کونیگ‌زگ

سختی‌های خودروساز شدن از زبان کونیگ زگ!

تأسیس یک شرکت خودروسازی از صفر و بدون وجود بودجه‌ی چندین میلیارد دلاری و همچنین شرایط مناسب تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد.

در طول این سال‌ها شاهد ناپدید شدن شرکت‌های زیادی به خاطر تصمیمات نادرست و همچنین فقدان منابع مالی بوده‌ایم اما اگرچه استارت آپ های زیادی ناپدید شده‌اند اما یکی از آن‌ها دست‌ به‌ کارهای فوق‌العاده‌ای زده و هنوز هم با شتاب به پیش می‌رود: کونیگ زگ!

کریستین کونیگ زگ

کونیگ زگ توسط کریستین ون کونیگ زگ در سال ۱۹۹۴ تأسیس شده و مقر آن در Angelholm سوئد قرار دارد. این شرکت طی سال‌های قبل در سطح کمپانی‌های تراز اولی همچون فراری، لامبورگینی و پورشه قرار داشته است. البته حضور ممتد در چنین سطحی از صنعت خودرو کار آسانی نبوده و حتی دورانی بوده که آینده‌ی کونیگ زگ در هاله‌ای ابهام بوده است.

Christian von Koenigsegg

ون کونیگ زگ تنها ۲۲ سال سن داشت که کار را استارت زد و البته قمار بزرگی کرد ولی نتیجه‌اش را گرفت. تولید اولین خودروی او در سال ۲۰۰۲ شروع شد و حدود ۲ دهه بعد، تیم کونیگ زگ متشکل از حدود ۲۰۰ کارمند زبده است. این شرکت در کل حدود ۱۵۰ دستگاه خودرو ساخته است.

تمامی این تلاش‌ها باعث شده نام کونیگ زگ در کنار برندهای بسیار مشهوری همچون بوگاتی بیاید. به خوبی می‌دانید که کونیگ زگ جزو رکوردداران سرعت بوده و به همین خاطر است که نام این برند در دنیای خودرو از اعتبار خاصی برخوردار است.

اما راز کونیگ زگ در چیست؟ خود ون کونیگ زگ می‌گوید:

شاید حرف‌های من کمی کلافه کننده به نظر برسد اما رمز من کار زیاد است. اگر بخواهم توصیه‌ای داشته باشم باید بگویم که تمرکز داشته باشید. زمانی که روزهای تیره‌ای را می‌بینید تسلیم نشوید و اینجاست که واقعاً باید کارکنید حتی اگر دردناک و غیرممکن به نظر برسد. حتی اگر بدنتان به شما بگوید بایست باید ادامه دهید. واقعاً در این زمان باید ادامه دهید در غیر این صورت شانسی نخواهید داشت. حداقل اگر بخواهید چیزی به پیچیدگی این را انجام دهید، مطمئن هستم راه‌های آسان‌تری برای تأسیس یک کمپانی وجود خواهد داشت.

واضح است که توصیه‌های کونیگ زگ تنها مختص خودروسازی نبوده و یک درس مهم برای زندگی از جانب کسی است که در سطح بسیار بالایی قرار دارد. مصاحبه Apex One با ون کونیگ زگ در سال ۲۰۱۸ انجام اما به تازگی در فضای مجازی منتشر شده و می‌توانید آن را در زیر تماشا کنید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    مغز متفکر دنیای خودرو

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10174 ديدگاه)

      اُسطوره هایی هستند که تا زنده اَند باید روی سر گذاشت و تقدیر شوند .
      اسطوره هایی مثل جناب اِنزو یا فروچو لامبورگینی یا شلبی ، دیگه فقط خاطره هستند با دنیا دنیا دستاورد اما اَشخاصی مثل کونیگ زگ ، ایلان ماسک ، پاگانی ، افرادی هستند که میشه گفت اسطوره زنده صنعت خودرو که ای کاش راهی بود برای جاودانگی یِشان .

      این افراد مهندسیِ زمانه حال را به حّد اعلاء رسانده اند ، مگر در این دنیای پوشالی ۹ میلیارد نفری ، چند نفرشان میتوانند صنعت خودرو را به جلو ببرند یک تنه و بدون کمکهای کلان از دولتها ، البته ایلان ماسک رابطه خوبی با دولتیها داره ولی کونیگ زگ و پاگانی قدرتهای یک تنه اَند که با هر رونمایی دنیا رو خیره خود میکنند .

      یاد برادران خیامی بخیر ، شاید اگر اون فاجعه پیش نمیامد ، امروز خیامی ها یه پایه خودروستزی دنیا بودند ، خیامی ها اسطوره هایی بودند که از هیچ به همه چیز رسیدند ولی حرام شدند در غربت ? .

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. بهمن

        ۱۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (34 ديدگاه)

        درود بر تو با اون نکته پایانی که تو حرفات بود.درست و صحیح گفتی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3505 ديدگاه)

    این پیشرفت نتیجه اینه که صبح تا شب نخوابی و شبها تا صبح خوب و پرقدرت ? بخوابی
    از قیافه طرف میشه حدس زد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 911 lover

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (32 ديدگاه)

      خیلی گیرا صحبت کردی و کامل.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. رزیتا

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    البته حمایت همه جانبه ی یه کشور از شهروندایی که ایده های نو تو سرشون دارنو هم نباید نادیده گرفت چون این اشخاص اگر حمایت نشن هرگز نمیتونن به جایی برسن ، دقیقا برعکس کشور ما که شدیم رتبه اول فرار مغزها تو جهان !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ارشیا

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    از صفر شروع کرده یعنی بدون هیچ پولی؟؟؟
    مگه میشه؟مگه داریم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Khan

      ۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (362 ديدگاه)

      دیگه حالا نه به اون صورت
      یعنی کم کم شروع کرده پیش اومده، نه مثل این شرکت های یهویی که چندتا پولدار سرمایه میذارن شرکت درست میکنن تخته گاز ماشین تولید میکنن سوپرکار میدن بیرون دوسال بعد غیب میشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ♤Angus_812♤

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    پادشاه سوپر اسپرت ها بوگاتی و کوینگ زگ
    بی برو برگشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehdi

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (256 ديدگاه)

      هایپر کار میسازن نه سوپر اسپرت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    عکس چهارم / به کونیگ منفی میدن چون توان ندارن مثبت بدن ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. OMID

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    البته سرمایه اولیه هم مهمه
    وضع مالی خانواده ش خوب بوده تا جایی که من میدونم
    البته سرمایه شرط لازم هست ولی شرط کافی نیست
    تلاش هم بسیار مهمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. آرین

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    تنها هایپری که به شدت بهش حس دارم agera r
    وقتی تو فیلم نیدفوراسپید دیدمش بیشتر هم شد
    واقعا دمش گرم
    واقعا دم پدال هم گرم که با این اخبار به ما انگیزه میده
    برای یه عشق ماشین هیچی مثل داستان پیروزی این بزرگان صنعت خودرو باعث انگیزه نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. Joker

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (526 ديدگاه)

    بودجه ای که کونیگ زگ از سرمایه گذارهای شخصی به دست میاره از کل بودجه دو کمپانی بوگاتی و لامبو بیشتره و تعداد تولیداتش هم در حد صفر(تو ۲۰ سال فقط ۱۵۰ دستگاه که ۱۴۰ تاش رفتن ته دره!?) بعد اینجا کامنت میزارن اگه بوگاتی فولکس پشتش نبود فلان میشد و بهمان!!! اگه بوگاتی یه مافیا پشت هزینه هاش بود و از فولکس جدا میشد سالانه بالای ۲۰۰۰ دستگاه تولید داشت و حداقل سه محصول تو رده های هایپر و سدان و suv،بوگاتی به خاطر تقلب بزرگ فولکس بدجور دست و پاش بسته شد وگرنه خیلی زودتر شیرون رو آماده کرده بود و رکورد رو هم زده بود…

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10174 ديدگاه)

      جان !
      چی شد ؟
      جوکر عزیز ، بیخیال .

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Farzad

      ۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      اینا که همش شد اما و اگر که ساخته ذهن خودته ، پس در عمل چی ؟
      سرعت ساختشون هم پایینه چون به جزئیات خیلی اهمیت میدن با وسواس خیلی زیاد و بیشتر ماشیناشون هم دست سازه …
      ( نه مثل بوگاتی که فقط با قیمتهای نجومی و ماشینای تکراری مشتری هاشو میچاپه )
      در آخر بگم که راجب ابر خودروهای کونیگ زگ بیشتر تحقیق کن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. فرهاد

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به نظر من موفق بودن در همه جا خوبه ولی همین موفق بودن. هم تلاش زیادی میخواد که این کار آفرین در یک کشور مدرن انجام داده که چهارمین صنعت دنیاست امیدوارم کسانی باشند و توان این نوع کار را انجام دهند در ایران و موفق باشند تا خودرو سازی کشور ما هم تحولاتی صورت بگیره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. حمید

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    واقعا مرد بزرگی هست ایشون و همیشه تو ذهن دوست داران خودرو باقی میمونه مثل انزو ،فورچیو،شلبی،پاگانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مسعود

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    کچل موفق دمت گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسین دهمرد

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2431 ديدگاه)

    آقا من دگ رد دادم شده شبیه مرتاض های معبد شائولین حتی مژه هم نمونده واسش
    خودشم ازساخته های خودش پشما ا ا ا ا ا ا ا اش ریخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Mahdi

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    با اینکه هیچی از اسب بخار و… نمیفهمم و فقط یکم طراحی میکنم

    ولی اصلا آرزوی تاسیس شرکت خودرو سازی از سرم بیرون نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. zeg

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (158 ديدگاه)

    ای کاش میشد زودتر ببینمت رفیق و مثل همیشه کله کچلتو ببوسم.
    ولی عیب نداره دو سال دیگه میام سوئد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داش الان سوئدی ؟
      دو سال گذشت

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا