کیا

حضور سدان‌های جدید کیا در نمایشگاه شانگهای

کیا با دو خودروی جدید در نمایشگاه خودروی شانگهای حضور یافته است. این خودروها به‌طور خاص برای مشتریان چینی طراحی، مهندسی و ساخته شده‌اند.

2017-kia-pegas-china
اولین خودرو که پگاس Pegas نامیده می‌شود سدانی کامپکت است که خریداران جوان را هدف گرفته است. این خودرو از طراحی قابل شناسایی کیا برخوردار بوده و از برجسته‌ترین شاخصه‌های طراحی آن می‌توان به جلوپنجره‌ی دماغه‌ی ببری اشاره کرد که تقریباً در تمامی مدل‌های جهانی کیا دیده می‌شود.

فاصله‌ی بین محورهای کیا پگاس ۲۵۷۰ میلی‌متر و حجم صندوق بار آن ۴۷۵ لیتر است که طبق گفته‌های سازنده آن را به یکی از تطبیق‌پذیرترین و کاربردی‌ترین خودروهای کلاس تبدیل می‌کند. کیا چیز زیادی درباره‌ی این خودرو نگفته اما به این نکته اشاره کرده که به منظور افزایش راحتی سرنشینان در سفرهای طولانی، پگاس با سانروف بزرگ و استراحتگاه‌های دست مرکزی سرنشینان جلو عرضه می‌شود.

نیروبخش پگاس پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری بنزینی است که قدرت ۹۴ اسبی و گشتاور ۱۳۳ نیوتون متری دارد. این خروجی از طریق گیربکس ۵ سرعته ی دستی استاندارد یا ۴ سرعته اتوماتیک سفارشی به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

2017-kia-k2-cross-china
دومین خودروی کیا که در شانگهای دیده می‌شود مدل K2 کراس است که مدل استاندارد K2 آن را در بازارهای دیگر با نام ریو می‌شناسیم. این خودرو دارای پوشش‌های پلاستیکی در اطراف بدنه بوده و ارتفاع آن از سطح زمین ۴۵ میلی‌متر افزایش یافته است. همچنین ریل‌های سقفی نیز به آن افزوده شده و اگرچه فاصله‌ی بین محورها همانند مدل هاچبک است اما از نظر طولی شاهد افزایش ۴۰ میلی‌متری طول و ۳۰ میلی‌متری عرض K2 کراس هستیم.

kia-k2-cross-01
مصرف‌کننده‌ها می‌توانند از بین پیشرانه‌های ۱.۴ لیتری ۹۹ اسبی یا ۱.۶ لیتری ۱۲۱ اسب بخاری یکی را انتخاب کنند. هر دو پیشرانه به گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک متصل هستند.

kia-k2-cross-02
کیا سفارش‌ها برای این دو خودرو در چین را از نیمه‌ی دوم سال جاری قبول خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    واقعا گزارش خوبی بود کاش کیا موتورز برای بازار ایران هم مدل k2 یا همان ریو با 40 mm افزلیش طول و کیت بدنه جدید موتور 1600 و قدرت 121 اسبی را در نظر بگیره اگر با قیمت رقابتی k2 در ایران عرضه بشه عرصه بر سایر خودروهای همکلاس تنگ میشه از برند کیا موتورز و هیوندای نمیشه به راحتی عبور کرد چون شعار این دوکمپانی کیفیت و دوام نطابق اعتماد مشتریان است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ahmad

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    از این به بعد بازار چین هم میشه رقیب بازار آمریکا. خودرو سازها به خاطر سود فراوان ماشین هایی مخصوص این بازار تولید خواهند کرد.اما تعجب کردم که کیا پیش دستی کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. AK_007

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    اگه اشتباه نکنم ۲۵۷۰ سانتیمتر هست که به اشتباه میلیمتر نوشته شده
    در کل ماشینای جالب برای جوون ها به نظر میان,

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام
      2570 سانتی متر میشه 25 متر و 70 سانت!
      همون میلی متر درسته.
      مخلصم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    از طراحی پگاس خوشم اومد خیلی جالب طراحیش کردن ولی از اون هاچ بک شاسی بلند نما اصلا خوشم نیومد چون کلا این تیپ ماشین سازی رو نمیپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آریا

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    خوشکلن ولی هرچی باشه کیان.
    تو چین فولکس بیشتر طرفدار داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا