کونیگ‌زگ

بررسی کونیگ‌زگ One:1 مدل ۲۰۱۵

ابتدا از نام این خودرو شروع می‌کنیم که قرار است به صورت نسبت یک به یک (one-to-one) تلفظ شود. این نسبت هم به قدرت خروجی متریک یک مگاوات (برابر ۱۳۴۱ اسب‌بخار با ترکیب بنزین-الکل E85) و هم به تعادل کامل قدرت به وزن کونیگ‌زگ One:1 اشاره دارد؛ یعنی ۱/۰ کیلوگرم برای هر PS (PS اسب‌بخار متریک بوده که معادل ۰/۹۸۶ اسب‌بخار رایج است). سازندگان این خودرو، با علاقه زیادی کار خود را دنبال کرده‌اند. خواندن اعداد و ارقام دیگر کونیگ‌زگ مانند این است که شرایط یک دنیای فانتزی را مرور می‌کنیم. به عنوان‌مثال، رسیدن به سرعت ۴۰۲/۳ کیلومتر بر ساعت از حالت توقف کامل، تنها ۲۰ ثانیه زمان نیاز دارد. سرعت حداکثر این خودرو نیز نزدیک به ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت و نیروی رو به پایینی برابر ۶۱۰ کیلوگرم در سرعت ۲۵۷/۵ کیلومتر بر ساعت تولید می‌شود.

2015 Koenigsegg One:1
۲۰۱۵ Koenigsegg One:1

ولی این اعداد حقیقت دارند و کونیگ‌زگ موفق به رسیدن به آن‌ها شده است و دست‌اندرکاران Cara and Driver را به محل کارخانه واقع در «آنجلهلم» در جنوب سوئد برای تست این خودرو دعوت کرده است. در یک بخش کوچک و محدود از بازار خودرو، کونیگ‌زگ تبدیل به یکی از بازیگران اصلی شده است. تنها ۷ نمونه از One:1 ساخته خواهد شد؛ چهار تا از آن‌ها به آسیا می‌روند، دو تا برای اروپا و یکی هم به امریکا خواهد رفت.

2015 Koenigsegg One:1
۲۰۱۵ Koenigsegg One:1

کونیگ‌زگ در ۱۲ سال گذشته، تنها ۱۱۵ خودرو تولید کرده، ولی در همین حال، همه چیز را در زیر سقف خود نگه داشته است. تمام بخش‌های مهندسی و طراحی در محل کمپانی واقع شده‌اند. تمام قطعات فیبرکربنی، شامل المان‌هایی مانند فریم‌های صندلی‌ها و چرخ‌ها در همین‌جا ساخته و پرداخته می‌شوند و رنگ‌آمیزی و تزئینات داخلی خودروها در داخل همین کارخانه انجام می‌شود. موتورها نیز در همین‌جا ساخته می‌شوند و آزمایش‌های لازم در مورد آن‌ها انجام می‌گردد. همه‌چیز با دست انجام می‌شود و انگار تا تمام‌شدن کار، زمان زیادی باقی مانده است. مونتاژ بدنه متشکل از ۴۰۰ قطعه مجزا، به تنهایی ۶۰۰ ساعت زمان می‌برد. فقط رنگ‌آمیزی یک مدل، بسته به نوع پرداخت نهایی، بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت طول می‌کشد.

2015 Koenigsegg One:1
۲۰۱۵ Koenigsegg One:1

سرانجام One:1 در جایی جدا از قسمت اصلی تولید با کلامشل عقب بالا و درهای قیچی‌وار باز شده، رؤیت می‌شود. برای این بررسی، کریستین فان کونیگ‌زگ، مؤسس قدرتمند و البته گشاده‌روی کمپانی با این مدل خودرو همراه شده است. وی در مورد سیستم تعلیق منظبق با GPS توضیح داده و از توانایی آن برای تنظیم دامپینگ در پیچ‌ها در مسیرهای مسابقه گفته است. همین‌طور از نداشتن سیستم عایق نویز هوشمند که این کمپانی برای مدل‌های تولیدی طراحی کرده، در این نمونه اولیه اظهار تأسف می‌کند. وی در ادامه از برنامه‌های این کمپانی برای حمله به رکورد پیست نوربرگرینگ در سال جاری میلادی می‌گوید. از نظر وی، هم آگرا R و هم One:1 می‌توانند به راحتی پورشه ۹۱۸ را با آن زمان ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه‌اش پشت‌سر بگذارند:

2015 Koenigsegg One:1
۲۰۱۵ Koenigsegg One:1

وقتی به زمان هر یک از بخش‌ها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که برای یک رکورد آماده هستیم.

2015 Koenigsegg One:1
۲۰۱۵ Koenigsegg One:1

وارد شدن به کابین One:1 واقعه بزرگی می‌تواند باشد. صندلی‌ها محکم شما را دربر می‌گیرند. طراحی داخلی در کمترین حجم انجام شده، ولی بسیار گران‌قیمت است. مواد کربنی در همه جای خودرو دیده می‌شوند. نمایشگر مرکزی سرعت TFT تا سرعت ۴۵۰ کیلومتر در ساعت را می‌تواند نشان دهد و در پایین پنل ابزارها، یک عقربه کوچک وجود دارد که قدرت کنونی تولید شده توسط موتور را نمایش می‌دهد. محدوده این عقربه تا ۱۲۰۰ است. گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متری موتور ۵/۱ لیتری V-8 از دور موتوری در حدود ۳۰۰۰ در دسترس قرار می‌گیرد.

2015 Koenigsegg One:1 Interior
۲۰۱۵ Koenigsegg One:1 Interior

اگر بخواهیم یک مقایسه با رقبا در مقیاس گربه‌سانان انجام دهیم، کونیگ‌زگ یک شیر کوهی خشمگین است و در این حالی است که مک‌لارن P1 یک گربه خانگی است که به صورت اتفاقی یک پرنده به خانه می‌آورد و بوگاتی ویرون نیز یک گربه نر چاق و سنگین‌وزن است که در یک ایوان با دمی در زیر یک صندلی گهواره‌ای خالی، مشغول چرت‌زدن است. کونیگ‌زگ، مسلماً تلاش زیادی برای ارائه این مدل انجام داده و اگر نتواند رکورد پیست نوربرگرینگ را بشکند، واقعاً جای تعجب دارد. برای اینکه چیزی از قلم نیفتد، کارهای انجام شده برای این نمونه اولیه را در زمینه‌های مختلف به صورت جداگانه در ادامه مرور می‌کنیم.

2015 Koenigsegg One:1 Engine
۲۰۱۵ Koenigsegg One:1 Engine

موتور: یک نسخه بهینه‌سازی شده از V-8 کنونی ۱۱۴۰ اسب‌بخاری در آگرا R. کونیگ‌زگ می‌گوید که در ابتدا این موتور برای قدرت ۱۵۰۰ اسب‌بخار طراحی کرده و سپس برای بهبود شرایط رانندگی، از میزان قدرت آن کاسته است. این موتور می‌تواند با استفاده از بنزین معمولی، E85 یا بنزین مسابقه‌ای با اوکتان بالا کار کند و در آن توربوشارژرهای با هندسه متغیر، پوشش سرامیکی خروجی‌های اگزوز و یک مانیفولد مکش فیرکربنی استفاده شده است.

2015 Koenigsegg One:1
۲۰۱۵ Koenigsegg One:1

ترانس‌اکسل: ترانس‌اکسل AMT از کلاج هیدرولیکی دوم در پشت محور ورودی بهره می‌برد که در هنگام رفتن به دنده بالاتر، به‌عنوان یک ترمز عمل می‌کند و باعث می‌شود که مخروط‌های تنظیم با سرعت بیشتری درگیر شوند. در نتیجه، مطابق گفته کمپانی، زمان شیفت دنده ۶ صدم ثانیه خواهد بود. همچنین در این سیستم از یک دیفرانسیل قفل‌شونده با کنترل الکتریکی استفاده شده است. این در حالی است که وزن کلی این قسمت تنها ۷۸ کیلوگرم است.

2015 Koenigsegg One:1
۲۰۱۵ Koenigsegg One:1

چرخ‌ها و تایرها: چرخ‌های فیبرکربنی به اندازه نصف چرخ‌های آلومینیومی معادل وزن دارند و در همین حال، نسبت به آن‌ها، چهار برابر استحکام بیشتری دارند. همچنین تایرهای میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ که برای این استفاده خاص تولید شده‌اند، سایزی برابر ۲۶۵/۳۵ZR-19 در جلو و ۳۴۵/۳۰ZR-20 در عقب دارند.

2015 Koenigsegg One:1
۲۰۱۵ Koenigsegg One:1

آئرودینامیک: بال عقب به اندازه ۳۱ درجه می‌تواند تنظیم شود و در همین حال، با باله‌هایی انطباقی در زیر بدنه همراهی می‌شود. بیشترین نیروی رو به پایین که در ۴۳۹/۳۵ کیلومتر بر ساعت اتفاق می‌افتد، ۸۳۰ کیلوگرم است.

2015 Koenigsegg One:1
۲۰۱۵ Koenigsegg One:1

سیستم هوشمند: One:1 از GPS برای تنظیم شرایط خودرو در پیچ‌ها در پیست‌های مسابقه‌ای که در نقشه وجود داشته باشند، استفاده می‌کند و به این منظور، سیستم تعلیق، کنترل پایداری، دیفرانسیل و پارامترهای آئرودینامیکی را مطابق شرایط تغییرمی‌دهد. در هر حال، اگر GPS نیز در دسترس نباشد، این سیستم به صورت پیش‌فرض از تنظیمات ایمن استفاده می‌کند. همچنین سیستم داخلی دریافت دیتای ۳G به این سیستم اجازه می‌دهد که تقریباً در همه جای دنیا خود را آپدیت کند.

سیستم تعلیق: این سیستم تعلیق بدون لاستیک از یاتاقان غلتکی به‌جای بوشینگ‌ها و همین‌طور از فنرهای فیبرکربن برای محورهای فشاری استفاده می‌کند. دامپر اضافه “triplex” نیز تعلیق‌های عقب و کنار را به جعبه مقاوم (resist squat) متصل می‌کند. تمام طوقه‌های چرخ‌ها از یک شمش آلومینیومی تراشکاری شده‌اند.

2015 Koenigsegg One:1
۲۰۱۵ Koenigsegg One:1

وزن: نمونه اولیه این خودرو به همراه تمام مایعات داخل موتور و یک مخزن بنزین نیمه، وزنی به اندازه ۱۳۶۰ کیلوگرم داشته است (به این منظور، کریستین فان کونیگ‌زگ با افتخار تصویری از این مقیاس را در موبایلش نشان می‌دهد). البته نسخه تولیدی با توجه به صرفه‌جویی‌های بیشتری که در وزن انجام می‌شود، حدود ۲۰ کیلوگرم سبک‌تر خواهد بود.

2015 Koenigsegg One:1
۲۰۱۵ Koenigsegg One:1

عایق‌بودن نویز: نسخه تولیدی One:1 از سیستم عایق نویز هوشمند کونیگ‌زگ استفاده خواهد کرد که در آن از اسپیکرها برای کاهش نویز کابین در یک سرعت ثابت تا میزان ۲۰ دسی‌بل کمتر کمک گرفته می‌شود.

2015 Koenigsegg One:1
۲۰۱۵ Koenigsegg One:1

ترمزها: صفحات ترمز کربن‌سرامیکی با کالیپرهای دو قطعه‌ای و ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب همراه هستند. کونیگ‌زگ در این رابطه می‌گوید:

2015 Koenigsegg One:1 brake cutaway
۲۰۱۵ Koenigsegg One:1 brake cutaway

این کالیپرها نسبت به کالیپرهای یکپارچه، حسّ بهتری منتقل می‌کنند. البته دلیل این موضوع چندان برای ما مشخص نیست، ولی این شرایطی است که از آن‌ها شاهد هستیم.

2015 Koenigsegg One:1
۲۰۱۵ Koenigsegg One:1

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور وسط، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • قیمت مدل پایه: ۲۸۵۰۰۰۰ دلار.
  • نوع موتور: DOHC ۳۲ سوپاپ V8 با دو توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۵۰۵۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۳۴۱ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۱۳۷۰/۷ نیوتن‌متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ سرعته AMT.
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۶۶۲ متر.
  • طول ماشین: ۴/۵۰۱ متر.
  • عرض: ۲/۰۶ متر.
  • ارتفاع: ۱/۱۵۱ متر.
  • وزن کلی: ۱۴۰۶ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۹ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۹ ثانیه.
  • سرعت حداکثر: ۴۳۹/۳۵ کیلومتر بر ساعت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. Night Fury

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    یک هیولای به تمام معنا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M5

      ۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (294 ديدگاه)

      آین ماشین عالیه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (135 ديدگاه)

        خداییش هر کی این خط آخر بالای عکس دومو متوجه میشه به منم بگه
        (( تنها سه نمونه از One:1 ساخته خواهد شد؛ چهار تا از آن‌ها به آسیا می‌روند، دو تا برای اروپا و یکی هم به امریکا خواهد رفت.))!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فردین

          ۳ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          منم داشتم به همین فکر میکردم.احتمالا هر ماشین رو از وسط نصف میکنن جمعا میشه شش تا!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علیرضا

          ۶ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (6 ديدگاه)

          منظورش نمونه های آسیایی،اروپایی و نمونه آمریکایی هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مصطفی

      ۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (226 ديدگاه)

      آقا سایتتون جدید شده ولی به اندازه قبلی کاربردی نیست مثلا فونت مطالب کوچکتر شده که خواندنو سخت کرده و عملا دسترسی به مطالب جدید رو هم سخت و گیج کننده کرده و نصف سایت هم عملا بلا استفاده مونده حالت قبلی با پس زمینه ی مشکی خواندنو راحت می کرد سایت با ید در عین جدید بودن صفات خوب و کاربردی سایت قبلی رو حفظ کند.
      لوگو هم بیشتر بدرد سایت های آشپزی می خوره تا سایت ماشینی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. S97

        ۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (95 ديدگاه)

        به همه دوستداران پدال برای سایت جدید تبریک میگم.
        کاملاً موافقم، دو سوم صفحه خالیه و اینجوری میشه سه تب مختلف از سه مطلب مختلف رو همزمان توی یه ملنیتور دید. :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Alpha

      ۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      قیمتش چقدر زیاده!
      میدونید با این پول میشه 458 و 918و ویرون و اونتادور و sls با هم بخری
      ولی خیلی چیز سالاریه….. معرکست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. farzad

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    عاشقشم به زودی پوزه ی همه ی رقیباشو به خاک میماله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. godfather

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    کسی فیلم need for speed دیده
    تو یکی از سکانساش 3تا زگ باهم کل کل میکنند له کننده با روح ادم بازی میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حاجی تهرانی

      ۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      مهندس اونا آگرا R هستن نه وان وان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. godfather

        ۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (196 ديدگاه)

        من نگفتم که one گفتم 3تا زگ
        منظورم قابلیت های فنی بود که ماشینای ساخت این کمپانی داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سعید

      ۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      one تو آسفالت 8 هست،خیلی باحاله،قویترین و سریعترین ماشین تو این بازیه،بعدش هم هنسی ونوم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. فردین

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (129 ديدگاه)

    اوف
    holy shit
    معرکس پسر
    خوبه که کم تولید میشه
    خیلی خاص میشه در این صورت
    خیلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شاهین

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    خیلی زیباست.کم پیش میاد یه خودرو هم زیبا باشه هم هیولا!
    راستی دوستان بالاخره این خودرو تولید شده یا نشده؟ به قول دوستمون منم این ماشینو تو فیلم نیدفوراسپید دیدم!
    من چشمام ضعیفه، فکر کردم قیمتش 285 هزار دلاره! با خودم گفتم پسر چقدر ارزونه! :)
    بعدش مایوس شدم و به قیمت واقعیش پی بردم…

    بین خودمون بمونه ولی این فونت جدیدی که توی نظرات بکار رفته واسه من خیلی جذابه! :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رامتین

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3038 ديدگاه)

    بیشک برتر از همه اتومبیلها مانند بوگاتی و 918 و لافراری و … از دید تاپ اسپید است. اما 2 نکته:
    الف) مدل جدید بوگاتی براحتی سرعت 440 را خواهد شکست.
    ب) مدل 2016 هنسی ونوم با اختلاف این رکورد را خواهد شکست. اصلا همین مدل پایه هنسی که ساخت 2012 است، سرعت 436 را زده، چه برسه به مدل آتی که قدرتش 100 اسب هم افزایش یافته و به 1300 رسیده.
    بنابراین باید گفت برترین اتومبیل از این نظر آمریکایی هنسی ونوم است..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (212 ديدگاه)

    ساخت کجاست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. farzad

      ۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (180 ديدگاه)

      سوئد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احسان

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    رامتین جان مدل قبلیش یعنی agera R هم براحتی همه ماشینایی که گفتی رو له کرد، بوگاتی ویرون SS رو به طرز وحشتناکی شکست داد همینطور 918 و لافراری رو، همه فیلمارو میتونی تو سایت GTBOARD.COM ببینی یا تو آپارات agera R رو جستجو کنی تا فیلماشو بهت نشون بده. من عاشق ویرون ss بودم و هستم ولی اصن موندم که چجوری این ageraR تحقیرش کرد!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

      ۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      آقا احسان میشه لینک درگ لافراری با اینو بذاری .میدونم تو تاپ اسپید خیلی جلوتر از لافراریه ولی تو درگ شک دارم حریف لافراری باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. امیرحسین (Lion26)

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (257 ديدگاه)

    می بینم که لاستیک فرانسوی روش انداختن.

    (:(:

    Just France.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سرباز وظیفه احسان آرسنالی

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    واقعا زیباست
    پدال کاش قبل از تعویض قالب سایت یه نظرسنجی میزاشتی ولی بهتر شده خیلی هم بهتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. هادی

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (458 ديدگاه)

    بازم GT-R برام جذاب تره با قیمت 100 هزار دلاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. صادق

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود

    این کونیخزگ و بوگاتی و هنسی هم کل کل های جالبی با هم دارن!
    در حال حاظر توی این کلاس، این ماشین حرف اول رو میزنه، حالا تا نسل بعد بوگاتی و هنسی بیان ببینیم رقابت چه جوری میشه

    یه موردی اینکه لطفا نگید این ماشین p1 و لافراری یا 918 رو شکست میده و از این حرفا

    آخه اینا چه ربطی به هم دارن؟؟
    آخه …. چه ربطی داره به شقیقه؟؟ (هر کی تا حالا این ضرب المثل رو نشنیده، زیاد خودشو درگیر اون جای خالی نکنه ;) )

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mclaren

      ۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      صادق جان دقیقا باهات موافقم
      چون تمرکز این سه مدل روی تاپ اسپید نبوده و اگر تمرکز کنن روی تاپ اسپید هم فراری و هم مکلارن با اصالت و تجربه خیلی بالاتری که دارن هم هنسی هم بوگاتی و هم کونیگ زگ رو کنار میزنن هرچند سرسخت هستن اما کنار زده میشن. ولی خب کلا اهداف با هم متفاوته و فعلا فراری و مکلارن و پورشه شتاب و بهترین هندلینگ رو به تاپ اسپید ترجیح دادن تو ویدیو ها هم دیدم لافراری بوگاتی رو شکست میده و و و …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        درود. مثل اینه که M4 رو با 458 مقایسه کنی بعد بگی ب ام و هدفش هندلینگ و شتابه!!! کلا فراری و کونیخ زگ از پایه با هم فرق دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mclaren

          ۳ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          اصلا این حرف چه ربطی به 458 و بی ام دابلیو داشت من نمیدونم دوباره هم که حرف خودم رو که میگم مقایسه اینا اشتباهه تحویل خودم میدی :D به هر حال بازم میگم کنار زدن کونیگ زگ و بوگاتی و هنسی از این سه شرکت برمیاد اما هرکدوم اهداف مختلفی دارن میتونی مطالعه کنی…
          اگر با 1400-1500 اسب این رکوردها رو نمیزد جای تعجب داشت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mclaren

        ۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        البته منکر قدرت کونیگ زگ نمیشم واقعا مهندسی نابی داره ابر خودرو زیبا خیلی خیلی قبولش دارم الانم یه سر و گردن از رقباش بالاتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. حسین

        ۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        درود. داش مکلارن درست میگی، حرف خودتو تحویل خودت دادم اما یکم متفاوت. من میگم غیر از اینکه فراری و مکلارن و پورشه رو نباید با بوگاتی مقایسه کنیم، حتی نباید بگیم: «اگه بخوان میتونن بوگاتی رو شکست بدن». این حرف یه چیزی میشه تو مایه های اینکه بگیم ب ام و اگه بخواد میتونه یه ماشین در حد لافراری بزنه!!! حتی فکرشم نباید به ذهنمون خطور کنه چه برسه بخوایم بگیم اگه بخواد. نه فقط اهداف، که فلسفه وجودیشون با هم فرق داره
        (همچین با تاکید بیشتری گفتم مقایسه اینا اشتباهه وگرنه حرف شما رو قبول دارم)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mclaren

          ۳ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          اینکه میگم بخوان یعنی اینکه اگر ترجیح بدن رقابتی توی کلاس های بالاتر یعنی بالای 1200 اسب رقابت کنن مطمئنا میشه گفت موفقیتشون 99% هست ولی شما ببین الان رقاب توی مسیر مستقیم و تاپ اسپید نیست الان صحبت در مورد اینکه توی پیست با پیچ های زیاد و متفاوت لافراری با 400 اسب کمتر و کلاس پایین تر بوگاتی رو شکست میده به لطف شتاب فوق العاده و هندلینگش الان شما ببین کونیگزگ با 1341 اسب سعی میکه رکورد پورشه و پی 1 و لافراری که زیر 1000 اسب قدرت دارن رو کاهش بده ولی در کل با شما موافقم . امیدوارم منظورم درست رسونده باشم. اما واقعا تو این کلاس کونیگزگ خیلی سر تر از بوگاتی و هنسی هست واقعا کارش درسته

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. Mfr

        ۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        در اینکه هدف تولید این سه هایپرکار هیبردی فوق العاده با کونیگ زگ کاملا متفاوته واز هندلینگ بالایی برخوردارند شکی نیست اما فاکتورهای هندلینگ و شتاب وسرعت داخل پیچ ها جز فاکتور های مهم طراحی one:one هستند یادمون نره این ماشین برای شکستن رکورد نوربرگرینگ طراحی وتوسعه داده شده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. حامد

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    در یک جمله: ناموسه هرچی سوپر اسپرته..باید دید رقبا میتونن رو دستش بیان یا نه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Night Fury

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    به نظر من رقیبش توی پیست لامبورگینی اونتادورsv هه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسین

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. عرض سایت خیلی کمه، خیلی!!

    واقعا عالیه این ماشین. با اینکه … ربطی با شقیقه نداره ولی نا گفته نماند، لافراری صفر تا 300 رو توی 15 ثانیه پر میکنه!!! یکم زیادی شاهکاره.

    یه نکته ای هم راجع به عایق بودن نویز بگم: طرز کار این سیستم به این صورته که صداهای موجود در کابین به وسیله میکروفون شنیده میشوند و صدایی با فرکانس معکوس توسط اسپیکرها تولید میشه که مانع شنیده شدن صدای نویز میشه و اثرش رو خنثی میکنه. کرایسلر این سیستم رو برای اتومبیلهای لوکس ارائه داده. (مکانیزمش همینه، مگه اینکه کونیخ زگ یه کار دیگه کرده باشه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (262 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز.
      در مورد این سیستمی که گفتید اشتباهی داشتید که لازم بود اصلاح بشه.
      این سیستم که اسمش ACTIVE NOISE CANCELLATION هست این طوری کار می کنه که صدا با میکروفون شنیده میشه و بعد به صورت مصنوعی صدایی با همان دامنه و فرکانس اما با 180 درجه اختلاف فاز تولید میشه که در اثر اصل برهمنهی البته در نقظه ای که طراح لازم می بینه دامنه ی صدای مزاحم تا حد زیادی کم میشه! اما می دونید دوستان انرژی که نابود نمیشه پس سوال اینه که این انرژِی صوتی که دیگه ما نمی شنویمش کجا میره؟ جواب خیلی جالبه به نقطه ای دیگه منتقل میشه اما با انرژی دو برابر! و احتمالا کسی که این ماشین از بقلش رد میشه کر خواهد شد!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. saleh

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    یکسالی میشه از این سایت عالی دیدن میکنم. اما با ایجاداین همه تغییرات عجیبی وسردرگم کننده مجبور شدم اولین نظرمو اینطور شروع کنم
    1.رنگ زمینه زیادی روشن / وطرح ماشین Kia GT Concept2011 وهر طرح و عکس دیگه ی هم که باشه جز شلوغ کردن تصویری که میبینیم کار دیگه ی نمیکنه
    2.باسرعت اینترنت اصلا سازگار نیست
    3.برای کاربرایی که از تلفن همراه استفاده میکنن هم کلی مشمل به وجود آورده
    4.دسترسی به اطلاعات در روز های گذشته بسیار آسان تر وکاربردی تر بود وکسی بادیدن صفحه ی اول گیج نمیشد وبه راحتی به مطالب مورد نظر دسترسی پیدا میکرد
    5.لوگو اصلا خوب نیست
    6.تصویر ومطالب به گوشه رفتند وباعث آزار چشم وخستگی میشه
    7.نیمی از صفحه ی اول به تبلیغات اختصاص داده شده که فقط بخاطر کسب درآمد خواهدبود وهیچ سودی برای بازدید کنندگان دائمی این سایت که واقعا با کامنتاشون نشون داده مدت هاست بیننده ی ثابت این پیج هستن ندارد.ویکجورایی بی احترامی به بینندگان این سایت شده
    8.کلا گیج کننده وبشدت خسته کننده و دسترسی به موارد مورد نظر خیلی سخت و بدشده
    9.اگر بتونین قسمتی در بالای صفحه اظظافه کنید که با کلیک روی اون بتونیم خودمون انتخاب کنیم که میخواهیم مطالب را همچون قبل ببینیم ویا در حالت جدید خیلی عالی تر میشه.اگه این امکان برای شما وجود داشته باشه که متوجه بشین کاربرها از کدام قسمت(طراحی قدیم/جدید)استفاده میکنند.حتمامتوجه خواهید شد که اشتباه بزرگی کردین که اینقدر تغییرات بیهوده ایجاد کردین
    10.ناگفته نمونه تلاش شما برای ایجاد تغییرات که برای بهبود سایت بوده جای تشکرداره .اما تلاش و تغییرات تاحد بسیار زیادی اشتباه و بده
    11.بخاطر بازدیدکنندگان دائمیتون برگردین به حالت قبل که بسیار کاربردی تر وراحت تر بود دسترسی به اطلاعات وتموم مطالب جدید پشت سرهم قرارمیگرفت که بسیار مورد قبول همگان بود
    12.و… همینجا ازتون تشکر هم میکنم.بخاطر مطالبی که تو سایت میزاشتین وعلاقه مندان به خودرو استفاده میکردن.منجمله خودمن.وببخشید اگه تند حرف زدم.چون سایتی که یکسال اطلاعات مورد نیاز منو بهم میداد.دیگه اون چیزی نیست که همیشه دوسش داشتم. وروی مورد 9 که ذکر کردم فکرکنین.چون باعث میشه بازدیدکنندهاتونو از دست ندین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. saleh

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    البته این کار خوبیه که بخواین سایت رو سروسامانی بدین ویا تغییرچهره ای بدین که مثلا به سال جدید نزدیک میشیم .اما این برای سایتی که مطالبی اینچنینی میزاره لازم نیست.شما بادیدن سایت ×نت کار شو× جز سادگی و دسترسی آسان واطلاعات کامل چیزدیگری نمیبینن.درصورتی که صفحه کاملا مشکی واطلاعات سفید تایپ شده ومیشه گفت بهترین سایت خودرو محصوب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    یه درگ با بوگاتی دیدم البته اون Agera r بود مرتب دوربین از داخل بوگاتی و agera نشون میداد.صدای داخل کابین بوگاتی معمولی ولی داخل کابین agera r دیوانه کننده بود .
    منظورم لذت بردن از صداش نیست صداش بسیار زیاد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. alireza

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    خدای سوپر اسپرت ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. amin

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    فوق العادس
    اما ی سوال
    اگه این سوپر اسپرته پس بقیه سوپر اسپورتا چی هستن؟
    اسباب بازی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. رامتین

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3038 ديدگاه)

    احسان جان مهم چیزی هست که ثبت شده. ممکنه یه آدمی در یه جا از دنیا بیاد و با آگرا رکورد سرعت را بزنه و یا مثلا در یه گوشه ای از دنیا، کسی باشه که استعداد فوتبالیش بالاتر از مسی باشه ولی آنچه مهمه، اینه که مسی یا رونالدو در حال حاضر برترین بازیکن دنیا هستند و هنسی با سرعت 436 بالاترین تاپ اسپید را داره. چون این عدد ثبت شده و البته مطمئنم آگرا نمیتونه در تستی از پس هنسی بر بیاد. چون تا بحال رقابتی نکردند ولی بوگاتی را دیدم که شکست خورده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سام سامی

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    وااااااااویلاااااااااااااااااااااا و دیگر هیچ…
    اعداد و ارقام بیشتر شبیه یک جنگده هوایی هست تا یک ماشین زمینی
    درودبر عاشقان خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. hero

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    آخه اسم قحط بود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. پیکان جوانان

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    پدال گاز و دیگر هیچ…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سعید

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    عجب شاهکاریه،هم در قدرت و سرعت حرف اول رو میزنه و هم در زیبایی،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. RETOLEX

    ۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    استارتش از ویرن سریع تره ولی. وقتی ویرن راه بیفته دیگه تمومه
    P1 هم که عددی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mclaren

      ۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      تو خواب نه؟ :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      موافقم باهات من کلیپش رو کامل دیدم تو یوتیوب ، چهار دفعه با بوگاتی سوپراسپورت و آگرا آر مسابقه دادن هر چهار دفعه بوگاتی تو شتاب اولیه عقب میموند ولی وقتی سرعت بوگاتی به 330 میرسید با شتاب زیاد از آگرا ار جلو میزد و تو سرعت 370 کونیگسگ با فاصله ی خیلی زیاد از بوگاتی عقب مونده بود پس میشه نتیجه گرفت که بوگاتی از کونیگسگ سریع تره فقط شتاب اولیش ضعیفه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. G T R

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سایت قبلیتون خیلی بهتر بود.یه سوال سایتتون نسخه موبایل نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Zora

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (481 ديدگاه)

    هایپر کار به تمام معنا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. فرحان

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این سرعتش نیست که عالیه قدرتش نیست که فوق العادس طراحیش نیست که محشره همه ی خیره کنندگیش برمیگیرده به کشور سازنده و شرکت سازندش!جلو افتادن از کشور های ابر قدرت جهان درساخت خودرو بدون کمک گرفتن و تنهایی ساختن در همه قطعات حتی اگر از پراید هم عقب تر باشه بازم خودشون ساختنش!تنهایی!بوگاتی و p1 چطور؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. رضا

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام من تو جند تا سایت خارجی هم دقیقا همین ارقام رو دیدم و فکر می کنم درست هستن و با اجازه با ذکر منبع تو برنامه اندرویدیه خودم از این اطلاعات استفاده کنم ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا