود تا کراس اوور .
      اما طراحی داخلیش خیلی توپ و بدون شباهت به هیچ خودرویی طراحی شده ، بخصوص اون آلومینیومی که کار شده بین مشکی های پیانوییو کنسول را مرتب و منظم به دو نیم تقسیم کرده .

      متاسفانه دسته دنده هم داره پنهان میشه یواش یواش تو خودروها ، فقط ای کاش فراگیر نشه که دیگه خودرو به درد اون خانم دکترهایی میخوره که از خونه میرن تا مطب و بالعکس ، فکر کن میخوای تو کوچه عقب چلو کنی ، همش رو دکمه تق تق بزن R بزن d و…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مسعود

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    بیوتیفول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ADAK

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    یاد اشکودا افتادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ممد ژانگولر

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3454 ديدگاه)

      زدی به خال آفرین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. net

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3060 ديدگاه)

    اگر ۲ ردیف صندلی داشت بهتربود .چراغ عقب جدا شده بد هست و اگر چسبیده بود به هم قشنگتر میشد.۸ دریچه کولر خیلی بد هست.اگر به جای اگزوز مصنوعی دو اگزوز دایره ای داشت قشنگتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مسعود

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وقتی ما نمی تونیم به خاطر عدم واردات خودرو بخریم و سوار بشیم این همه از این خودروها گفتن الکیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مبین

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    طراحی داخلش وحشتناک عالی بسیار لوکس و زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا