کیا

معرفی کیا استینگر GTS جدید با حالت دریفت

کیا استینگر یکی از جذاب‌ترین خودروهای این برند کره‌ای بوده اما ماه پیش فروش مینی ون سدونا از استینگر بیشتر بوده است. هم‌اکنون به دنبال جلب توجه بیشتر استینگر بوده و به همین خاطر نسخه‌ی سفارشی GTS را معرفی کرده است.

این خودرو که رنگ بدنه‌ی جذاب نارنجی را داراست قطعاً جلب توجه خواهد کرد. با نگاهی دقیق‌تر شاهد قطعات فیبر کربنی بیشتر در بدنه همچون پوشش آینه‌ها، ورودی‌های هوای جانبی و اطراف جلوپنجره‌ی دماغه ببری خواهید بود. از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به نشان GTS و استینگر اشاره کرد که جای لوگوی کیا در صندوق‌عقب را گرفته است.


تغییرات زیادی در کابین رخ نداده اما خب رانندگان شاهد پوشش سقف جیر مانند و پوشش آلکانترا روی فرمان و کنسول مرکزی خواهند بود. این خودرو همچنین به سانروف برقی، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با توان ۷۲۰ وات مجهز شده است.


اگرچه تغییرات اعمال شده چندان گیرا نیستند اما استینگر GTS با سیستم چهار چرخ محرک دینامیک جدیدی در دسترس خواهد بود. گفته شده تجربه‌ی رانندگی این خودرو شبیه نسخه‌ی دیفرانسیل عقب استینگر خواهد بود.


این سیستم تأکید زیادی روی چرخ‌های عقب دارد. حالت کامفورت در نظر گرفته شده باعث می‌شود ۶۰ درصد قدرت به چرخ‌های عقب فرستاده شود درحالی‌که حالت اسپورت ۸۰ درصد قدرت را به همین چرخ‌ها انتقال می‌دهد. یک حالت دریفت نیز وجود دارد که می‌تواند ۱۰۰ درصد قدرت پیشرانه را به چرخ‌های عقب بفرستد و همچنین دنده‌ها را بدون سبک کردن نگه دارد. سیستم چهار چرخ محرک دینامیک کیا همچنین با دیفرانسیل لغزش محدود همراه شده است.


نیروبخش کیا استینگر GTS پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربویی است که قدرت ۳۶۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۹ نیوتون متری دارد. این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده است.

تنها ۸۰۰ دستگاه از استینگر GTS تولید خواهد شد و انتظار می‌رود اولین نمونه از آن در بهار سال جاری میلادی خط تولید را ترک کند. این خودرو قیمت پایه‌ی حدود ۴۴ هزار دلاری برای نسخه‌ی دیفرانسیل عقب خواهد داشت درحالی‌که قیمت مدل چهار چرخ محرک آن حدود ۴۶۵۰۰ دلار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    خد‌اوکیلی ماشین جذابی هست این استینگر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سورنا

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    وقتی معرفی شد چقدر امید داشتم بیاد ایران بتونیم داشته باشیمش
    که اونم الان جزئی از رویاها شد …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (15 ديدگاه)

      ارزون ترین محصول کیا تو ایران سراتو سایپا قیمتش 300 تومن رسیده
      ملت بدبختی هستیم خودمون خودمونو بدبخت کردیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. овsкиكMас

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (19 ديدگاه)

    واقعا عالیه استینگر
    ٣٢٠ درصد افزایش تو سال ٢٠١٨ داشت البته أواسط سال ٢٠١٧ اومد تو بازار ولی بازم خیلی هست و امسال هم فروشش عالی بود و یکی از دلایل افزایش فروش ١٠ درصدی کیا تو امریکا نسبت به سه ماهه اول سال ٢٠١٨ بود
    اون همه جوایز تاثیرشون رو اینجا نشون میدن ✌?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. овsкиكMас

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (19 ديدگاه)

      https://www.youtube.com/watch?v=rdsxfTJiTVw

      تازه دیدمش اینو جالبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    جنسیس G70: لایک ?
    کیا استینگر: دیس‌لایک ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. sina

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    ماشین واقعا کار درستی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali a

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    واقعا دوست داشتنیه… اگه وضعیت مملکتمون مثل کشورای معمولی بود !! انتخابم استینگر بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ??Sina??

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (234 ديدگاه)

      البته داداش اگر وضعیت کشورت مثل کشورهای عادی بود و دنبال ارزونترین خودروی این کلاس هم نبودی انتخاب اخرت استینگر میشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. овsкиكMас

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (19 ديدگاه)

        خودرویی که فروش بالایی داشته از زمان معرفیش قطعا انتخاب آخر نبوده! همچنین خودرویی که ماشین سال ٣ مجله معتبر و کاندید بهترین ماشین سال شد و جایزه بهترین طراحی سال رو کسب کرد نمیتونه انتخاب اخر باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ??Sina??

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (234 ديدگاه)

          عججججب!!
          پس میشه شما رقبای این ماشین و واسه ما معرفی کنی تا ببینیم چی به چیه و هرکدوم چکاره اند؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. овsкиكMас

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (19 ديدگاه)

        اختلاف قیمتش با رقبا حدود ۴٠٠٠ دلار هست و این اختلاف طوری نیست که بگی طرف نداشت مثلا سری ٣ بخره اینو خرید ،من صاحب خونم ماشین قبلیش سری ٣ بود( ٣٢٨) اما الان استینگر داره،قطعا میتونست ٣۴٠ بخره
        رقبا هم تا جایی که تو مجلات و سایت ها گفته شده آئودی s4 یا s3,بنز C کلاس،بی ام دبلیو سری ٣ یا ۴،لکسوس is،جنسیس جی ٧٠ و غیره هست گرچه اونا همه برند لوکس هستن اما استینگر از برند اقتصادی
        سایت هایی هم که ماشین سالشون انتخاب کردن استینگر رو مثل بیزنس اینسایدر و اتوگاید و غیره قطعا لحاظ کردن همه اونارو.دیگه اینجا واس مشتری بحث تجربه جدید و غیره هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ??Sina??

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (234 ديدگاه)

          دوست عزیز شما اصلا این ماشین و از نزدیک دیدی؟؟
          ب ام و سری ۳؟؟!!!
          شما اندازه و ابعاد این ماشینو میدونی چقدره؟
          دروغ شما از همین جا مشخصه که این ماشین از سری ۳، لکسوس is و ….کاملا بزرگتر و پهن تر هستش و مشخصه شما از نزدیک ندیدیش.
          این ماشین هم اندازه و ابعاد فورد ماستنگ ، لکسوس gs، سری ۴،اعودی a5 هست و رقیب اینا میتونه باشه و اگه بعضی جاها با سی کلاس هم مقایسه شده به این دلیله که بنز بین کلاس c و e چیزی نداره.
          در ضمن اگر استینگر مدعی پرفورمنس هست با ب ام و ۴۳۵ به بالا، اعودی s5 , لکسس gsf یا ماستنگ gt رقیب هستش که جلو هیچ کدوم هیچ چیز خاصی نداره و فقط قیمت ارزانترش که زیادم ارزانتر نیست شاید به کمکش بیاد.
          ظاهرم که سلیقه ای هست و به نظر من که فقط پشتش قشنگ هست،کابینش افتضاح و جلوشم معمولیه.
          پس مطمعن باش واسه اکثر ماشین بازهایی که دنبال پرفورمنس هستن همون انتخاب اخر هستش

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. овsкиكMас

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (261 ديدگاه)

        زیاد حرص نخور سینا جون ! تو فکر کن من از نزدیک ندیدمش ولی خواستی بیا واست عکس از پشت فرمونشم میفرستم واست مشکلی ندارم سر این قضیه! تو دیدی کافیه،
        اره اتوگاید و یو اس نیوز هم اشتباه کردن که گفتن سری٣ رقیب استینگر هستن،اتوگاید نمیدونه اما طرف پناهنده یونان و اردوگاه کاله هست میدونه!
        حالا اینکه چیزی داره یا نه رو جوایز و امار فروش مشخص کردن نه نظر کسی که تو نت دیده،لینک هایی که واست گذاشتم رو ببین کافیه واست ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Ford taurus

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (329 ديدگاه)

    این ماشین واقعا همه چی تمومه
    دیگه چی میخواید اخه فنیش عالی مخصوصا اون سیستم انتقال قدرتش و حالت های مختلف رانندگیش از نظر ظاهری هم که خیلی زیباست 😍

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رامتین

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    البته با 3300 حجم موتور و استفاده از توئین توربو، توان 365 اسب اصلا جذاب نیست. البته اصلا کاری نداریم آلفا جولیا با 300 سی سی کمتر، 140 اسب بیشتر یعنی 505 اسب داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. овsкиكMас

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (19 ديدگاه)

      اون آلفا رومئو جولیا Q نسخه پرفورمنسش هست که ۵٠۵ اسب میده و قیمتش ٧٨ هزار دلاره!و رقیب M3 و C63 و اینا هست، تقریبا دو برابر استینگر هست قیمتش.منسخه معمولیش که شاید بشه گفت رقیب استینگر هست ٢٨٠ اسب بخار! استینگر اصلا نسخه پرفورمنس نداره!
      جدای از اینکه تو درگ اکثر رقبا رو زده تا حالا استینگر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (3050 ديدگاه)

        استینگر حدود 50000 دلاره نسخه 6سیلندر 4چرخش. نسخه معمولی آلفا 40000 دلاره که 2لیتری توربو دو دو نسخه 200 و 280 اسبی هست که اصولا 4سیلندره. من باشم بی ام و 340i را انتخاب میکنم که بین 360 تا 380 اسب توان داره و زیر 55000 دلاره. این یعنی انتخاب بهینه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (15 ديدگاه)

          آلفا برای استفاده روزانه اصلا ماشین مناسبی نیست اینو از اونایی که تو ایران سواره جولیتا و میتو میشن بپرسی میگن بهتون

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. حمیدرضا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    قیمتش برای برند کیا یکم بالاست خصوصا که الان تلوراید که یه کراس اور بزرگ از کیا هست قیمتش از استینگر این ماشین رو معمولا با بی ام و میسنجن که معمولا خریدارا میرن به سمت بی ام و نه کیا تو امریکام که کسی دریفت باز باشه مستقیم میره نمایندگی فورد یا داج یا شوی نه کیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. овsкиكMас

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (19 ديدگاه)

      http://www.thedrive.com/news/25879/the-2018-kia-stinger-sold-surprisingly-well-in-america-last-year

      همون تیترش واست کافیه نه چیز بیشتری :)))
      وقتی که از ٣ قاره اونطرف تر بیای بازار و علائق کشوری هایی که یک ثانیه توشون نبودی رو تحلیل کنی همین میشه! حالا جدا از اون تیتر بگم که ششمین ماشین پرفروش کلاس خودش هم شد در سال ٢٠١٨ ،در اولین سال فروش ✌?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (187 ديدگاه)

        دقیقا چندتا ماشین تواین کلاس هستن که شیشم شده!؟ بعدشم ۱۷۰۰۰ تا فروش تو یه سال تو بازار امریکا رقم بالایی نیست، استینگر ماشین خیلی خوبیه، از نزدیک هم خیلی دیدمش، ولی چیزی نیست که بخوای براش سر و دست بشکنی! البته این نظر شخصی من هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. مهدی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (552 ديدگاه)

    برعکس اون سوناتا عجیب و غریب هیوندای
    این کیا استینگر عالی شاید به بی ام و پهلو بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا