کیا

معرفی کیا پیکانتو X-Line با استایلی کراس‌اوور مانند

کیا قدرتمندترین نسخه تاریخ مدل پیکانتو خود را با نام X-Line معرفی کرده است. این خودرو که قرار است در نمایشگاه فرانکفورت رسماً به نمایش درآید، به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سیلندر توربو با ۱۰۰ اسب بخار قدرت مجهز شده است. این هاچ‌بک کوچک اسپرت با تکیه بر این پیشرانه می‌تواند ظرف ۱۰ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که در هر صد کیلومتر به‌طور میانگین تنها ۴.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند. این پیشرانه که پیش‌ازاین در مدل‌های ریو و سید هم ارائه شده بود، در بازهٔ گستردهٔ ۴۵۰۰ تا ۴۰۰۰ rpm گشتاوری معادل ۱۷۲ نیوتن متر تولید کرده و در هر کیلومتر ۱۰۴ گرم دی‌اکسید کربن منتشر می‌سازد. این اولین باری است که یک پیشرانهٔ سه سیلندر توربو برای پیکانتو ارائه می‌گردد.

اما علیرغم تجهیز این خودرو به پیشرانه‌ای قدرتمند، کیا ظاهر آن‌را مشابه هاچ‌بک‌های داغ و اسپرت طراحی نکرده بلکه در عوض در طراحی پیکانتو X-Line از کراس‌اوورها الهام گرفته است؛ بنابراین این خودرو با افزایش ۱۵ میلی‌متری ارتفاع به همراه پوشش‌های پلاستیک روی بدنه و محافظ‌های فلزی روی سپرها، به‌نوعی به یک مینی اسپرتیج تبدیل شده است. کیا همچنین در جلوپنجره و اطراف مه‌شکن‌های جلوی نیز تریم سبزرنگی را کار کرده است ولی برای کسانی که این رنگ سبز را دوست ندارد، رنگ نقره‌ای نیز قابل سفارش است.

این هاچ‌بک کوچک کراس‌اوور مانند در داخل نیز از یک غربیلک فرمان D شکل سود می‌برد که با چرم پوشیده شده درحالی‌که در دستگیرهٔ درها نیز طرح سفید و سبز کار شده است. همچنین این ماشین به‌صورت استاندارد به نمایشگر هفت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با پشتیبانی از اندروید اتو و کارپلی به همراه دوربین دید عقب و پدال‌های آلومینیومی مجهز است.

نسل جدید پیکانتو از اوایل سال جاری در اروپا عرضه گردید و در نیمهٔ اول سال جاری با دستیابی به فروش ۳۱,۸۲۷ دستگاه، افزایش ۲۳ درصدی را تجربه کرده است و بنابراین یکی از پرفروش‌ترین محصولات کیا در بازارهای جهانی محسوب می‌شود. فروش این نسخهٔ جدید X-Line نیز از سال جاری در اروپا آغاز خواهد شد؛ اما به گفتهٔ کیا، برای کسانی که پیشرانهٔ قدرتمند این مدل را در کنار ظاهری معمولی‌تر می‌خواهند، این پیشرانه در مدل GT-Line هم ارائه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ماشین زیبا و قابل قبولیه ? اما با این وزن و ابعاد و ۱۰۰ اسب بخار، شتاب ۱۰ ثانیه‌ای یه مقدار ضعیفه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. rezlot

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    دقیقا کجاش کراس اوور ماننده؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. SERIAL WINNER

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    مشخصات فنی ، شتاب، مصرف سوخت ، الایندگی ، قدرت و‌ گشتاور خیلی خوبی داره ،
    فقط با استایلش نمیتونم کنار بیام ، داچیا ساندرو کم بود کیا پیکانتو م اضافه شد :-(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امید

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    اتفاقا محصول کاربردی و خوبی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sina

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (365 ديدگاه)

    آگه به یه همچین ارتفاع هایی خارجی ها میگن کراس اوور پس الان تمام ماشین های ایران‌خودرو و سایپا کراس اوور هستن با آون ارتفاعشون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا