کیا

دیترویت 2014: رونمایی کیا GT4 استینگر [ویدئو]

با نگاهی به محصولات کیا می توان دید که در این سال ها این کمپانی کره ای تمرکزی روی ساخت و طراحی اسپرت های واقعی نداشته است. اما ظاهرا زمان تغییر نگرش کیا فرارسیده؛ رونمایی مفهومی GT4 کوپه اولین قدم آنهاست . . .

Kia GT4 Stinger Concept
Kia GT4 Stinger Concept

همانگونه که قبلا هم گفته بودیم، بر روی GT4 یک پیشرانه ۲.۰ لیتری نصب شده که به کمک توربو، قدرتش به حدود ۳۱۵ اسب بخار می رسد. یک گیربکس ۶ سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ های عقب را دارد. وزن خالص GT4 به حدود ۱۳۰۵ کیلوگرم می رسد که در مقایسه با نسخه های ۲.۰ لیتری جنسیس کوپه چیزی حدود ۲۲۰ کیلوگرم سبکترست.

با اینکه GT4 همان پیشرانه برادر هیوندایی اش را در سینه دارد اما درعوض طراحان کیا تمام تلاش خود را کرده اند تا شباهتی مابین GT4 و سایر محصولات هیوندای نباشد. این موضوع را می توان هم در پلتفرم جدید GT4 مشاهده کرد که تاکنون روی هیچ محصولی استفاده نشده و هم در ظاهر نسبتا آشنایش.

 

Kia GT4 Stinger Concept
Kia GT4 Stinger Concept

چرا می گوییم آشنا؟ چون در نمای جلو یادآور مفهومی استینگری است که سال ۲۰۰۹ به مناسبت جشن ۵۰سالگی کوروت ساخته شد و حتی به ترانسفورمرز ۲ هم رفت. در نمای جانبی هم ستون عقبی خودرو، بی شباهت به آئودی کواترو کانسپت نیست. حال برویم سراغ برخی مشخصات ظاهری این کوپه کره ای:

  • طولی معادل ۴۳۱۸ میلیمتر؛ حدود ۳۰ سانتیمتر کمتر از رقیب هیوندای اش.
  • فاصله محوری معادل ۱۸۹۰ میلیمتر؛ که حتی از کیا کدنزا هم بیشترست.
  • رینگ های ۲۰ اینچی؛ با تایرهای ۲۳۵ میلیمتری جلو و ۲۷۵ میلیمتری عقب.
  • دیسک های ترمز برمبو با قطر ۱۵ اینچ.
[jwplayer mediaid=”58389″] با اینکه کیا هیچ تصمیمی برای تولید GT4 ندارد اما می توان پیش بینی کرد که اسپرت های آتی کیا دیگر همان محصولات هیوندای اما با ظاهری شکیل تر و خطوط تیزتر نیستند! [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. علی ثابتی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خسرو معتضد: خودروهای چینی برای ما، خودروهای ژاپنی برای از ما بهتران!

    قدس آنلاین/ نمی‌دانم چرا هر چه سنگ است، مال پای لنگ است.

    شب و روز از تلویزیونهای شیخ نشینها، آگهی فروش نقد و اقساط اتومبیلهای سوپر لوکس آمریکایی، انگلیسی، ایتالیایی، سوئدی، آلمانی، ژاپنی، کره‌ای پخش می‌شود.

    ندیدیم یک تلویزیونی حتی آن شیخ نشینهای کم درآمدتر مثل رأس الخیمه، فجیره، خورفکار و ام القوین آگهی فروش اتومبیل چینی پخش کنند.
    اتومبیل چینی خیلی مانده بتواند در کشورهای محترم شیخ نشین آن سوی خلیج فارس عرض اندام بکند. در عوض خودرویی را که مسعود تهرانچی دست‌اندرکار واردات و مونتاژ خودروهای خارجی که ون و آمبولانس هم می‌سازد قرار بود از چین وارد کند و از 6 تا 10 میلیون تومان (حداکثر) بفروشد پیش گردن‌کلفت‌های انحصار طلب رانت‌خوار رفته و ساخت و پاخت کرده هر دستگاه 51 میلیون تومان می‌فروشند و جالب آن است که این واژه لعنتی مالیات بر ارزش افزوده را هم از جیب چون بانک پرپول خود نمی‌دهند و قرار است خریداران بابت اتومبیل قراضه چینی که نامرغوبترینش را به ایران قالب می‌کنند، بپردازند.

    عرض کردم هر چه سنگ است، مال پای لنگ است؛ یعنی ملت نجیب اصیل و سر به زیر ایران. یادتان هست آن الدورم بولدورمهای جناب آقای دکتر جمشید پژویان اقتصاددان سرشناس که ابتدا مانند آذرخش و تندر برق زد و غرش کرد و خودروسازان را تهدید کرد که اله می‌کنم، بله می‌کنم جرأت دارید گران کنید، ببینید چه پدری از شما می‌سوزانم، یکدفعه مثل چراغ زنبوری‌های سابق که تورشان می‌سوخت کمرنگ می‌شدند و به خاموشی می‌گراییدند.
    چند شب پیش دیدم جانشین ایشان یک آقای موقری که مرا یاد دادستانهای دادگاه‌های قدیم می‌انداخت بازدارد صحبت از رسیدگی به قیمتها و دلخوش کردن مردم می‌کند. خنده‌ام گرفت و گفتم، ای بابا دست بردارید، کوتاه بیایید، زور شما و جد و آبای شما به اتومبیل سازان نمی‌رسد. مگر زور دکتر پژویان رسید؟ نمی‌دانم چه دارویی به آن جناب دادند که صدایش گرفت و ساکت شد.

    آری، شبها تلویزیون راس الخیمه، خورفکان، فجیره، ام القوین را نگاه می‌کنم، گاهی تلویزیون قراقوروم یعنی مغولستان و گاهی تلویزیون ارمنستان یا ایروان تی. وی را می‌گیرم. الهی کوفتشان بشود، الهی جز جگر بزنند، همه دارند تلویزیون و یخچال و اجاق گاز و انواع کامپیوتر را تبلیغ می‌کنند، همه دارند آپارتمانهایشان را با توجه به آنچه در جیب مردم است، تبلیغ می‌نمایند (زیاد کنند نگویم یک بار هم بگویم می‌نمایند) باور کنید گاهی فقط محض کنجکاوی تلویزیون جزایر سی شل و ایریان غربی و جزیره موریس را می‌بینم، آخر اینها کی هستند؟ از کجا آورده‌اند می‌توانند انواع فورد آمریکایی و نیز آلمانی و فیات ایتالیایی و ولوو سوئدی را خریداری کنند؟

    چرا در ایران فقط نومن کلاچرها می‌توانند 2 میلیارد تومان اتومبیل بخرند و پزش را بدهند؟ آخر کی گفته اتومبیل وسیله پز دادن است؟ در جراید مژده داده بودند، اتومبیلهای 140 تا 180 میلیون تومانی که مالیات بر ارزش افزوده‌اش هم جداگانه حساب می‌شود که حق الناس و بیت‌المال هم رعایت شود و صاحبان شرکتهای واردکننده در پیشگاه عدالت سرافکنده نشوند که نکند مالیات بر ارزش افزوده را با پس گردنی از مشتری‌ها نگیرند و به خزانه گل و گشاد دولت نریزند، اعلام مرحمت و بزرگواری فرموده در قیمت اتومبیلهای 140 میلیون تا 180 میلیون تومانی محض رفاه ملت شریف ایران و مصرف کنندگان محترم 6 میلیون تومان تخفیف داده‌اند!
    واقعاً خدا از بزرگی کمتان نکند. چه حاتم طایی‌هایی. ان‌شاءا… شما هم مانند آن واردکننده محترم که 80 میلیون تومان از هر اتومبیل وارداتی جمعاً 164 میلیارد تومان سود خالص شرعی برداشت و مجلس مدتهاست دارد درباره حقانیتش تحقیق می‌کند هر چه زودتر به سود 164 میلیارد تومانی برسید و در دنیا و آخرت سربلند و مباهی باشید. چقدر گذشتگان احمق و نادان بودند که تویوتای کرونای نازنین و تویوتای کارینای خوشگل سالهای 1978/1365 را به قیمت فقط 72 هزار و 64 هزار تومان به مردم می‌فروختند؟

    واقعاً حیف نبود؟ همان کارها و دست و دلبازیها را کردند که صدام حسین هنگام حمله به خرمشهر دستور داد 8000 دستگاه تویوتای وارداتی به بهای مفت را ارتش عراق بردارد روی لنج ببرد بصره بین بعثیون پخش و پلا کند و جایزه بدهد!
    واقعاً حیف نبود اتومبیل به آن خوشگلی و شیکی را به ایرانی‌ها که پراید هم گیرشان نمی‌آید 72 هزار و 64 هزار تومان بفروشند؟ راستی چقدر باید تلویزیون خورفکان و مغولستان تماشا کنم (محض کنجکاوی) و افسوس بخورم چرا ملت ایران را لایق یک خودرو سواری درست و حسابی هم نمی‌دانند؟ چرا نصیب ما از خودرو، پراید و پیکان و پژو 405 است که آتش می‌گیرد و فرصت هم نمی‌شود آتش نشانی را خبر کنیم؟ راستی چرا؟!

    متن فوق از روی نوشته های یکی از کاربران عزیز کپی شده است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    تا آخر عمرمم در وصف زیبایی هاش باشم بازم کمه کم!!!……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    توروخدا از پراید زپرتی به کجا رسیدن اونوقت شرکت سایپا و ایران خودرو هنوز نتونستند برای نسل جوان یک ماشین اسپرت ارزان قیمت برای جوانان نسل جدید بسازند واقعا شرم اوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداوکیلی ما چقدر بدبختیم که پارس شده برای ما بهترین ماشین… ایران تو این کارش یه ظلم بزرگی داره میکنه برای ما ولی خوب حرفمون نهایتا به کجا می خواد برسه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مسعود

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین 50 سال بعد ایرانی هاست. یکی از دوستان گفته ازپراید زپرتی به کجا رسیدن به اطلاعتون برسونم که تازه پراید مال خودشون نبوداسمش فورد فستیوا بود که کره ایها با اون به اینجا رسیدن ما هم با این مسئولین زپرتی به هیچ جایی نمی رسیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا